abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25838035
om 9.00 uur aanwezig in zhs
een naald in de ene en een infuusnaald in de andere arm
de ene met de infuusnaald kun je nog iets bewegen. Die andere moet stil blijven liggen.
Ze hebben 4 uur nodig gehad om de beenmerg(stamcellen) uit mijn bloed te filteren.
13 liter bloed is gefilterd en ze hielden 275 ml stamcellen over
De persoon is een vrouw en is 52 jaar oud met leukemie voor wie ik het geef.
Nou de 4 uur waren snel om, en ik zou het zo weer doen als ze me vragen.
Van de afname geen last gehad.
De verzorging was prima en ze letten heel goed op.
Mijn moeder was mee dus aanspraak zat.
Heb een beeldje gekregen van Europdonor en vvv bonnen voor de moeite. Toch leuk.
Het was niet alleen maar halleluja, maar ik zou het zo weer doen.

Nu jullie nog.
Ik ga even liggen want ik ben op
Blij dat ik het met jullie heb kunnen delen en ik hoop dat jullie aan mijn ervaring wat hebben in het beslissen of je je in schrijft of niet. Ik hoop het wel want er zijn geen bijwerkingen die opwegen tegen het feit dat je iemand zijn of haar leven kan redden hiermee. Je geeft voor een persoon en dat is toch iets heel anders.

Groetjes en succes verder.
Marja
pi_25838456
Poeh, knap hoor!! Het vraagt toch wel wat van je, maar als je het achter de rug hebt voel je je trots dat je iemand hebt kunnen helpen op deze manier. Het gaat natuurlijk wel om een ziek iemand die op deze manier hopelijk weer beter wordt.
Ik denk dat ik mij ook aan ga melden. De kans is nilhil dat ik eruit geplukt wordt, maar als ze mij zullen vragen kan ik geen "nee" meer zeggen vind ik.
Donderdag eerst naar de bloedbank en daar maar eens horen of ik plasma mag gaan geven. Ik heb toch even na zitten denken en gezien enkele aandoeningen die ik heb is het denk ik beter dat ik plasma ga geven i.p.v volbloed omdat dit minder intensief is voor je lichaam. Dat mijn bloed pas na 6 weken weer op peil is duurt mij te lang. Plasma is daartegen veel sneller.

Marja, in ieder geval bedankt voor je ervaringen! Geweldig om het zo te lezen... Ik kan op internet maar weinig ervaringen vinden.
Kep respect voor je!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:08:11 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25838610
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 19:44 schreef marjaa het volgende:

Het was niet alleen maar halleluja, maar ik zou het zo weer doen.
Goed gedaan

Je hebt iemand iig een nieuwe kans gegeven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25839049
Wat goed zeg!! En wat fijn dat het toch wel redelijk meeviel!
Ik heb echt bewondering voor je!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:11:49 #55
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_25840368
Ja, ben t er helemaal mee eens! Echt geweldig!!
En nu hopen dat die vrouw er ook nog wat aan heeft!!
pi_25840475
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de reacties hierboven, top dat je het hebt gedaan Marjaa .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:34:53 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25841041
Marja, fijn dat je je ervaringen hebt willen delen hier.
Sterkte met je 'herstel'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25842283
Goed gedaan Marja, dat je zoiets over hebt voor iemand die je persoonlijk niet kent. Sinds dit topic weet ik dat het op deze manier ook mogelijk is. En dat je het nu ook ook kunt doen voor iemand die geen naaste familie is. Toen ik het deed was het alleen mogelijk d.m.v.het beenmerg uit het bot te halen. En alleen was het mogelijk door naaste familie. Maar ik ben blij om te lezen dat er nu meer mogelijkheden zijn om iemand te helpen en dat de overlevingskansen groter zijn geworden. Ik heb veel waardering voor de tijd, het "niet fit" zijn en de moeite die je voor een vreemde hebt genomen. Sterkte met het herstel.
pi_25851811
bedankt allemaal
  maandag 27 juni 2005 @ 23:25:04 #60
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_28288347
He hallo!
tIs ondertussen al weer bijna 3 maanden geleden dat de laatste reactie is gepost, maar ik ben toch nog ff nieuwsgierig hoe t met jou (Marja) gaat. Heb je nog veel last gehad na je donatie?? Of bijwerkingen of zoiets gehad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')