mij wel, als je echter aankomt met randstad die daar mensen voor zoekt dan haak ik gelijk af...quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:06 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?
P.S.
Interesseert financiering je misschien???
door het stukmaken van de economie met zijn ondoordachte geprivatiseerquote:
zoals ik al zei, ik roep ook maar wat. Het probleem is dat je natuurlijk gewoon geld nodig hebt om rond te komen. Ik heb, zoals net vermeld, een baan via het uitzendbureau voor een paar dagen per week dus dat is wel oke. Verder heb ik vandaag weer een brief verstuurd en hoop ik maar op betere tijden. Ik heb wel het geluk dat ik, omdat ik weer thuis ben gaan wonen (ja je moet ietsquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb net 6 jaar studie achter de rug (o.a. vertraging door het snooker, en niet doorgaan van stage na een half jaar overleg, en door te veel erbij te werken). Ik ben even wel weer klaar met studeren. Daarnaast kan ik me dat inderdaad financieel niet meer veroorloven... Snookerles geven is moeilijk (je komt moeilijk aan mensen die daar les voor willen, daarnaast willen ze meestal liever les van een mannelijke topper), en daarnaast loont dat niet echt.... Voor mij zijn dat dus geen opties...
Wel fijn, heb je tenminste wat te doen, en nog inkomen ook. En een uitzendbaan is altijd opzegbaar, dus kun je meteen weg als je wat beters tegenkomt... Gelukkig woon ik samen met mijn vriend, maar ik vind het niet prettig om afhankelijk van hem te moeten worden. Nu kan ik nog wel rondkomen van mijn stipendium van het noc-nsf, maar als dat over is, zal ik mijn handje bij mijn vriend moeten gaan omhooghouden. Iets wat ik gewoon echt niet wil.... Daarnaast zou hij heel graag een andere baan willen, maar ivm met financiele onzekerheid, moet hij nu wel blijven werken waar hij zit.... anders hebben we straks helemaal niks....quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:18 schreef komrad het volgende:
[..]
zoals ik al zei, ik roep ook maar wat. Het probleem is dat je natuurlijk gewoon geld nodig hebt om rond te komen. Ik heb, zoals net vermeld, een baan via het uitzendbureau voor een paar dagen per week dus dat is wel oke. Verder heb ik vandaag weer een brief verstuurd en hoop ik maar op betere tijden. Ik heb wel het geluk dat ik, omdat ik weer thuis ben gaan wonen (ja je moet iets) nu heel erg weinig onkosten heb en dus niet zo heel veel nodig heb om van rond te komen
Nee, ik dacht aan een sollicitatie bij Abn amro/ING.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
mij wel, als je echter aankomt met randstad die daar mensen voor zoekt dan haak ik gelijk af...
wat een zakkenwassers zijn dat
ah ok, ABN en ING heb ik beide mijn CV etc. toegestuurd. ik wacht nog op een reactie.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:25 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Nee, ik dacht aan een sollicitatie bij Abn amro/ING.
Alle uitzuigbureau's zijn zakkenwassers.
Je handje moeten ophouden is nooit fijn, zowel niet bij het CWI als bij je vriend/vriendin. Ik hoef gelukkig nu ook al die papieren niet meer in te vullen, scheelt me ook een hoop werk. Ik heb namelijk iets van 40 vellen van het CWI gekregen die ik in moet vullen voordat ik een uitkering kan aanvragen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wel fijn, heb je tenminste wat te doen, en nog inkomen ook. En een uitzendbaan is altijd opzegbaar, dus kun je meteen weg als je wat beters tegenkomt... Gelukkig woon ik samen met mijn vriend, maar ik vind het niet prettig om afhankelijk van hem te moeten worden. Nu kan ik nog wel rondkomen van mijn stipendium van het noc-nsf, maar als dat over is, zal ik mijn handje bij mijn vriend moeten gaan omhooghouden. Iets wat ik gewoon echt niet wil.... Daarnaast zou hij heel graag een andere baan willen, maar ivm met financiele onzekerheid, moet hij nu wel blijven werken waar hij zit.... anders hebben we straks helemaal niks....
Niet als je meer quantitative richting hebt gestudeerd (wiskunde, econometrie , natuurkunde).quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ah ok, ABN en ING heb ik beide mijn CV etc. toegestuurd. ik wacht nog op een reactie.
verhaal is echter wel dat zowel de ABN als de ING heel veel met trainees werken, ben dus benieuwd wat de reactie zal zijn.
ik lees hierboven dat iemand besloten heeft om maar weer thuis te gaan wonen... same here, ik heb geen inkomen en dan zal ik toch ergens kosten moeten besparen![]()
En heb je als bouwkunde daar nog iets te zoekn toevallig??quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:43 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Niet als je meer quantitative richting hebt gestudeerd (wiskunde, econometrie , natuurkunde).
Bij ABN en ING hebben ze bepaalde functies in bijv. risk management waarbij deze studies de voorkeur hebben.
Bouwkunde weet ik niet. Volgens is het niet zo abstracte studie als voorgaande.(?)quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:44 schreef komrad het volgende:
[..]
En heb je als bouwkunde daar nog iets te zoekn toevallig??
ING RE kan wel maar daar kom je bijna niet binnen schijnt het
nee idd niet zo abstract, ach ja ik zie het allemaal welquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:52 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Bouwkunde weet ik niet. Volgens is het niet zo abstracte studie als voorgaande.(?)
Als wiskundige kun je heel erg veel. Ik heb ook wel wat ervaring met proggen, dus o pzich is dat het probleem niet. Ze zochten iemand die bijv wiskunde gedaan had.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:06 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?
P.S.
Interesseert financiering je misschien???
Wat is eigenlijk risk management? Ik zie het wel vaker staan, maar kan me er weinig bij voorstellen. En waarom willen ze daar iemand met wiskunde? Ik heb btw natuurkunde als bijvak gehad. :-Oquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:43 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Niet als je meer quantitative richting hebt gestudeerd (wiskunde, econometrie , natuurkunde).
Bij ABN en ING hebben ze bepaalde functies in bijv. risk management waarbij deze studies de voorkeur hebben.
euh als ik globaal moet uitleggen. (ben zelf geen expert).quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:09 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk risk management? Ik zie het wel vaker staan, maar kan me er weinig bij voorstellen. En waarom willen ze daar iemand met wiskunde? Ik heb btw natuurkunde als bijvak gehad. :-O
Ik heb op dit moment btw wel een baan. Ik ben YGT bij de ESA. Betaalt super, maar is maar voor 1 jaar. Dat jaar loopt af op 1 mei en ik wil dan graag al een nieuwe baan hebben.
Statistiek is voor een wiskundige supereasy. Bedoelen ze niet iets met econometrie????quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:53 schreef MizzEnroe het volgende:
Klinkt als een drukke baan.
Ik heb net even gekeken, maar ze vragen allemaal ervaring met statistieken en weet ik wat meer.
Ik mocht geen statistiek volgen op de universiteit. Dat was beneden onze stand.![]()
(intermediair)quote:Vereisten:
Je hebt een afgeronde academische opleiding in de studierichtingen financiële wiskunde of econometrie. Kennis van statistische tools en kennis van financiële (derivaten-) modellen, simulatietechnieken en verzekeringstechniek is een pré. Bij voorkeur heb je enige ervaring in het programmeren van software waarmee financiële projecties worden gemaakt zoals Prophet en heb je ervaring met het maken van ALM studies. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, bent in staat om ook schriftelijk helder te formuleren en hebt goede kennis van de Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk. Je herkent jezelf in de steekwoorden; pro-actieve professional, zelfstandige team-player.
wat voor studie heb je gedaan?quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb dinsdag een gesprek met een detacheringsbureau, misschien levert dat iets op.
Diplomageil!!??? Ik krijg con-ti-nu te horen dat ik niet aan de bak kom omdat ik teveel diploma's zou hebben en daar er alleen banen onder mijn niveau zijn en de werkgevers dat zelden vertrouwen ik daarom buiten de boot blijf vallen. RAAAGH!quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:02 schreef Forumschorem het volgende:
Zo, kwam er vandaag achter dat ik mijn limiet heb bereikt. Kan dus geen geld meer opnemen. En er lagen ook nog eens 2 rekeningen in de bus; een van de gemeente en een van ENECO. Stelletje uitzuigers. Straks (over een uurtje of 6) maar eens bellen met Sociale Zaken voor een voorschot op mijn uitkering want ik kan geen kant meer op! En diegene die zei dat Nederland diploma geil is heeft wat mij betreft wel gelijk. Ben vanmiddag alle UZB's langsgeweest en tegenwoordig vragen ze zelfs om een diploma zakkenbinden! Wat de fok, dat kan toch iedere mongool??? Met al die idiote regeltjes hier kom je nooit aan werk!
Noobquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:13 schreef Sovereign het volgende:
Hier ook nog geen succes, maar ik heb pas 3x gesolliciteerd 2 'afwijzingen', op een kantoor wacht ik nog.Wel zijn er maar heel weinig vacatures in noord-brabant voor startende advocaten.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |