abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24668550
Laat ik t vloeken maar ff achterwege houden, maar blijkbaar heb ik dus niet goed opgelet eergisteren, en is m'n vergunningskaart dus van mn dashboard gevallen en dus nie zichtbaar voor de parkeerpolitie

En nu dus een bekeuring...
Ik heb al gebeld met de parkeerpolitie en de knakker die me bekeurd heeft zou me terugbellen, maar wat is de kans dat m'n bezwaar ook gegrond wordt verklaard?

Ik betaal godver#@$ 20 euro per maand voor een niet-gegarandeerde parkeerplek, en moet nu verdomme 45 euro betalen omdat dat kreng niet in t zicht lag... *pissig*
(:
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:58:27 #2
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24668652
ik denk dat die boete wel ongeldig wordt verklaard, als jij kan aantonen dat je in het bezit was van een dergelijke vergunning op het moment van de boete.
pi_24668693
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:58 schreef Fugie het volgende:
ik denk dat die boete wel ongeldig wordt verklaard, als jij kan aantonen dat je in het bezit was van een dergelijke vergunning op het moment van de boete.
Lijkt mij ook inderdaad. Hoewel het wel moeilijk zal gaan bij die nazi's.
Als je gaat luisteren naar geruchten, luister je naar vervaagde feiten.
velpzuid.nl _O/_
Fotoboek
Forum (velpzuid.nl)
pi_24668767
Mijn vergunning heeft trouwens een kenteken erop, dus het is niet dat ie zomaar in elke auto kan liggen. Godver, heel irritant dit, want ik moet die 45 euro waarschijnlijk wel EERST gaan betalen, bezwaarschrift indienen met kopietjes en al die zooi, en na 6 weken, MITS gegrond verklard, krijg ik mn geld pas weer terug....grmbl...

Maar goed..jullie opmerkingen stellen me wel een beetje gerust.
(:
pi_24668799
Hier is jurisprudentie over. Bel even met een rechtswinkel of, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, met een advocaat.
pi_24668807
die dingen zitten normaal toch op t raam geplakt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:08:27 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24668843
Nee, niet eerst betalen.
Door bezwaar in te dienen wordt de betalings verplichting opgeschort.
En aangezien de vergunning op kenteken staat en je (neem ik aan) kunt bewijzen dat deze op het moment van de bekeuring wel in je bezit was, is het heel onwaarschijnlijk dat je zult moeten betalen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_24668864
Ik wacht wel tot die bekeurder me terugbelt, en nee, het is een losse kaart, maar ik zit erover te denken om maar es flink creatief met plakband te gaan doen.
(:
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:12:34 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24668897
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:10 schreef nein het volgende:
Ik wacht wel tot die bekeurder me terugbelt, en nee, het is een losse kaart, maar ik zit erover te denken om maar es flink creatief met plakband te gaan doen.
belt ?!?
Thucydides
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:13:56 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24668914
belt!?
Thucydides
pi_24668927
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

belt ?!?
rustig maar hoor
*gaat uit protest ook niet meer editen* dat krijg je ervan
(:
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:15:04 #12
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_24668930
Nee! natuurlijk niet betalen. Dan kan je daar OOK nog eens achteraan gaan straks. Niet betalen en dan gewoon uitleggen waarom je niet betaalt. Je hebt niks fout gedaan en met die parkeerbonnetjes is dat een tijd geleden toen ook al eens gebeurd en in het nieuws geweest. Dan hoef je OOK niet te batelen terwijl DAT moeilijker te bewijzen is dat het JOUW bonnetje is. dus No worries, komt allemaal goed en niet betalen!

doei
up for grabs
pi_24669068
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:13 schreef Xtreem het volgende:
belt!?
oh nu snap ik m pas..haha Ik dacht dat je zat te zeuren over "terug belt"
maar goed,
Ik heb net met de parkeerpolitie gebeld, en ik moest t nummer doorgeven van de verbalisant, en ik zou terug worden gebeld door hem...snap?
(:
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:27:21 #14
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_24669148
Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete. Ik denk dat in jouw geval de OvJ je bezwaar af zal wijzen met als motivering dat het jouw verantwoordelijkheid is de vergunning zo te bevestigen dat ie niet weg kan glijden / vallen / whatever. Met een beetje mazzel kan de rechter het sanctiebedrag verminderen, maar verwacht er niet te veel van.

Remember: het Nederland justitieel apparaat heeft niks met misdaadbestrijding of rechtvaardigheid te maken, het is één bureaucratische machine met als enige oogmerk centjes van hardwerkende burgers afpakken en naar de overheid stuwen. Eén van de voornaamste redenen dat ik dit land ga verlaten. maar dat terzijde...
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:30:16 #15
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_24669202
We gaan wel even voorbij aan de magische terugkeer van aleko vind ik.

Jeuj ik!
up for grabs
pi_24669274
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:27 schreef Phaedrus het volgende:
Toevallig was ik laats bij de rechter (voor een andere parkeerzaak) en terwijl ik zat te wachten werd de zaak behandeld van een man die wel een vergunnung had, maar 'm niet in de auto had liggen. Deze zaak was dus al afgewezen door de OvJ in de bezwaarprocedure en nu was er beroep in gesteld bij de rechter. De rechter oordeelde dat de man "schuldig" was, maar halveerde de boete. Ik denk dat in jouw geval de OvJ je bezwaar af zal wijzen met als motivering dat het jouw verantwoordelijkheid is de vergunning zo te bevestigen dat ie niet weg kan glijden / vallen / whatever. Met een beetje mazzel kan de rechter het sanctiebedrag verminderen, maar verwacht er niet te veel van.

Nee lekker...
Die lui moeten even in hun oren knopen dat ik maandelijks al 20 euro aan die lui betaal, en dat is GENOEG.

En om t nu in hoger beroep te laten gaan...allemachtig zeg...godver.
(:
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:48:13 #17
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_24669480
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:27 schreef Phaedrus het volgende:
lalallalaa
Is wel zo, ik heb echter al 2 keer een boete gekregen vanwege 'verkeerd parkeren' terwijl ik gewoon netjes in een vak stond waar ik mocht staan. alletwee zijn die niet eens aangekomen. Een andere keer had ik een kaartje gekocht maar die was gevallen, boete is toen ook kwijtgescholden. weet niet meer precies, heb alleen zeker weten niets betaald.
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_24669844
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:48 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Is wel zo, ik heb echter al 2 keer een boete gekregen vanwege 'verkeerd parkeren' terwijl ik gewoon netjes in een vak stond waar ik mocht staan. alletwee zijn die niet eens aangekomen. Een andere keer had ik een kaartje gekocht maar die was gevallen, boete is toen ook kwijtgescholden. weet niet meer precies, heb alleen zeker weten niets betaald.
Jeetje, als ze zelfs niet moeilijk doen over een parkeerkaartje (die je zelfs nog van iemand anders had kunnen lenen ) hoop ik dat ze hier ook een beetje coulance kunnen tonen hoor....Bah, ik kan me echt kapotergeren hieraan.. Ik snap best dat ze me bekeuren, aangezien zij ook niet kunnen zien dat mn vergunning goed was etc, maar ik hoop tich echt dat ze t willen kwijtschelden ..

Anders vervloek ik ze voor eeuwig
(:
pi_24669892
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:53 schreef nein het volgende:
Laat ik t vloeken maar ff achterwege houden, .......

Ik betaal godver#@$ 20 euro per maand voor een niet-gegarandeerde parkeerplek
NIet echt dus.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24669932
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:15 schreef slashme het volgende:

[..]

NIet echt dus.
beter dan dat kon ik niet hoor
(:
pi_24670074
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:53 schreef nein het volgende:
Laat ik t vloeken maar ff achterwege houden, maar blijkbaar heb ik dus niet goed opgelet eergisteren, en is m'n vergunningskaart dus van mn dashboard gevallen en dus nie zichtbaar voor de parkeerpolitie

En nu dus een bekeuring...
Ik heb al gebeld met de parkeerpolitie en de knakker die me bekeurd heeft zou me terugbellen, maar wat is de kans dat m'n bezwaar ook gegrond wordt verklaard?

Ik betaal godver#@$ 20 euro per maand voor een niet-gegarandeerde parkeerplek, en moet nu verdomme 45 euro betalen omdat dat kreng niet in t zicht lag... *pissig*
Sjezus, doe rustig man.

Als dat ding niet zichtbaar is, hoe kan zo'n parkeerpolitiepik dan zien dat je een vergunning hebt? Inderdaad: niet. Kun je pissig zijn enzo, is echt vreselijk nutteloos.

Gewoon effe contact opnemen en als je aan kunt tonen dat je een vergunning hebt, zie ik het niet gebeuren dat je de boete alsnog moet betalen. Als dat wel zo is, mag je van mij naar hartelust gaan schelden.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_24670336
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:26 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Sjezus, doe rustig man.

Als dat ding niet zichtbaar is, hoe kan zo'n parkeerpolitiepik dan zien dat je een vergunning hebt? Inderdaad: niet. Kun je pissig zijn enzo, is echt vreselijk nutteloos.

Gewoon effe contact opnemen en als je aan kunt tonen dat je een vergunning hebt, zie ik het niet gebeuren dat je de boete alsnog moet betalen. Als dat wel zo is, mag je van mij naar hartelust gaan schelden.
ik quote mezelf al ff:
quote:
Ik snap best dat ze me bekeuren, aangezien zij ook niet kunnen zien dat mn vergunning goed was etc, maar ik hoop tich echt dat ze t willen kwijtschelden ..

Ik wacht nog steeds op een telefoontje, anders bel ik morgen wel weer....(als ze al op zaterdag bereikbaar zijn..maar goed, zien we dan wel)
(:
pi_24670352
Je kan bezwaar maken.

Sterker nog.

Ik ken iemand.

Zijn moeder had parkeerbekeuring gekregen (was gevallen die bonnetje).

Zij kopie van bon (parkeerticket dus) enzo verzonden met bezwaar: geld teruggekregen.

Je kan dus zeer zeker bezwaar maken
pi_24670538
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

belt ?!?
Ja, belt of gebeld
Als je gaat luisteren naar geruchten, luister je naar vervaagde feiten.
velpzuid.nl _O/_
Fotoboek
Forum (velpzuid.nl)
pi_24670639
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:53 schreef www.velpzuid.com het volgende:

[..]

Ja, belt of gebeld
voglens mij was ie nogal verbaasd over t feit dat ze me terug zouden bellen...
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')