bron: pag. 43 uit 'The essence of Logic' - John Kellyquote:Rule (2): ^E (^-elimination)
A^B
A
Ik heb er geen 20, maar het gaat om het idee...quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:52 schreef Copycat het volgende:
Twee hoofdstandpunten en achttien substandpunten?
20 hoofd standpunten lijkt mij namelijk een beetje (te) veel van het goede.
En bij snoepjes geven is dat per definitie niet het geval?quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:52 schreef Troel het volgende:
Het gaat hier gelukkig niet om een kwestie van leven of dood.
Daarnaast staat er bij zulke recepten altijd dat je je aan het voorschrift moet houden en ook precies aan het voorschrift moet houden. (Tenminste, dat staat er altijd bij de mijne)
Alleen als je zou zeggen dat je precies 2 snoepjes van me wilt hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:55 schreef kanaiken het volgende:
[..]
En bij snoepjes geven is dat per definitie niet het geval?
In die notatie is er geen twijfel over. Maar de vraag is of daar in essentie hetzelfde staat als in de beschrijving in natuurlijke taal. Want wordt met de uitspraak: "Geef mij twee snoepjes" nou bedoeld:quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:53 schreef HuHu het volgende:
Volgens de tweede regel in de Natuurlijke Deductie heb je gelijk. Als je iemand A en B geeft, dan heeft die persoon dus ook A. Als iemand dus vraagt om 2 dingen en je geeft hem er 5, dan heeft hij dus de gevraagde 2. De rest doet er niet meer toe.
[..]
bron: pag. 43 uit 'The essence of Logic' - John Kelly
Daarom moet degene die zeurt dat hij er meer krijgt dan 2 duidelijk vermelden wat hij precies wilt. Of hij er 2 wil, of precies 2. Als dat niet duidelijk is vermeld, kun je alle kanten op. Geen eenduidige vraagstelling, geen eenduidig antwoord.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In die notatie is er geen twijfel over. Maar de vraag is of daar in essentie hetzelfde staat als in de beschrijving in natuurlijke taal. Want wordt met de uitspraak: "Geef mij twee snoepjes" nou bedoeld:
Geef mij exact twee snoepjes.
of:
Geef mij minstens twee snoepjes.
Dat is het probleem: in natuurlijke taal is die zin op meerdere manieren te interpreteren. Een eenduidig antwoord kan je dan ook niet geven.
Regels doen er wèl toe als je een antwoord wilt op je vraag!quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:23 schreef Troel het volgende:
Welke regels doet er niet echt veel toe.
In dat geval geef ik jou gelijk... Als je 2 standpunten moet hebben en je hebt er meer, dan voldoe je aan de eis van het hebben van 2 standpunten!quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:18 schreef Troel het volgende:
de regel luidt dat ik twee hoofdstandpunten moet hebben. Dat is de regel. Dat is ook de enige regel waar het in dit geval om draait, de andere regels hebben niets te maken met deze discussie.
Maakt het jou uit of de regels uit het Burgerlijk Wetboek komen of uit een wegenboekje van de ANWB?
Of er stond "minstens" bij.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Of er stond precies bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |