abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25156918
Wat is die Driving Force Pro toch een GEWELDIG ding! Ik ben zéér positief over dit apparaat! Het maakt het spelen van GT3 echt een compeet nieuwe belevenis. Zelfs endurance-races zijn weer leuk. Endurance-races zijn trouwens een ultieme manier om een beetje aan het stuur te wennen. Zo heb ik laatst die Tokyo endurance gedaan waarbij je 100 rondjes moet rijden (moest ik toch nog doen). Ik deed dit in een mazda 787 en zag m'n ronde-tijden veranderen van rond de 1.50 bij de eerste paar rondjes naar 1.30 bij m'n laatste paar rondes. Als je eenmaal gevoel begint te krijgen voor de DFP (en dat gebeurt best snel) gaat het rijden zó soepel!

Wat de force feedback betreft... deze staat standaard op 60% (ongeveer net zo sterk als de originele Driving Force/GT Force). Als je nog niet zo ervaren bent met de DFP kan 100% nogal als irritant ervaren worden, maar zodra je de DFP een beetje onder de knie begint te krijgen is een sterkere force feedback júist fijn! De 900º-mode staat standaard uit in GT3. Ik heb de geforceerde 900º-mode wel uitgetest, maar het is duidelijk dat GT3 hier niet voor gemaakt is. Zo is het nogal onrealistisch om met snelheden van 300KM/u je stuur 1x rond te moeten draaien om een flauw bochtje te kunnen maken. Maar let wel. Je kùnt je stuur op 900º zetten en 'm vervolgens in het GT3-menu kalibreren op bijv 360º of hoe je maar wilt. Maar toch is het beter om 'm bij GT3 op 200º te laten staan.

Ondanks dat GT4 niet zo vreselijk vernieuwend is (maar genoeg toevoegingen heeft voor de fans), zal m'n pas aangeschafte DFP mèt de 900º ondersteuning van GT4 genoeg vernieuwing brengen (ondanks dat ik een behoorlijke GT-fan ben, heb ik GT4: Prologue nooit gekocht. Dus goeie 900º ondersteuning heb ik nog niet uit kunnen proberen). Nu kan ik helemaal niet meer wachten op GT4.

Dus voor wie nog geen Driving Force Pro heeft en van plan is veel GT4 te gaan spelen... koop 'm! Je zult er geen spijt van krijgen.

Enige minpuntjes:
  • De stand van de pedalen is een beetje... vreemd, vergeleken met een echte auto, maar dat went snel genoeg en als je het pedalenblok onder een hoek plaatst wordt het al beter.
  • Het "mechanische" geluid. Maar als je een beetje netjes rijdt en het volume van je versterker lekker hoog hebt staan (zoals het hoort ) heb je hier geen last van.
  • pi_25159579
    quote:
    Op zaterdag 19 februari 2005 02:26 schreef P-Style het volgende:
    Wat is die Driving Force Pro toch een GEWELDIG ding! Ik ben zéér positief over dit apparaat!
    [..]
    Ben je al sneller dan toen je nog met de DS2 speelde?
    War. War never changes.
    pi_25162336
    quote:
    Op zaterdag 19 februari 2005 12:10 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
    Ben je al sneller dan toen je nog met de DS2 speelde?
    Geen idee eigenlijk. Misschien moet ik die license-tests die ik nog niet op goud heb gehaald eens proberen met de DFP. Dan kom ik er snel genoeg achter waar ik sneller mee ben.
      dinsdag 22 februari 2005 @ 08:19:11 #129
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25200848
    en?

Ik heb gister nog ff gt3 gespeeld. Wat is die race van 15 ronden op de testcourse irritant zeg..
    Zeker wanneer je niet de snelste wagen hebt.

Welke auto is de snelste qua top snelheid?
    Drop you like an ill, bad habit
    pi_25200919
    Die Suzuki die over Pikes Peak heen rijd normaal, niet mee te sturen maar wel perfect voor test course
    !
      dinsdag 22 februari 2005 @ 11:45:56 #131
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25203001
    hmm die heb ik al wel maar toch heeft hij niet de hoogste top snelheid. die LM race car ofzo blijft hem voor Misschien moet ik wat met de gearing spelen ofzo en vering.
    pi_25205315
    quote:
    Op dinsdag 22 februari 2005 08:43 schreef TAG-Speedy het volgende:
    Die Suzuki die over Pikes Peak heen rijd normaal, niet mee te sturen maar wel perfect voor test course
    De Suzuki Escudo inderdaad. Dat ding is niet meer normaal!
    quote:
    Op dinsdag 22 februari 2005 11:45 schreef pmponer het volgende:
    hmm die heb ik al wel maar toch heeft hij niet de hoogste top snelheid. die LM race car ofzo blijft hem voor Misschien moet ik wat met de gearing spelen ofzo en vering.
    Heb je er al een turbo stage 4 in gezet? En super soft racing slicks? Ik wel! En heb nu 1804PK in m'n Escudo zitten waarmee ik op de test course een topsnelheid heb van 435,3KM/u en reken maar dat er in GT3 geen ènkele andere auto is die mij dan bij houdt! O, ja vergeet ook niet je gear ratio wat hoger te zetten. Voor test course heb ik 'm op 45 staan.

[ Bericht 18% gewijzigd door P-Style op 22-02-2005 17:28:38 ]
      dinsdag 22 februari 2005 @ 23:49:01 #133
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_25206702
    quote:
    Op dinsdag 22 februari 2005 17:19 schreef P-Style het volgende:

[..]
    een topsnelheid heb van 435,3KM/u en reken maar dat er in GT3 geen ènkele andere auto is die mij dan bij houdt!
    Een volledig getunede Lotus Esprit Sport 350 gaat ook 435. Er zijn dus vast meerdere auto's die een dergelijke snelheid, al dan niet getuned, kunnen halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stressbal op 22-02-2005 23:55:35 ]
    pi_25207332
    haha mietjes, ik haal 2 milioen km/h
    weelie maken en dan de baan af rijden (ff googelen voor de settings van je auto want die weet ik nu niet)
    verder met normaal rondjes rijden haal ik de 470 en 500+ in de slipstream van een andere escudo
    dikke prima dus
    Can't fix it? Fuck it!
    Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
    pi_25208717
    quote:
    Op dinsdag 22 februari 2005 17:19 schreef P-Style het volgende:

[..]

De Suzuki Escudo inderdaad. Dat ding is niet meer normaal!
    [..]

Heb je er al een turbo stage 4 in gezet? En super soft racing slicks? Ik wel! En heb nu 1804PK in m'n Escudo zitten waarmee ik op de test course een topsnelheid heb van 435,3KM/u en reken maar dat er in GT3 geen ènkele andere auto is die mij dan bij houdt! O, ja vergeet ook niet je gear ratio wat hoger te zetten. Voor test course heb ik 'm op 45 staan.
    is 435 niet een beetje weinig?

Ik haal met een volledig getunde [R]Tommy Kaira ZZII (956 PK - 1000 kilo) al 400 met de versnellingsbak helemaal op 'wide' en de downforce op z'n laagst, zo heb ik de 20 rondjes van 'Like The Wind' gewonnen op de Test Course

denk dat je minimaal 470/480 moet kunnen halen

(in GT2 (@ 100% ) was de Escudo ook 1 van mijn eerste wagens maar ik rij liever in een JGTC of Le Mans bak )

[ Bericht 1% gewijzigd door A.l.e.x op 23-02-2005 02:40:53 ]
    pi_25209525
    quote:
    Op dinsdag 22 februari 2005 23:49 schreef Stressbal het volgende:
    Een volledig getunede Lotus Esprit Sport 350 gaat ook 435. Er zijn dus vast meerdere auto's die een dergelijke snelheid, al dan niet getuned, kunnen halen.
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 00:23 schreef MrSkyline het volgende:
    haha mietjes, ik haal 2 milioen km/h
    weelie maken en dan de baan af rijden (ff googelen voor de settings van je auto want die weet ik nu niet)
    verder met normaal rondjes rijden haal ik de 470 en 500+ in de slipstream van een andere escudo
    dikke prima dus
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 01:43 schreef A.l.e.x het volgende:
    is 435 niet een beetje weinig?

Ik haal met een volledig getunde [R]Tommy Kaira ZZII (956 PK - 1000 kilo) al 400 met de versnellingsbak helemaal op 'wide' en de downforce op z'n laagst, zo heb ik de 20 rondjes van 'Like The Wind' gewonnen op de Test Course

denk dat je minimaal 470/480 moet kunnen halen

(in GT2 (@ 100% ) was de Escudo ook 1 van mijn eerste wagens maar ik rij liever in een JGTC of Le Mans bak )
    Hmmm... ik durfde toch altijd te zweren dat de Escudo verreweg de snelste auto was van GT2/GT3. In Slipstream haal ik inderdaad ook hogere snelheden dan 435. Nou ja... leuk om te zien dat er ook nog andere supersnelle auto's zijn, die ga ik dan ook maar even kopen en tunen om uit te testen... mèt m'n DFP natuurlijk!
      woensdag 23 februari 2005 @ 07:52:45 #137
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25210064
    Bedankt voor de tips iig
    pi_25222551
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 07:44 schreef pmponer het volgende:
    ach zolang hoeven we niet meer te wachtten. Wel vreemd dat gc shop hem nog niet in preorder heeft
    of ligt dat aan mij?
    Ik zag net dat GCshop 'm nu wel in de pre-order heeft staan!

Voor ¤60,- om precies te zijn (excl. verzendkosten). Da's nog best duur voor GCshop begrippen. Ik denk dat ik 'm zodirect ga pre-orderen... sàmen met MGS3.
    pi_25223049
    En IGN heeft z'n definitieve review online gegooid... mocht je geïnteresseerd zijn.
    pi_25224812
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 03:27 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hmmm... ik durfde toch altijd te zweren dat de Escudo verreweg de snelste auto was van GT2/GT3. In Slipstream haal ik inderdaad ook hogere snelheden dan 435. Nou ja... leuk om te zien dat er ook nog andere supersnelle auto's zijn, die ga ik dan ook maar even kopen en tunen om uit te testen... mèt m'n DFP natuurlijk!
    In GT2 was de Escudo wel 1 van de snelste, maar ik vind een Toyota GT1 '98 toch net iets lekkerder sturen
    pi_25227554
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 00:35 schreef A.l.e.x het volgende:
    In GT2 was de Escudo wel 1 van de snelste, maar ik vind een Toyota GT1 '98 toch net iets lekkerder sturen
    De Escudo stuurt werkelijk verschrikkelijk! Maar voor een test-course-race is 'ie ideaal!

Ik heb trouwens nog even wat lopen speed-testen met een aantal auto's in m'n garage. De Escudo was nog steeds de snelste. Waar m'n oude record nog op 435,3 stond, is het me nu gelukt om 466,3 Km/u te rijden met de Escudo! Ik heb de gear ratio op z'n aller-wijds gezet en heb ook nog wat lopen spelen met de "Final Gear" instellingen (iets wat ik voorheen nooit deed). Met de Lotus Esprit Sport 350 is het me gelukt om de 430 te halen en de Dodge Viper (gewone versie, maar wel helemaal getuned) haalde ik de 433!

Let wel dat door veel kilometers af te leggen met je auto en regelmatig je olie te verversen, het aantal PK's stijgt! Ik heb dus nog niet het uiterste uit m'n auto's gehaald! Ook heb ik deze snelheden gehaald zonder andere auto's op de baan, dus in een slipstream is het mogelijk om nòg hogere snelheden te halen.
      donderdag 24 februari 2005 @ 07:39:10 #142
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25227934
    60 euro... dan haal ik hem wel gewoon in de winkel
    pi_25228062
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 07:39 schreef pmponer het volgende:
    60 euro... dan haal ik hem wel gewoon in de winkel
    Maar in de winkel zal 'ie nog net wat duurder zijn. En als je'm bij GCshop bestelt, dan ligt 'ie zeer waarschijnlijk met de releasedate op je deurmat!
      donderdag 24 februari 2005 @ 08:30:14 #144
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25228123
    ja kan wel zijn maar ik haal hem dan wel gewoon in de winkel die 5 euro boeit me niet
    en je zult zien dat ze op dat moment toevallig leverings problemen hebben
    pi_25228344
    Op het forum van GTPlanet valt te lezen dat aardig wat mensen problemen hebben met het lezen van de Amerikaanse versie van GT4. Alhoewel verschillende types PS2's (ook de nieuwe PSTwo schijnt bij sommige mensen disc errors te geven) er last van hebben is er niet een duidelijke conclusie te trekken welke versies er last van hebben. Waarschijnlijk is stof op de laser de oorzaak...

Ik hoop dat, zodra ik GT4 Pal heb, hier geen last van zal hebben. Er is niets frustrerender dan na zolang op het spel gewacht te hebben nog niet in staat te zijn om het spel te spelen..
    pi_25229153
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 09:06 schreef Flat-Eric het volgende:
    Op het forum van GTPlanet valt te lezen dat aardig wat mensen problemen hebben met het lezen van de Amerikaanse versie van GT4. Alhoewel verschillende types PS2's (ook de nieuwe PSTwo schijnt bij sommige mensen disc errors te geven) er last van hebben is er niet een duidelijke conclusie te trekken welke versies er last van hebben. Waarschijnlijk is stof op de laser de oorzaak...

Ik hoop dat, zodra ik GT4 Pal heb, hier geen last van zal hebben. Er is niets frustrerender dan na zolang op het spel gewacht te hebben nog niet in staat te zijn om het spel te spelen..
    Ach het zal allemaal wel meevallen hoor...
    pi_25229524
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 10:23 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ach het zal allemaal wel meevallen hoor...
    Ik hoop het, ik kijk al lang uit naar dit spel en het zou zeer vervelend zijn dat wanneer je het spel binnen krijgt, het nog niet kunt spelen.
    Zo heel veel heb ik m'n PS2 niet meer gebruikt sinds ik GT3 uitgespeeld heb dus zo verrot zal m'n laser nog niet zijn fingers crossed
    pi_25239896
    69,99 als adviesprijs vind ik echt niet normaal.

Sony naait ons gewoon nog effe extra hard. Ze weten dat iedereen de titel toch koopt dus acht dan maken ze hem maar nog wat duurder.
    ......
      donderdag 24 februari 2005 @ 22:03:13 #149
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_25239992
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 21:58 schreef Slomy het volgende:

Sony naait ons gewoon nog effe extra hard. Ze weten dat iedereen de titel toch koopt dus acht dan maken ze hem maar nog wat duurder.
    Je doet je naam eer aan. Sony bepaald de verkoopprijs niet....dat weet iedereen (behalve jij).
    Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
    Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
    pi_25240877
    quote:
    Op donderdag 24 februari 2005 21:58 schreef Slomy het volgende:
    Als er één spel veel waard is, dan is het GT4 wel. Hoe verschrikkelijk veel geld en manuren daar wel niet in gezeten heeft! Het is juist belachelijk dat er zo veel andere slechte spellen zijn die maar voor iets minder geld verkocht worden!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')