Bron (Tweakers.net of course..)quote:Lek in MSN Messenger kan 130 miljoen gebruikers treffen
Door Yoeri Lauwers - dinsdag 8 februari 2005 - 20:21 - Bron: Net-Security - Views: 25.035
Core Technologies heeft vandaag een lek ontdekt in de Messenger-software van Microsofts MSN, waarmee met behulp van een buffer overflow een computer overgenomen zou kunnen worden. Het lek bevindt zich in de mogelijkheid om een gebruikersafbeelding weer te geven. Door een specifieke afbeelding te kiezen kan een kwaadwillige een buffer overflow veroorzaken en zo de computer van de chatpartner onder zijn controle krijgen. Doordat de indringer zich toegang verschaft via het gesprek, zou deze aanval onopgemerkt blijven door firewalls, intrusiedetectiesystemen of antivirussoftware. Volgens het bedrijf dat de fout ontdekte zijn meer dan 130 miljoen gebruikers vatbaar voor dit lek. De fout zou zich bovendien niet alleen in MSN Messenger bevinden, maar ook aanwezig zijn in Windows Media Player.
MSN-vlinderOok gebruikers die uitgerust zijn met Service Pack 2 voor Windows XP zijn vatbaar voor dit probleem. Doordat de Windows Messenger geen gebruikersafbeeldingen weergeeft, is deze niet vatbaar voor het probleem. Neowin meldde al dat eerdere problemen met het MSN Messenger-netwerk veroorzaakt werden door hardwaredefecten. Het lijkt waarschijnlijk dat dit ook momenteel het geval is en de problemen met het netwerk zouden naar verluidt niet met het door Core Technologies ontdekte lek te maken hebben. Volgens een MSN-woordvoerder werd een probleem ontdekt in het datacenter en wordt er momenteel aan een oplossing gewerkt om het netwerk weer operationeel te maken.
Yarr, mijn ouders betalen,quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:49 schreef MrAli het volgende:
[..]
Dat is wel vet, maar ook behoolijk duur..
No comment!quote:
Voetballen tijdens een studieuur, nog niet zo slecht bekeken..quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:14 schreef -Mzraki- het volgende:
Hehe, van 1 tot 3 gegymed, voetbal + unihockey.
Daar gaan je snippers..quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:07 schreef DearPrudence het volgende:
Nou weet ik ook alweer waarom ik zo goed als nooit spijbel..
Mijn papa is leraar.
Tss, waar was je nu weer niet naartoe?quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:07 schreef DearPrudence het volgende:
Nou weet ik ook alweer waarom ik zo goed als nooit spijbel..
Mijn papa is leraar.
Wauw, wat is die Marcel toch ruig!quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:23 schreef MrAli het volgende:
Toen we aan het voetballen waren vroeg Marcel trouwens nog van: "Heb jij een uurtje vrij ofzow? Of een tussenuur?", ik zei in eerste instantie van jah, en zijn reactie was gelijk van: "Oh, dus ik heb jou hier niet gezien?" En toen heb ik hem maar uitgelegt dat ik officieel een studieuur had, maar dat ik die gesnipperd had..
Best wel gaaf van hem, dat hij eventueel zou meewerken aan het illegaal afwezig zijn bij een andere les / studieuur om tijd te besteden aan iets wat bij zijn vak hoord, voetballen in dit geval dus..
Ben Bakker zei al: "Goh, je neemt zeker een dagje vrij."quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Anyway, heb nog niet echt vaak eerder gespijbeld, máár daar gaat vrijdag verandering in komenkwestie van prioriteiten stellen he, besides, heb nog maar 4 van m'n 40 snippers gebruikt, kinda
.
Ik heb ook nog maar 8 van de 40 gebruikt. Maargoed, ik was er niet bij Duits1, mijn vader heel boos thuis. (gehoord van Popke, hij zag er zo teleurgesteld uit bladiebla) Ik ook boos. Want ik vond het gewoon even niet eerlijk. Maargoed, alles is weer oke nu.quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wauw, wat is die Marcel toch ruig!. Nee, aardig van hem
.
Anyway, heb nog niet echt vaak eerder gespijbeld, máár daar gaat vrijdag verandering in komenkwestie van prioriteiten stellen he, besides, heb nog maar 4 van m'n 40 snippers gebruikt, kinda
.
Hm, das niet handig. Gelukkig doen ze er hier minder moeilijk over, al gaat het ze wel te ver om mij ziek te melden als ik bijv. naar de AutoRAI ga.quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:30 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar 8 van de 40 gebruikt. Maargoed, ik was er niet bij Duits1, mijn vader heel boos thuis. (gehoord van Popke, hij zag er zo teleurgesteld uit bladiebla) Ik ook boos. Want ik vond het gewoon even niet eerlijk. Maargoed, alles is weer oke nu.
Ja, ik had het mijn moeder ook wel verteld, dat ik eigenlijk nog les had (zo eerlijk ben ik dan nog)quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:36 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Hm, das niet handig. Gelukkig doen ze er hier minder moeilijk over, al gaat het ze wel te ver om mij ziek te melden als ik bijv. naar de AutoRAI ga.
Hij (en Kees dus) gaan naar de autoRAI. Alsof ze niks beters te doen hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2005 17:33 schreef DearPrudence het volgende:
Wat ga je dan doen vrijdag ruub?
Marcel rullez van alle kanten..quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wauw, wat is die Marcel toch ruig!. Nee, aardig van hem
.
.
quote:Op woensdag 9 februari 2005 18:02 schreef MrAli het volgende:
[..]
Marcel rullez van alle kanten..
Maar op het vwo hoor je ook niet te spijbelen..
Tjsa, de dochter van een leraar, want het werkt natuurlijk niet in het voordeel van de leraar, in dit geval je vader, als zijn zoon of dochter aan de lopende band spijbelt..quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:30 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar 8 van de 40 gebruikt. Maargoed, ik was er niet bij Duits1, mijn vader heel boos thuis. (gehoord van Popke, hij zag er zo teleurgesteld uit bladiebla) Ik ook boos. Want ik vond het gewoon even niet eerlijk. Maargoed, alles is weer oke nu.
Een (iets) minder klein groepje a.s. vrijdag met gym..quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:56 schreef errrrr het volgende:
[..]
Hij (en Kees dus) gaan naar de autoRAI. Alsof ze niks beters te doen hebbenBuiten dat zouden ze ook gewoon in het weekend kunnen gaan. Maar ok, ze hebben het redelijk goed geregeld, alleen gym en wiskunde hoeven die naughty boys te spijbelen
M'n board dumpen bij de intersport en naar de autoRAI, Koenigsegg bekijken enzo, moet ook gebeuren he?quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:33 schreef DearPrudence het volgende:
Wat ga je dan doen vrijdag ruub?
Ik weet het niet, maar moet volgende week vrijdag nog wel even m'n board ophalen, dus.quote:Op woensdag 9 februari 2005 18:09 schreef MrAli het volgende:
Uhm Ruben, wanneer gingen we nou eigenlijk naar Alkmaar? Als dat überhaupt nog doorgaat..een keer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |