Kom op jongens... waarvan gaan bij jullie de kelen dicht?
V
en...net wat jij zegt: Good Will Hunting was er ook zo een.
------------------
hmmm...
[Dit bericht is gewijzigd door An-ja (Datum 03 Januari 2000).]
ennuh Bambi natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door J (Datum 08 Januari 2000).]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-07-2002 23:10]
quote:
op 01-03-2000 om 01:49 PM schreef Verbal het volgende:
* Dat boer Hogget in 'Babe' een dansje en een liedje doet om Babe weer beter te maken
Eigenlijk heb ik het iets later in de film: op het moment dat Hogget het hek dichtmaakt (na de wedstrijd) en de doodse stilte verandert in een orkaan van juichende mensen.
Trouwens: er zitten wel meer "brokken"-stukjes in Babe, leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken
quote:
op 01-03-2000 om 03:03 PM schreef Rogier het volgende:
Het einde van American history X, als zijn broertje doodgeschoten wordt.
Spoiler!!! Ik kan niet geloven dat je het eind hier "verklapt"!!!!!
(De LMK heeft op Lowlands het laatste half uur van AHX moeten missen, en was (en is) van plan de film nog eens in zijn geheel te bekijken.)
Brok in de keel??
Erhm.....nee de eerste film die dat met de LMK doet, moet hij nog zien.
The Deerhunter
Schindler's list
Platoon
Ik kan wel stukjes of scenes gaan aanduiden, maar het is eigenlijk in alledrie de gevallen vrijwel de hele film....lijkt me duidelijk....
Ik verklap er verder niks over trouwens.
Dat vond ik wel erg ERG zielig.
- Titanic
Het stuk zeg een half uurtje voor het einde. NIET het feit dat DiCaprio zinkt, want dat vond ik wel okee ... nee, al die doodsbange mensen, die twee oudjes die samen op bed gaan liggen, de moeder die haar kinderen in bed een verhaaltje "voor het sterven" vertelt.
Het idee dat dat allemaal echt gebeurd is...
*brrrrr*
Marco
------------------
This person has performed an illegal action and will be shot down.
[Dit bericht is gewijzigd door TheMarco (Datum 03 Januari 2000).]
En ook American HistoryX .. das echt een goed film..
En natuurlijk zijn er nog veel meer waar je net ff niet op kan komen..
kisses..
quote:
leuk dat je durft toe te geven hier ook naar te kijken
V
quote:
op 01-03-2000 om 07:01 PM schreef TheMarco het volgende:
- Titanic
-Deerhunter
komt het dichtste bij "tranentrekker" ik raak niet snel echt helemaal in tranen van een film ....
[Dit bericht is gewijzigd door Guus Muisarm (Datum 04 Januari 2000).]
1. Schindler's List:
Het moment waarop de iedereen, die omgekomen is tijdens de razzia in die Poolse stad wordt verbrand (inclusief het 'rode' meisje). Ook de beelden van Auswitz zijn goed voor een brok in je keel. Een positief moment in de film waar je een brok in je keel krijgt is op het einde tijdens het overhandigen van de ring en dat Oscar Schindler in tranen uitbarst omdat hij vindt dat hij niet genoeg heeft gedaan.
2. Forrest Gump:
Als op het einde Forrest bij het graf van Jenny staat en hij praat over zichzelf en zijn zoon.
Ook: het einde van "Jerry McGuirre"
quote:
whaahahahaaaaaaaaaaaaaa , je weet toch al dat ie zinkt ???
Ja so? Bij Schindlers list weet je ook wat de joden te wachten staat, bij elke andere willekeurige rampenfilm geldt dat.
Sure, Titanic is voor een deel een wat kleffe lovestory. Maar dat is niet alles. Het is wel DEGELIJK een zeer accurate reconstructie van een naar mijn mening toch behoorlijk erge ramp. De paar nog levende overlevenden hebben dat ook gezegd als commentaar op de film: dat dit ERG leek op hoe het echt was. En dan ga je es denken over al die mensen daar toen en hoe bang die geweest moeten zijn etc. etc. etc.
Dan wordt het ineens meer dan alleen een kleffe lovestory.
In mijn mening toch wel in ieder geval.
Marco
En ook ik geef het toe dat ik van het einde van de Titanic een brok in mijn keel kreeg. En hier gaat het om het stukje waar de 2 deuren opengehouden worden en waar iedereen Rose verwelkomt.
Maar even meer on topic: Films gebaseerd op waargebeurde verhalen kunnen uiteraard, ondanks dat je het verhaal wellicht al kent, toch ontzettende Brok in de keel films zijn.
En het hoeven niet per definitie rampenfilms te zijn. Neem een willekeurige goede Vietnam film, iedereen weet wel zo'n beetje hoe verschrikkelijk het daar geweest is, maar als je dat dan op een hele diepe ontroerende emotionele manier in een film ziet, dan gaan mijn traantjes wel lopen hoor....
Ook bij sommige TV beelden trouwens. Wie kent er nu niet (nu ik het toch over Nam heb) dat beeld van dat kleine meisje met verscheurde kleren welke helemaal onder de napalm zit, met op de achtergrond haar dorp wat in de fik staat, welke over de weg heen verdwaald rondloopt naar een groep Amerikaanse soldaten toe omdat ze in 1 klap niks meer heeft.
Wat een prachtfilm!
Wanderer
Anyway, tranentrekkers:
- La Vita è Bella
- Schindler's List
- Higher Learning
- American History X (iedereen die 'm nog niet gezien heeft: bedank Rogier nog maar even voor het verraden van het eind)
Titanic
Iemand zei het al eerder, die twee oudjes aan het einde die op het bed liggen.
Een brief naar de hemel
Vrij onbekende film, maar heel goed. Het stukje waar de ratjes van het jongetje door zijn moeder van het balkon afgegooid worden is een echt 'tranen in mijn ogen' moment.
En als het paard van Atreyu doodgaat in "The Neverending Story". Sheeeeez. Dat doe je toch niet!
Overigens was dit van 10 jaar of langer geleden
Recentelijk weet ik niet zo goed meer eigenlijk. Titanic was ontroerend, maar niet meer dan dat. En voor de rest weet ik het niet meer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |