abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26034716
Sterkte Ladybos
pi_26037121
Misschien geinig: een 11 minuten durende engelse rap over de voordelen van borstvoeding.
http://www.slecorp.com/breastfeeding_rap/bfyb-final.htm.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:32:19 #203
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26042183
Ladybos, sterkte....

Poemojn: de rap is wel geinig idd, maar erg lang!!

Even een vraagje...
Noa wil de laatste tijd (vooral overdag) de borst niet meer...ze drinkt dan heel even als ze honger heeft en stopt dan en gaat óf naar me lachen of geluidjes maken etc., heel schattig, maar dan drinkt ze lang niet genoeg. En als ik daarna een flesje aanbied (na de hele tijd geprobeerd te hebben de borst toch te laten drinken...) drinkt ze gulzig het flesje leeg!

Kan dit komen doordat de melk toch een andere smaak heeft door de zwangerschap? (dat heb ik volgens mij iemand zien posten?)
pi_26042497
Dat kan, maar het kan ook door een lagere productie komen.
quote:
Kan ik nog borstvoeding geven als ik opnieuw zwanger ben?
* Ja. Medisch gezien bestaat hiertegen geen bezwaar.
* Tijdens de toeschietreflex komt er een beetje oxytocine (weeënopwekker) vrij, maar borstvoeding verhoogt de kans op een vroeggeboorte niet.
* Halverwege de zwangerschap vermindert de melkproductie. Dit vormt geen probleem, omdat je kind nu andere dingen eet naast moedermelk.
* Ook de smaak van de melk verandert in het midden van de zwangerschap. Hierdoor stoppen sommige kinderen uit zichzelf met borstvoeding.
Misschien staan hier nog ervaringsverhalen tussen.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:50:53 #205
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26044032
Thnx poemojn...

Wat ik dan denk als ik die dingen zie...ik ben nog lang niet op de helft van de zwangerschap en de BV gaat nu al niet meer lekker! Maar goed...
Ik zit nu trouwens met zere borsten omdat Noa niet wilde drinken aan de borst ... ik vind dit nu echt niet leuk meer...
pi_26044082
kolven misschien suzanna?

en ladybos wat ellendig zeg. sterkte weer!
pi_26044885
Wil ze ook niet als ze de ergste honger met een flesje heeft gestild? Wat vervelend Suzanna.
Dat de productie bij jou sneller terugloopt komt misschien nog doordat je korter borstvoeding hebt gegeven voor je zwanger werd dan de meeste vrouwen die zwanger worden terwijl ze borstvoeding geven?

Ladybos, weet je al meer nu?
  donderdag 7 april 2005 @ 16:51:27 #208
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26051159
poemojn: ze wil juist alleen als ze erge honger heeft én slaperig is...dus dat is dan meestal 's ochtends vroeg/'s nachts en 's avonds.
Ze heeft vanmiddag trouwens wel gedronken! Zomaar, heel goed. Was ik erg blij mee

En misschien heb je wel gelijk! Ik ben opzich wel benieuwd waar het aan ligt...
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:10:50 #209
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26282660
In verband met het medicijn-debacle van laatst (alvleesklier) wilde ik Danyel alvast laten wennen aan kunstvoeding. We hebben dit langzaam-aan opgebouwd, en hij krijgt nu 50% moedermelk en 50% Nutrilon-AR. (Met als gevolg overigens dat hij nu meer moeite heeft met zijn ontlasting.)

Anyway, ik heb het kolven teruggebracht van 4x naar 2x per dag. Dit geeft heel wat rust moet ik zeggen, ik kolf bij het opstaan en het naar bed gaan en hoef al die spullen dus niet meer de hele dag met me mee te zeulen.
Het afbouwen ging prima, via 1 tussenstap zat ik na 4 dagen al probleemloos, zonder stuwingen, op het nieuwe schema.

Ik hou nu dus wel melk over, maar dat gaat de vriezer in. We hebben namelijk per toeval een nieuwe afnemer ontdekt: het jonge katje van mijn zus
Toen ik bij haar thuis kolfde kwam dat beestje helemaal opgewonden op de geur af , bij wijze van grap wat melk in een schaaltje gedaan en voila, een paar slurpjes later was alles op

Iemand anders dit (al dan niet "toevallig") ook meegemaakt? Of hebben we iets raars gedaan?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:24:07 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26283068
Oke wel geen bv-kenner maar Phluph als de ontlasting te hard wordt meer water toevoegen aan de voeding.

De kat van mijn vriendin was ook gek op bv-melk
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:29:10 #211
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26283204
Knorretje heeft toch ook een poosje een kitten gevoed met gekolfde melk?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26283509
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 22:10 schreef phluphy het volgende:

Iemand anders dit (al dan niet "toevallig") ook meegemaakt? Of hebben we iets raars gedaan?
Nee je hebt niks raars gedaan. Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel katten dol zijn op de geur van moedermelk. En bij toeval ben ik er ook vandaag achter gekomen dat dit hier ook zo is. Tomas gaf over vlak na een borstvoeding, wat melk kwam op de vloer terecht. Ik leg Tomas even weg en kom terug om de vloer schoon te maken, zijn er daar 2 katten bezig om de melk op te likken! (ja, klinkt ranzig vooral omdat Tomas het al gedronken had!)

En ooit stond op nu.nl het het verhaal van een vrouw die haar hond ook borstvoeding gaf (maar dan zonder te kolven, rechtstreeks uit de bron zeg maar..)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26283877
hier gaat het overschot ook nog steeds naar de katten en het kan ook totaal niet kwaad.

Toen ik zat met een verwaarloosde moederloze kitten (van nog geen week oud) bij de da geweest of dit mogelijk was omdat ik dacht aan de evt afweerstoffen etc die of goed of slecht konden doen. Ze kon me geen voordelen vertellen, maar had ook nog nooit nadelen vernomen of risico's
pi_26283915
Phluphy, volgens deze bron hoort lactulose te helpen.. Succes met kolven en afbouwen!

In AR zit al johannesbroodpitmeel dacht ik, blijkbaar heeft dat bij Danyel niet het gewenste effect. Dus evt kun je dan johannesbroodpitmeel toevoegen aan Omneo, of lactulose toevoegen aan AR.
pi_26286261
net weer even gekolfd; sinds we Anna inbakeren kom ik daar dus wel aan toe. voordeel is dat Anna nu uitsluitend borstvoeding krijgt (ze krijgt rond onze etenstijd nu de gekolfde melk van de vorige avond). het gaat erg goed momenteel, gisteren heb ik zelfs voor 't eerst een deel van het gekolfde ingevroren omdat het echt teveel wordt voor dat ene extra flesje. en Anna is over het geheel van de dag duidelijk tevreden met de hoeveelheid die ze krijgt en dat geeft mij ook een boel rust. wel grappig om te zien vind ik dat het duidelijk verschil maakt of ik zelf 's middags heb kunnen slapen; dat kan ik direct merken aan de hoeveelheid die ik 's avonds kolf. en wat me ook opvalt is dat het een heel verschil is of ik 2 uur of 3 uur (of zelfs 4 uur) na de laatste voeding kolf. ik heb regelmatig gelezen dat de BV na een uur of 2 wel weer ongeveer is aangevuld, maar kennelijk komt er bij mij daarna nog een beduidende portie bij. tussen 2 dagvoedingen kolven is daardoor een veel minder aantrekkelijke optie voor mij geworden. niet dat dat nodig is overigens, maar omdat ik dat destijds met Piet wel heb gedaan om hem het gekolfde dan weer na de volgende voeding te geven -in de veronderstelling dat ik daardoor in totaal meer zou aanmaken- vind ik dit wel een belangrijk gegeven.
  zondag 17 april 2005 @ 22:05:52 #216
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_26308349
Dat gaat nu dus lekker, bixister! Lekker dat je zelf zo ook wat meer rust krijgt!
En phluphy, ik vind het ontzettend knap dat je het allemaal nog zo volhoudt! Ik kan me voorstellen dat het een heel stuk scheelt nu je wat minder hoeft te kolven. Geniet maar lekker van de extra ruimte die je daardoor krijgt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_26308546
Fijn Bix!
  maandag 18 april 2005 @ 18:51:31 #218
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26329200
fijn Bixister! En succes Phluphy en Laybos
..en laat gaan...
  maandag 18 april 2005 @ 19:03:19 #219
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_26329488
Hier maar weer eens een berichtje van mij. Morgen ben ik al weer een maand geleden bevallen, wat gaat de tijd toch hard!

De borstvoeding gaat geweldig goed. Ik hou me op dit moment nog ver van kolven, want dat heeft me de vorige keer ontzettend veel energie gekost. Bovendien heb ik het gevoel dat het daarmee ook het begin van het einde is geweest (het leverde veel stress op). Nu geef ik alleen borstvoeding, en dat is hartstikke rustig. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is twee keer de druk er een beetje afgehaald, door kort te kolven. Dat was 's nachts, toen ik bijna niet meer kon liggen van de pijn van de volle borsten.

Over pijn gesproken: de toeschietreflex is nog onverminderd pijnlijk. Dat vind ik wel echt vervelend, maar volgens mij is er niet veel aan te doen. Ja, stoppen met bv, maar dat wil ik voorlopig niet. Het duurt ongeveer een seconde of twintig, maar is behoorlijk heftig. Wel raar hoor, dat ik er dit keer zo'n last van heb (en de vorige keer niet).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:05:23 #220
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26337991
Weet niet waar anders mijn vraag te stellen, maar probeer het maar hier. Stuur me maar weg als het hier niet aan de orde is. (Maar dan wel graag vertelllen waar dan wel.)
Hoe lang duurt het voordat je borsten zich weer 'normaal' gedragen nadat je gestopt bent met bv.
Het is bij mij nu 10 weken geleden dat ik voor het laatst gekolfd heb, maar nog kan ik 'melkachtige vloeistof' uit mijn tepel drukken. Een paar druppeltjes maar, maar toch. Er zit kennelijk nog steeds gat aan.
pi_26338203
smirre, volgens mij kan dat nog héél lang duren... het verschilt per vrouw. poemojn heeft dacht ik wel eens een linkje geplaatst of wist een voorbeeld van iemand die echt jaaaren later nog soms wat melk verloor.... bij mij was 't de vorige keer vrij snel over.

icaä fijn dat je BV goed loopt. maar wat vervelend die pijnlijke toeschietreflex. ik voel 'm wel maar niet echt pijnlijk. het 'prikt' een beetje maar dat is 't dan ook. (hoewel, gecombineerd met echt gestuwde borsten is 't wel wat pijnlijk soms, maar dat komt niet vaak meer voor bij mij).

oja, bovendien voel ik de TSR rechts sterker dan links. m'n rechtertepel is sowieso gevoeliger dan de linker, en tijdens het kolven zie ik dat links de melk er met veel dikkere stralen uitstroomt dan rechts terwijl er uiteindelijk wel ongeveer evenveel melk uit beide borsten komt. maf he zo'n verschil, maar grappig om te zien. ik dacht dat ik links minder voeding had omdat Anna daar sneller mee klaar is, maar dat was dus een misverstand.
pi_26340391
Bij mij gaat de borstvoeding ook nog steeds prima.
Ik kolf 3 dagen per week op mijn werk. Het gaat wel goed maar ik vind kolven op zich vreselijk. De eerste week ging mijn bv ook achteruit (door het stress gevoel van het kolven en weer werken natuurlijk) maar gelukkig is het goed gekomen.

Het TSR is bij mij trouwens ook best pijnlijk....
pi_26341470
Wat Bix al zei, Smirre. En beter niet steeds kijken of er nog wat uit komt, daarmee kun je de productie namelijk op gang houden.

Fijn dat het goed gaat, Icaä, Lily en Bix.
Die pijn van de tsr wordt dacht ik minder na een paar weken, maar ik weet dat niet zeker meer.. Misschien evt navragen op het bv-forum?
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:02:02 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26342987
Smirre, ik ben nu 5 maanden gestopt met bv en onder de douche kan ik nog steeds druppels produceren...

En lekker dat bij de andere drie de bv zo goed loopt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:11:51 #225
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26343186
Smirre, wat ook helpt; niet meer knijpen.
Maar ook serieus, juist door te knijpen stimuleer je de melkklieren weer een beetje. Dus als je wilt testen of het zo is prima, maar niet te vaak.
Ben nu 4 maanden gestopt en ook hier komt er nog wel wat uit als ik knijp.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')