abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25367900
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn vis heeft belletjes aan de zijkant maar hij hapt niet naar adem Hij is wel schizofreen want vanochtend zal hij als een dolle in de hoekjes te wroeten. Het zou ook niet de eerste keer zijn als hij eruit springt zo
haha daar hebben we onze andere goudvissen-expert weer! Ook hallo cherrylips! nu Stali. en die andere nog en dan kunnen we de discussie over de goudvissen weer starten!
pi_25411372
En weer een vissentopic... met weer dezelfde mensen die weer vertellen dat een ronde kom nog steeds verkeerd is. .
pi_25411403
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 19:28 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

haha daar hebben we onze andere goudvissen-expert weer! Ook hallo cherrylips! nu Stali. en die andere nog en dan kunnen we de discussie over de goudvissen weer starten!
Eigenlijk zou het topic Henk en Herman gewoon sticky moeten zijn. .
pi_25411674
Mijn goudvis doet nu ook stom... ze ligt nu al sinds zaterdag op de bodem; soms hangt ze verticaal in de plantjes (zaterdag heb ik het aquarium schoongemaakt zoals ik het altijd doe).
Tap tap tap
pi_25412941
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 19:28 schreef XQZ-me het volgende:

Dat dacht ik dus ook

Ach... het kan niet vaak genoeg gezegd worden, en ieder gered (vissen-) leven is er 1
pi_25414068
zullen we een praatgroep oprichten ?
bestaande uit:
Stali., Cherrylips, Bluezz, XQZ-me!
Join the goldfish-club!
pi_25414165
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:38 schreef XQZ-me het volgende:
bestaande uit:
Join the goldfish-club!
We hebben een clubske opgericht voor mensen met een gouden vis
Ik wil erbeieieie, ik wil erbeieieie

Goudvis lief
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_25414356
Nieuw lid : mcintosh!
pi_25414936
Helleu ga lekker ff hier VisChatten
[F&F Slowchat deel 9 ] Welkom Misu!
En ik heb geen visch
pi_25415133
wat jij wil....
pi_25425301
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:38 schreef XQZ-me het volgende:
bestaande uit:
Join the goldfish-club!
En ik heb niet eens verstand van vissen...
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:55:50 #112
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25427741
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:32 schreef Stali. het volgende:

[..]

En ik heb niet eens verstand van vissen...
Hoe minder verstand je ervan hebt hoe beter volgens mij
Zoals eerder gemeld heb ik op kantoor twee vissen in een ronde kom, deze doen het waanzinnig en hebben imo zichtbaar veel plezier (zijn actief, vroeten lekker door de steentjes, spelen tikkertje met elkaar, spelen verstoppertje tussen de waterplantjes etc etc)
Sinds een paar weken heb ik echter ook thuis twee goudvissen, precies zoals het hoort in een groot vierkant aquarium met alles erop en eraan. Deze twee mutsen doen niet anders dan stil in een hoekje tussen de waterplantjes zitten. Alleen 's avonds komen ze heel even tevoorschijn. Kijken wat de kamer in en blijkbaar bevalt ze niet wat ze zien want daarna gaan ze razendsnel weer terug hun hoekje in. Ik heb niet het idee dat deze visjes zich fijn voelen, terwijl juist bij hun aan alle randvoorwaarden is voldaan.

Stomme beesten
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25427800
Mijn goudvis komt nu ook alleen 's nachts tevoorschijn, en actief dat ie dan is Ik ga er denk ik even iets van een stuk karton overheen leggen anders ligt er een keer 's ochtends een vis op de grond.
Tap tap tap
pi_29328484
Ik heb net weer nieuwe vissen gekocht. Dit keer dood gewone goudvissen. Ik dus de bak gevuld met water, en de vissen erin gedaan. Nu kom ik een uurtje later weer bij die bak, en zitten er allemaal van die bubbel in het water. Ik denk dat dit zuurstof is, maar zeker weten doe ik het niet, je ziet het namelijk er goed, en dat heb ik nog nooit eerder gezien! ben bang dat ze dadelijk weer dood zijn. En nee ze zitten niet in een kom, en niet in een te kleine bak. Heb een bak met 15 liter water, heb ze nu in een andere bak zitten omdat ik het niet vertrouwde, met 2 druppels Esha 2000 voor het geval dat er in de winkel een ziekte zat bij de rest van de vissen. Dus ik weet wat ik doe, maar dit vertrouw ik niet helemaal
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:03:19 #115
122801 Jenny24
DE DIERENVRIEND
pi_29328535
Lees voortaan eerst over vissen voordat je ze koopt...pfffff... weer zo'n sukkel
pi_29328633
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:03 schreef Jenny24 het volgende:
Lees voortaan eerst over vissen voordat je ze koopt...pfffff... weer zo'n sukkel
Ik heb al vaker een topic geopend hier, ik weet veel van vissen af (van alle beesten die je thuis houdt) maar goed, als jij mij een sukkel vind moet je dat vooral doen. Wat denk jij dan wat het is. Ik heb er zelfs een kleine Oxydator in staan, voor extra zuurstof in het water. Nou vertel jij mij dan maar wat die bubbels zijn, in grote hoeveelheden, zoveel dat ik het normaal nog nooit gezien heb

vertel...
pi_29328967
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:03 schreef Jenny24 het volgende:
Lees je eerst eens in voor je mensen uitscheldt wil je.
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:24:57 #118
122801 Jenny24
DE DIERENVRIEND
pi_29329170
ECHT ZOOOOOO TRIEST VIND IK !!!

MILJOENEN GOUDVISSEN STERVEN ER JAARLIJKS.. ( ALLEEN AL IN NEDERLAND ) DOOR TOEDOEN VAN SUKKELS...
pi_29329294
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Jenny24 het volgende:

MILJOENEN GOUDVISSEN STERVEN ER JAARLIJKS.. ( ALLEEN AL IN NEDERLAND ) DOOR TOEDOEN VAN SUKKELS...
Dus is iedereen die goudvissen heeft, een sukkel

Ik heb thuis bij mijn ouders 2 goudvissen gehad, die zijn 8 en 11 geworden.
In de vijver heb ik thuis vissen zitten, die zijn 5 en nog kern gezond.
Dus ik denk eerder dat jij zielig bent.

Weer even ontopic:
Mijn mini oxydator geeft wel belletjes af, hoort dit? Ik heb op google gelezen dat dit niet hoort?
het zijn kleine (minimini) belletje die er langs op om hoog stijgen, met een beste snelheid zo ziet het eruit En overal langs de wanden zitten weer bellen. De vissen zwemmen wel onderin de bak, en happen niet boven naar lucht, dat is een goed teken toch?
pi_29329340
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Jenny24 het volgende:

\

he newbie, ga je ergens anders even nutteloos maken, en niet hier, waar serieuse volwassen mensen, communiceren met elkaar. Dat wat jij niet kent.
pi_29329358
Jenny, doe ff normaal zeg.
Je kan je energie beter gebruiken om eens goeie tips te geven omtrent het houden van vissen dan dit schelden in caps.
pi_29329667
Ik zou dus graag tips krijgen, of adviesen krijgen van mensen die hier meer verstand van hebben dan mij of zeggen dat er niets aan de hand is, dat dit heel normaal is allemaal
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:43:15 #123
122801 Jenny24
DE DIERENVRIEND
pi_29329778
hahaha...laat je toch niet zo opfokken joh !!!! tip van mij !!!

hard feit... miljoenen goudvissen sterven erjaarlijks in Nederland alleen al

door toedoen van mensen !!! ( of sukkels in mijn ogen ) dat is een FEIT !!!!!!
pi_29332095
Ik vraag om advies Voordat er dadelijk weer 2goudvissen sterven
pi_29334912
Volgens mij gaat het toch redelijk goed met ze
pi_29371229
Als ik het voer bovenin gooi, dan komen ze er niet naar toe. Ze zwemmen niet naar boven. Maar als het begint te zakken, beter gezegt, na een poosje naar beneden valt, dan zwemmen ze er naar toe, en willen ze het pakken. Maar ja dan valt meer dan de helft er natuurlijk naast en krijgen ze veel te weinig naar binnen. Plus al dat voer gaat tussen de stenen zitten. En ik geef ze niet teveel. Ze hebben nog geen ene keer naar het voer "gehapt" bovenin. Ik maak me toch zorgen om deze 2 goudvissen. De rest van de dag liggen ze een beetje op de bodem, en af en toe zwemmen ze een keer rond. Is dit nou alleen omdat ze aan hun nieuwe omgeving moeten wennen ik hoop het zo.
pi_29378805
Die belletjes lijken me gewoon zuurstof, als ze gewoon helder van kleur zijn enz. Ik denk dat dat door die oxydator komt. Als je plantjes of andere dingen in je bak hebt staan kan het ook zijn dat zich daar zuurstofbelletjes aan gaan hechten en op een gegeven moment zullen die dan denk ik boven op je water gaan drijven

Zolang je vissen niet boven naar lucht gaan happen lijkt me alles oké. Koop anders voor een paar euro een paar van die test stripjes, kun je de water kwaliteit mee controleren

En als allerlaatste: 15 liter vierkante bak is absoluut beter dan een kom, maar nog steeds lang niet groot genoeg voor 2 goudvissen eigenlijk. Eigenlijk hebben goudvissen 25 liter water per stuk nodig...
pi_29383019
Als ik het voer bovenin gooi, dan komen ze er niet naar toe. Ze zwemmen niet naar boven. Maar als het begint te zakken, beter gezegt, na een poosje naar beneden valt, dan zwemmen ze er naar toe, en willen ze het pakken. Maar ja dan valt meer dan de helft er natuurlijk naast en krijgen ze veel te weinig naar binnen. Plus al dat voer gaat tussen de stenen zitten. En ik geef ze niet teveel. Ze hebben nog geen ene keer naar het voer "gehapt" bovenin. Ik maak me toch zorgen om deze 2 goudvissen. De rest van de dag liggen ze een beetje op de bodem, en af en toe zwemmen ze een keer rond. Is dit nou alleen omdat ze aan hun nieuwe omgeving moeten wennen ik hoop het zo.
pi_29383467
Ymme,

Dat ze niet naar het voer happen kan ook zijn omdat ze nog moeten wennen, of gewoon nog geen honger hebben. Ik weet niet wat voor een stenen je op de bodem hebt liggen, maar hier vroeten de vissen het gezonken voer gewoon tussen de steentjes uit hoor. Reageren ze wel als je naar de kom toe komt? (reageren als in, bang wegzwemmen o.i.d.)

Ik hoop dat deze twee het redden, op zich maken ze al meer kans dan sluierstaarten.
Don't follow me, I'm lost too
pi_29384045
Ik hoop idd dat het wennen is ze zitten nu veel verscholen achter een plant. Maar ze zwemmen zo nu en dan wel een rondje om die plant heen. Er zit volgens mij al meer beweging in
pi_29399091
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 08:09 schreef ymme het volgende:
Eh je valt in herhaling

En mijn post sla je gewoon over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')