Arme Pino...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:37 schreef Majar het volgende:
Beatrix werd vandaag dr. in Leiden. De rest van de familie was er ook.
[afbeelding]
OMFG! Het koningshuis is een hoax! naïeve doos, als die Amalia ooit een mooi meisje wordt dan heeft ze echt wel wat beters te doen dan koningin worden...quote:Op zondag 13 februari 2005 21:30 schreef Natalie het volgende:
Wat een mooi meisje wordt Amalia toch. En als ik me niet vergis dan heeft ze de bruine kijkers van haar moeder geërfd
Op de foto's van Majal in het begin van dit topic zit Máxima's haar echt prachtig. 't Lijkt wel of ze er ietwat een andere coupe van hebben gemaakt.
Overigens, ook prachtige foto's van Prinses Victoria en Prinses Madeleine van Zweden!
Psst: je zit in het verkeerde topic/subforum.quote:Op zondag 13 februari 2005 21:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
OMFG! Het koningshuis is een hoax! naïeve doos, als die Amalia ooit een mooi meisje wordt dan heeft ze echt wel wat beters te doen dan koningin worden...
wij moeten maar snel een republiek worden, de troonopvolgers worden alleen maar lelijker
Op die manier wordt zelfs niet gediscuseerd in C&H, static. Niet meteen al die vage types daarheen sturenquote:Op zondag 13 februari 2005 22:09 schreef static het volgende:
Psst: je zit in het verkeerde topic/subforum.
Voor dergelijke discussies kun je beter hier zijn: Cultuur en Historie
quote:Op maandag 14 februari 2005 21:46 schreef Airelle het volgende:
Amalia heeft trouwens een bulldog-mond... ach misschien trekt het nog wel bij.
Maxima wordt ook Koningin toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:53 schreef Viking84 het volgende:
Domme vraag misschien, maar waarom heeft Zweden een koning en een koningin en wij een koning(in) + prins(es)?
Dat zei ik toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:53 schreef Natalie het volgende:
Het staatshoofd wordt in de wet aangeduid als Koning. Aangezien Bea een vrouw is, wordt dat dus Koningin. Prins Claus werd geen Koning, omdat het dan niet duidelijk zou zijn wie nu eigenlijk het staatshoofd is. Daar de wet zet dat het staatshoofd een Koning is. Snappie
Als Willem-Alexander straks de troon bestijgt dan wordt hij Koning en Máxima Koningin. Er is dan immers geen verwarring.
Zweden heeft nu een Koning en een Koningin om precies dezelfde reden. Als Kroonprinses Victoria straks de troonbestijgt, dan wordt zij Koningin, maar haar echtgenoot zal geen Koning worden. Hij wordt waarschijnlijk prins (consort) net als bij de buren in Denemarken. Maar dat wordt allemaal nog wel vastgelegd als Victoria trouwt
Wat een leuk ding is die madeleine tochquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:30 schreef Majar het volgende:
Gisteren was er een galadiner in Stockholm, Zweden. De Zweedse kroonprinses Victoria (in het blauw), Prinses Madeleine (in het rood) en Prinses Lilian (de oudere vrouw) waren o.a. aanwezig.*)
3 foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zou me niets verbazen als Elizabeth een gewoon stadhuis inderdaad beneden haar stand vindt. Deze dame kwam altijd al op mij over als iemand die behoorlijk uit de hoogte was. Neus de lucht in, en vooral enigszins neerkijken op het normale volk. Dat ze laatst in een in een trein stapte en niet wilde dat iemand voor haar ging staan, doet daar geen afbreuk aan wat mij betreft. Het is al langer bekend dat de Windsors (en dan vooral de queen) wel wat positieve reclame konden gebruiken. Zo'n ritje per trein doet het dan misschien even goed, maar als ik dan weer zoiets als het bovenstaande bericht lees, dan denk ik: 'ach, mens, wie gelooft nou dat je niet wil komen omdat ze het simpel wensen te houden?'quote:De Britse koningin Elizabeth vermijdt het huwelijk van haar zoon prins Charles en Camilla Parker Bowles, aldus Buckingham Palace. De burgerlijke trouwerij vindt plaats in het stadhuis van Windsor, vlakbij Windsor Castle (het buiten-verblijf van de familie), op 8 april.
Volgens een woordvoerder van de familie mijdt de koningin het burgerlijke huwelijk omdat "ze zich ervan bewust is" dat de kroonprins en zijn aanstaande een eenvoudige ceremonie willen houden. De koningin zal wel aanwezig zijn bij de gebedsdienst na de huwelijksvoltrekking.
Overigens gaat volgens de Britse koningshuiskenners het gerucht dat de koningin niet zou willen komen omdat een simpel huwelijk op het stadhuis "beneden haar stand zou zijn". Een gerucht dat voor veel Britten een bevestiging is van het vermoeden dat de koningin niet achter het huwelijk zou staan.
Eindelijk maar toch!quote:De prinsen Pieter-Christiaan en Floris hebben vanmiddag bekend gemaakt beiden in het huwelijksbootje te zullen gaan stappen. Pieter-Christiaan (32) zal eind augustus trouwen met Anita van Eijk. Zijn jongere broer Floris (29) geeft in oktober zijn jawoord aan Aimée Söhngen. De twee broers zijn de jongste zonen van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven. Hun oudere broers Maurits en Bernhard jr. trouwden eerder al.
Opvallend is dat beide prinsen voor hun huwelijk geen toestemming vragen aan de verenigde vergadering van de Staten-Generaal (de Eerste en Tweede Kamer). Dit betekent dat de twee na hun huwelijk niet meer in aanmerking komen voor troonsopvolging.
De bruiden
Anita van Eijk (35) is geboren in Zwitserland en bracht haar middelbare schooltijd in Singapore en Nederland door. De afgelopen jaren werkte zij in Londen voor Bloomberg, veilinghuis Christie's en JPMorgan. Ze zal zich nu als zelfstandig ondernemer in Nederland vestigen.
Aimée Söhngen (27) is geboren en getogen in Nederland en studeerde bedrijfsrecht in Leiden. Zij heeft prins Floris in haar studententijd leren kennen. Söhngen heeft een baan als projectmanager bij Fortis Bank.
Fout.quote:Op maandag 28 februari 2005 11:01 schreef E.T. het volgende:
Ze worden geen prinses, want geen van beide jongens vraagt toestemming aan het kabinet voor het huwelijk.
Hier zeggen we idd gewoon 'Prinses Marilène'quote:Op maandag 28 februari 2005 12:10 schreef Majar het volgende:
En het grappige is dat je bv. Prinses Laurentien, ook Prinses Constantijn kan noemen, omdat ze getrouwd is met Prins Constantijn en zijn titel en naam daardoor mag dragen. Dus eigenlijk kan je ze ook Prinses Friso, Prinses Constantijn, Prinses Maurits, Prinses Bernhard noemen. In Nederland wordt dit alleen niet meer echt gebruikt.
Dat zag ik laatst ook op de lijst van genodigden voor het huwelijk van de Deense kroonprins Frederik met Mary. Omdat wij dat hier niet gewend zijn, sta je toch even vreemd te kijken.quote:In het buitenland doen ze dat nog wel, zo werd in Belgie bekend gemaakt dat voor het huwelijk van Prins Laurent de volgende Nederlandse gasten kwamen: Prins en Prinses Constantijn van Oranje-Nassau.
Ja, idd. Best vreemd voor onze begrippen. Alsof ze een prinses is met een mannelijke naam, ofzo.quote:In Engeland gebruiken ze het ook nog, daar heb je Prins en Prinses Michael of Kent. De prinses heet eigenlijk Marie-Christine, maar iedereen noemt haar sinds haar huwelijk dus Prinses Michael. De arme vrouw...![]()
Ach, ik volg vooral het koninklijke gedeelte redelijk, dan krijg je dat soort zaken vanzelf meequote:Op maandag 28 februari 2005 12:34 schreef Natalie het volgende:
Offtopic: Majar weet ook veel over adel. Persoonlijke interesse?
Van zo'n goede afkomst en toch met haar loverboy samen op een scooter reizen, zo zie je maar weer dat het in de beste families kan gebeurenquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:48 schreef Majar het volgende:
Ze woont in Londen, net als haar vader. En Juliana studeert aan The Slade School of Fine Arts, een kunstacademie. Dus ze is druk bezig. Ik vind haar de knapste vrouwelijke 'echte' Oranje van haar generatie. De andere vrouwelijke Oranjes in haar generatie zijn Margarita en Marie-Caroline, hmmm...tsja..dan is het wel logisch. Hoewel Margarita sinds haar scheiding er al een stuk beter uitziet.
Volgens de RVD eind april 2005, maar de RVD rekent vaak vrij ruimquote:Op donderdag 10 maart 2005 13:29 schreef Natalie het volgende:
Prinses Mabel heeft zoveel kleding over haar buik getrokken dat je amper kan zien dat ze zwanger is. Wanneer is ze overigens ongeveer uitgerekend? Was dat niet eind april ergens?
Majar, weet jij dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |