Eigenlijk denk ik dat de cb-arts gelijk heeft, en dat je aan Noa wel merkt wanneer (en of) je moet gaan bijvoeden. Ik heb zelf geen ervaring met bv en zwangerschap zoals je weet.. maar kom je wel eens bij
Jip en Janneke? Daar is nu een vrouw die eerst een tweeling kreeg en die voedde, toen weer zwanger werd en na de bevalling 3 kinderen bv gaf. Die kinderen drinken nu alledrie nog bij haar en ze is weer zwanger van een tweeling. Maar die zijn wel ouder dan Noa natuurlijk. En daar zijn dacht ik wel meer tandemvoedende moeders dus die kunnen je misschien helpen.
Dat Noa nu minder aankomt is op zich niet vreemd, bij bv heb je vaak de 4-maanden-dip. Aan het eind van het eerste jaar is de gemiddelde bv-baby een stuk lichter dan de gemiddelde fv-baby.
Groeicurves voor bv-baby's.
Misschien heb je hier nog wat aan:
Nursing During Pregnancy and Tandem Nursing: The Official FAQquote:
The Milk
* How will my milk change?
Discomforts & Concerns of Pregnant Nursing Mamas
* “Is it for me?” Tips for Making Your Decision
about Nursing during Pregnancy and Tandem Nursing
* Will pregnancy cause my child to wean prematurely?
* What if I want to wean?
* Sore nipples and agitation during pregnancy
* How will breastfeeding affect my morning sickness?
* Nursing during labor
De Rapley-methode kan alleen als Noa al goed kan zitten, en zelf voedsel in haar mond kan stoppen. Dat is vaak rond zes maanden. (Sowieso geldt ook voor fv-baby's dat wordt aangeraden tot 6 maanden te wachten, niet alleen voor bv-baby's.. de officiele richtlijn voor het cb is 6 mnd).