abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24896524
De tuftufclub was een site waarin het "verkeersbeleid" van met name de heer Spee op een ludiek, kritische manier op de hak werd genomen.

Welnu, de heer Spee wil heel graag een BN'-er worden getuige zijn vele TV-optredens in de door hem gesponsorde en onder zijn eindredactie staande programma's (Wegmisbruikers).
Kritiek kan de heer Spee echter totaal niet verdragen. Zodra iemand kritiek op zijn beleid of zijn persoon levert haalt hij alles uit de kast om die persoon kapot te maken.

Frank Jacobs (oprichter en oud-voorman van de tuftufclub) wordt door de heer Spee financieel volledig uitgekleed door wazige juridische procedures. Zo is door het OM (het juridisch apparaat van Spee) al 3 keer een foutieve dagvaarding uitgevaardigd waardoor Jacobs elke keer op hoge juridische kosten wordt gejaagd. Deze kosten zijn inmiddels dusdanig hoog opgelopen dat Jacobs overweegt de handdoek in de ring te gooien. Spee gaat gewoon door, want het OM wordt betaald door de belastingbetaler. Dus Spee is op zijn teentjes getrapt en laat de belastingbetaler voor zijn persoonlijke grieven betalen!

Eén van de punten in de aanklacht ging over een affiche waarop Spee afgebeeld stond als Hitler. Met dit affiche had noch Frank Jacobs, noch de tuftufclub iets te maken. Met het schaamrood op de kaken moest het OM dit ook toegeven. De aanklacht van Spee gaat nu alleen nog over belediging, omdat Jacobs op zijn site Spee had betiteld als "hoofdman van een roversbende". De straf hiervoor? Maar liefst ¤ 2.500,- boete en 80 uur dienstverlening!!! In dit land is dat een zeer zware straf voor een relatief heel klein vergrijp.

Om de juridische kosten nog langer op te hoesten is geld nodig. Zie daarom de volgende oproep
Dit geld wordt in de vorm van een lening aan Jacobs verstrekt. Zodra Jacobs zijn rechtszaak tegen Spee wint kan hij het geld van de juridische procedures terugvorderen.

Help mee!
Laat Spee niet winnen dit keer
pi_24896531
Nee

[ Bericht 79% gewijzigd door Tjabbo op 03-02-2005 17:46:54 ]
pi_24896533
Ik ken wel het boek van Suske en Wiske...De TufTufClub
bla bla bla......
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:43:44 #4
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_24896692
kam mij het bommen.
de groeten
Heb je nog bloed onder je nagels?
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:48:24 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24896724
ook weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 03-02-2005 17:47:47 (weg ivm eerdere edit hierboven.) ]
pi_24896729
SPAM SPAM SPAM
pi_24896774
Spam?

ja misschien wel.

Het gaat echter om het principe wat erachter schuilt. Iemand die persoonlijk zich beledigd VOELT en dan op kosten van de belastingbetaler jarenlange procedures aanspant om die persoon vervolgens financieel kapot te maken.

Maar goed, ik merk dat hier meer vrienden dan vijanden van Spee zitten.

Betaal maar lekker de snelheidstax stelletje sukkels.
pi_24896785
pi_24896798
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 08:55 schreef bolkedebeer het volgende:
Maar goed, ik merk dat hier meer vrienden dan vijanden van Spee zitten.
Danny is de nick van Spee.
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:06:33 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24896893
Een iets meer inhoudelijke reactie:

Er wordt door een overheidsdienaar misbruik gemaakt van overheidsfondsen (belastinggeld), om privé zijn gram te halen. Dhr Spee gebruikt de middelen van zijn werkgever omdat hij vindt dat hij op de website van de Tuf-tuf-club belachelijk is gemaakt. Zelfs al zou dat zo zijn, iets soortgelijks gebeurt op dit forum dagelijks tegen zo'n beetje elke min of meer bekende wereldburger. Stel dat één van die wereldburgers (Donner of zo) besluit om Danny daarop aan te spreken voor het gerecht, en met de hulp van het Ministerie van Justitie Danny daarmee financieel kapot procedeert. Zouden jullie dan nog zo reageren?

Niet te vergelijken? Jawel hoor, want de berichten waarvoor Spee nu achter de voormalige eigenaar van de Tuf-tuf-club aanzit zijn niet gepost door hem, maar door een user van die site. Toch wordt hij nu privé daarop afgerekend, en met overheidsfondsen aangepakt om een privé-zaak aan te pakken. Dat is principieel onjuist. En voor een principiële user zoals bijvoorbeeld SCH zou dat dan ook onverteerbaar moeten zijn. Maar het gaat hier om politiek incorrecte hardrijders, en dan volstaat het om SPAM SPAM SPAM te roepen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:20:27 #11
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_24897019
Wat mij nog het meeste steekt is dat 'belediging van ambtenaar in functie' gewoon in het wetboekje staat als 80 euri boete. Behalve als je een politiek ongewilde website runt blijkbaar

Dan heb je ineens 2000 euro boete
pi_24897118
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:20 schreef Shinadul het volgende:
Wat mij nog het meeste steekt is dat 'belediging van ambtenaar in functie' gewoon in het wetboekje staat als 80 euri boete. Behalve als je een politiek ongewilde website runt blijkbaar

Dan heb je ineens 2000 euro boete
Om de boete van Jacobs in het juiste perspectief te zien: De gooier van een verfbom naar de gouden koets tijdens het huwelijk van W. Alexander en Maxima kreeg slechts ¤ 250,-.
Kennelijk is de belediging van Spee 10 keer zo erg.
pi_24897147
De tuftufclub bestaat uit enge en gefrustreerde mensen die een nogal akelige en bedenkelijke campagne tegen een persoon voeren. De boete is veel te laag.
pi_24897228
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:30 schreef SCH het volgende:
De tuftufclub bestaat uit enge en gefrustreerde mensen die een nogal akelige en bedenkelijke campagne tegen een persoon voeren. De boete is veel te laag.
Hopelijk krijgt hoerenveen een boete van de KNVB ,omdat ze openlijk op de site via een user dhr kessler belachelijk denken te maken..
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:36:44 #15
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_24897229
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:30 schreef SCH het volgende:
De tuftufclub bestaat niet meer, je zult dus in verleden tijd moeten spreken. Daarbij was het niet tegen een persoon maar tegen een functie (Dat Spee toevallig die functie vervult maakt hem dus het doelwit)
pi_24897278
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:36 schreef Shinadul het volgende:

[..]

De tuftufclub bestaat niet meer, je zult dus in verleden tijd moeten spreken. Daarbij was het niet tegen een persoon maar tegen een functie (Dat Spee toevallig die functie vervult maakt hem dus het doelwit)
Hij werd niet met name genoemd ofzo? Man, het ging bij de tuftuf over niks anders dan Spee.
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:44:51 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24897336
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij werd niet met name genoemd ofzo? Man, het ging bij de tuftuf over niks anders dan Spee.
Als het tegen Spee als persoon is gericht, dan ben je het dus eens met de stelling dat hij het ook als persoon moet uitknokken voor de rechter? Of mag hij dat dan als ambtenaar doen? Want dan is het dus gericht tegen de ambtenaar.

En zoals ik al zei: wat is er gebeurd met je principes? In de knoop geraakt met andere principes?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24897365
Ik heb geen respect voor mensen die perse te hard willen rijden en zo het leven van anderen riskeren, inderdaad. Waarom zou ik respect hebben voor misdadigers? Dit ligt helemaal in de lijn van mijn principes hoor
pi_24897435
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:47 schreef SCH het volgende:
Ik heb geen respect voor mensen die perse te hard willen rijden en zo het leven van anderen riskeren, inderdaad. Waarom zou ik respect hebben voor misdadigers? Dit ligt helemaal in de lijn van mijn principes hoor
Iemand die een overtreding begaat is geen misdadiger.
En dan nog, met mijn rijstijl breng ik geen andere mensen in gevaar. Ik rij binnen de bebouwde kom netjes de aangegeven maximumsnelheid of zelfs langzamer, omdat 50 soms veel te hard is.
Maar een maximumsnelheid van 100 op een lege snelweg om 01:30 's-nachts is gewoon te gek voor woorden. En reken maar dat daar gecontroleerd wordt!

Maar het gaat niet om het feit dat jij geen respect hebt voor mensen die te hard rijden, je hebt geen respect voor mensen met een andere mening dan de jouwe blijkbaar.
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:52:05 #20
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_24897438
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:47 schreef SCH het volgende:
Heb je dan wel respect voor iemand die exact 50 rijdt als dat mag in een zone waar veel kinderen spelen? (leeftijd 6-12) want dat mag weer wel voor de wet.

Ik kan je nog wel wat straten aanwijzen waar je gewoon 50 mag rijden en hardstikke gestoord bent als je dat daar ook rijdt.
pi_24897455
Hoezo andere mening? Het is gewoon de wet. Die geldt ook voor tuftuffers.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:00:04 #22
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_24897532
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:53 schreef SCH het volgende:
En morgen verzinnen ze een nog onzinnigere wet. Blond haar is illegaal, verven die handel of je krijgt een boete

Wat mij betreft denk ik gelukkig zelf nog na!
pi_24897537
TufTufclub was die toko die atlijd net iets over de grens moest gaan, en daarbij geregeld mensen nogal onbeschoft behandelde.. Nee dus, ik steun Frank niet, omdat ik vind dat ie verkeer bezig was... Wel ben ik het met je eens dat de boetes belachelijk hoog zijn..

Neem een voorbeeld aan flitsservice.nl, daar kan je zien dat het ook anders kan.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24897657
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:00 schreef BarBaar het volgende:
TufTufclub was die toko die atlijd net iets over de grens moest gaan, en daarbij geregeld mensen nogal onbeschoft behandelde.. Nee dus, ik steun Frank niet, omdat ik vind dat ie verkeer bezig was... Wel ben ik het met je eens dat de boetes belachelijk hoog zijn..

Neem een voorbeeld aan flitsservice.nl, daar kan je zien dat het ook anders kan.
Flitsservice is inderdaad een voorbeeld hoe het anders kan. De toon van de tuftufclub was altijd scherp maar in de meeste gevallen ook ludiek bedoeld.

Het precedent wat zodirekt uitgaat van deze zaak is dat bij een veroordeling van Jacobs geen enkele kritische noot op het internet meer onbestraft zal blijven. Sites als GeenStijl etc... kunnen hun borst natmaken. Hoezo vrijheid van meningsuiting? Je zult terecht of onterecht worden vervolgd en daardoor op juridische kosten worden gejaagd. Ook dit forum en de beheerders daarvan zullen niet verschoond blijven.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:11:40 #25
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24897674
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:53 schreef SCH het volgende:
De wet zegt ook dat een overheidsdienaar geen overheidsmiddelen mag gebruiken voor het bereiken van privé-doelen. Spee voelt zich personlijk aangevallen zeg je net, dus is hij bezig met een privé-oorlog te voeren met overheidsmiddelen. En dat is tegen de wet. Is het nu nog steeds correct?
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')