Gooi er anders een zuurstoffles bij in...quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:18 schreef ConQuestador het volgende:
Gister heb ik samen met een collega goudvissen in een kom gekocht voor op kantoor. We hebben er tevens van die planten in gedaan voor de zuurstof voorziening.
Maar sinds vanochtend zitten ze constant naar lucht te happen aan het wateroppervlak (zoals vissen in de zomer ook vaak doen, wanneer er niet voldoende zuurstof in het water zit).
WAT hebben we fout gedaan, want ik wil niet dat de vissies morgen alweer dood zijn:'(
Ik kan ze ook mond op mond beademing gaan geven natuurlijkquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:18 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Gooi er anders een zuurstoffles bij in...
hmmmm... OKquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:25 schreef Lienekien het volgende:
Ververs het water. En zorg dat de kom niet in de zon staat.
Als er iemand in jouw bed is doodgegaan wil je het toch ook verschonen voordat je er zelf weer in gaat liggen??quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:26 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
hmmmm... OK
Maar ze zitten er pas sinds gister in, dan toch verversen?
(oja, zonlicht ? de lammellen zijn hier altijd dicht)
Je kunt het toch proberen? Lijkt me beter dan te gaan toekijken hoe ze creperen en ondertussen te denken: aan het water kan het niet liggen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:26 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
hmmmm... OK
Maar ze zitten er pas sinds gister in, dan toch verversen?
(oja, zonlicht ? de lammellen zijn hier altijd dicht)
Je durft wel, je nick aan een goudvis te geven die niet lang meer te leven heeftquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:47 schreef Troel het volgende:
Troel en Inieminie
Tsja, dat zou je aan de vissen zelf moeten vragenquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:43 schreef ConQuestador het volgende:
Wel blijft de vraag: waarom was de zuurstof in 1 dag uit het water.
Als jij verstikking een waardig sterven vindt......quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:50 schreef Troel het volgende:
Jahoor, dat durf ik wel. Als ie maar waardig sterft.
Wat voor een soort bedrijf werken jullie? naam van de visjes moet natuurlijk wel een beetje aansluiten bij de werkzaamheden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:45 schreef Super Snackman het volgende:
Oh jah, mochten ze het overleven, wie weet er een leuke namen voor twee goudvissen?
Ja, en ???quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:52 schreef ConQuestador het volgende:
Als we er minder water in doen dan komen de torentjes van ons prachtige kasteel boven water...
Oke, die mogelijkheid houden we open, dan nog is dat geen reden om binnen 10 min. te gaan happen. Volgens mij blijft het zuurstof er wel even inzitten.... toch?quote:
Zo nu en dan is niet zo erg. Maar toen we vanochtend binnenkwamen zaten ze alleen maar naar lucht te hapen. Als ze al even naar beneden gingen dan hielden ze hun adem inquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:58 schreef goddess-in-heaven het volgende:
maar ik dacht dat vissen naar lucht hoorden te happen....
Tsja, dat is lastig kun je twee kanten me op;quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:56 schreef ConQuestador het volgende:
We werken bij een ZiekenhuisSoftwareOntwikkelingsBedrijf
Oooww vandaar... die verkoper kon de streepjescode al niet vinden op de goudvis, maar dit verklaard.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:03 schreef Prowl het volgende:
Ik weet zeker dat er niet is over nagedacht dat je levende wezens hebt aangeschaft ipv een produkt
Ach ja, je koopt gewoon een nieuwe als ie kapot is. Goudvissen zat op de wereld.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:05 schreef ConQuestador het volgende:
Oooww vandaar... die verkoper kon de streepjescode al niet vinden op de goudvis, maar dit verklaard.
Helemaal waar, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:08 schreef Super Snackman het volgende:
Overigens hebben we wel degelijk nagedacht over het kopen van de vissen. Als het ons neits kon interesseren hadden we hier ook niet om tips gevraagd, en de beesten dood laten gaan.
Houd ons op de hoogtequote:Er zit nu minder water in de kom, dus we wachten weer af
Mijn ouders hebben een soorgelijke kom met 4 (iets kleinere dan die van ons) goudvissen erin. Deze leven ook al tijden, dus het zou toch echt wel mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:11 schreef goddess-in-heaven het volgende:
naja, jullie moeten dus een veeeeel grotere kom kopen he... dat blijkt wel!
maar waarom hebben jullie goudvissen gekocht? daar is toch niets aan...
Het begint met een w en eindigt op -inst.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:15 schreef ConQuestador het volgende:
(ps. als het zo'n ongelovelijke gruwelijke dierenmishandeling is, waarom staat de dierenwinkel dan vol met viskommen? )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |