abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26497502
mooi dat 't er is, maar ik zou er zelf niet zo gauw gebruik van maken denk ik. voelt toch wat raar om melk van een andere ('vreemde') moeder aan je eigen kind te geven, ook al is ze dan getest op een aantal ziektes.
pi_26512875
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:29 schreef bixister het volgende:
mooi dat 't er is, maar ik zou er zelf niet zo gauw gebruik van maken denk ik. voelt toch wat raar om melk van een andere ('vreemde') moeder aan je eigen kind te geven, ook al is ze dan getest op een aantal ziektes.
Mwoa, ik vind het raarder om gemodificeerde melk van een volslagen andere soort aan mijn kind te voeren
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:02:23 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26514006
heb dat gisteren op tv gezien ja, melk is helemaal niet goed bv is wel goed, maar koemelk niet.
ga ik daar over nadenken, zit wel wat in ja. eigenlijk heel vreemd waarom mij mensen melk drinken van een beest, terwijl de natuur zo helemaal niet is.
dat is dan niet zo gek toch dat er beebjes zijn met een koemelk allergie, dat hoort gewoon niet!
pi_26517376
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:02 schreef Martineke het volgende:
heb dat gisteren op tv gezien ja, melk is helemaal niet goed bv is wel goed, maar koemelk niet.
Nououou, zo erg is het nou ook weer niet Alleen zijn de gezondheidsvoordelen van zuivel en dan met name van melk, waar in NL altijd zo op gehamerd werd, een beetje overdreven. Maar dat maakt het niet meteen Slecht, toch?
En het valt me, als je naar de gigantische verschillen in samenstelling kijkt tussen moedermelk en fabrieksvoeding (alleen al de hoeveelheid eiwitten!), eigenlijk heel erg mee hoe klein de gezondheidsverschillen zijn die je tussen babies vindt die op beide produkten worden grootgebracht. Voor normale babies dan he, voor prematuren zijn de verschillen wel gigantisch. Mooi dus dat je nu in elk geval de optie hebt om moedermelk te geven als je dat zelf niet kan
pi_26518759
zit wat in anneja (maar ik heb 't over mijn gevoel he, da's niet zo redelijk). ach en vroeger werden babies grootgebracht met bier!
pi_26520585
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:47 schreef bixister het volgende:
(maar ik heb 't over mijn gevoel he, da's niet zo redelijk)
Dat ken ik ja tis volslagen ot, maar schoonpa komt geregeld aanzetten met eende-eieren bij ons en ik moet er echt niet aan den-ken die dingen te moeten eten (in cake gaat nog, maar een lekker vier-minuten eendesnotei, uchhh). Terwijl ik met kippe-eieren geen enkele moeite heb.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:37:50 #257
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26531506
hmmm, toch maar wel volhouden dus met proberen, maar ik voel me bijna schuldig als ze huilt en Neelix haar niet lukt te troosten...

ok ok, dat ligt er ook wel aan dat Neelix af en toe gemakzuchtig is en dan verklaard "vanavond lukt het niet". Ik denk dat ie het langer moet proberen, daar is ie het dan niet mee eens, en daty zijn geen discussies die je op dat moment moet voeren dus doen we dat dan maar niet...zucht

maar morgen weer een dag!
..en laat gaan...
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:59:17 #258
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26532183
Het idee is heel mooi Poemojn maar ik vind het dus persoonlijk helemaal niets. Er zijn nogal wat ziektes overdraagbaar via de moedermelk, de moeders worden dan wel getest maar je hebt nog altijd te maken met incubatietijd. Ik neem ook aan dat die moeders hiervoor betaald worden? Als dat zo is dan zou dat juist de verkeerde mensen kunnen aantrekken Ik vind het maar eng...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_26532998
Nee, het is vrijwilligerswerk Loena.
Dat van die ziektes weet ik.. in andere landen worden melkbanken gesubsidieerd en wordt de melk gepasteuriseerd, maar daar is hier geen geld voor beschikbaar. Met dit netwerk wil Chella dacht ik aantonen dat er wel vraag naar moedermelk is, zodat het hier in NL ook geprofessionaliseerd kan worden.
Ik wilde jullie alleen op dit nieuwe netwerk wijzen, zit niet in de organisatie ofzo.
Maar het idee vind ik op zich niet zo gek (mijn moeder heeft in het ziekenhuis als pasgeboren baby ook melk gekregen van een onbekende vrouw, en dat is nooit op ziekten getest.. dat mocht toen nog), zeker niet voor premature baby's waarvan de moeders te gestresst zijn om zelf genoeg te kunnen kolven.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:39:02 #260
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26533347
Oke dan , vrijwilligerswerk, tis wel nobel van die moeders dan Als ik daar aan mee zou doen zou het een duur geintje worden voor mij, mèn de hoeveelheden die ik eet als ik BV geef( en dan nog afvallen, ik vind het best knap van mijzelf ) Maar goed ik vind het niet meer van deze tijd, maar dan alleen om het HIV verhaal. Het is en blijft dé ziekte van de laatste jaren, ik zou het voor mijn kind niet willen riskeren.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  woensdag 27 april 2005 @ 10:20:27 #261
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26539213
mijn onderbuuv (91) vertelde dat ze vroeger ook elke 2 dagen een literfles kwamen ophalen bij haar, voor het kinderziekenhuis in de stad. (elke 2 dagen een LITER?! ieks, dat haal ik nu echt niet, en zeker niet met de hand!). Maar is an sich geen slecht idee, dunkt me.
..en laat gaan...
pi_26541093
He nee dat idee staat mij ook helemaal niet aan dat mijn baby moeder melk zou krijgen van een andere moeder. Net hetzelfde als Bix zegt, ik zou het zelf gewoon niet prettig vinden. Of alleen melk van mij of dan maar fv. Meer te maken met mijn trots denk ik.
pi_26727268
Cartoon van Medisch Contact:
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:57:27 #264
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26727727
LOL
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:49:22 #265
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26740511
Poemojn, die's geinig

Auw auw, ik heb tepelkloven van het kolven.
Ik gebruik dat zalfje van Medela, maar het helpt nog niet echt. Ook moedermelk erop doen hielp niet echt. Iemand nog tips? Het doet echt zeerrrrrrrrr
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:56:03 #266
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26740810
Phluph, bij mij heeft Bepanthen goed geholpen tegen kloven (en veel aan de lucht laten drogen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26741027
wat vervelend phluphy! nu ineens? of heb je dat wel vaker gehad. bepanthen is 't eerste dat bij mij ook opkwam, maar zelf heb ik 't nog nooit nodig gehad.

poemojn, even nog doorgaand op die acetongeur van Anna's urine: kan inderdaad te maken hebben met de naderende of huidige regeldagen. ze is bijna 3 maanden dus dat zou daar wel mee kloppen. bovendien heb ik al een tijdje het gevoel dat ik weer eens ongesteld moet gaan worden, dat schijnt toch ook gepaard te gaan met een BV-dip heb ik wel eens gehoord? nou ja, hopen dat we er een beetje snel en voorspoedig doorheen komen dan. en ik ga Anna in ieder geval wel extra in de gaten houden. maar de weegschaal is alweer een flinke tijd geleden ingeleverd. die mis ik op dit soort momenten wel hoor. (sprak de onzekere troela).
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:06:43 #268
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26741258
Bepanthen heb ik nog wel liggen denk ik. Ga ik meteen proberen.
Het begon inderdaad 'opeens'. Er komt nu ook altijd eerst wat bloed en dan pas melk.
Volgens de lactatiekundige kan dit geen kwaad, maar ik gooi het toch altijd maar weg.
Heb toch genoeg.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:07:14 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26741286
Ongesteld moeten worden kan invloed hebben op je bv. Bij mij was het heel duidelijk merkbaar; de week voor ik ongesteld werd kwam Saskia een keertje extra (en die extra keer was meestal 'snachts )
Maar ja, dat was maar een paar dagen en zodra de ongesteldheid een feit was ging 't weer als vanouds Was dus altijd een paar dagen afzien.
En daarbij evt. regeldagen, kan idd een paar dagen voor twijfel zorgen.

Keertje extra aanleggen is natuurlijk nooit verkeerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26742061
Heb ik net een heel stuk getypt, is het weg..

Bix, misschien kun je op het weeguurtje een keer extra wegen ter bevestiging? Misschien wel zo prettig.
En je weet wat de 4-maanden-dip is, dus dat het niet onwaarschijnlijk is dat Anna als ze 4 maanden is ineens langzamer groeit dan de curve? Komt bij veel bv-baby's voor, is heel normaal en niets om ongerust over te worden.
En dat gevoel-van-ongesteld-worden heb ik ook vaak, maar tot nu toe nog niets.

Phluphy vervelend die kloven. Idd bepanthen, drogen aan de lucht, enz. Bloed in de melk kan geen kwaad, maar kan wel voor misselijkheid bij Danyel zorgen als hij er veel van binnenkrijgt, dus als je toch genoeg voorraad hebt is weggooien misschien wel zo makkelijk.
Iemand hier (Ladybos?) had gelpads gebruikt tegen kloven, misschien kun je die proberen? Beviel wel goed dacht ik. Dat waren de Mother Mates, zie http://www.borstvoedingalmere.nl/BVAverkoopwinkel.htm .
Beterschap
pi_26742180
ja, wil ik ook gaan doen. maar het weeguurtje is pas weer dinsdag (normaal ook op dondedag maar ja morgen is 't natuurlijk dicht). en van die 4 maanden dip was ik al op de hoogte ja, tnx.
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:36:02 #272
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26742376
Het was ook niet mijn bedoeling om je ongerust te maken met mijn berichtje in het babietjestopic hoor Bix!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_26742422
weet ik hoor. (enne ik was het al).
  donderdag 5 mei 2005 @ 00:03:41 #274
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26743444
Inherent aan het moederschap Bix, helaas
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_26744150
Hier overgens ook vaak het ongesteldgevoel en tot nu toe wilt het ook nog niet echt doorzetten al had ik vorige maand wel een dagje ietwat bloed veloren

Bix hopelijk valt het allemaal mee
Pluphy
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')