Leuk vrouwtje...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:11 schreef PandorasBox het volgende:
Nog iets:
[afbeelding]
Artwork van een aankomend Ps3 spel genaamd Genesis of Arma(werktitel?). Het was eerst voor de Ps2 bedoeld, maar schijnt naar de Ps3 verschoven te worden!
Een RPG van Nexon Corporation.![]()
http://www.sabzil.net/
Euh, Dreamcastquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
"meest krachtige console". Deze generatie was dat de xbox (en voordat de xbox er was was het de PS2),
Ja... die hebben ze ook gehad met DOA2. En toen de PS2 verscheen, stapten ze gelijk over en brachten DOA2 nog twéé keer uit. Een vroege versie en niet veel later een verbeterde versie. En toen kwam de xbox en wilde ze opeens niets anders meer... nu hebben ze DOA2 wéér uitgebracht (onder DOAU).quote:
En beide versies op de ps2 zagen er kut uit vergeleken met de DC versie. Of niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja... die hebben ze ook gehad met DOA2. En toen de PS2 verscheen, stapten ze gelijk over en brachten DOA2 nog twéé keer uit. Een vroege versie en niet veel later een verbeterde versie. En toen kwam de xbox en wilde ze opeens niets anders meer... nu hebben ze DOA2 wéér uitgebracht (onder DOAU).Brengen ze 1 spel vier keer uit op 3 verschillende consoles... steeds een stukkie beter.
Het zijn toch eigenlijk maar een stelletje eigenwijze mafkezen daar bij Team Ninja!
Dit plaatje van Riku viel me ook op:quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:56 schreef PandorasBox het volgende:
Het spel is al een lange tijd in ontwikkeling. Op de link die ik gaf kon je zien dat het een Ps2 titel zou moeten worden, maar Nexon heeft het verplaatst naat de Ps3.
[afbeelding]
Dit is een wat oudere model. Al vanaf 2004 in ontwikkeling voor de Ps3. Als het goed is zal er tijdens de komende E3 meer over dit spel vrijgeven worden. Nu is informatie bijna nihil.
Amerikaanse sites(fora's) beginnen dit spel al te hypen. Die hebben veel eerder de primeurs.
Op papier absoluut niet, mede daardoor heeft de ps2 hype de Dreamcast gigantisch ge-eclipsed, maar in praktijk weten we wel beter.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:03 schreef MMaRsu het volgende:
Idd, is de dreamcast niet iets krachtiger dan de Ps2?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:03 schreef MMaRsu het volgende:
Dat is gewoon testwork...misschien vond hij het leuk om te tekeken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit plaatje van Riku viel me ook op:
[afbeelding]
Heeft die Jang Seong Hwan ook meegewerkt aan FFX-2 dan?
Kan me er wel iets bij voorstellen als een zelfde spel op de ps2 3X zo lang duurt om te maken dan op andere (technisch mindere) consoles.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:07 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
[afbeelding]
MGS 2 op de Ps2 ziet er beter uit dan MGS 2 op Xbox. Is de Ps2 nu krachtiger dan de Xbox? Het heeft allemaal met developers te maken, in dit geval: luie developers...
Inderdaad... niet. De eerste versie was misschien niet beter dan de DC versie, wellicht ietsje slechter. De tweede versie (Dead or Alive 2: Harcore en de Europese PS2-versie van Dead or Alive 2) deed niet onder voor de DC-versie en had ook nog wat hogere framerates en een paar andere verbeteringen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:02 schreef piet_pelle het volgende:
En beide versies op de ps2 zagen er kut uit vergeleken met de DC versie. Of niet?
Haha!quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:03 schreef MMaRsu het volgende:
Bij MGS2-substance zit een leuke interactieve dvd over de "Making of MGS2". Daar kun je een interessant en heel uitgebreid verhaal over het programmeerwerk lezen. Daar worden onder andere de twee losse vectorunits van de Emotion Engine besproken en hoe die een voordeel hebben ten opzichte van de twee andere consoles (jaja... iets wat de PS2 heeft, wat de andere consoles niet hebben!) Deze vector units kunnen de CPU en GPU van de PS2 enorm ontlasten als het aankomt op 3D-berekeningen. De makers van MGS2 hebben MGS2 natuurlijk in eerste instantie voor de PS2 gemaakt. Ze hebben er veel tijd in gestoken en de hardware goed leren kennen. Lang niet alle developers maken bijvoorbeeld fatsoenlijk gebruik van deze vector units.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:07 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
MGS 2 op de Ps2 ziet er beter uit dan MGS 2 op Xbox. Is de Ps2 nu krachtiger dan de Xbox? Het heeft allemaal met developers te maken, in dit geval: luie developers...
Volgens mij zijn e rmaar iets van 3 developpers die van dit voordeel gebruik weten te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bij MGS2-substance zit een leuke interactieve dvd over de "Making of MGS2". Daar kun je een interessant en heel uitgebreid verhaal over het programmeerwerk lezen. Daar worden onder andere de twee losse vectorunits van de Emotion Engine besproken en hoe die een voordeel hebben ten opzichte van de twee andere consoles (jaja... iets wat de PS2 heeft, wat de andere consoles niet hebben!) Deze vector units kunnen de CPU en GPU van de PS2 enorm ontlasten als het aankomt op 3D-berekeningen. De makers van MGS2 hebben MGS2 natuurlijk in eerste instantie voor de PS2 gemaakt. Ze hebben er veel tijd in gestoken en de hardware goed leren kennen. Lang niet alle developers maken bijvoorbeeld fatsoenlijk gebruik van deze vector units.
Dat de xbox-versie van MGS2 slechter is, komt omdat het een port is van de PS2 versie (net als de pc-versie dat is trouwens). De xbox-versie had er natuurlijk beter uit kunnen zien dan 'ie nu doet, àls Hideo Kojima en z'n team er meer tijd in hadden gestoken. Maar mede omdat Microsoft MGS2 snel op z'n xbox wilde hebben, hadden ze er niet veel tijd in kunnen steken.
Maargoed nu ik het toch over de vector units van de PS2 heb. Het voordeel is te zien bij "de betere" PS2 titels. En de rol die de 8 Synergistic Processing Units (SPU) gaan spelen in de Cell-chip is ongeveer vergelijkbaar. Alleen zijn het er dit keer 8 in plaats van 2, zijn ze veel sneller, krachtiger en uitgebreider. Waar de vectorunits in de PS2 eigenlijk vooral voor vector-berekeningen waren, kun je de SPU's in de Cell in principe alles laten doen (behalve koffie zetten). Nu maar hopen dat developers dit een beetje onder de knie krijgen... èn dat Sony de juiste tools levert natuurlijk!
Ik heb het helemaal niet over luiheid van developers.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:18 schreef piet_pelle het volgende:
Please, als een Dreamcast spel 2 jaar later over gezet werd naar de ps2 en het er alsnog slechter uitzag dan weet ik wel wat voor vlees we in de kuip hebben.
Gooi nou niet alle technische gebreken van de ps2 op luiheid van de developpers. Want dat zou dan de enige console zijn waarop ze lui zijn.
Mee eens. Maar ik wil Naughty Dog (Jak & Daxter-serie) nog even aan dit lijstje toevoegen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:27 schreef piet_pelle het volgende:
Volgens mij zijn er maar iets van 3 developpers die van dit voordeel gebruik weten te maken.
Ik weet dat Konami, Polyphony en SEGA o.a. als eerste ps2 dev. kits hadden, en natuurlijk de beste development skills hebben.
Het waren niet alleen de launch titels, maargoed we gaan zo wel erg off-topic.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over luiheid van developers.Ik heb het over launch-titels, die er nóóit goed uitzien, omdat developers gewoonweg niet genoeg tijd hadden om de hardware te leren kennen. DOA2 is hier juist het ultieme voorbeeld. DOA2 was een launchtitel op de PS2, Team Ninja was niet tevreden en begon van voren af aan. Resultaat een duidelijk betere versie van DOA2! En dat binnen een half jaar. Technische gebreken hebben hier niks mee te maken.
Wees maar niet bang hoor! Geen kwaad woord over SEGA!quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:34 schreef piet_pelle het volgende:
Het waren niet alleen de launch titels, maargoed we gaan zo wel erg off-topic.
Ik moet er gewoon, als een van de weinige, voor zorgen dat de SEGA naam (rechtvaardigerwijs) vandaag de dag nog steeds in ere gehouden wordt.
Nou daar denk ik anders over. Voor de ene top titel moet ik een ps2 kopen, voor een ander een xbox, een weer een ander die ik gewoon moet hebben komt alleen op de gamecube uit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor! Geen kwaad woord over SEGA!Ik wil overigens opmerken dat het een verstandige keuze is geweest van SEGA om zich volledig op de software-markt te gaan richten en hardware te laten voor wat het is. (Misschien dat Nintendo daar nog wat van leren!
)
Dan laten we Microsoft en Nintendo zich ook volledig op software richten, dan regelt Sony de hardware wel!quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:48 schreef piet_pelle het volgende:
Nou daar denk ik anders over. Voor de ene top titel moet ik een ps2 kopen, voor een ander een xbox, een weer een ander die ik gewoon moet hebben komt alleen op de gamecube uit.
Lekker hoor.
Nou, geen concurrentie lijkt me geen strak plan, nu gaat het wel mooi met de prijsen. Als ze maar niet weer illegale prijsafspraken gaan maken (waar ze nooit voor veroordeeld zijn geweest overigens) in het 32-bit ( en beetje 64 bit) tijdperk.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan laten we Microsoft en Nintendo zich ook volledig op software richten, dan regels Sony de hardware wel!
Nee even serieus. Ik vind dat het wel een nobel besluit was voor SEGA en ik denk zelfs dat het SEGA heeft gered van de ondergang. Allebei hun laatste consoles waren geflopt, dan moet je wel durven toegeven dat je misschien niet de beste hardwarefabrikant bent (ondanks dat de hardware prima was natuurlijk). Nu gaat het weer prima met SEGA!
quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan laten we Microsoft en Nintendo zich ook volledig op software richten, dan regels Sony de hardware wel!
Nee even serieus. Ik vind dat het wel een nobel besluit was voor SEGA en ik denk zelfs dat het SEGA heeft gered van de ondergang. Allebei hun laatste consoles waren geflopt, dan moet je wel durven toegeven dat je misschien niet de beste hardwarefabrikant bent (ondanks dat de hardware prima was natuurlijk). Nu gaat het weer prima met SEGA!
Wel bekend mee maar verder dan afrukken bij pixelige screens in het officiele Saturn blad ben ik nooit gekomen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:01 schreef TopStyle het volgende:
[..]
![]()
Iemand toevallig bekend met Gungrave?
Ik geef toe; het is een beetje een hardcore-gamers-game![]()
,
maar wat speelt het SEGA spul toch altijd heerlijk weg.
offtopic: dit soort titels doen me reikhalzend uitzien naar de nieuwe psx, en laten me koud voor voor MS's nieuwe speeltje.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |