abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2008 @ 02:00:18 #251
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58737217
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:49 schreef santax het volgende:
@lastpost dat is inderdaad geluk. Ik geloof dat de gemiddelde machinist er 3 in zijn loopbaan heeft. Maar ik vind zo snel die cijfers niet.
Dat zou best eens zo kunnen zijn ja, zo komt er geregeld een machinist hier over de vloer thuis waarbij de teller inmiddels op 16 staat.
Op het moment dat ie het zegt, bevat je eigenlijk niet eens hoe bizar dat is.

M'n stiefpa heeft overigens wel de nodige keren van die net-niet momenten gehad, een jong ventje dat na een ruzie in het spoor geduwd wordt of zwervers die hun gevecht vrolijk voortzetten op het spoor waar de trein binnen moest komen.
In al die gevallen net op tijd de snelheid kunnen verminderen, al is dat in veel gevallen ook een kwestie van geluk gezien de remweg van die gevallen.

Daarbij heeft m'n moeder 'enkel' kennis gemaakt met enkele jeugdige debielen die het zo nodig vonden om een stuk beton van een viaduct naar beneden te gooien, ging ook maar net goed uiteindelijk.
Sinds enkele jaren doet m'n stiefpa trouwens met een collega de nodige voorlichtingen op basisscholen waarbij men waarschuwd over het gevaar van het spelen bij het spoor, inclusief een confronterende video en dat vind ik sowieso iets goeds.
Al dwaal ik nu echt af in dit topic.

PS, link naar het voorlichtingsprogramma is: http://www.luisteris.com

[ Bericht 6% gewijzigd door Lastpost op 18-05-2008 02:28:48 (Link toegevoegd) ]
pi_58737300
Nouja ik vind het wel een interessante afdwaling. Tijdens een schoolfeest is er een klasgenoot van mij 'nog even snel' door de slagbomen gegaan. Resultaat: 10 andere klasgenootjes die hem weg zaten schieten. Op slag dood natuurlijk. In de trein zelf heb ik ook weleens een aanreiding meegemaakt, dat bleek later een grote hond te zijn geweest, maar echt, iedereen in die trein kon de klap horen... Tja 16 keer, dat is echt extreem. Knap dat zo iemand dat op de koop toe neemt. Ik zou na de 10de denk ik wel geestelijk zo erdoor zitten dat ik dat werk niet meer zou doen. Of na de eerste

Ik vind het ook een beetje laffe manier van zelfmoord trouwens. Bedoel, doe dan een 'Broodje' ofzo, daar 'val' je niemand mee lastig voor wellicht de rest van haar/zijn leven.

Edit: en die voorlichting is trouwens zeker goed. Vooral bij kinderen die toch niet altijd zich bewust zijn van gevaren die makkelijk vermeden kunnen worden.
pi_58737548
Hier in Putten gebeurt het ook geregeld. Vooral in Ermelo, dorp naast Putten. Daar ligt ook een ''gekkenhuis'' volgens mij naast of vlakbij het spoor .
pi_58737661
pi_58737797
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:

[..]

Trein = auw, wel snel.
Springen van flat = auw, wel snel.
Slaappillen slikken = eerst maagkramp = auw.
Ophangen = stikken = auw.
Polsen doorsnijden = auw.
Door je kop schieten als je kan mikken = auw, wel snel.
Door je kop schieten als je niet kunt mikken = auw.
De zee inlopen in januari = lichaamsfuncties vallen 1 voor 1 uit = roes = weinig auw.
Je hoofd in een gehaktmolen proppen = auw.
Jezelf uithongeren = auw.
Jezelf doodknuppelen = auw.

En? Kun je een beslissing maken? .
Denk toch de trein. Wanneer je het echt niet meer ziet zitten, op een rails gaat staan, lekker relaxed met iPod whatever je laatste nummertjes draaiend, zal die op je af denderende trein best een bevrijding zijn van de marteling die het leven heet. Die anderen zijn toch wat langere, pijnlijkere processen..
pi_58741247
Ik heb een keer meegemaakt in de stoptrein dat iemand met zijn auto op het spoor ging staan, die was ook wel snel het hoekje om denk ik. Het geeft echt een klap, ik zag ook allemaal auto onderdelen voorbij vliegen, echt nasty Hoopte eerst nog dat het een lolbroek was die er een lege auto had neergezet, maar zat wel een man in hoorde ik later.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2008 @ 13:45:47 #257
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_58741845
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:00 schreef Lastpost het volgende:

PS, link naar het voorlichtingsprogramma is: http://www.luisteris.com
hehe, die had ik in de 2e klas geloof ik

mooie video, het ging trouwens over reizen met het openbaar vervoer in het algemeen, ook dat je bv niet de schuifdeur in moet gaan als die net aan het dichtgaan is.
:')
pi_58741919
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:01 schreef rena het volgende:
Hoopte eerst nog dat het een lolbroek was die er een lege auto had neergezet, maar zat wel een man in hoorde ik later.
Goeie grap dan
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58742481
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:51 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Goeie grap dan
Ik heb het wel eens gehoord, dat iemand zijn auto zo zat was dat hij hem op het spoor heeft gezet
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 18 mei 2008 @ 14:34:24 #260
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_58742517
Min opa is trouwens machinist geweest, hij heeft er 2 op zijn voorruit gehad ( ) Helaas wou hij geen details geven...
Kaleidoscopiklimax
  zondag 18 mei 2008 @ 14:59:19 #261
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58743055
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:34 schreef RadioSlut het volgende:
Min opa is trouwens machinist geweest, hij heeft er 2 op zijn voorruit gehad ( ) Helaas wou hij geen details geven...
"Gelukkig hebben we de foto's nog", ben jij er zo eentje?
De details van een gans of een vastgebonde herdershond zijn al geen pretje trouwens om te zien op de voorruit van de trein, dus de details die ik enkel bij biologie voorbij zag komen schuif ik dan liever door.
pi_58746733
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb zelf wel ooit zelfmoord willen plegen en kan toch niet helemaal uitsluiten dat het in de toekomst niet nog een keer voorkomt. 2 zelfmoorden heb ik verder meegemaakt. Eentje waar iemand van een flat was afgesprongen. Dat was best nog vies, want je zag de volgende dag toch nog wat resten liggen. Later nog iemand die ik goed kende waar ik niets meer van hoorde en die dus ook een einde aan zijn leven gemaakt bleek te hebben - Overigens niet per trein. Het is aan de ene kant onbegrijpelijk dat iemand die jong is een einde maakt aan zijn leven, aan de andere kant - waarom zou je als je niet verder wil leven toch moeite doen? Al zou ik zelf hierbij nog wel er voor zorgen dat ik zo min mogelijk leed veroorzaak voor anderen.
Simpel. Omdat je nooit kunt weten wat de toekomst je brengt. Mensen denken het soms te weten, maar echt weten doe je het niet. Dus daarom moet je moeite doen, omdat je nooit weet wat morgen je brengt.

Ik weet niet meer wie het zei maar ik hoorde een keer een hele mooie:"Mensen die zelfmoord plegen , die willen niet dood. Ze willen alleen niet meer leven zoals ze nu leven."

En dat is het wel , denk ik. Dat ze niet zien hoe ze hun huidige leven moeten veranderen.
pi_58747414
Zeg, wat verdient een machinist eik? Verdienen die een leuk salaris als compensatie voor de overlast van springers of verdienen die gewoon een beetje in de buurt van Jan Modaal?

Serieuze vraag overigens, want ik kan me voorstellen dat het neit tof is om eens in de zoveel tijd weer eens een springer voor je trein te hebben liggen als je de machinist bent
  zondag 18 mei 2008 @ 19:10:29 #264
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58747914
goed topic!
  zondag 18 mei 2008 @ 19:46:02 #265
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58748418
quote:
Op zondag 18 mei 2008 18:39 schreef NED het volgende:
Zeg, wat verdient een machinist eik? Verdienen die een leuk salaris als compensatie voor de overlast van springers of verdienen die gewoon een beetje in de buurt van Jan Modaal?

Serieuze vraag overigens, want ik kan me voorstellen dat het neit tof is om eens in de zoveel tijd weer eens een springer voor je trein te hebben liggen als je de machinist bent
Dat ligt voor een groot deel aan je onregelmatigheidtoeslag en de taakgroep waarin je je bevind.
Als je net start zit je in taakgroep 54, na de opleiding van de NS in nummero 55, daarna na 5 jaar werkzaam te zijn bij de NS naar 56 enz.

Vermoed dat het bedrag zo rond de 1500-2000 euro ligt wanneer je net begint al kan ik je daar verder ook niet heel veel wijzer van maken, m'n stiefpa verdiende na verloop van tijd (inmiddels een andere functie binnen de NS) zo'n 2300 euro netto, maar werkte er ook al een behoorlijke periode en reed veel in de onregelmatigheid.
Zijn in ieder geval een boel factoren waardoor het flink kan oplopen en het kan dan ook interessant zijn voor de jongeren onder ons.
Ligt daarnaast ook aan de vervoerder wat je verdient.
  zondag 18 mei 2008 @ 19:52:40 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_58748523
quote:
Op zondag 18 mei 2008 18:03 schreef RealZeus het volgende:
Simpel. Omdat je nooit kunt weten wat de toekomst je brengt. Mensen denken het soms te weten, maar echt weten doe je het niet. Dus daarom moet je moeite doen, omdat je nooit weet wat morgen je brengt.
Klopt . Ik ben ook een tijdje suïcidaal geweest, maar ben nu enorm blij dat ik nog gewoon leef .
Trouwens, mocht ik ooit besluiten zelfmoord te plegen, dan wil ik dat dit echt een laatste uitweg is. Dus dat ik er ook met mensen over heb gesproken etc. En dan ga ik eerst een 'afscheidsfeestje' geven, en na afloop rook ik een dikke joint, neem ik stomdronken een overdosis slaappillen, en sterf ik in de armen van iemand die me lief is. Dat lijkt me een fijne en waardige manier van 'heengaan'.
Maargoed, weinig kans dat het ooit zover komt .
KuikenGuppy
  zondag 18 mei 2008 @ 20:09:02 #267
185631 Guncta
En un momento dado
pi_58748752
Sommige mensen zijn bang om voor de trein te springen. Die gaan dus in een auto zitten en rijden dan het spoor op, als de trein er aan komt.

Mijn vader moest een keer checken, in zo'n geval.
Lijkt me niet echt een pretje. Weten dat iemand dood is, maar toch moeten kunnen uitsluiten dat iemand nog leeft.Later hebben mensen de hele tijd gezocht naar het hoofd, dat waren ze kwijt.
Hoofd lag in de sloot en er scheen alleen maar een heel klein schrammetje op te zitten.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  zondag 18 mei 2008 @ 20:09:24 #268
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58748760
Minst pijnlijk lijkt me nog wel opblazen, als je het goed doet gaat dat zo snel...

Zie oa dit

pi_58749293
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:36 schreef santax het volgende:
Bah ik heb in brussel een jongen op een scooter onder een tram zien komen. Nu rijden trams niet zo hard als treinen en hebben ze minder massa, maar ik kan jullie verzekeren dat ik dat nooit meer hoef te zien. Daar word je echt niet vrolijk van. Dus wat een trein doet met je wil ik nieteens weten. Ik heb in datzelfde brussel ook een dame met een jeep aangereden zien worden door een tram, en ook in dat geval kwam de tram als duidelijke winnaar uit de bus. Hoewel die vrouw het (wellicht doordat ze aan de bijrijder-kant werd geraakt) het heeft kunnen navertellen.
Ik heb een aanrijding Bus-Skoda mogen zien. De Skoda stond daarna ín de bus. Wat mij betrefd was het:

Skoda: 1
Berkhoff ambasador: 0
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58750789
Een vriend van mij stond een aantal jaar terug op het perron toen iemand zich voor de trein liet vallen.
Zijn hoofd werd zeg maar van zijn romp gescheiden en de romp vloog tegen de benen van iemand anders die stond te wachten aan, gevolg: gebroken been.

Verder is treinspringen vreselijk egoistisch in mijn ogen.
  zondag 18 mei 2008 @ 22:12:58 #271
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58751037
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:00 schreef -0- het volgende:

Verder is treinspringen vreselijk egoistisch in mijn ogen.
Het gebeurd dan ook maar weinig dat iemand zelfmoord pleegt voor een ander...
pi_58752880
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:02 schreef SweetDisaster het volgende:

Ps Als je zelfmoord wilt plegen schijnt verdrinken het meest pijnloze te zijn. Heb ik tenminste ooit ergens gelezen.
Voor zover ik weet zijn verdrinken en verbranden juist de meest gruwelijke manieren om dood te gaan.
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2008 @ 23:59:58 #273
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_58753400
quote:
Op zondag 18 mei 2008 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt . Ik ben ook een tijdje suïcidaal geweest, maar ben nu enorm blij dat ik nog gewoon leef .
Trouwens, mocht ik ooit besluiten zelfmoord te plegen, dan wil ik dat dit echt een laatste uitweg is. Dus dat ik er ook met mensen over heb gesproken etc. En dan ga ik eerst een 'afscheidsfeestje' geven, en na afloop rook ik een dikke joint, neem ik stomdronken een overdosis slaappillen, en sterf ik in de armen van iemand die me lief is. Dat lijkt me een fijne en waardige manier van 'heengaan'.
Maargoed, weinig kans dat het ooit zover komt .
wtf, suicide party
:')
pi_58753674
ik stond een flink aantal jaar terug eens op een ochtend wat dromerig op het perron naar de aankomende metro te staren.
iets te dicht bij voor een klasgenoot z'n gevoel want vlak voor de metro trok hij me naar achteren.
of die metro me had geraakt als hij dat niet had gedaan weet ik niet.
ik zorgde sindsdien wel dat ik achter de lijn bleef die daar op het perron loopt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58753911
http://www.liveleak.com/view?i=815_1204999014

http://www.liveleak.com/view?i=d57d4fb6e5

Zo gaat dat dus. Niet kijken. Behalve als je wilt weten hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')