abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:48:42 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24920584
In mijn buurt is dit jaar een blauwe zone aangelegd, die moet verhinderen dat forensen die de trein willen nemen op maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur hier hun auto kunnen parkeren. Ik heb als bewoner daar uiteraard een ontheffing voor gekregen gekocht. Maar ja, stom als ik ben vergeet ik die wel eens neer te leggen als ik 's avonds laat pas thuiskom.
En nu kreeg ik dus een beschikking à 45 euro binnen van het CJIB, wegens het parkeren bij een blauwe streep zonder parkeerschijf, op 6 januari jl.

Uiteraard ga ik tegen de beschikking in beroep, maar ik heb nog wel een paar vraagjes waar mensen hier misschien antwoord op weten.

- Deze beschikking is het eerste dat ik hiervan ontvang. Krijg je normaal ook niet 'gewoon' een bon op je voorruit als het geconstateerd is?

- Wordt in dit soort gevallen (als je kunt aantonen dat je dus een ontheffing hebt) de boete eigenlijk altijd kwijt gescholden of wordt dit soort 'criminaliteit' ook al hard aangepakt?

- Maakt het dan nog wat uit of ik de waarheid zeg (vergeten) of moet ik dan nog een andere smoes gaan verzinnen? 'Op de grond gevallen', of zoiets?

Misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Alvast bedankt iig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:58:37 #2
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_24920750
Gebruik even de search,is pas een vergelijkbaar topic over geweest (vergunning van dashboard gegleden).
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:03:43 #3
1986 Jane
pi_24920832
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:58 schreef Phaedrus het volgende:
Gebruik even de search,is pas een vergelijkbaar topic over geweest (vergunning van dashboard gegleden).
Ik heb de search gebruikt, maar niks gevonden.

Excuus dus als het 'dubbel' is, maar met deze search is dat ook niet te voorkomen.

Btw, iig gaarne niet dichtgooien voordat het topic gevonden is en duidelijk is of het wel een zelfde soort geval is.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:13:25 #4
26467 raphidae
...antichrist...
pi_24920986
Gewoon zeggen dat ie er lag. Klaar. Agenten zien ook wel eens wat over het hoofd.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:14:02 #5
1986 Jane
pi_24920998
Topic gevonden Vergunning van t dashboard gegleden - bekeuring

Zaak ligt dus wel anders dan dit. Zijn boete lag nog bij de politie en die hebben de bon verscheurd voordat hij opgestuurd werd naar het parket OvJ. Ik heb zelfs helemaal geen bon gezien. Deze beschikking is het eerste dat ik ervan hoor.

Misschien mensen met ervaring met een dergelijk geval als het al bij de OvJ ligt? En iemand antwoord op de vraag of die bon op mijn voorruit er nu wel of niet geweest moet zijn?
Ik had namelijk wel liever gehad dat ik er toen gelijk op had kunnen reageren en had kunnen aantonen dat ik een ontheffing had. Had denk ik toch een hoop rompslomp gescheeld.
pi_24921064
Als je een vergunning hebt, ben je verplicht deze duidelijk zichtbaar te laten liggen. Als je dat niet doet, krijg je een boete, en moet je die betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24921113
Een voorwaarde is volgens mij dat het kaartje/de ontheffing zichtbaar achter de voorruit geplaatst moet worden. Als je dat niet doe kan de controleur niets anders doen dan je een boete geven.

Enige wat je dus kunt doen lijkt mij is gewoon hard roepen dat ie er wel lag maar dat ze waarschijnlijk het verkeerde kenteken hebben genoteerd.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:23:56 #8
1986 Jane
pi_24921210
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Enige wat je dus kunt doen lijkt mij is gewoon hard roepen dat ie er wel lag maar dat ze waarschijnlijk het verkeerde kenteken hebben genoteerd.
Dat zou wel een goede verklaring zijn voor het feit dat ik niet eens een bon gezien heb. M.a.w., het zou nog waar kunnen zijn ook. Ik weet namelijk natuurlijk ook niet meer zeker of ik op die dag wel echt vergeten was die kaart neer te leggen. Ik weet alleen dat ik het wel eens vergeten ben.

Bah!
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:40:23 #9
1986 Jane
pi_24935443
Ik kick hem nog maar even. Misschien heeft iemand nog tips.
pi_24965001
misschien heeft iemand de bon onder de ruitewisser wel weg gehaald he.

gewoon betalen, moet je maar beter opletten, snap trouwens niet waarom je een parkeerontheffing achter je raam vandaan haalt, je zal er toch nergens anders way aan hebben aangezien er een kenteken op staat.
  maandag 7 februari 2005 @ 11:44:19 #11
1986 Jane
pi_24968310
quote:
Op maandag 7 februari 2005 03:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:

gewoon betalen, moet je maar beter opletten, snap trouwens niet waarom je een parkeerontheffing achter je raam vandaan haalt, je zal er toch nergens anders way aan hebben aangezien er een kenteken op staat.
Als ik hem op het dashboard laat liggen, dan fikkert hij er af zodra ik ga rijden. En het is niet echt een geschikt ding om tegen je voorruit aan te plakken (niet erg goed over nagedacht door de gemeente). Maar ja, ik ben toch al een manier aan het bedenken waarop ik dat laatste toch voor elkaar kan krijgen.

Ik zie trouwens dat het normen en waarden-debat al stevige voet aan de grond begint te krijgen. De echte criminelen (zoals ik) moeten hard aangepakt worden. Dat zal ze leren!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:50:11 #12
12237 Phaedrus
pi_24983974
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:14 schreef Jane het volgende:
Topic gevonden Vergunning van t dashboard gegleden - bekeuring

Zaak ligt dus wel anders dan dit. Zijn boete lag nog bij de politie en die hebben de bon verscheurd voordat hij opgestuurd werd naar het parket OvJ.
Of je leest het hele topic:
quote:
Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_24986058
er zijn van die hoesjes te koop met zuignapjes, tenminste, heb ik weleens in een auto gezien, misschien een oplossing?

en ook al valt ie van je dashboard af, dan moet je nog maar opletten, moet ieder ander ook die ooit zo'n fijn van-mijn-dashboard-afwaai-parkeerbonnetje op zijn of haar dashboard legt. tegenwoordig is het zo: ligt er niks zichtbaars op het dashboard dan schrijven ze al een bon uit. ook al ligt het bonnetje op de grond, dan ben je gewoon te laat. dat is tegen fraude
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:01:29 #14
1986 Jane
pi_25004370
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 09:50 schreef Phaedrus het volgende:

Of je leest het hele topic:
Ja, gedaan hoor, maar de discussie daar ging over wat anders.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
er zijn van die hoesjes te koop met zuignapjes, tenminste, heb ik weleens in een auto gezien, misschien een oplossing?
Tja, of er een hoesje is waar dat ding van mij in past betwijfel ik ten zeerste, aangezien de gemeente er zo'n vervelend formaat aan gegeven heeft. Heb wel al zitten kijken waar ik hem eventueel op het voorruit zou kunnen plakken idd, maar dan wel zo dat ik nog steeds overal goed zicht op de weg heb als ik rijd. Nog geen geschikte plek gevonden.
quote:
en ook al valt ie van je dashboard af, dan moet je nog maar opletten, moet ieder ander ook die ooit zo'n fijn van-mijn-dashboard-afwaai-parkeerbonnetje op zijn of haar dashboard legt. tegenwoordig is het zo: ligt er niks zichtbaars op het dashboard dan schrijven ze al een bon uit. ook al ligt het bonnetje op de grond, dan ben je gewoon te laat. dat is tegen fraude
Mmm, ja... maar ik vind het verhaal met zo'n bonnetje eigenlijk nog wel iets anders hoor. Ik bedoel, daar kún je idd mee frauderen. Door een bonnetje van iemand anders te 'lenen' of zo, en daarmee aan te tonen dat je er 1 had. In dit geval staat gewoon onomstotelijk vast dat er voor deze auto, op mijn naam, een ontheffing is afgegeven. Is eventueel ook zo na te vragen bij de gemeente. Er kán dus in dit geval niet eens sprake zijn van fraude.

Ik ben trouwens nadat ik dit topic geopend had steeds meer gaan twijfelen of die kaart er echt niet in lag. Het is waar dat ik hem meerdere malen vergeten ben, maar ook in mijn eigen herinnering waren die keren veel langer geleden. In de eerste maanden nadat het ingesteld was. Maar ja, ook ik kan er nooit meer 100% zeker van zijn dus, daarom is het ook zo vervelend dat ik die bon op mijn ruit nooit gehad heb (om welke reden dan ook).
  woensdag 9 februari 2005 @ 17:55:01 #15
12237 Phaedrus
pi_25008833
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:01 schreef Jane het volgende:

Ja, gedaan hoor, maar de discussie daar ging over wat anders.
Ja, over een vergunning ipv een ontheffing.
Voor de rest toch identiek verhaal.
  donderdag 10 februari 2005 @ 00:01:52 #16
1986 Jane
pi_25015569
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 17:55 schreef Phaedrus het volgende:

[..]

Ja, over een vergunning ipv een ontheffing.
Voor de rest toch identiek verhaal.
Nee, de discussie ging over een bon die nog bij de politie lag.

Zeg, als je je er aan ergert, kun je dan niet gewoon uit dit topic blijven? Ik ben geen newbie (integendeel) en ik weet echt wel hoe het op FOK! werkt. Sterker nog, ik weet ook redelijk goed hoe justitie werkt, alleen met dit soort beschikkingen heb ik toevallig nooit van doen gehad. Ik stel eventuele verhalen van mensen met ervaring dan ook zeer op prijs.
pi_25016187
Ik vind het idee van UnleashMitch eigenlijk wel het proberen waard als ik jou was.
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:39:28 #18
12237 Phaedrus
pi_25019241
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, de discussie ging over een bon die nog bij de politie lag.
En zeg ik dat je de discussie moet volgen? Nee, ik zeg lees het hele topic eens.
Als je dat gedaan had, maar dat heb je klaarblijkelijk niet, dan had je namelijk dit gelezen:
quote:
Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete. Ik denk dat in jouw geval de OvJ je bezwaar af zal wijzen met als motivering dat het jouw verantwoordelijkheid is de vergunning zo te bevestigen dat ie niet weg kan glijden / vallen / whatever.
Lijkt me toch echt dat dit gaat over wat jij bedoelt: het ligt niet meer bij de parkeercontroleurs / politie, maar bij Justitie. Graag gedaan hoor!

[edit] En weet je wat, omdat ik heus wel aardig ben zal ik zelfs je vragen beantwoorden.
quote:
- Deze beschikking is het eerste dat ik hiervan ontvang. Krijg je normaal ook niet 'gewoon' een bon op je voorruit als het geconstateerd is?
Ja, normaal wel, maar het ontbreken ervan is geen reden om de beschikking te vernietigen. Anders was "gele bonnetjes onder elkaars ruit vandaan halen" al lang een nationale sport geworden..
quote:
- Wordt in dit soort gevallen (als je kunt aantonen dat je dus een ontheffing hebt) de boete eigenlijk altijd kwijt gescholden of wordt dit soort 'criminaliteit' ook al hard aangepakt?
Nee, dat had je ook in mijn stuk kunnen lezen: Justitie vindt het jouw eigen verantwoordelijkheid dat ding te plaatsen en 'm zichtbaar te plaatsen. Vergeetachtigheid, van het dasboard vallen, het is allemaal geen excuus, betalen zul je.
quote:
- Maakt het dan nog wat uit of ik de waarheid zeg (vergeten) of moet ik dan nog een andere smoes gaan verzinnen? 'Op de grond gevallen', of zoiets?
Zie antwoord vorige vraag. Betalen zul je. Justitie heeft namelijk vrij weinig met rechtvaardigheid en misdaadbestrijding te maken, maar is voornamelijk een industrie met als doel onschuldige hardwerkende burgers voor allerlei futiliteiten zuurverdiende centjes afhandig te maken.

Voor meer informatie over bezwaarschriften, procesgang etc kan je op het juridische forum van www.onzinboetes.nl terecht.

[ Bericht 38% gewijzigd door Phaedrus op 10-02-2005 10:19:07 ]
  dinsdag 8 maart 2005 @ 18:04:29 #19
1986 Jane
pi_25428323
Oké, misschien toch even handig om de afloop ook te vermelden.

Kreeg vandaag de beslissing op mijn beroepschrift binnen en ik ben blij te kunnen zeggen dat het met de rechtvaardigheid van Justitie toch niet zo slecht gesteld is dan sommigen hier beweerden.
quote:
Het in het beroepschrift gestelde is voldoende aannemelijk geworden, zodat de beschikking niet in stand kan blijven.
...enz...
Phew! Pak van m'n hart!
pi_25430830
Het verbaast me niet. Ik heb ook eens een boete gehad terwijl ik wel een kaartje had gekocht. Dat was bij het dichtslaan van de deur echter ondersteboven gewaaid. Bezwaar gemaakt (kaartje erbij) en netjes kwijtgescholden.

En dat alles zelfs binnen een jaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')