quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:Zoals verwacht niet erg bijzonder, maar ook niet slecht of zo. Het eerste half uur leek het wel alsof de reclame nog bezig was, de ene product placement na de andere
![]()
. En het verhaal.... hmm... veel actie en spektakel, soms zelfs gewoon té veel, zodat het bijna lachwekkend overdreven spectaculair wordt. Op acteervlak ook niets speciaals. Buscemi was wel tof, de rest erg standaard. Johansson lijkt een vis op het droge in een actiefilm en ik hoop dan ook dat ze in de toekomst niet al te vaak meer in dit soort films gaat verschijnen. Verder hangt het aan mekaar van de cliché's en kreeg ik overal (verhaal en actiescenes) het gevoel dat ik het al eens eerder had gezien. Alles in acht genomen is het een typisch hersenloos Hollywood-vehikel, niet beter, maar ook zeker niet slechter dan z'n soortgenootjes. Het is dan ook vrij vreemd dat dit zo'n box office-flop is geworden en Mr. & Mrs. Smith wel een hit was, wanneer beide films van hetzelfde niveau zijn (persoonlijk vind ik The Island zelfs een tikkeltje beter).
Ik ben het grotendeels eens met deze recensie eens. Wat ik wel had was dat ik nou ondertussen die ellenlange achtervolgingsscenes wel een beetje zat begin te worden. In Matrix (reloaded) was het nog redelijk nieuw en spannend maar zelfs daar had het al wat korter gemogen.
Verder was het ook al niet eens helemaal geloofwaardig; in de film komen treinen voor die op een soort magnetisch veld zweven en metro-achtige treinen die aan rails door de lucht zweven. En dan moeten wij accepteren dat daar een hele vrachtwagen vol met treinwielen door het land crosst?