Wat is dan je probleem? Verzwijg bij sollicitaties gewoon de diploma's die je niet nodig hebtquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Diplomageil!!??? Ik krijg con-ti-nu te horen dat ik niet aan de bak kom omdat ik teveel diploma's zou hebben en daar er alleen banen onder mijn niveau zijn en de werkgevers dat zelden vertrouwen ik daarom buiten de boot blijf vallen. RAAAGH!
Hmmm, en dat mag? Diploma's verzwijgen?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan je probleem? Verzwijg bij sollicitaties gewoon de diploma's die je niet nodig hebt
Maar Nederland is wel degelijk diplomageil. Uiteraard merk jij dat niet op de manier waarop ongediplomeerden dat merken. Jij kunt diploma's verzwijgen zonder dat iemand daar wakker van ligt. Maar een diploma verzinnen kan wel eens problemen opleveren...
Iets niet vermelden is geen liegen. Als je diploma A, B, en C hebt, terwijl je A en B nodig hebt, en je zegt dat je A en B hebt, lieg je niet. Je vermeldt alleen de irrelevante informatie niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm, en dat mag? Diploma's verzwijgen?
Dan zou ik ws. moeten liegen over wat ik dan die jaren heb gedaan, en dat doe ik liever niet.
Tuurlijk mag dat. En voor die jaren zeg je gewoon dat je je zieke moeder hebt verzorgd of zoquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm, en dat mag? Diploma's verzwijgen?
Dan zou ik ws. moeten liegen over wat ik dan die jaren heb gedaan, en dat doe ik liever niet.
dat is klote voor je, wat is er precies aan de hand dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:43 schreef HOOKIIPA het volgende:
ik heb gister ook te horen gekregen dat ik mag kappen
en dat na 1 jaar en 3 maanden trouwe dienst
Diploma's VERZINNEN is niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:40 schreef MizzEnroe het volgende:
Diploma's verzwijgen is niet zo'n goed idee. Als ze erachter komen...
als je deze discussie volgt is het toch wel een beetje de wereld op zijn kop. Je wordt er voor gestraft dat je gestudeerd hebt. Ik maak het zelf ook regelmatig mee, maar dat is toch gewoon niet normaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:00 schreef Koobus het volgende:
[..]
Diploma's VERZINNEN is niet zo'n goed idee.
Verzwijgen is geen enkel probleem. En als ze er achter komen, gewoon vertellen waarom je het verzwegen hebt. Je wilde deze baan ECHT HEEL GRAAG, negatieve ervaringen uit het verleden bladiebla. Lijkt me geen enkel probleem.
Ja, maar ik krijg toch wel de neiging om mijn (in het 3e jaar afgebroken) studie gewoon te gaan opvoeren als 'voltooid'.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:01 schreef komrad het volgende:
[..]
als je deze discussie volgt is het toch wel een beetje de wereld op zijn kop. Je wordt er voor gestraft dat je gestudeerd hebt. Ik maak het zelf ook regelmatig mee, maar dat is toch gewoon niet normaal.
ze zijn schoonmaak aan het houden, vliegen nog n paarquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:55 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is klote voor je, wat is er precies aan de hand dan?
en ik krijg de neiging het omgekeerde te doenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja, maar ik krijg toch wel de neiging om mijn (in het 3e jaar afgebroken) studie gewoon te gaan opvoeren als 'voltooid'.
Het is toch erg vervelend en het werk ligt niet voor het oprapen. Per wanneer word je ontslagen?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:04 schreef HOOKIIPA het volgende:
[..]
ze zijn schoonmaak aan het houden, vliegen nog n paar
mensen eruit en ze nemen frisse groentjes aan
ik werkte op de helpdesk van sony playstation, ook niet
alles maar goed![]()
Dat bedoelde ik. Ik zou als werkgever iig niet gaan voor diegene die dingen expres niet op zijn cv zet...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:28 schreef djenneke het volgende:
Diploma's verzwijgen is geen goed idee. Als je werkgever daar achter komt, heeft hij/zij meteen een goede reden om je eruit te kicken, komt meteen in je dossier. Je verliest heel je geloofwaardigheid. Men zal zich afvragen wat je nog meer verzwegen, dan wel verzonnen, hebt!!!
je benadert het nu vanuit een ander standpunt; vertrouwen, en wat dat betreft heb je 100% gelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:28 schreef djenneke het volgende:
Diploma's verzwijgen is geen goed idee. Als je werkgever daar achter komt, heeft hij/zij meteen een goede reden om je eruit te kicken, komt meteen in je dossier. Je verliest heel je geloofwaardigheid. Men zal zich afvragen wat je nog meer verzwegen, dan wel verzonnen, hebt!!!
Daar heb ik dus voortdurend last van. Je komt gewoon nergens meer aan bak met dit soort mentaliteit. Wat boeit het nou in Godsnaam of je LBO of VWO hebt gedaan? Je bent toch bereidt om te werken, desnoods onder je niveau en salaris...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:40 schreef Freeflyer het volgende:
ik begrijp het overigens wel, ook ik wil graag werken maar ben voor veel functies te zwaar.
leuk voorbeeldje; in de maand december en januari werden er veel data entry mensen gezocht voor een verzekeringsmaatschappij (dom polissen en wijzigingen inkloppen). ik heb mij daar ook voor aangemeld. reactie 1 dag later:"sorry meneer, maar u heeft de universiteit gedaan en dat is te hoog voor deze functie".
Is het dan niet gewoon handig om "ja" te zeggen op dat soort vragen? Nee heb je....quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:16 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Daar heb ik dus voortdurend last van. Je komt gewoon nergens meer aan bak met dit soort mentaliteit. Wat boeit het nou in Godsnaam of je LBO of VWO hebt gedaan? Je bent toch bereidt om te werken, desnoods onder je niveau en salaris...
Ik was gisteren aan het solliciteren bij de AH, voor koeriersdienst. Jeweetwel, boodschappen bezorgen. Leek me ook wel relaxed werk op zich, lekker rondrijden de hele dag, boodschappies bezorgen... Het enige wat ze wilden weten is of ik een rijbewijs had en of ik wel eens met een busje had gereden. Nou ja, dat had ik wel dus kat in t bakkie dacht ik. Toen vroeg die manager dus of koerierservaring had. Dus ik vraag waar ik dat voor nodig had. Zo moeilijk kan het toch niet zijn??? Het was verdomme op LBO niveau. 'Ja sorry meneer, maar we nemen alleen mensen aan die voor minstens een jaar aan koerierservaring hebben!" Wat de neuk? Hoe kan je ervaring opdoen als je nergens wordt aangenomen (ondat je geen ervaring hebt)?????????
volgens mij maak jij toch een paar fouten hier "vriend"quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:16 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Daar heb ik dus voortdurend last van. Je komt gewoon nergens meer aan bak met dit soort mentaliteit. Wat boeit het nou in Godsnaam of je LBO of VWO hebt gedaan? Je bent toch bereidt om te werken, desnoods onder je niveau en salaris...
Ik was gisteren aan het solliciteren bij de AH, voor koeriersdienst. Jeweetwel, boodschappen bezorgen. Leek me ook wel relaxed werk op zich, lekker rondrijden de hele dag, boodschappies bezorgen... Het enige wat ze wilden weten is of ik een rijbewijs had en of ik wel eens met een busje had gereden. Nou ja, dat had ik wel dus kat in t bakkie dacht ik. Toen vroeg die manager dus of koerierservaring had. Dus ik vraag waar ik dat voor nodig had. Zo moeilijk kan het toch niet zijn??? Het was verdomme op LBO niveau. 'Ja sorry meneer, maar we nemen alleen mensen aan die voor minstens een jaar aan koerierservaring hebben!" Wat de neuk? Hoe kan je ervaring opdoen als je nergens wordt aangenomen (ondat je geen ervaring hebt)?????????
Precies. Dat is ook wat ik van andere mensen (die er verstand van hebben) gehoord heb.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:28 schreef djenneke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |