FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Auto] Car boost voor < 20 pleuro???
MidnightMotionzondag 6 februari 2005 @ 18:17
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

In Car VARIABLE power boost control!

Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt maar deze verkoper heeft 98% positieve feedback op Ebay en volgens het regelement moet een product toch werken zoals beschreven? Ik ben de weg kwijt, iemand met verstand van auto's die hier een zinnig woord over kan zeggen?? (Toch wel leuk als het wél zou werken )

[ Bericht 3% gewijzigd door MidnightMotion op 06-02-2005 18:27:05 (Linkje gefixed) ]
BazzoSzondag 6 februari 2005 @ 18:19
je ebay linkje is kapot
MidnightMotionzondag 6 februari 2005 @ 18:27
Oeps Link doet het nu wel!
Herr.Flickzondag 6 februari 2005 @ 18:39
bagger
Dualdudezondag 6 februari 2005 @ 18:40
Dat kun je zelf voor minder dan 5 euro als ik dat zo bekijk. Het is een potmeter een stuk draad. Meer niet
MidnightMotionzondag 6 februari 2005 @ 18:41
Mensen met verstand van auto's aub, en onderbouw je commentaar of zeg anders liever niets Herr Flick
Dualdudezondag 6 februari 2005 @ 18:50
Staat toch duidelijk wat ie doet, je sluit em aan op je ECU en door de variabele weerstand zal je wel wat beinvloeden zodat ie meer peut inspuit en 't ontstekings-tijdstip veranderd. Betwijfel alleen of het wel echt nut heeft. Zou zeggen, koop hem Eerst zonder een keer op de dyno, dan 't ding inbouwen en dan nog es op de dyno
LaZZzondag 6 februari 2005 @ 18:59
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:50 schreef Dualdude het volgende:
Staat toch duidelijk wat ie doet, je sluit em aan op je ECU en door de variabele weerstand zal je wel wat beinvloeden zodat ie meer peut inspuit en 't ontstekings-tijdstip veranderd. Betwijfel alleen of het wel echt nut heeft. Zou zeggen, koop hem Eerst zonder een keer op de dyno, dan 't ding inbouwen en dan nog es op de dyno
Dude, het is geen NFSU.
Ingratezondag 6 februari 2005 @ 19:04
het is gewoon een termostaat knop met 5 meter audio snoer. en die moet je ergens in je motor management stoppen zeker, en viola je auto rijd ineens stukken beter.

stop eens vierkante wielen onder je auto, dat versterkt het offroad effect op de verharde wegen
Metro2005zondag 6 februari 2005 @ 19:33
als er nog mensen intrappen ook dan verhuis ik definitief naar mars
Herr.Flickzondag 6 februari 2005 @ 19:34
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:40 schreef Dualdude het volgende:
Dat kun je zelf voor minder dan 5 euro als ik dat zo bekijk. Het is een potmeter een stuk draad. Meer niet
Het enige wat het ding zou kunnen doen is de computer ietsje voor de gek houden,maar dit zal dan resulteren in een te hoge lambdawaarde,een onjuist inspuit moment,of een te vroege ontsteking.

Allemaal nare dingen waarop je motor stuk kan lopen.

Nou goed?

Je kan zelf wel op je blote vingers natellen dat zoiets nooit veel goeds kan brengen,of je moet wel heel erg naief zijn....
#ANONIEMzondag 6 februari 2005 @ 19:49
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:33 schreef Metro2005 het volgende:
als er nog mensen intrappen ook dan verhuis ik definitief naar mars
Ga ik met je mee

Het *kan* simpelweg gewoon niet, de beste chiptuners halen met heel veel werk maximaal 12 pk uit een atmosferisch motor en met een simpele potmeterhaal je 40pk er meer uit! ! Inspuiting kun je ook niet zomaar vervroegen omdat je motor dan gaat pingelen. Beste "goedkope" tuning is een gesloten koudeluchtinvoer voor het luchtfilter maken (geen openluchtfilter!) en je katalysator er onder vandaan sjoelen, reken dan op een toename van een 10 tot 15pk!
PeuRaczondag 6 februari 2005 @ 19:57
Zelfs die 10 tot 15 pk van jou is optimistisch Alfisti, dat red je vaak pas als je de hele uitlaat icm een openluchtfilter vervangt
#ANONIEMzondag 6 februari 2005 @ 20:13
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:57 schreef PeuRac het volgende:
Zelfs die 10 tot 15 pk van jou is optimistisch Alfisti, dat red je vaak pas als je de hele uitlaat icm een openluchtfilter vervangt
juist geen openluchtfilter gebruiken! Je moet een dicht systeem maken zodat er geen warme lucht (met minder zuurstof!) in het inlaatspruitstuk terecht komt.
PeuRaczondag 6 februari 2005 @ 20:25
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:13 schreef Alfisti het volgende:

[..]

juist geen openluchtfilter gebruiken! Je moet een dicht systeem maken zodat er geen warme lucht (met minder zuurstof!) in het inlaatspruitstuk terecht komt.
goede aanzuigbuis maken, met geleide buis vanachter de grille NAAST de radiateur
#ANONIEMzondag 6 februari 2005 @ 20:39
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

goede aanzuigbuis maken, met geleide buis vanachter de grille NAAST de radiateur
en ook dat werkt nog steeds minder goed dan een compleet gesloten systeem
Als je stil staat word het enorm warm onder de kap dus heb je nog steeds een probleem bij het weg trekken.



Deze carbon airbox met daarin een openlichtfilter en een koude aanvoer naast het mistlicht werkt wel goed bijvoorbeeld.
ook_gekzondag 6 februari 2005 @ 20:39
op m,n fiets werkt het
StefanPzondag 6 februari 2005 @ 21:02
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:39 schreef Alfisti het volgende:

[..]

en ook dat werkt nog steeds minder goed dan een compleet gesloten systeem
Als je stil staat word het enorm warm onder de kap dus heb je nog steeds een probleem bij het weg trekken.
Zoiets bijvoorbeeld...



cold air box op een supra.
PeuRaczondag 6 februari 2005 @ 21:13
stephen help deze gozer eens: Wat is wijsheid?
#ANONIEMzondag 6 februari 2005 @ 21:14
werkt ook goed, ik zie dat het afgesloten word van de rest van de motor als de klep dichtzit dus geen warme motor lucht erbij. Mooi aan de rechterkand die koude luchtaanvoer ook
Dualdudezondag 6 februari 2005 @ 21:18
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:34 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het enige wat het ding zou kunnen doen is de computer ietsje voor de gek houden,maar dit zal dan resulteren in een te hoge lambdawaarde,een onjuist inspuit moment,of een te vroege ontsteking.

Allemaal nare dingen waarop je motor stuk kan lopen.

Nou goed?

Je kan zelf wel op je blote vingers natellen dat zoiets nooit veel goeds kan brengen,of je moet wel heel erg naief zijn....
Uit m'n reacties lijkt me toch wel duidelijk op te maken dat 't me behoorlijke bullshit lijkt
Tjabbozondag 6 februari 2005 @ 22:34
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:41 schreef MidnightMotion het volgende:
Mensen met verstand van auto's aub, en onderbouw je commentaar of zeg anders liever niets Herr Flick
herr flick heeft er wel degelijk verstand van en heeft gelijk.
het ebay product is bagger.

niet kopen, het zijn oplichtersdingen.
er zijn geen dingen die elke gewenste benzine auto zomaar zuiniger en/of sneller lieten lopen dan had de fabrikant het er zelf wel op gezet.

goedkoop = duurkoop.
Blackheartmaandag 7 februari 2005 @ 02:52
Ik zie een mooie draaiknop. In massa te koop voor een paar eurocent. En een potmeter van een groter type-waarschijnlijk industriele toepassing. Eveneens in massa te koop voor een paar eurocent.
Of voor de liefhebbers, te vinden op kapotte audioapperatuur voor niks.
Of voor mechanische doe het zelvers als ik, is het effect ook te bekomen mits een hoopje creativiteit. Namelijk het veranderen van weerstand binnen bepaalde waarden.

Dit soort product staat voor mij op dezelfde soort oplichterij als de electrische turbo die je ook via Ebay kan kopen.
deriopramosmaandag 7 februari 2005 @ 12:34
als je eraan draait gaat je verwarming harder draaien
t0nmaandag 7 februari 2005 @ 13:42
www.airtuning.com is de enige openlucht filter combo, die echt werkt.
Kolkiemaandag 7 februari 2005 @ 13:49
Aangezien het hier een BOOSTcontroller betreft werkt dit dus alleen op turboblokken. Zou je zeggen, maar dat is hier dus NIET het geval. Veel turboECU's werken namelijk met slechts enkele signalen om het ontstekingstijdstip en inspuitingshoeveelheid aan te passen aan het toerental en door deze signalen te veranderen kun je in principe op een zeer goedkope manier je auto tunen. Tot zover lijkt er niks aan de hand totdat je de advertentie gaat lezen en je ziet dat het voornamelijk om ongeblazen motoren zou gaan... lots en lots of power gain. Tuurlijk. Verder veel onjuiste informatie en een weinig professionele advertentie. Kortom: mooi laten liggen.
Catch22-maandag 7 februari 2005 @ 21:59
ik moest toch even lachen

dit is een serieuze vraag?
Five_Acesmaandag 7 februari 2005 @ 23:02
Wat ze hier mee doen is het signaal van de temperatuursensor iets aanpassen zodat je ECU denkt dat er meer lucht in de cilinders zit, en dus wat meer inspuit. (ze meten flow en temperatuur, vormt samen de totale luchtmassa) Het werkt volgens mij alleen bij WOT omdat je ECU dan het lambdasignaal bypassed. Bij normaal rijden wordt de ontsteking & inspuiting aangepast aan de lambdawaarde.

Zou er zelf niet aan beginnen, omdat je geen idee hebt op wat voor A/F waarde je rijd na het verstellen... Laat hem dan gewoon chippen, heb je hetzelfde resultaat.
MidnightMotionzondag 20 februari 2005 @ 18:26
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:59 schreef Catch22- het volgende:
ik moest toch even lachen

dit is een serieuze vraag?
Ik vroeg me eerder af wat het precies deed, dat het niet/niet goed zou werken dacht ik ook wel. Vind het alleen zo vreemd dat het dan wel op ebay mag staan!
ACT-Fmaandag 21 februari 2005 @ 02:25
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:17 schreef MidnightMotion het volgende:
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

In Car VARIABLE power boost control!
Het werkt echt gewealdig! Kijk eens Mike, mijn auto vlieeeegt:


(Ik zit in de zwarte auto).

Echt een aanrader!!
D-Devilmaandag 21 februari 2005 @ 10:41
quote:
Op maandag 21 februari 2005 02:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het werkt echt gewealdig! Kijk eens Mike, mijn auto vlieeeegt:

[afbeelding]
(Ik zit in de zwarte auto).

Echt een aanrader!!
.