Ik heb de search gebruikt, maar niks gevonden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:58 schreef Phaedrus het volgende:
Gebruik even de search,is pas een vergelijkbaar topic over geweest (vergunning van dashboard gegleden).
Dat zou wel een goede verklaring zijn voor het feit dat ik niet eens een bon gezien heb. M.a.w., het zou nog waar kunnen zijn ook. Ik weet namelijk natuurlijk ook niet meer zeker of ik op die dag wel echt vergeten was die kaart neer te leggen. Ik weet alleen dat ik het wel eens vergeten ben.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Enige wat je dus kunt doen lijkt mij is gewoon hard roepen dat ie er wel lag maar dat ze waarschijnlijk het verkeerde kenteken hebben genoteerd.
Als ik hem op het dashboard laat liggen, dan fikkert hij er af zodra ik ga rijden. En het is niet echt een geschikt ding om tegen je voorruit aan te plakken (niet erg goed over nagedacht door de gemeente). Maar ja, ik ben toch al een manier aan het bedenken waarop ik dat laatste toch voor elkaar kan krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2005 03:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gewoon betalen, moet je maar beter opletten, snap trouwens niet waarom je een parkeerontheffing achter je raam vandaan haalt, je zal er toch nergens anders way aan hebben aangezien er een kenteken op staat.
Of je leest het hele topic:quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:14 schreef Jane het volgende:
Topic gevonden Vergunning van t dashboard gegleden - bekeuring
Zaak ligt dus wel anders dan dit. Zijn boete lag nog bij de politie en die hebben de bon verscheurd voordat hij opgestuurd werd naar het parket OvJ.
quote:Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete
Ja, gedaan hoor, maar de discussie daar ging over wat anders.quote:
Tja, of er een hoesje is waar dat ding van mij in past betwijfel ik ten zeerste, aangezien de gemeente er zo'n vervelend formaat aan gegeven heeft. Heb wel al zitten kijken waar ik hem eventueel op het voorruit zou kunnen plakken idd, maar dan wel zo dat ik nog steeds overal goed zicht op de weg heb als ik rijd. Nog geen geschikte plek gevonden.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
er zijn van die hoesjes te koop met zuignapjes, tenminste, heb ik weleens in een auto gezien, misschien een oplossing?
Mmm, ja... maar ik vind het verhaal met zo'n bonnetje eigenlijk nog wel iets anders hoor. Ik bedoel, daar kún je idd mee frauderen. Door een bonnetje van iemand anders te 'lenen' of zo, en daarmee aan te tonen dat je er 1 had. In dit geval staat gewoon onomstotelijk vast dat er voor deze auto, op mijn naam, een ontheffing is afgegeven. Is eventueel ook zo na te vragen bij de gemeente. Er kán dus in dit geval niet eens sprake zijn van fraude.quote:en ook al valt ie van je dashboard af, dan moet je nog maar opletten, moet ieder ander ook die ooit zo'n fijn van-mijn-dashboard-afwaai-parkeerbonnetje op zijn of haar dashboard legt. tegenwoordig is het zo: ligt er niks zichtbaars op het dashboard dan schrijven ze al een bon uit. ook al ligt het bonnetje op de grond, dan ben je gewoon te laat. dat is tegen fraude
Ja, over een vergunning ipv een ontheffing.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:01 schreef Jane het volgende:
Ja, gedaan hoor, maar de discussie daar ging over wat anders.
Nee, de discussie ging over een bon die nog bij de politie lag.quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:55 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Ja, over een vergunning ipv een ontheffing.![]()
Voor de rest toch identiek verhaal.
En zeg ik dat je de discussie moet volgen? Nee, ik zeg lees het hele topic eens.quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, de discussie ging over een bon die nog bij de politie lag.
Lijkt me toch echt dat dit gaat over wat jij bedoelt: het ligt niet meer bij de parkeercontroleurs / politie, maar bij Justitie. Graag gedaan hoor!quote:Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete. Ik denk dat in jouw geval de OvJ je bezwaar af zal wijzen met als motivering dat het jouw verantwoordelijkheid is de vergunning zo te bevestigen dat ie niet weg kan glijden / vallen / whatever.
Ja, normaal wel, maar het ontbreken ervan is geen reden om de beschikking te vernietigen. Anders was "gele bonnetjes onder elkaars ruit vandaan halen" al lang een nationale sport geworden..quote:- Deze beschikking is het eerste dat ik hiervan ontvang. Krijg je normaal ook niet 'gewoon' een bon op je voorruit als het geconstateerd is?
Nee, dat had je ook in mijn stuk kunnen lezen: Justitie vindt het jouw eigen verantwoordelijkheid dat ding te plaatsen en 'm zichtbaar te plaatsen. Vergeetachtigheid, van het dasboard vallen, het is allemaal geen excuus, betalen zul je.quote:- Wordt in dit soort gevallen (als je kunt aantonen dat je dus een ontheffing hebt) de boete eigenlijk altijd kwijt gescholden of wordt dit soort 'criminaliteit' ook al hard aangepakt?
Zie antwoord vorige vraag. Betalen zul je. Justitie heeft namelijk vrij weinig met rechtvaardigheid en misdaadbestrijding te maken, maar is voornamelijk een industrie met als doel onschuldige hardwerkende burgers voor allerlei futiliteiten zuurverdiende centjes afhandig te maken.quote:- Maakt het dan nog wat uit of ik de waarheid zeg (vergeten) of moet ik dan nog een andere smoes gaan verzinnen? 'Op de grond gevallen', of zoiets?
Phew! Pak van m'n hart!quote:Het in het beroepschrift gestelde is voldoende aannemelijk geworden, zodat de beschikking niet in stand kan blijven.
...enz...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |