Zowiezo is het woord hoed een beetje raar. Tenminste, zo klinkt het in mijn oren. Wie van de weldenkende mannen draagt er tegenwoordig nog een hoed? Of valt een petje ook onder de noemer hoed? Tis raar eigenlijk. Ik zie nooit hoeden. Behalve dan bij vrouwen. Als je op fotos kijkt van vroeger van bv. een haven. Dan zie je heel veel mensen met van die Stetson hoedjes op lopen. Gewone mensen, arbeider en jongelui. Ze droegen allemaal een hoed en zo een typische donkere bril met een dikke zwarte bovenkant en een ijzeren/chromen montuur en een lange zwarte leren jas.
Dat zie je tegenwoordig niet meer. Hoeden. Waarom draag jij geen hoed en waarom draag ik geen hoed. Als niemand nog een hoed draagt, dan kan er bijvoorbeeld niemand zich meer een hoedje schrikken. Wie weet waar de hoed gebleven is. Wie van het mannelijke gedeelte van de samenleving draagt nog een hoed?
In KLB? Jij weet duidelijk niet van de hoed en de rand
//ontopic: Hoeden zijn (voor "het volk") hopeloos uit de tijd. Wellicht komt er een tijd dat men weer aan de hoed gaat. Alles komt altijd (in een net iets andere vorm) terug. Dus wie weet lopen we over twintig jaar weer allemaal met een hoed op, en vinden we het raar dat men dat rond 2005 in het geheel niet deed.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
Een hoed op hebben is irritant dus daar beginnen we niet aan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
Mijn opa droeg tot voor kort nog vaak een hoed, misschien doet hij dat nog steeds, maar helaas kan hij niet zo vaak de deur uitkomen. Maar je ziet het idd weinig en dat is wel jammer. Hoeden hebben wel iets parmantigs.
hoeden zoals in de jaren 20/30 (zijn dat die Stetsons?) staan best koel. Zeker gecombineerd met een pak, oftewel de gangster look. Moest er nog aan denken toen ik deze film zag:
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*