Je hebt zeker gelijk als je praat over de exclusiviteit van een Supraquote:Op zondag 6 februari 2005 19:39 schreef PeuRac het volgende:
ff serieus, koop niet zo'n Impreza Turbo, die zie ik gewoon te vaak om nog opgewonden van te raken. Om over de kwaliteit van de gebruikte interieur materialen nog maar niet te spreken, dat is ronduit bedroevend. Spaar door voor zo'n Supra, daar zul je geen spijt van krijgen.
Hehe tnx voor de tipsquote:Op zondag 6 februari 2005 19:47 schreef PeuRac het volgende:
ja joh, Toyota bouwt de meest betrouwbare auto's. Er is een fokker geweest met zo'n Supra ook uit '94. Ik heb die auto gezien, en gehoord en kan je zeggen t is t wachten zeker weten waard![]()
Plus, dat als je zo'n Impreza rijdt, deze duurder is als je Celica, en je dus langer moet wachten totdat je de Supra kunt betalen
Caravan trekken is niet aan de orde. Tevens las ik bij de specificaties dat zo'n 2.0 GT-Turbo maar 1000 kg geremd mag trekken....is niet echt veel (weet niet wat er op het kentekenbewijs staat). Mijn pa zijn Omega 2.0i doet meer. AWD is wel erg mooi jah moet ik zeggen.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:25 schreef chatter het volgende:
Subaru, rij prestaties zijn perfect. Holletje trekken met caravan erachter doe je met 2 vingers in je neus (bij wijze van spreken), nooit problemen met een bevroren stuk wegdek, en ga zo maar door.
Daarnaast ook een stuk goedkoper in gebruik en aanschaf. De keuze lijkt me makkelijk, zou ik zeggen.
quote:Op zondag 6 februari 2005 19:37 schreef Herr.Flick het volgende:
Koop wat je echt leuk vind,anders blijf je toch maar kijken naar wat je zo graag gehad zou willen hebben.
Wat is wijsheid?? Dat is wat iedereen in pacht heeft en waar iedereen prat op gaat om je achteraf te vertellen wat jij van te voren had moeten zien.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:31 schreef USSJCHUCKY het volgende:
Hallo daar,
Ik ben nu in het bezit van een Toyota Celica 1.8 Sti uit 1994. Deze heeft nu 93.000 gelopen (met NAP) en vorige week zijn de distributie- en de V-snaar vervangen. Dit is gewoon nog een mooie auto.
Nu heb ik een eveneens mooie Subaru Impreza 2.0 GT-Turbo zien staan met 107.000 op de teller uit 1999. Deze is nog geheel standaard en moet 14.000 ¤ kosten.
Tevens ben ik best wel verliefd op de Toyota Supra 3.0i twinturbo. Deze dateren van rond het jaartal 1994 en kosten huidig nog zo'n 23.000 ¤.
De Subaru ligt wel binnen mijn mogelijkheden maar de Supra nog lang niet. Is het nou wijs om te wachten op een auto van dezelfde leeftijd als wat ik nu heb of is het verstandiger om toch de Subaru te overwegen?
Greetz Jeroen
Hmz, wat een filosofie zegquote:Op zondag 6 februari 2005 20:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Wat is wijsheid?? Dat is wat iedereen in pacht heeft en waar iedereen prat op gaat om je achteraf te vertellen wat jij van te voren had moeten zien.![]()
Maar in jouw geval? Wil je een andere auto, zo ja waarom heb je dan nog die grote beurt voor je Celica uit laten voeren? Op zich is het natuurlijk zeker geen verkeerde auto die Celica en bij een beetje normaal verbruik zal hij nog lang meekunnen, en vervangen van distributieriem zal nog lang duren nu.
Die Impreza is natuurlijk wel 5 jaar jonger, en hoewel er hier wijsneuzen zijn dat ze bij bosjes voorkomen dat valt nog best mee, het is en blijft een vrij exclusieve wagen. En met dik een ton op de klok is hij net een beetje ingelopen. Ik denk dat je in verbruik en onderhoud duurder uit zal zijn dan met de Celica, maar je hebt er dan ook wel een totaal andere wagen voor. Interieur is misschien niet van nivo wat sommige europese wagens hebbn, maar ik denk dat je naar het totaalplaatje moet kijken.
En die Supra, dat is ECHT exclusief spul, maar daarom ook duur in gebruik en onderhoud. Een ware liefhebbersauto. Maar ja, je geeft wel veel geld uit om in een wagen van onbekende herkomst van dezelfde leeftijd als je huidge Celica te rijden...
Het is dus maar waar je hart sneller van gaat kloppen zonder je knip leeg te pompen![]()
Rij zelf al 7 jaar in een Subaru, eerst 3 jaar in een 555 en nu alweer 4 jaar in een WRX. Zijn wonderbaarlijk snelle en toch in de hand te houden wagens. De 555 is van nature iets meer onderstuurd dan de WRX, maar reageerde indertijd perfect op de wissel van de standaard Bridgestone's naar Pirelli P Zero's. Werd hij een stukje neutraler van.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef USSJCHUCKY het volgende:
[..]
Hmz, wat een filosofie zegIk hoef niet per se een andere auto, maar de Subaru pronkt wel heel erg. Ik heb die grote beurt uit laten voeren omdat de V-snaar uitgedroogd en deels ingescheurd was en de distributie ook gewoon moest. Ik wil het ricico niet lopen dat een van beiden de geest geeft.
Het blijft iig exclusiever dan een golf en CRX jaHet interieur vond ik mooi en overzichtelijk btw.
En tja, de nadelen van de haast onbetaalbare onderhoudskosten van de Supra zijn me redelijk bekend..
Om het met jouw woorden kracht bij te zetten, tuurlijk is er ook met impreza's wel eens iets, maar net als met een vriendinnetje, je moet je wel netjes gedragen. Veel problemen ontstaan doordat mensen geen rekening wensen te houden met het van toeren komen en afkoelen van een turbo. En de meesten hebben al helemaal geen tijd om te wachten tot een koude motor ook op temperatuur is gekomen. Hoezo is het dan eigen schuld dikke bult?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:27 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom zou je een auto inruilen op een andere auto die meer km's gedraaid heeft?
Zeker een turbo bak geeft meer kans op kosten, no matter what iemand anders ervan zegt of hoe betrouwbaar ze zijn.
Het is net als met een vriendinnetje, je moet er maar op vertrouwen dat de vorige eigenaar er (ook) voorzichtig mee om is gegaan
De enige reden die ik zie om je auto in te ruilen is de snelheid, anders koos je wel een auto met minder km's uit. Tja als je dat echt wilt, dan is de keus snel gemaakt. Maar struin voor de gein wat impreza fora af, en je zult zien dat die ook hun mankementen hebben.
Je celica T20 is exlusiever dan een impreza turbo. dat is zeker.
Precies om die eerste reden geef ik ook aan dat een turbo-bak een mogelijke risicobak is. En zeker de impreza's omdat die goede looks hebben, en daarnaast ook zeer betaalbaar zijn. Dat trekt naast liefhebbers een publiek aan dat meestal niet weet wat men op de hals haalt met een turbo bak.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Om het met jouw woorden kracht bij te zetten, tuurlijk is er ook met impreza's wel eens iets, maar net als met een vriendinnetje, je moet je wel netjes gedragen. Veel problemen ontstaan doordat mensen geen rekening wensen te houden met het van toeren komen en afkoelen van een turbo. En de meesten hebben al helemaal geen tijd om te wachten tot een koude motor ook op temperatuur is gekomen. Hoezo is het dan eigen schuld dikke bult?
Maar ja, zoals ik ook al aangaf TS heeft een mooie en exclusieve auto, en nog wel eentje die er weer voor langere tijd tegen kan na een grote beurt.
Dat verhaal van die motoren die zomaar ploffen? Raar verhaal, en volgens mij ook niet waar voor standaard uitvoeringen. Wat ik wel weet is dat veel mensen hun Impreza voor dik geld kopen om vervolgens nog meer PK's te willen voor zo weinig mogelijk geld en dan een zogenaamde piggybag laten plaatsen, een soort van tussenschakel die de inspuit en regelcomputer valse signalen geeft. En als het dan fout gaat dan gaat het inderdaad heel erg fout, maar dat komt niet door de Subaru maar door die piggybag.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:33 schreef Kolkie het volgende:
Ook bij Impreza's heb jij kleine dingen als onderhoud en dergelijke en deze lopen als je de fora zo leest niet heel erg maar wel redelijk in de papieren. Stuk gaan ze niet snel, al moet je met de 99/00 niet gek opkijken als het niet de eerste motor is (er is namelijk een bepaald sensortje dat idioot vaak de geest geeft en als je dan net 200 op de klok hebt staan is hetblok. Kwestie van goed opletten en AFR-meter inbouwen om de handel in de gaten te houden. Voordeel van de impreza is natuurlijk dat er erg veel voor te krijgen is en er behoorlijk veel kennis over de auto is in Nederland (omdat er dus zoveel voor te krijgen is). Verder zuipt het apparaat best wel een flinke slok brandstof (RON98). Reken je alles mee ben je met gemak 600-800 euro per maand kwijt. Je moet er dus wel wat voor over hebben
Ze doen ook aan sourcing, dus je geeft je wensen op en vervolgens gaan zij op zoek voor jequote:Op maandag 7 februari 2005 16:54 schreef USSJCHUCKY het volgende:
Die site van dreamcar staat nu in mijn favorietenmisshcien dat er ooit nog eens iets leuks op komt. Nu staan er alleen Nissan Skylines, iets wat mij niet trekt....
Kans op pingelen is groot. Doordat het een atmosferische motor is is de ontbranding groter en krachtiger dan een "normale" motor waardoor er meer warmte onstaat en er grotere kans is dat je motor gaat pingelen bij hoge toeren.quote:Op maandag 7 februari 2005 21:22 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat verhaal van die motoren die zomaar ploffen? Raar verhaal, en volgens mij ook niet waar voor standaard uitvoeringen. Wat ik wel weet is dat veel mensen hun Impreza voor dik geld kopen om vervolgens nog meer PK's te willen voor zo weinig mogelijk geld en dan een zogenaamde piggybag laten plaatsen, een soort van tussenschakel die de inspuit en regelcomputer valse signalen geeft. En als het dan fout gaat dan gaat het inderdaad heel erg fout, maar dat komt niet door de Subaru maar door die piggybag.
En 600 tot 800 euro per maand? Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag?? Met hoeveel kilometers per maand dan wel? En RON 98? Dikke flauwekul wan thet beestje draait perfect op RON 95. Je kunt je geld ook zo wel weggooien toch??![]()
Een atmosferische motor is juist een door jou genoemde "normale" motor.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 01:58 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Kans op pingelen is groot. Doordat het een atmosferische motor is is de ontbranding groter en krachtiger dan een "normale" motor waardoor er meer warmte onstaat en er grotere kans is dat je motor gaat pingelen bij hoge toeren.
Die RX7 is misschien goedkoper in aanschaf, maar kwa onderhoud niet vermoed ik! Wankelmotoren zijn notoir moeilijk om te onderhouden. Die RX7 kun je elke 60000km laten reviseren, en vind maar eens een bedrijf dat dat kan in Nederland. Tunen lukt je al helemaal niet, zodra je de turbodruk verhoogt bij een wankel dan begint de ellende. Ja, het kan wel, maar alleen als je niet beroerd bent om regelmatig duizenden dollars uit te geven om alles te fiksen. Als je iets wil dat je redelijk makkelijk kunt opvoeren, koop dan een supra of een impreza GTT. Die RX7 is leuk, maar niet als hij van jou is, geloof me maar.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:30 schreef Mad-Matt het volgende:
blijf die celica rijden en koop daarna een RX7, stukke goedkoper dan een supra en net zo exotisch (en vind ik mooier, en dat zeg ik als toyota gek)
Euhm, 60000 is wel erg overdreven, het is waar dat de (oude) rx-7's wel tussen de 80000 en 125000km aan een revisie toe zijn maar dat licht ook erg aan rijstijl. En bedrijven die dat in nederland kunnen doen zijn er volgens mij genoeg. RX-7's zullen indd wel duurder zijn in onderhoud etc dan een impreza ofzo maar zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 03:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die RX7 is misschien goedkoper in aanschaf, maar kwa onderhoud niet vermoed ik! Wankelmotoren zijn notoir moeilijk om te onderhouden. Die RX7 kun je elke 60000km laten reviseren, en vind maar eens een bedrijf dat dat kan in Nederland. Tunen lukt je al helemaal niet, zodra je de turbodruk verhoogt bij een wankel dan begint de ellende. Ja, het kan wel, maar alleen als je niet beroerd bent om regelmatig duizenden dollars uit te geven om alles te fiksen. Als je iets wil dat je redelijk makkelijk kunt opvoeren, koop dan een supra of een impreza GTT. Die RX7 is leuk, maar niet als hij van jou is, geloof me maar.
Hehe ik ben bang dat ie dan ingeruild gaat worden, waar laat ik dan wel wetenquote:Op woensdag 9 februari 2005 13:25 schreef C3La het volgende:
Overigens, mocht je je huidige auto wegdoen... laat het dan ff weten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |