abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24922910
Ik heb hier 3 goudvissen in een vijver zitten, nu zag ik vanmiddag dat eentje behoorlijk opgezwollen is. Kan deze dan zwanger zijn en zoja wat moet ik dan doen?
pi_24923002
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 18:54 schreef moonraker het volgende:
Ik heb hier 3 goudvissen in een vijver zitten, nu zag ik vanmiddag dat eentje behoorlijk opgezwollen is. Kan deze dan zwanger zijn en zoja wat moet ik dan doen?
Je zou ze apart kunnen zetten mocht het zo zijn, die jonkies zijn anders gewoon hap-slik-weg.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24923036
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:01 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Je zou ze apart kunnen zetten mocht het zo zijn, die jonkies zijn anders gewoon hap-slik-weg.
Alleen die zwangere vis of ook dat mannetje?
pi_24923110
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:03 schreef moonraker het volgende:

[..]

Alleen die zwangere vis of ook dat mannetje?
Het mannetje is niet belangrijk, die eet z'n kroost net zo goed wel op.
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 19:07:34 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_24923126
Moeder ook
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24923138
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:06 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Het mannetje is niet belangrijk, die eet z'n kroost net zo goed wel op.
Bedankt,

Ik zet haar morgen apart.
pi_24923169
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:07 schreef moussy het volgende:
Moeder ook
Na bevalling inderdaad ja, het kroost gewoon alleen laten zitten want anders hou je er niets van over.
pi_24923638
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:08 schreef moonraker het volgende:

[..]

Bedankt,

Ik zet haar morgen apart.
Zorg even dat er een bodem is met voldoende steentjes en dingen zodat ze haar eitjes ertussen kan leggen...De eitjes zullen uitkomen na een dag of 14. Succes!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 20:08:52 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_24924174
Wil je jong of niet? Want dan moet je er een man bij zetten, of heet de goudvis Maria?
quote:
Voortplanting.
In de voortplantingstijd zijn de seksen van elkaar te onderscheiden, doordat het vrouwtje dan gezwollen is door haar eieren en het mannetje wratjes krijgt op zijn kieuwdeksels en op de borstvinnen. Deze wratjes zijn alleen vanuit een bepaalde hoek goed te zien. Het vrouwtje legt tussen mei en augustus 500-1000 eitjes, elk met een diameter van 1,5 mm, die na het kuitschieten door het mannetje, dat het vrouwtje de hele tijd volgt, worden bevrucht. De eieren blijven aan waterplanten kleven. Bij een temperatuur van 16-18 °C komen ze na 8-9, bij 21-24 °C na 5-7 dagen uit. De jongen zijn bij het uitkomen 5 mm lang en lijken op kikkervisjes. De eerste 48 uur blijven ze aan de waterplanten hangen. Na die tijd is de dooierzak opgebruikt, zijn de vinnen gegroeid en kunnen de jonge visjes zich met infusoriėn (microscopisch kleine diertjes) voeden. Als ze 18 dagen oud zijn, zijn ze tot 2,5 cm gegroeid en eten ze watervlooien. In het aquarium krijgen ze gewoonlijk droogvoer, vooral miereneiėren.
bron

Mannetje jaagt het vrouwtje trouwens tussen planten en andere harde dingen, om de eieren er goed uit te krijgen en ze zo te bevruchten.

[ Bericht 90% gewijzigd door moussy op 04-02-2005 20:21:46 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24930722
Het zou leuk zijn als hij wel nog even terug kwam om te lezen dat hij het vrouwtje ook weg moet halen na geboorte .
pi_24934730
ey het is 4 februari, die beesten hebben een stofwisseling die totaal stopgezet is door de temperatuur, ze zetten ook pas eitjes af als het water dicht bij de 20 graden ligt dus ik denk dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken
pi_24939877
Ik de vis net apart gezet in een vissenkom met steentjes op de bodem en wat waterplantjes erbij gedaan.
pi_24940729
heeft ie ook uitstaande schubben en uitpuilende ogen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')