abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2005 @ 19:14:38 #101
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24975129
off-topic: demediadoodt, ga dood(t)...

ik denk dat de geloofsvastigheid onder moslims relatief is, iranezen en afghanen in nederland zijn in grote getale atheistisch geworden. Bij mij op school ken ik aardig wat iranezen en geen enkele is meer een moslim.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 08:29:38 #102
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24983237
quote:
Op maandag 7 februari 2005 16:13 schreef Scandum het volgende:
Op de oorspronkelijke vraag:
3. Een haat cultuur aan alles wat anders is, zodoende dus een isolement. Nederlandse vrouwen zijn hoeren, etc.
als je een avondje tv kijkt en ziet hoe "wij" onze vrouwen etaleren vind ik het niet zo heel vreemd dat ze op zulke ideeen komen eigenlijk.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_24983356
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 08:29 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

als je een avondje tv kijkt en ziet hoe "wij" onze vrouwen etaleren vind ik het niet zo heel vreemd dat ze op zulke ideeen komen eigenlijk.
Inderdaad. Ze slaan, binnen opsluiten en achter tenten verstoppen is veel beter. Stel je voor dat een vrouw zelf wat uit zou mogen maken.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24989956
tvp
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:45:02 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25003177
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:33 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
Moslims zijn degelijke conservatieve mensen die zich vastklampen aan de waarheid. Elk persoon die daadwerkelijk de Islam heeft bestudeerd en alle ins en outs kent zal de Islam nooit meer loslaten dan wel verlaten. Het is nl. een zoet geloof wat zelfs een verslavende invloed heeft. De Islam is nl. meer dan een religie, het is een levenswijze. Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan is

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:47:35 #106
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25003232
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan is

Waarom breng je dit als feit, terwijl dat het niet is.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:55:25 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25003374
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Waarom breng je dit als feit, terwijl dat het niet is.
Mijn fout, ik had "wij Moslims vinden" moeten zeggen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25004632
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan is

Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken. Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
  woensdag 9 februari 2005 @ 13:18:18 #109
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25005500
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken. Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
Spreek voor jezelf, zeg. Ik kan tenminste nog bevatten dat wij allebei EVEN overtuigd zijn dat we DE waarheid hebben gevonden, terwijl jij moslim bent en ik atheist. Dat zal jou nooit lukken.
pi_25005825
quote:

[..]

Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken.
wat een bull shit de meeste nederlanders staan negatief tegenover de islam en de gene die het dan enigzins ok vinden willen zeker geen moslim worden. op figuren zoals v/d ven na maar die is op hele jonge leeftijd gewoon zwaar geindoctrineerd en kijk eens naar het resultaat het is een extremist geworden!!!
quote:
Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
kolere wat een onzin.... ja wij nederlanders douchen/wassen onz zelden en we eten altijd achter de PC en je hebt gelijk het is niet bevredigend

ik zal me even aanpassen aan jullie:
begin vandaag nog met een bom die ik onder mijn jas ga bevestigen en dan ga ik onschuldige mensen opblazen in de naam van allah
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25006166
quote:

[..]

Inderdaad. Wie wil er nu niet zijn voorhuid eraf gesneden hebben door een oude man, op ze 26e nog bij pappa en mamma in de portiekflat wonen, geen meisje kunnen regelen dus regelen je oude maar dat je met je half nicht de genen-degeneratie nog verder kan doorzetten, in oude sokken en vieze schoenen naar de konten van andere voorhuidslozen turen, vrouwen slaan, binnen en dom houden, een achtergrond hebben van de armste en minst ontwikkelde gebieden ter wereld, overmatig zweten, bang zijn voor iets wat niet bestaat en als helden moordenaars die burgers opblazen hebben?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_25006286
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Ik ben puur Hollands, 100% Arisch en 2 orgine hollandse ouders, beide ongelovig, zo ook mijn grootouders en ben bekeerd tot soennitische islam, doe momenteel VWO 4, gymnasium dus het zal niet aan mijn geloof liggen dat ik achterlijk ben. Kun je alsjeblieft niet ophorken met je hokjesgeblaat?
VWO doen zegt echt niets meer over je intelligentie tegenwoordig, bij sommigen vraag je je echt af waarom ze daar zitten Van die standaard alpha-sletjes bijvoorbeeld, en maar denken dat ze slim zijn
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_25011587
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:04 schreef Luger het volgende:

[..]

Inderdaad. Wie wil er nu niet zijn voorhuid eraf gesneden hebben door een oude man, op ze 26e nog bij pappa en mamma in de portiekflat wonen, geen meisje kunnen regelen dus regelen je oude maar dat je met je half nicht de genen-degeneratie nog verder kan doorzetten, in oude sokken en vieze schoenen naar de konten van andere voorhuidslozen turen, vrouwen slaan, binnen en dom houden, een achtergrond hebben van de armste en minst ontwikkelde gebieden ter wereld, overmatig zweten, bang zijn voor iets wat niet bestaat en als helden moordenaars die burgers opblazen hebben?

ps. je vergeet de oververtegenwoordiging in alle criminaliteit
pi_25011740
quote:
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
Bijna overal zijn mensen meer geloofsvast als in Westereuropa (ok, er zijn uitzonderingen)

'Geloofsvast' staat wat mij betreft gelijk aan 'houvast' . Wie niet veel heeft, die is geloofsvast. In de meeste moslimlanden is het overgrote deel doodarm en weinig ontwikkeld. De paar landen die dat niet zijn omdat ze bijv zakendoen met het westen, zijn dan ook niet zo radicaal. Wie in luxe en in vrijheid leeft doet sneller aan religieus gourmetten. Of die doet gewoon voor de vorm mee, of gewoon niet aan religie. In de hele westerse wereld waar mensen het goed hebben zijn niet zoveel geloofsvaste landen, laat staan moslimfundamentalisten. Dat zegt toch wel iets. Religie en zekerheden doen niks voor elkaar omdat ze in dezelfde vijver vissen.

NB Het geloofsgepooier van moslims die eerst van god los leefden, dat heeft natuurlijk weinig met geloofsvast te maken he. Alsof je weer maagd wordt wanneer je je hele leven hoer bent geweest. Kun je toch beter bij de here Jezus aankloppen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Manono op 10-02-2005 01:53:13 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_25012971
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:57 schreef Manono het volgende:

[..]

In bijna alle religies zijn mensen meer geloofsvast dan Westereuropese Christenen (ok, er zijn uitzonderingen) 'Geloofsvast' staat wat mij betreftelijk gelijk aan 'houvast' . Wie niet veel heeft, die is geloofsvast. In de meeste moslimlanden is het overgrote deel doodarm en weinig ontwikkeld. De paar landen die dat niet zijn, omdat ze bijv zakendoen met het westen, zijn dan ook niet zo radicaal. Wie in luxe en in vrijheid leeft doet sneller aan religieus gourmetten. Of die doet gewoon voor de vorm mee, of gewoon niet aan religie. In de hele westerse wereld waar mensen het goed hebben zijn niet zoveel geloofsvaste landen, laat staan moslimfundamentalisten. Dat zegt toch wel iets.
Ja, in Saudi Arabie bv leven ze er ook maar wat op los
Sharia? kennen ze niet.
Bidden? doen ze niet.
Sluier? hoeven ze niet.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25013045
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, in Saudi Arabie bv leven ze er ook maar wat op los
Sharia? kennen ze niet.
Bidden? doen ze niet.
Sluier? hoeven ze niet.

Achter gesloten deuren is de elite inderdaad wat minder Islamitisch dan het land zelf.
pi_25013489
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Achter gesloten deuren is de elite inderdaad wat minder Islamitisch dan het land zelf.
Ja maar daar gaat het niet om, het gaat erom wat er de dienst uit maakt.

Jij hebt het over schijnheiligheid en hypocrisie, als je je ongezien waant en te midden van gelijkgezinden een en ander aan je laars lappen.
Dat doen alle streng gelovigen.
Het leven anno 2000 nu is simpelweg niet vol te houden zonder gedraai, gekonkel, gelieg en (zelf)bedrog voor een gelovige.
Ik heb het niet over grote leugens en extreem bedrog, maar small sins for great fun

Moslims zijn geloofvast omdat 'eruit stappen' nauwelijks mogelijk is
Afvalligheid wordt niet echt gewaardeerd, en in landen waar IEDEREEN om je heen moslim is , is het dus absoluut geen optie.
En in landen waar de meerderheid niet-moslim is, schept het geloof een band , zo in den vreemde
pi_25017876
Toen ik 12 was (26 jaar geleden) waren vrouwen met een rokje en een broek eronder ondenkbaar op school, dat was de gastarbeiderlook, dat was vies en lelijk en dat moest je niet aantrekken want dan werd er niet eens met je gepraat. Dat werd geassocieerd met armoede, grauwheid, verkeerde behangetjes, sluiergordijnen, plastic tafellakens, hooddoekjes, besnorde mannen die raar keken. In de Nederlandse maatschappij hadden Moslims lang eigenlijk geen identiteit en geen rol van betekenis. Als zoiets maar lang genoeg duurt gaat dat diep in families zitten, zeker wanneer de cultuur zo verschilt van de onze. Ik denk dat veel Moslims in Nederland zich lang onbelangrijk hebben gevoeld. En let's face it, we wisten er eigenlijk nooit veel van en eigenlijk interesseerde het ons ook niet. Over Turken begonnen we al anders te denken nadat we in Turkije op vakantie waren geweest. En ontdekten dat het daar niet stonk, dat er heel andere kanten aan onze gastarbeiders zaten. Inonesie daar hadden we allang een band mee. Het is pas sinds de laatste 7-10 jaar dat Marokko een semi gangbare vakantiebestemming voor autochtone Nederlanders is.

911 zette de wereld op scherp en ik denk dat veel Moslims die het niet zo goed hadden toen beseften dat ze deel waren van een groter geheel. Geen schimmen, nee, deel van een trots geloof. Die jongetjes op straat op 11 september kwamen ineens op TV, toen ze lachten om de ramp. Ineens worden Marokkanen overal genoemd en worden ze op een bijna mystieke manier in de media neergezet. Want nog steeds weten we weinig van Marokkanen. Ineens wil heel iedereen van alles over de Islam weten. Ineens zijn Moslims van totaal onbeduidend tot een 'gevaarlijke invloed' geworden, ze zijn Moslim en soms ook nog crimineel. Terroristen. Ik zou ook vasthouden aan mij geloof. Als het je een vijand van formaat maakt, en geliefd onder de mensen door wie je geaccpteerd wilt worden, dan is dat toch tien keer beter dan een schim?

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 10-02-2005 03:20:25 ]
pi_25018931
Alleen Manononono, op vakantie kom je niet die " gastarbeiders" tegen.
Of je moet naar het Rifgebergte trekken of in oost Anatolie gaan zonnebaden

Ik denk dat de 1e generatie moslims hier een dubbele cultuurshock hebben gekregen, van het dorp naar de stad en dan ook nog eens naar een Westers land.
Zich afzonderen hebben ze van het begin af gedaan en dat is niet enkel gebeurd omdat wij geen kontakt zochten, ze hadden er zelf ook weinig behoefte aan, ze gingen immers toch terug, dachten ze.

In de jaren 70 ben ik met redelijk wat Marokkaanse en Turkse jongens omgegaan en kontakt krijgen met hun was uiteraard niet moeilijk (als meisje) met hun ouders des te meer. De moeder zag je niet of nauwelijks, leek volkomen afwezig of schoot snel weer weg, de vader wilde jou niet zien, want je was geen Marokkaanse.
De keren dat ik bij hen thuis geweest ben, kwam je (toen) echt in een compleet andere wereld.
Die ouders, in de achterstandswijk, leefden buiten de maatschappij, deels door vrije keuze (ze gingen terug), deels doordat ze de taal niet spraken, deels door onverschilliheid van de omgeving.
Het geloof was idd hun enige houvast en dat houvast bleek stationair in de stand "Rifgebergte 60-er jaren staan.
En in die sfeer groeiden hun kinderen op. Alleen kwamen die wél me buitenwereld in aanraking. En daar kwamen ook toen al problemen van, dat dubbele leven. Wat ik toen gezien heb, verschilt weinig met wat je nu ziet, alleen toen viel het mensen (politiek) nog niet op, omdat het nog een relatief kleine groep was.
De jongens die niet uit de voeten kunnen met dat dubbele leven, er niet echt bij horen, de straatrovertjes of anderzins kutjochies van nu, dat zag je toen ook, alleen had je toen nog geen scooters, mobieltjes etc
Die gastjes zien volgens mij zelden een moskee van binnen, maar toch identificeren zij zch vaak als eerste als moslim.
Dat groepsgevoel brengt de cultuur met zich mee, het geloof doet er nog eens driedubbel kwadraat een schep boven op, de sociale controle doet de rest.
Ik geloof niet dat het geheel te wijten is aan de omgeving die hen niet accepteert. Het is een wisselwerking van het begin af aan al.
En nee, wij hadden over het algemeen geen idee wat zij nu precies dachten en vonden. Door 9/11 werden 'wij' verrast door de reacties van sommigen, velen uit die groep. Begrip, meer dan begrip, de VS, het Westen kreeg eindelijk eens op zijn donder..we wisten niet wat we hoorden, keken ze dan echt zo tegen ons aan?

Dat vasthouden aan het geloof is echter daarvóór al lang een feit, door die afzijdigheid.
9/11 heeft hen niet geloviger gemaakt door de reacties van ons. 9/11 heeft blootgelegd hoe blijkbaar toch een aanzienlijk deel van die groep dacht over het Westen, al tijden.

Ik blijf erbij dat een geloof als de Islam, net als je dat ziet bij bijv. Jehova's Getuigen, gewoon zoveel trouwe volgelingen heeft, omdat eruit stappen of openlijk je vraagtekens zetten bij bepaalde opvattingen gewoon niet geaccepteerd wordt.
Ze vinden wel van alles, maar uitspreken, ho maar.
Dat was 30 jaar geleden zo, dat is nu nog zo.
Ik zie nu, zoals ik al zei, geen verschil in houding van jongeren naar 'ons' toe, als toen in de jaren zeventig, echt niet.
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:21:14 #120
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25030921
Verder kijken dan de gewoonte. Ik zag afgelopen oktober een oudere dame bij superdeboer in Leiden 's ochtends een blikje Heienken kopen, en bij de plank waar men normaal de boodschappen inpakt het genoegelijk opdrinken. Zij droeg een hoofddoekje.

Zo'n weken terug ging ik naar de mac met een maat van me. Op weg naar de uitgang zag ik een stel middelbare scholieren zitten. 1 meisje rookte. En zij droeg ook een hoofddoekje.

Dat zijn 2 dingen die absoluut verboden zijn voor goede moslims.
Dus ik vraag mij wel eens af hoeveel geloof vastte moslims er zijn en hoeveel er alleen meegaan omdat hun naaste omgeving, en de Nederlandse mentaliteit hen 'dwingt' om zgn 'geloofsvast' te worden.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_25031948
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:21 schreef Shark.Bait het volgende:
Verder kijken dan de gewoonte. Ik zag afgelopen oktober een oudere dame bij superdeboer in Leiden 's ochtends een blikje Heienken kopen, en bij de plank waar men normaal de boodschappen inpakt het genoegelijk opdrinken. Zij droeg een hoofddoekje.

Zo'n weken terug ging ik naar de mac met een maat van me. Op weg naar de uitgang zag ik een stel middelbare scholieren zitten. 1 meisje rookte. En zij droeg ook een hoofddoekje.

Dat zijn 2 dingen die absoluut verboden zijn voor goede moslims.
Dus ik vraag mij wel eens af hoeveel geloof vastte moslims er zijn en hoeveel er alleen meegaan omdat hun naaste omgeving, en de Nederlandse mentaliteit hen 'dwingt' om zgn 'geloofsvast' te worden.
1 op de 10.000 moslima`s draagt ook geen hoofdoek. lekker belangrijk...

waar het om gaat is niet of ze alcohol drinken of roken. het gaat erom dat ze zich moeten aanpassen aan onze cultuur, regels en wetten. daar falen ze en niet zoǹ klein beetje ook!!!

alles wat hun niet zint of wat niet mag volgens dat boekje van 1400 jaar oud. dat moet het vergelden want de islam bladiebla ik schijt op dat terroristen handboek, maar mij zie je geen moslims op straat ritueel slachten omdat ik het niet met ze eens ben. DAT is het verschil.

kunnen of willen ze zich niet aanpassen dan is er gewoon geen plek voor ze PUNT zo moet het zijn en niet andersom!!!
pi_25071572
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:06 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat de 1e generatie moslims hier een dubbele cultuurshock hebben gekregen, van het dorp naar de stad en dan ook nog eens naar een Westers land. Zich afzonderen hebben ze van het begin af gedaan en dat is niet enkel gebeurd omdat wij geen kontakt zochten, ze hadden er zelf ook weinig behoefte aan, ze gingen immers toch terug, dachten ze.
(..) Ik geloof niet dat het geheel te wijten is aan de omgeving die hen niet accepteert. Het is een wisselwerking van het begin af aan al. (..) Ik zie nu, zoals ik al zei, geen verschil in houding van jongeren naar 'ons' toe, als toen in de jaren zeventig, echt niet.
Nee dat ben ik volledig met je eens en ik wil ook niet beweren dat het (geloofsvast zijn?) enkel te wijten zou zijn aan de omgeving die hen niet accepteert, maar het is wel zo dat onze houding het er ook nooit beter op heeft gemaakt. En dat we er niet onderuitkomen meer te moeten weten over de mensen die we in huis hebben genomen. Dat er door media zo hijgerig over de Islam en terrorisme wordt gedaan (waarmee deze eigenlijk als enkel begrip verheerlijkt worden) komt onder andere door de enorme onwetendheid en ik denk eigenlijk dat het mensen alleen maar sterkt in hun geloof. Ik praat vaak met Marokkanen en zie gelukkig wel veel verschil. We zijn er nog niet en het heeft tijd nodig maar naarmate er bijv meer Marokkanen op de televisie te zien zijn wordt dit ook meer hun land en zullen er meer goede dingen van die kant komen, meer ruimte voor gematigde overtuigingen.

Vrij Nederland publiceerde een jaar of 3, 4 geleden een artikel over Marokkaanse jongetjes die op vakantie teruggingen naar hun eigen land. In Marokko waren ze verschrikkelijk trots dat ze uit Nederland kwamen, terwijl de houding van Nederlanders bij thuiskomst hen er meteen aan herinnerde tweederangsburgers te zijn. Hoe moeilijk ze dat altijd vonden. En zolang we dat ontkennen zullen we de voedingsbodem van het extremisme ook niet begrijpen.
pi_25262198
quote:
Ik denk dat je mensen in hun waarde moet laten.
pi_25262200
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:57 schreef Manono het volgende:

[..]

Bijna overal zijn mensen meer geloofsvast als in Westereuropa (ok, er zijn uitzonderingen)

'Geloofsvast' staat wat mij betreft gelijk aan 'houvast' . Wie niet veel heeft, die is geloofsvast. In de meeste moslimlanden is het overgrote deel doodarm en weinig ontwikkeld. De paar landen die dat niet zijn omdat ze bijv zakendoen met het westen, zijn dan ook niet zo radicaal. Wie in luxe en in vrijheid leeft doet sneller aan religieus gourmetten. Of die doet gewoon voor de vorm mee, of gewoon niet aan religie. In de hele westerse wereld waar mensen het goed hebben zijn niet zoveel geloofsvaste landen, laat staan moslimfundamentalisten. Dat zegt toch wel iets. Religie en zekerheden doen niks voor elkaar omdat ze in dezelfde vijver vissen.

NB Het geloofsgepooier van moslims die eerst van god los leefden, dat heeft natuurlijk weinig met geloofsvast te maken he. Alsof je weer maagd wordt wanneer je je hele leven hoer bent geweest. Kun je toch beter bij de here Jezus aankloppen.
Inderdaad geen enkel gebied in de wereld is zo ongelovig als de meeste landen in West Europa. Want zelfs in de VS zijn de Christenen geloofvast maar toch machtig.
pi_33568010
Veel moslims zijn ook "gelovig" uit vrees voor familie, wanneer ze de islam verlaten worden ze meestal door de familie rug toe gekeert, als een van minste consequenties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')