quote:In GT, het magazine van COC Zwolle, wordt aandacht besteed aan het beleid van de bloedbank met betrekking tot bloed van homoseksuele mannen. Mannen die seks hebben gehad met een andere man worden geweigerd als bloeddonor, blijkt uit het artikel.
Het bestuur van COC Zwolle heeft naar aanleiding van de publicatie besloten een brief te sturen naar de directeur van Sanquin - Bloedbank Regio Noordoost over het beleid. In de brief legt COC Zwolle uit waarom ze de weigering van alle homomannen onterecht en stigmatiserend vindt. Bovendien vraagt de vereniging de regiodirecteur om positieve invloed uit te oefenen op de discussie die op Europees niveau is begonnen over de weigering van ‘homobloed’.
Daarnaast verzoekt COC Zwolle Sanquin om beter duidelijk te maken dat homoseksuele mannen worden geweigerd als donor. Op dit moment is die informatie moeilijk te achterhalen, terwijl het vele honderdduizenden mannen betreft. Betere communicatie over het beleid kan teleurstellingen voorkomen.
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen Marokkanen veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat marokkanen worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet aanpassen als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoelingquote:Op donderdag 3 februari 2005 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen homo's veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat homo's worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling
Ik druk het misschien wat zwart-wit uit, maar dat mag ik ook weleens een keer voor de verandering
Voor de eerste 4 zinnen heb ik de neiging het woord homo's te vervangen door marokkanen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen homo's veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat homo's worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling
Ik druk het misschien wat zwart-wit uit, maar dat mag ik ook weleens een keer voor de verandering
De HIV besmetting zou idd de reden. Bij zaad donatie vind ik het niet zo'n ramp, daar hangen geen levens van af maar het zou misschien verstandig zijn om de bloedweigering te heroverwegen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:12 schreef lestournesols het volgende:
Het is gebleken dat tot op heden homosexuelen nog steeds worden geweigerd als bloed of sperma donor.Dit gewoon discriminatie op grond van geaardheid, wat bij wet verboden is! Belachelijk gewoon! Het is trouwens toch al zo dat wanneer je bloed of sperma doneert je, je hele sexuele geschiedenis op tafel moet leggen. Wat is in godsnaam het verschil tussen een homo en een hetro die bloed/ sperma wil doneren? Een hetro kan net zo vaak onveilige sex hebben als een homo.![]()
bron:quote:Al nadat de bloedtransfusiedienst in 1982 alarm geslagen heeft naar aanleiding van besmette hemofiliepatiënten, dient zich een dilemma aan. Moeten mannelijke homo’s uitgesloten worden van het bloeddonorschap? Een geheime bijeenkomst in januari 1983, met de toepasselijke en enigszins plastische naam ‘Bloody Sunday’, heeft na verhitte discussie als resultaat dat de homo-organisaties het heft in eigen handen zullen nemen en hun achterban zullen stimuleren geen bloed te doneren. Deze beslissing komt nog in consensus tot stand.
Als jij nou gewoon ff je bek houd huillie....heb je niks te melden, probeer dan ook niet je postaantal op te krikkenquote:Op donderdag 3 februari 2005 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
de gebruikelijke BSB onzin
Hoe wisten ze dan dat je homo was?quote:
Het percentage besmette homoseksuelen is nog steeds hoger dan het percentage besmette heteroseksuelen, zo'n 40% van de nieuwe besmettingen betreft homoseksuelen. Bovendien is het virus in het algemeen pas zes (?) maanden na besmetting aan te tonen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:21 schreef mineo39-76 het volgende:
Je hebt gelijk dat het tegenwoordig vooral een hetero ziekte is. Om homoseksuelen nu nog uit te sluiten is dus inderdaad een beetje kolder!
Natuurlijk kan het geen kwaad risico-groepen uit te sluiten. Maar stel die groepen dan wel zo samen dat je daadwerkelijk uitsluit wat een gevaar oplevert. Simpel homo zijn is geen reden. Wel het hebben van wisselende sexuele contacten. Dan kan je toch veel beter de groep mensen die de afgelopen tijd met meer dan een x aantal personenen sexuele contacten hebben gehad uitstluiten? Dan heb je precies de risicogroep te pakken waar het om gaat toch?quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:12 schreef freako het volgende:
Er worden nog veel meer groepen uitgesloten. Iedereen die na 1980 een bloedtransfusie heeft gehad bijvoorbeeld, omdat het mogelijk blijkt om de ziekte van Creutzfeldt-Jakob via bloed over te dragen.
Mag ik daar eens een bron van zien?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Bloed: Uitsluiten van risicogroepen. Helemaal niet vreemd.
liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat
Staat in dezelfde bron die het bestaan van allah bewijstquote:Op vrijdag 4 februari 2005 07:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mag ik daar eens een bron van zien?.
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef American_Nightmare het volgende:
De meeste ouders willen waarschijnlijk liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat. Dus ja...
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Bloed: Uitsluiten van risicogroepen. Helemaal niet vreemd.
Sperma: Registratie is altijd goed. De meeste ouders willen waarschijnlijk liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat. Dus ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |