abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24958114
Hallo daar,

Ik ben nu in het bezit van een Toyota Celica 1.8 Sti uit 1994. Deze heeft nu 93.000 gelopen (met NAP) en vorige week zijn de distributie- en de V-snaar vervangen. Dit is gewoon nog een mooie auto.

Nu heb ik een eveneens mooie Subaru Impreza 2.0 GT-Turbo zien staan met 107.000 op de teller uit 1999. Deze is nog geheel standaard en moet 14.000 ¤ kosten.

Tevens ben ik best wel verliefd op de Toyota Supra 3.0i twinturbo. Deze dateren van rond het jaartal 1994 en kosten huidig nog zo'n 23.000 ¤.

De Subaru ligt wel binnen mijn mogelijkheden maar de Supra nog lang niet. Is het nou wijs om te wachten op een auto van dezelfde leeftijd als wat ik nu heb of is het verstandiger om toch de Subaru te overwegen?

Greetz Jeroen
Not for play under the age of 16
pi_24958175
ruilen tegen mn Volvo 440 1.8i uit '92??
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 6 februari 2005 @ 19:37:43 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24958245
Koop wat je echt leuk vind,anders blijf je toch maar kijken naar wat je zo graag gehad zou willen hebben.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24958247
no spanks
Not for play under the age of 16
pi_24958281
ff serieus, koop niet zo'n Impreza Turbo, die zie ik gewoon te vaak om nog opgewonden van te raken. Om over de kwaliteit van de gebruikte interieur materialen nog maar niet te spreken, dat is ronduit bedroevend. Spaar door voor zo'n Supra, daar zul je geen spijt van krijgen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24958353
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:39 schreef PeuRac het volgende:
ff serieus, koop niet zo'n Impreza Turbo, die zie ik gewoon te vaak om nog opgewonden van te raken. Om over de kwaliteit van de gebruikte interieur materialen nog maar niet te spreken, dat is ronduit bedroevend. Spaar door voor zo'n Supra, daar zul je geen spijt van krijgen.
Je hebt zeker gelijk als je praat over de exclusiviteit van een Supra daar heb ik er nog niet een van zien rijden (of ik let niet op). Toyota is top wat betreft kwaliteit en dergelijke maar is het gewoon verstandig om een auto van dezelfde leeftijd te kopen als het eenmaal zover is?
Not for play under the age of 16
pi_24958405
ja joh, Toyota bouwt de meest betrouwbare auto's. Er is een fokker geweest met zo'n Supra ook uit '94. Ik heb die auto gezien, en gehoord en kan je zeggen t is t wachten zeker weten waard

Plus, dat als je zo'n Impreza rijdt, deze duurder is als je Celica, en je dus langer moet wachten totdat je de Supra kunt betalen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24958478
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:47 schreef PeuRac het volgende:
ja joh, Toyota bouwt de meest betrouwbare auto's. Er is een fokker geweest met zo'n Supra ook uit '94. Ik heb die auto gezien, en gehoord en kan je zeggen t is t wachten zeker weten waard

Plus, dat als je zo'n Impreza rijdt, deze duurder is als je Celica, en je dus langer moet wachten totdat je de Supra kunt betalen
Hehe tnx voor de tips eens kijken wat andere fokkers er van denken.
Not for play under the age of 16
pi_24958988
Subaru, rij prestaties zijn perfect. Holletje trekken met caravan erachter doe je met 2 vingers in je neus (bij wijze van spreken), nooit problemen met een bevroren stuk wegdek, en ga zo maar door.
Daarnaast ook een stuk goedkoper in gebruik en aanschaf. De keuze lijkt me makkelijk, zou ik zeggen.
pi_24959208
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:25 schreef chatter het volgende:
Subaru, rij prestaties zijn perfect. Holletje trekken met caravan erachter doe je met 2 vingers in je neus (bij wijze van spreken), nooit problemen met een bevroren stuk wegdek, en ga zo maar door.
Daarnaast ook een stuk goedkoper in gebruik en aanschaf. De keuze lijkt me makkelijk, zou ik zeggen.
Caravan trekken is niet aan de orde. Tevens las ik bij de specificaties dat zo'n 2.0 GT-Turbo maar 1000 kg geremd mag trekken....is niet echt veel (weet niet wat er op het kentekenbewijs staat). Mijn pa zijn Omega 2.0i doet meer. AWD is wel erg mooi jah moet ik zeggen.

Edit: geremd ipv ongeremd

[ Bericht 2% gewijzigd door USSJCHUCKY op 06-02-2005 20:46:41 ]
Not for play under the age of 16
  zondag 6 februari 2005 @ 20:44:05 #11
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_24959281
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:37 schreef Herr.Flick het volgende:
Koop wat je echt leuk vind,anders blijf je toch maar kijken naar wat je zo graag gehad zou willen hebben.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 6 februari 2005 @ 20:59:21 #12
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_24959398
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:31 schreef USSJCHUCKY het volgende:
Hallo daar,

Ik ben nu in het bezit van een Toyota Celica 1.8 Sti uit 1994. Deze heeft nu 93.000 gelopen (met NAP) en vorige week zijn de distributie- en de V-snaar vervangen. Dit is gewoon nog een mooie auto.

Nu heb ik een eveneens mooie Subaru Impreza 2.0 GT-Turbo zien staan met 107.000 op de teller uit 1999. Deze is nog geheel standaard en moet 14.000 ¤ kosten.

Tevens ben ik best wel verliefd op de Toyota Supra 3.0i twinturbo. Deze dateren van rond het jaartal 1994 en kosten huidig nog zo'n 23.000 ¤.

De Subaru ligt wel binnen mijn mogelijkheden maar de Supra nog lang niet. Is het nou wijs om te wachten op een auto van dezelfde leeftijd als wat ik nu heb of is het verstandiger om toch de Subaru te overwegen?

Greetz Jeroen
Wat is wijsheid?? Dat is wat iedereen in pacht heeft en waar iedereen prat op gaat om je achteraf te vertellen wat jij van te voren had moeten zien.

Maar in jouw geval? Wil je een andere auto, zo ja waarom heb je dan nog die grote beurt voor je Celica uit laten voeren? Op zich is het natuurlijk zeker geen verkeerde auto die Celica en bij een beetje normaal verbruik zal hij nog lang meekunnen, en vervangen van distributieriem zal nog lang duren nu.

Die Impreza is natuurlijk wel 5 jaar jonger, en hoewel er hier wijsneuzen zijn dat ze bij bosjes voorkomen dat valt nog best mee, het is en blijft een vrij exclusieve wagen. En met dik een ton op de klok is hij net een beetje ingelopen. Ik denk dat je in verbruik en onderhoud duurder uit zal zijn dan met de Celica, maar je hebt er dan ook wel een totaal andere wagen voor. Interieur is misschien niet van nivo wat sommige europese wagens hebbn, maar ik denk dat je naar het totaalplaatje moet kijken.

En die Supra, dat is ECHT exclusief spul, maar daarom ook duur in gebruik en onderhoud. Een ware liefhebbersauto. Maar ja, je geeft wel veel geld uit om in een wagen van onbekende herkomst van dezelfde leeftijd als je huidge Celica te rijden...

Het is dus maar waar je hart sneller van gaat kloppen zonder je knip leeg te pompen
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_24959718
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:59 schreef JaapB het volgende:

[..]

Wat is wijsheid?? Dat is wat iedereen in pacht heeft en waar iedereen prat op gaat om je achteraf te vertellen wat jij van te voren had moeten zien.

Maar in jouw geval? Wil je een andere auto, zo ja waarom heb je dan nog die grote beurt voor je Celica uit laten voeren? Op zich is het natuurlijk zeker geen verkeerde auto die Celica en bij een beetje normaal verbruik zal hij nog lang meekunnen, en vervangen van distributieriem zal nog lang duren nu.

Die Impreza is natuurlijk wel 5 jaar jonger, en hoewel er hier wijsneuzen zijn dat ze bij bosjes voorkomen dat valt nog best mee, het is en blijft een vrij exclusieve wagen. En met dik een ton op de klok is hij net een beetje ingelopen. Ik denk dat je in verbruik en onderhoud duurder uit zal zijn dan met de Celica, maar je hebt er dan ook wel een totaal andere wagen voor. Interieur is misschien niet van nivo wat sommige europese wagens hebbn, maar ik denk dat je naar het totaalplaatje moet kijken.

En die Supra, dat is ECHT exclusief spul, maar daarom ook duur in gebruik en onderhoud. Een ware liefhebbersauto. Maar ja, je geeft wel veel geld uit om in een wagen van onbekende herkomst van dezelfde leeftijd als je huidge Celica te rijden...

Het is dus maar waar je hart sneller van gaat kloppen zonder je knip leeg te pompen
Hmz, wat een filosofie zeg Ik hoef niet per se een andere auto, maar de Subaru pronkt wel heel erg. Ik heb die grote beurt uit laten voeren omdat de V-snaar uitgedroogd en deels ingescheurd was en de distributie ook gewoon moest. Ik wil het ricico niet lopen dat een van beiden de geest geeft.

Het blijft iig exclusiever dan een golf en CRX ja Het interieur vond ik mooi en overzichtelijk btw.

En tja, de nadelen van de haast onbetaalbare onderhoudskosten van de Supra zijn me redelijk bekend..
Not for play under the age of 16
  zondag 6 februari 2005 @ 21:29:22 #14
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_24959823
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef USSJCHUCKY het volgende:

[..]

Hmz, wat een filosofie zeg Ik hoef niet per se een andere auto, maar de Subaru pronkt wel heel erg. Ik heb die grote beurt uit laten voeren omdat de V-snaar uitgedroogd en deels ingescheurd was en de distributie ook gewoon moest. Ik wil het ricico niet lopen dat een van beiden de geest geeft.

Het blijft iig exclusiever dan een golf en CRX ja Het interieur vond ik mooi en overzichtelijk btw.

En tja, de nadelen van de haast onbetaalbare onderhoudskosten van de Supra zijn me redelijk bekend..
Rij zelf al 7 jaar in een Subaru, eerst 3 jaar in een 555 en nu alweer 4 jaar in een WRX. Zijn wonderbaarlijk snelle en toch in de hand te houden wagens. De 555 is van nature iets meer onderstuurd dan de WRX, maar reageerde indertijd perfect op de wissel van de standaard Bridgestone's naar Pirelli P Zero's. Werd hij een stukje neutraler van.

En ja, het is en blijft vele malen exclusiever dan een golf of civic, maar ja dat heb je nu ook met je Celica al lijkt me
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_24960096
Yepz de Celica is zeker dat zeker vergeleken met een golf en CRX (zelfs terwijl mijn celica nog standaard is).

Is er trouwens een groot verschil tussen de 555, GT-Turbo en WRX?
Not for play under the age of 16
  zondag 6 februari 2005 @ 22:10:46 #16
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_24960611
de 555 en GT turbo zijn identiek en zijn vrij kale auto's zonder ABS en plofzakken.
De WRX heeft dit alles wel, en daarbij is de instelling van de differentielen blijkbaar iets anders.

De WRX is binnenin iets stiller en gewoon iets netter en completer afgewerkt. Maar ja, de WRX is dan ook pas vanaf eind 2000 op de markt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 6 februari 2005 @ 22:27:14 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24960943
Waarom zou je een auto inruilen op een andere auto die meer km's gedraaid heeft?
Zeker een turbo bak geeft meer kans op kosten, no matter what iemand anders ervan zegt of hoe betrouwbaar ze zijn.
Het is net als met een vriendinnetje, je moet er maar op vertrouwen dat de vorige eigenaar er (ook) voorzichtig mee om is gegaan

De enige reden die ik zie om je auto in te ruilen is de snelheid, anders koos je wel een auto met minder km's uit. Tja als je dat echt wilt, dan is de keus snel gemaakt. Maar struin voor de gein wat impreza fora af, en je zult zien dat die ook hun mankementen hebben.

Je celica T20 is exlusiever dan een impreza turbo. dat is zeker.

Een supra MKIV is leuk, maar de aanschaf van een goede begint met 30.000 euro. Dan heb je wel wat aparts uiteraard. maar verbaas je niet wanneer een beurtje 1000 euro of meer kost, en dan heb je nog niet eens je banden verwisseld.

Kort door de bocht, wil je turbo, dan betaal je meer.
Een celica turbo is misschien ook een keuze als je voor een snelle exclusieve auto wilt gaan. Zeker de ST205 is een geweldige auto en er zijn er minder van in NL dan de Supra TT's.

Als je een echte mooie en goede supra mkiv wilt, via marktplaats.nl wordt een zilvergrijze verkocht. een big single turbo. die is getuned bij supras.nl en echt een geweldig en goed onderhouden auto. maar neem dan ook 40.000 euro mee.
pi_24961838
Ik heb zelf een supra gehad en kan je daar wel wat indicaties over geven kwa prijs, onderhoud e.d

Vergis je niet in de kosten, ik heb er in een jaar tijd meer dan 7000 euro aan uitgegeven. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat daar slechts 2500 van voor beurten e.d. waren en de rest voor upgrades, maar dat is nog een heel groot bedrag. Banden kosten bijvoorbeeld een fortuin (alhoewel het wel weer meevalt als je de stock 17" velgen hebt ipv 18 of 19"). Verzekering is meer dan 300 euro per maand (allrisk) en ik ben 29, voor jou zal het meer richting 400 euro gaan als je hem al verzekerd krijgt. Verbruik is ongeveer 1 op 7 en ik zou er zeker euro 98 in gooien. Gewicht is bijna 1600 kg, dus qua wegenbelasting val je in een van de hoogste categorieën. Kun je opzoeken op wegenbelasting.nl.

Voor onderhoud hoef je niet naar de dealer te gaan, die staan maar een beetje raar te kijken van 'wat is dat nou weer'. Werkplaatshandboeken hebben ze niet en sleutelervaring al helemaal niet. Meer dan olie verversen en remschijven/bougies vervangen kunnen ze dus niet, iets wat je ook zelf kunt doen met wat oefenen. Mijn auto heeft na aanschaf een grote beurt gehad en dat kostte 1000 euro bij de dealer - weggegooid geld bleek achteraf. Daarentegen is er een grote club supra enthousiastelingen. De meesten daarvan rijden in een MK3. Een van hen heeft van z'n hobby z'n werk gemaakt en daar kun je terecht voor onderhoud en upgrades, zie ook www.supras.nl (hopeloos slecht geupdate pagina, maar goed). Dat is in Haarlem. Kost 40 euro per uur + materiaal, maar dan weet je wel dat het meeste goed gedaan wordt. Ook zou je naar DBMengineering in Maarssen kunnen gaan, de eigenaar heeft een 2JZGTE in zijn Lexus gelepeld en heeft ook goed verstand van onderhoud van turbomotoren.

Kwa aanschaf ben je in Nederland rond de 25000 kwijt schat ik. Toyota's zijn heel sterk en supras dus ook, maar je hebt altijd kans dat de auto niet perfect onderhouden is. Kijk anders op www.mkiv.com in de FAQ of op i-supra.com in de FAQ. Beide hebben goede 'waar moet je op letten bij aankoop'. Of nog beter, betaal die kerel van supras.nl om een dag mee te gaan en je auto te inspecteren. Al kost het je 500 euro voor een dag, doen! Als je met een 'kapotte' auto zit zijn je kosten het tienvoudige... Uit Duitsland halen kan ook, maar dan ben je zeker 3000 euro extra kwijt (BPM+transport) en het kost het je 2 maanden om de auto op kenteken te krijgen. Het aanbod in Nederland is echter nihil dus zul je toch die kant opmoeten denk ik. Auto's in Duitsland zijn wel ietsje goedkoper dan in Nederland, 23000 euro zoals je zelf al aangeeft is een redelijk bedrag.

Als andere optie kun je een auto uit de VS halen, zeker met de huidige dollar is dat misschien de moeite. Alleen moet je dan wel douanerecht (over de kostprijs + transport) betalen, en daaroverheen BTW. Maar voor 20000 dollar heb je een automaat met rond de 140000km op de teller. Geeft 25000 dollar uit en je hebt een goed onderhouden handbak met minder dan 100000 op de teller. Hoe je zo auto's bezichtigt en het transport regelt, tsja, daar kan ik je niet mee helpen dus dat zal lastig worden. Via een dealer of autohandelaar (bv speedforsale.com) lijkt me de beste optie.

Ook is het mogelijk om de auto uit Japan te halen. Dit scheelt wel heel veel geld - supras zijn daar heel goedkoop (niet omdat ze afgeragd zijn, maar door het vreemde herkeurings systeem waardoor opnieuw te naam stellen na 3/6/x jaar bijna duurder is dan een nieuwe auto). Je hebt dan wel het stuur rechts maar dat is om te bouwen (zou ik niet doen persoonlijk). Ook heb je een 'zwakkere' auto omdat de turbo's, injectoren en nog wat spul kwalitatief slechter zijn dan de Euro/USA modellen (ivm de 280pk limiet). Maar dat valt allemaal te corrigeren, die gozer van supras.nl heeft ook een JDM (=japanse) motor+turbo's in zijn auto gebouwd. Als je een Japanner wilt importeren, doe dan eens navraag bij http://home.tiscali.nl/dreamcarcompany/. Grote kans dat je voor 15000-20000 (inclusief transport, keuring e.d.) euro een supra mk4 hebt!


Een subaru is natuurlijk ook heel leuk, maar die zijn geen partij voor een supra kwa prestaties of exclusiviteit. Maar ze zijn wel heel rap, goedkoper in de verzekering en makkelijker te onderhouden bij de dealer! Zo'n boxermotor klinkt ook heerlijk. Al met al veel minder hoofdbrekens dan een supra en vergelijkbare prestaties (licht opgevoerde subaru + stock supra).

Ik kan jouw keus niet maken, alleen wat advies geven. Een supra is heel duur in onderhoud en verzekering, maar heel exclusief en snel. Een subaru is veel 'gewoner' maar ook enorm leuk speelgoed, en je bent niet continu bezig met 'waar haal ik het geld vandaan', 'hoe stal ik mijn dure auto' enzovoorts.

Succes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 6 februari 2005 @ 23:16:15 #19
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_24961965
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:27 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom zou je een auto inruilen op een andere auto die meer km's gedraaid heeft?
Zeker een turbo bak geeft meer kans op kosten, no matter what iemand anders ervan zegt of hoe betrouwbaar ze zijn.
Het is net als met een vriendinnetje, je moet er maar op vertrouwen dat de vorige eigenaar er (ook) voorzichtig mee om is gegaan

De enige reden die ik zie om je auto in te ruilen is de snelheid, anders koos je wel een auto met minder km's uit. Tja als je dat echt wilt, dan is de keus snel gemaakt. Maar struin voor de gein wat impreza fora af, en je zult zien dat die ook hun mankementen hebben.

Je celica T20 is exlusiever dan een impreza turbo. dat is zeker.
Om het met jouw woorden kracht bij te zetten, tuurlijk is er ook met impreza's wel eens iets, maar net als met een vriendinnetje, je moet je wel netjes gedragen. Veel problemen ontstaan doordat mensen geen rekening wensen te houden met het van toeren komen en afkoelen van een turbo. En de meesten hebben al helemaal geen tijd om te wachten tot een koude motor ook op temperatuur is gekomen. Hoezo is het dan eigen schuld dikke bult?

Maar ja, zoals ik ook al aangaf TS heeft een mooie en exclusieve auto, en nog wel eentje die er weer voor langere tijd tegen kan na een grote beurt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 6 februari 2005 @ 23:18:29 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24962008
quote:
Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef JaapB het volgende:

[..]

Om het met jouw woorden kracht bij te zetten, tuurlijk is er ook met impreza's wel eens iets, maar net als met een vriendinnetje, je moet je wel netjes gedragen. Veel problemen ontstaan doordat mensen geen rekening wensen te houden met het van toeren komen en afkoelen van een turbo. En de meesten hebben al helemaal geen tijd om te wachten tot een koude motor ook op temperatuur is gekomen. Hoezo is het dan eigen schuld dikke bult?

Maar ja, zoals ik ook al aangaf TS heeft een mooie en exclusieve auto, en nog wel eentje die er weer voor langere tijd tegen kan na een grote beurt.
Precies om die eerste reden geef ik ook aan dat een turbo-bak een mogelijke risicobak is. En zeker de impreza's omdat die goede looks hebben, en daarnaast ook zeer betaalbaar zijn. Dat trekt naast liefhebbers een publiek aan dat meestal niet weet wat men op de hals haalt met een turbo bak.

En idd, de celica kan er weer ff tegen. die is nog niet eens ingesleten
  maandag 7 februari 2005 @ 00:33:28 #21
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_24963251
Hangt er dus ook vanaf hoeveel jij in de toekomst denkt te gaan verdienen. Ik denk dat een Supra voor dagelijks gebruik daar toch al snel te duur voor word. Die celica gaat in elk geval niet stuk als jij daar netjes mee omgaat. In de Autoweek staat deze week een Celica met meer dan 4 ton op de teller waar eigenlijk nooit wat mee geweest is. Ook bij Impreza's heb jij kleine dingen als onderhoud en dergelijke en deze lopen als je de fora zo leest niet heel erg maar wel redelijk in de papieren. Stuk gaan ze niet snel, al moet je met de 99/00 niet gek opkijken als het niet de eerste motor is (er is namelijk een bepaald sensortje dat idioot vaak de geest geeft en als je dan net 200 op de klok hebt staan is het blok. Kwestie van goed opletten en AFR-meter inbouwen om de handel in de gaten te houden. Voordeel van de impreza is natuurlijk dat er erg veel voor te krijgen is en er behoorlijk veel kennis over de auto is in Nederland (omdat er dus zoveel voor te krijgen is). Verder zuipt het apparaat best wel een flinke slok brandstof (RON98). Reken je alles mee ben je met gemak 600-800 euro per maand kwijt. Je moet er dus wel wat voor over hebben . Maakt de kleur je verder geen drol uit en wil je er lang mee rijden kun je het beste voor een groene gaan, die staan in de regel lang(er) te koop. Als je goed zoekt vind je trouwens nog wel betere aanbiedingen voor dat geld (marktplaats.nl -->> groene GTT met 350 Pk voor 14 mille).

Goeie site voor meer info is en blijft www.extreme-machines.nl . Kennis te over daar.
Life is too short don't stress every day
  maandag 7 februari 2005 @ 00:35:04 #22
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_24963273
Overigens zou ik een turboauto het liefst bij een dealer of particulier kopen zodat je ofwel garantie hebt ofwel met de juiste tactiek kunt peilen of het een beetje een netjes behandelde auto is (want reken maar dat er echte GRAFbakken tussenzitten!).
Life is too short don't stress every day
  maandag 7 februari 2005 @ 00:37:47 #23
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24963316
Je Toyota heeft een te verwaarlozen dagwaarde terwijl je er lachend nog anderhalve ton mee vooruit kunt. Je gaat dus een andere auto kopen omdat die andere leuker is. Ik denk dat ze wat betrouwbaarheid betreft te wel redelijk vergelijkbaar zijn. Het is net de vraag of je voor het 'leuke' zoveel geld over hebt.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_24973007
@ stefanP:

Ik ben bekend met de sites van supras.nl (site zelf is niet geweldig maar Forum wel informatief) en DBM. Vooral DBM heeft ontzettend veel info over tunen ed. Die site van dreamcar staat nu in mijn favorieten misshcien dat er ooit nog eens iets leuks op komt. Nu staan er alleen Nissan Skylines, iets wat mij niet trekt....

Tnx iig voor de uitgebreide info omtrent de onderhoudskosten. Ik ben bang dat de verzekering wel behoorlijk onbetaalbaar is op mijn 22e voor een Supra.

Wat betreft het doortrappen met koude motor; ik laat de auto altijd een kwartier lang warm worden voordat ik boven de 3500 toeren kom. Indien ik een turboauto neem doe ik dat ook (en dan misschien niet eens boven de 3000). Ik wil er dan ook zeker een turbotimer op hebben voor het afspoelen van de turbo (wat is een AFR-meter eigenlijk?) .
Not for play under the age of 16
  maandag 7 februari 2005 @ 17:02:49 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24973112
AFR meter is air/fuel ratio meter dacht ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')