Ik ben twee weken in kowloon/hong kong geweest voor een pruts-stage..quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:24 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
In Nederland betekend dat 'effe een tandje erbij qua opletten'.
zou dat het geheim van onze lengte zijn?quote:Op donderdag 7 april 2005 04:00 schreef danni het volgende:
Maar vaste etenstijden zijn voor je lichaams-cycli geen slecht idee.
Ik bedoel qua hygiëne en uiterlijke verzorging. Nederlanders staan erom bekend om gerust de deur uit te gaan zonder te douchen.quote:>Onverzorgd?
Ik vind juist wél verzorgd. Wij eisen ten alle tijden kwaliteit. Of het nou om afspraken,
restauraties of relaties gaat, toch?
De wat?quote:Op donderdag 7 april 2005 08:28 schreef desaparacido het volgende:
Één koekje bij de koffie. Één, en koekjestrommel gaat voor de rest van de dag dicht. Een legendarisch en veelbesproken fenomeen onder allochtonen
In een kringetje zitten bij verjaardagen!
Nederlanders zijn veel minder gericht op uiterlijkheden, het is niet erg als een kind rondloopt met een snottebel van een paar dagen, of dat het brutaal is oid.
Nederlanders hangen ook heel weinig emotionele waarde aan bepaalde zaken, zijn veel nuchterder en pragmatisch. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat in onze relatie dat mijn vriend weet dat mijn geld ook zijn geld is. Maar hij is dan weer pragmatisch, op vakantie gaan en alles bijhouden, hoe en wat en waar met wiens geld uitgegeven wordt. Ik heb daar echt een hekel aan.
Bijdehande opmerkingen, zoals vallen en dan achteraf te horen krijgen "Val je voorzichtig?" zijn typisch Nederlands.
Temperament is voor velen van jullie onbekend. Dat bij sommige mensen het hart boven het verstand kan gaan is, stel je voor
En wat ook typisch Nederlands is en waar ik me echt over blijf verbazen: de flessenlikker.![]()
Goh toevallig "the Undutchables" gelezenquote:Op donderdag 7 april 2005 08:28 schreef desaparacido het volgende:
Één koekje bij de koffie. Één, en koekjestrommel gaat voor de rest van de dag dicht. Een legendarisch en veelbesproken fenomeen onder allochtonen
In een kringetje zitten bij verjaardagen!
Nederlanders zijn veel minder gericht op uiterlijkheden, het is niet erg als een kind rondloopt met een snottebel van een paar dagen, of dat het brutaal is oid.
Nederlanders hangen ook heel weinig emotionele waarde aan bepaalde zaken, zijn veel nuchterder en pragmatisch. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat in onze relatie dat mijn vriend weet dat mijn geld ook zijn geld is. Maar hij is dan weer pragmatisch, op vakantie gaan en alles bijhouden, hoe en wat en waar met wiens geld uitgegeven wordt. Ik heb daar echt een hekel aan.
Bijdehande opmerkingen, zoals vallen en dan achteraf te horen krijgen "Val je voorzichtig?" zijn typisch Nederlands.
Temperament is voor velen van jullie onbekend. Dat bij sommige mensen het hart boven het verstand kan gaan is, stel je voor
En wat ook typisch Nederlands is en waar ik me echt over blijf verbazen: de flessenlikker.![]()
Ja daar is die voor bedoeld, is overigens een Zweedse uitvindig.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:31 schreef Natalie het volgende:
Is een flessenlikker niet zo'n ding waarmee je potten en flessen mee uit kunt schrapen? Je weet wel, om zelfs hetgeen wat op de bodem zit er nog uit te krijgen?
mmmm.. Oops!quote:Op donderdag 7 april 2005 04:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat het geheim van onze lengte zijn?
Best interessant.quote:
Hoe bedoel je dat?quote:en als 'gidsland' ver voor de muziek uit voorop lopen
Indisch bloed.. ik ook, Hoiquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hier worden de aardappels ook nooit geteld. (Da's toch gekkenwerk? Gewoon een pannetje, en klaar is kees)
Ik ben ook erg blank, ondanks mijn Indische bloed, maar voel me meer thuis bij m'n Indische dan bij m'n Nederlandse familie. Wie weet ligt het aan de families op zich, dan ook prima
*zich meteen verbonden voelt met danni*quote:
Dittoquote:.. en ik heb blauw/groen ogen..
ja erg he.. (en ik ben zelf blank, begrijp het ook niet, nooit aan kunnen wennen.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:28 schreef desaparacido het volgende:
Moet je 3000 man op een housefeest zien!quote:Temperament is voor velen van jullie onbekend. Dat bij sommige mensen het hart boven het verstand kan gaan is, stel je voor
quote:En wat ook typisch Nederlands is en waar ik me echt over blijf verbazen: de flessenlikker.![]()
Dat spelletje Boggle, van vroeger. Die presentator zei op een gegeven moment: "Gooi met overleg." Juistum...Dat gaat ook echt helpenquote:Op donderdag 7 april 2005 08:28 schreef desaparacido het volgende:
Homohuwelijk, gedogen van softdrugs, abortes, euthanasie, enz. Het kan hier omdat er geen massale protesten komen. Tegelijkertijd lopen we achter met bijv. emancipatie van vrouwen en andere principiele dingen. Dat we nog geen gekozen burgemeester hebben komt niet door het debacle in de eerste kamer maar omdat het een principiele aangelegenheid is. We kiezen gemakkelijker op basis van argumenten dan op basis van 'overtuiging'. We kunnen gemakkelijk radicale beslissingen maken als dat voordelen biedt, maar we kunnen ook ontzettend achterlopen vanuit de 'If it aint broke dont fix it gedachte'.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:56 schreef danni het volgende:
[..]
Best interessant.
[..]
Hoe bedoel je dat?![]()
'Seperatorvlees' (restvlees van botten gechraapt, hersens, ogen ed.)quote:Op donderdag 7 april 2005 18:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Wahaaa laat ze maar lachen; wij hebben kroketten en frikandellen !grote hulde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |