als je een avondje tv kijkt en ziet hoe "wij" onze vrouwen etaleren vind ik het niet zo heel vreemd dat ze op zulke ideeen komen eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2005 16:13 schreef Scandum het volgende:
Op de oorspronkelijke vraag:
3. Een haat cultuur aan alles wat anders is, zodoende dus een isolement. Nederlandse vrouwen zijn hoeren, etc.
Inderdaad. Ze slaan, binnen opsluiten en achter tenten verstoppen is veel beter. Stel je voor dat een vrouw zelf wat uit zou mogen maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 08:29 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
als je een avondje tv kijkt en ziet hoe "wij" onze vrouwen etaleren vind ik het niet zo heel vreemd dat ze op zulke ideeen komen eigenlijk.
Moslims zijn degelijke conservatieve mensen die zich vastklampen aan de waarheid. Elk persoon die daadwerkelijk de Islam heeft bestudeerd en alle ins en outs kent zal de Islam nooit meer loslaten dan wel verlaten. Het is nl. een zoet geloof wat zelfs een verslavende invloed heeft. De Islam is nl. meer dan een religie, het is een levenswijze. Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan isquote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:33 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
Waarom breng je dit als feit, terwijl dat het niet is.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan is
Mijn fout, ik had "wij Moslims vinden" moeten zeggenquote:Op woensdag 9 februari 2005 10:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Waarom breng je dit als feit, terwijl dat het niet is.
Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken. Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen zijn een bepaalde levenswijze gewend, die kan je niet zomaar opgeven. Zeker niet als het alternatief, de westerse manier van leven, hier inferieur aan is
Spreek voor jezelf, zeg. Ik kan tenminste nog bevatten dat wij allebei EVEN overtuigd zijn dat we DE waarheid hebben gevonden, terwijl jij moslim bent en ik atheist. Dat zal jou nooit lukken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken. Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
wat een bull shit de meeste nederlanders staan negatief tegenover de islam en de gene die het dan enigzins ok vinden willen zeker geen moslim worden. op figuren zoals v/d ven na maar die is op hele jonge leeftijd gewoon zwaar geindoctrineerd en kijk eens naar het resultaat het is een extremist geworden!!!quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken.
kolere wat een onzin.... ja wij nederlanders douchen/wassen onz zelden en we eten altijd achter de PC en je hebt gelijk het is niet bevredigendquote:Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
Inderdaad. Wie wil er nu niet zijn voorhuid eraf gesneden hebben door een oude man, op ze 26e nog bij pappa en mamma in de portiekflat wonen, geen meisje kunnen regelen dus regelen je oude maar dat je met je half nicht de genen-degeneratie nog verder kan doorzetten, in oude sokken en vieze schoenen naar de konten van andere voorhuidslozen turen, vrouwen slaan, binnen en dom houden, een achtergrond hebben van de armste en minst ontwikkelde gebieden ter wereld, overmatig zweten, bang zijn voor iets wat niet bestaat en als helden moordenaars die burgers opblazen hebben?quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alleen de moslims dit vinden, zelfs vele Hollandschen kunnen dit bevestigen. Alleen velen vinden de stap te groot om deze te kunnen maken. Iedereen weet immers dat ook al zou je het proberen het leven in een vorm van elke week dronken, jezelf niet wassen, geen aanbidding verrichten en jezelf rond eten achter een PC totaal niet bevredigend is.
VWO doen zegt echt niets meer over je intelligentie tegenwoordig, bij sommigen vraag je je echt af waarom ze daar zittenquote:Op maandag 7 februari 2005 14:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ik ben puur Hollands, 100% Arisch en 2 orgine hollandse ouders, beide ongelovig, zo ook mijn grootouders en ben bekeerd tot soennitische islam, doe momenteel VWO 4, gymnasium dus het zal niet aan mijn geloof liggen dat ik achterlijk ben. Kun je alsjeblieft niet ophorken met je hokjesgeblaat?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:04 schreef Luger het volgende:
[..]
Inderdaad. Wie wil er nu niet zijn voorhuid eraf gesneden hebben door een oude man, op ze 26e nog bij pappa en mamma in de portiekflat wonen, geen meisje kunnen regelen dus regelen je oude maar dat je met je half nicht de genen-degeneratie nog verder kan doorzetten, in oude sokken en vieze schoenen naar de konten van andere voorhuidslozen turen, vrouwen slaan, binnen en dom houden, een achtergrond hebben van de armste en minst ontwikkelde gebieden ter wereld, overmatig zweten, bang zijn voor iets wat niet bestaat en als helden moordenaars die burgers opblazen hebben?
Bijna overal zijn mensen meer geloofsvast als in Westereuropa (ok, er zijn uitzonderingen)quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:33 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
Ja, in Saudi Arabie bv leven ze er ook maar wat op losquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:57 schreef Manono het volgende:
[..]
In bijna alle religies zijn mensen meer geloofsvast dan Westereuropese Christenen (ok, er zijn uitzonderingen) 'Geloofsvast' staat wat mij betreftelijk gelijk aan 'houvast' . Wie niet veel heeft, die is geloofsvast. In de meeste moslimlanden is het overgrote deel doodarm en weinig ontwikkeld. De paar landen die dat niet zijn, omdat ze bijv zakendoen met het westen, zijn dan ook niet zo radicaal. Wie in luxe en in vrijheid leeft doet sneller aan religieus gourmetten. Of die doet gewoon voor de vorm mee, of gewoon niet aan religie. In de hele westerse wereld waar mensen het goed hebben zijn niet zoveel geloofsvaste landen, laat staan moslimfundamentalisten. Dat zegt toch wel iets.
Achter gesloten deuren is de elite inderdaad wat minder Islamitisch dan het land zelf.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:03 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, in Saudi Arabie bv leven ze er ook maar wat op los
Sharia? kennen ze niet.
Bidden? doen ze niet.
Sluier? hoeven ze niet.
Ja maar daar gaat het niet om, het gaat erom wat er de dienst uit maakt.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Achter gesloten deuren is de elite inderdaad wat minder Islamitisch dan het land zelf.
1 op de 10.000 moslima`s draagt ook geen hoofdoek. lekker belangrijk...quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:21 schreef Shark.Bait het volgende:
Verder kijken dan de gewoonte. Ik zag afgelopen oktober een oudere dame bij superdeboer in Leiden 's ochtends een blikje Heienken kopen, en bij de plank waar men normaal de boodschappen inpakt het genoegelijk opdrinken. Zij droeg een hoofddoekje.
Zo'n weken terug ging ik naar de mac met een maat van me. Op weg naar de uitgang zag ik een stel middelbare scholieren zitten. 1 meisje rookte. En zij droeg ook een hoofddoekje.
Dat zijn 2 dingen die absoluut verboden zijn voor goede moslims.
Dus ik vraag mij wel eens af hoeveel geloof vastte moslims er zijn en hoeveel er alleen meegaan omdat hun naaste omgeving, en de Nederlandse mentaliteit hen 'dwingt' om zgn 'geloofsvast' te worden.
Nee dat ben ik volledig met je eens en ik wil ook niet beweren dat het (geloofsvast zijn?) enkel te wijten zou zijn aan de omgeving die hen niet accepteert, maar het is wel zo dat onze houding het er ook nooit beter op heeft gemaakt. En dat we er niet onderuitkomen meer te moeten weten over de mensen die we in huis hebben genomen. Dat er door media zo hijgerig over de Islam en terrorisme wordt gedaan (waarmee deze eigenlijk als enkel begrip verheerlijkt worden) komt onder andere door de enorme onwetendheid en ik denk eigenlijk dat het mensen alleen maar sterkt in hun geloof. Ik praat vaak met Marokkanen en zie gelukkig wel veel verschil. We zijn er nog niet en het heeft tijd nodig maar naarmate er bijv meer Marokkanen op de televisie te zien zijn wordt dit ook meer hun land en zullen er meer goede dingen van die kant komen, meer ruimte voor gematigde overtuigingen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:06 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat de 1e generatie moslims hier een dubbele cultuurshock hebben gekregen, van het dorp naar de stad en dan ook nog eens naar een Westers land. Zich afzonderen hebben ze van het begin af gedaan en dat is niet enkel gebeurd omdat wij geen kontakt zochten, ze hadden er zelf ook weinig behoefte aan, ze gingen immers toch terug, dachten ze.
(..) Ik geloof niet dat het geheel te wijten is aan de omgeving die hen niet accepteert. Het is een wisselwerking van het begin af aan al. (..) Ik zie nu, zoals ik al zei, geen verschil in houding van jongeren naar 'ons' toe, als toen in de jaren zeventig, echt niet.
Ik denk dat je mensen in hun waarde moet laten.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:33 schreef pberends het volgende:
Inderdaad geen enkel gebied in de wereld is zo ongelovig als de meeste landen in West Europa. Want zelfs in de VS zijn de Christenen geloofvast maar toch machtig.quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:57 schreef Manono het volgende:
[..]
Bijna overal zijn mensen meer geloofsvast als in Westereuropa (ok, er zijn uitzonderingen)
'Geloofsvast' staat wat mij betreft gelijk aan 'houvast' . Wie niet veel heeft, die is geloofsvast. In de meeste moslimlanden is het overgrote deel doodarm en weinig ontwikkeld. De paar landen die dat niet zijn omdat ze bijv zakendoen met het westen, zijn dan ook niet zo radicaal. Wie in luxe en in vrijheid leeft doet sneller aan religieus gourmetten. Of die doet gewoon voor de vorm mee, of gewoon niet aan religie. In de hele westerse wereld waar mensen het goed hebben zijn niet zoveel geloofsvaste landen, laat staan moslimfundamentalisten. Dat zegt toch wel iets. Religie en zekerheden doen niks voor elkaar omdat ze in dezelfde vijver vissen.
NB Het geloofsgepooier van moslims die eerst van god los leefden, dat heeft natuurlijk weinig met geloofsvast te maken he. Alsof je weer maagd wordt wanneer je je hele leven hoer bent geweest. Kun je toch beter bij de here Jezus aankloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |