Dat is de gedachte die mij ook op de been houdt...quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:29 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Schijnt per 2006 heel veel mensen op pensioen gaan.
Personeelwetenschappen (wo)... er is werk voor mensen met veeeeel ervaring, of op lager niveau: mbo zonder en met ervaring, of hbo, maar dan weer met ervaring.... ik weet het ook gewoon niet meer hoor..... ik ben nou een soort van internetjunkie (alle sites afgaan, overal cv achterlaten) en tegelijkertijd soort van huisvrouw.....quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:53 schreef komrad het volgende:
[..]
ja behalve dat topsporter zijn (verre van dat) denk ik dat onze situatie volkomen overeen komt. Ik ben al wat langer aan het zoeken. Welke studierichting heb je gedaan djenneke?
Op een bepaalde manier ga ik me dan toch weer iets beter voelen door je verhaal. IK word niet afgewezen als niet bemiddelbaar maar ze zeggen wel dat ik niet te veel moet verwachten ergo je mag heel blij zijn als je nog ooit iets van ons verneemt. IK ken ook alle sites inmiddels en daar word je ook niet vrolijker van, maar ik heb vandaag wel weer snel even een brief geschreven dus dat is wel weer positief. Ik zou zeggen houdt hoop. Qua uitzedbureau's is het voor mij nu juist een kansloze missie, ze hebben zelden werk, lachen je zo ongeveer in je gezicht uit. Ik heb dus geen auto en dat is vooral voor uitzendwerk een enorme handicap.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
Personeelwetenschappen (wo)... er is werk voor mensen met veeeeel ervaring, of op lager niveau: mbo zonder en met ervaring, of hbo, maar dan weer met ervaring.... ik weet het ook gewoon niet meer hoor..... ik ben nou een soort van internetjunkie (alle sites afgaan, overal cv achterlaten) en tegelijkertijd soort van huisvrouw.....(wel het laatste dat ik wil zijn).... daarnaast afstruinen van uitzendbureaus. Ik ben zelfs al door 3 werving en selectiebureaus afgewezen omdat ik 'niet bemiddelbaar' ben.... etc.... zwaar deprimerend dus...
Ik ben er ook door 2 opgenomen in het bestand, dus heel onbemiddelbaar zal ik nou ook weer niet zijn, maar ik heb gewoon echt nog geen ervaring, behalve telemarketing, topsporter, bijbaantjes, vakantiebaantjes en administratief medewerker. En daar heb je dus helemaal niks aan. Gelukkig heb ik dan weer wel een auto, maar die wordt me wel een beetje te duur, nu ik moet leven van 70% van het minimumloon....quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:04 schreef komrad het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier ga ik me dan toch weer iets beter voelen door je verhaal. IK word niet afgewezen als niet bemiddelbaar maar ze zeggen wel dat ik niet te veel moet verwachten ergo je mag heel blij zijn als je nog ooit iets van ons verneemt. IK ken ook alle sites inmiddels en daar word je ook niet vrolijker van, maar ik heb vandaag wel weer snel even een brief geschreven dus dat is wel weer positief. Ik zou zeggen houdt hoop. Qua uitzedbureau's is het voor mij nu juist een kansloze missie, ze hebben zelden werk, lachen je zo ongeveer in je gezicht uit. Ik heb dus geen auto en dat is vooral voor uitzendwerk een enorme handicap.
het wordt hier zo wel een klaag topic, maar ik heb niet eens een uitkering. Ik ben volgens het CWI goed bemiddelbaar maar ja geen ervaring. Het kromme is dat ik dus goed bemiddelbaar maar dat mijn perspectief slechts redelijk is, dat heeft te maken met, je raad het al, gebrek aan ervaring.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben er ook door 2 opgenomen in het bestand, dus heel onbemiddelbaar zal ik nou ook weer niet zijn, maar ik heb gewoon echt nog geen ervaring, behalve telemarketing, topsporter, bijbaantjes, vakantiebaantjes en administratief medewerker. En daar heb je dus helemaal niks aan. Gelukkig heb ik dan weer wel een auto, maar die wordt me wel een beetje te duur, nu ik moet leven van 70% van het minimumloon....
Het is ook geen uitkering, want daar heb ik geen recht op als topsporter zijnde, ik kan dus ook niet bij het CWI aankloppen. Maar ik krijg dat dus van het noc-nsf, en daar moet ik dus ook wel voor trainen, al komt het daar nu eigenlijk niet van, omdat ik wil gaan werken, en daar mee bezig ben. Mijn topsportstatus is momenteel behoorlijk waardeloos, ook omdat de knbb niets voor het damessnooker wil doen. In april loopt daardoor mijn topsportstatus af. Hopelijk heb ik dan een baan, of kan ik iig een ww-uitkering aanvragen. Zodat ik iig nog iets heb om van te leven...quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:17 schreef komrad het volgende:
[..]
het wordt hier zo wel een klaag topic, maar ik heb niet eens een uitkering. Ik ben volgens het CWI goed bemiddelbaar maar ja geen ervaring. Het kromme is dat ik dus goed bemiddelbaar maar dat mijn perspectief slechts redelijk is, dat heeft te maken met, je raad het al, gebrek aan ervaring.
Ik ben weer thuis gaan wonen for the time being omdat ik toch rond moet zien te komen, maar dat is niet echt een duurzame oplossing laat ik het zo zeggen
Jammer dat de dames niet hetzelfde betaald krijgen als de mannen, zo'n Hendry hoef je geen medelijden mee te hebben. Ik weet niet wat je situatie verder is, qua huisvesting en partner, maar als je uitkering afloopt van NOCNSF kan je er wel rekening mee gaan houden dat je de eerste maanden geen inkomen hebt. Je zit wel boven de leeftijdsgrens van 24 anders ben je helemaal zuur. Maar ja je kan er verder niet veel aan doen merk ik, ik dacht met mijn ir. titel zo werk te hebben, jammer maar helaas dus. Als dit nog lang duurt dan zit ik ook nog met een enorm gat in mijn cv.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is ook geen uitkering, want daar heb ik geen recht op als topsporter zijnde, ik kan dus ook niet bij het CWI aankloppen. Maar ik krijg dat dus van het noc-nsf, en daar moet ik dus ook wel voor trainen, al komt het daar nu eigenlijk niet van, omdat ik wil gaan werken, en daar mee bezig ben. Mijn topsportstatus is momenteel behoorlijk waardeloos, ook omdat de knbb niets voor het damessnooker wil doen. In april loopt daardoor mijn topsportstatus af. Hopelijk heb ik dan een baan, of kan ik iig een ww-uitkering aanvragen. Zodat ik iig nog iets heb om van te leven...
Ooit die film the hustler gezien?quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is ook geen uitkering, want daar heb ik geen recht op als topsporter zijnde, ik kan dus ook niet bij het CWI aankloppen. Maar ik krijg dat dus van het noc-nsf, en daar moet ik dus ook wel voor trainen, al komt het daar nu eigenlijk niet van, omdat ik wil gaan werken, en daar mee bezig ben. Mijn topsportstatus is momenteel behoorlijk waardeloos, ook omdat de knbb niets voor het damessnooker wil doen. In april loopt daardoor mijn topsportstatus af. Hopelijk heb ik dan een baan, of kan ik iig een ww-uitkering aanvragen. Zodat ik iig nog iets heb om van te leven...
erg krom allemaal... maar zelfs als je je trots opzij zet kan het nog tegenvallen. ik was aangenomen bij een bedrijf. hartstikke mooi allemaal totdat ze beginnen over de secundaire voorwaarden (primair wist ik dat ik er op achteruit zou gaan en daar had ik geen problemen mee, ik zou er van rond kunnen komen) en die vallen toch een partij tegen (een deel van de secundaire voorwaarden is verplicht om af te nemen en worden met je salaris verrekend) met als resultaat dat nadat ik verhuisd zou zijn nog niet eens rond zou kunnen komen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Forumschorem het volgende:
Maar ondertussen wordt je financiele situatie er niet beter op. Maar ik vertik het om straks mijn flat te worden uitgekickt omdat ik het niet meer kan betalen. Ik zet mijn trots morgen even opzij en ga gewoon solliciteren voor een of ander saai kutbaantje. (Maar dan moeten ze dus niet met dat 'je bent te hoog opgeleid'-gelul komen!) Je wil werken, je bent bereidt om onder je niveau en salaris te werken en dan kan het niet. Hoe krom is dat???
dus jij moet verplicht de producten van dit bedrijf waar je zelf werkt kopen???quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:44 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
erg krom allemaal... maar zelfs als je je trots opzij zet kan het nog tegenvallen. ik was aangenomen bij een bedrijf. hartstikke mooi allemaal totdat ze beginnen over de secundaire voorwaarden (primair wist ik dat ik er op achteruit zou gaan en daar had ik geen problemen mee, ik zou er van rond kunnen komen) en die vallen toch een partij tegen (een deel van de secundaire voorwaarden is verplicht om af te nemen en worden met je salaris verrekend) met als resultaat dat nadat ik verhuisd zou zijn nog niet eens rond zou kunnen komen...
tot zover het onder mijn niveau solliciteren
De mannelijk topsporters in NL krijgen hetzelfde als ik hoor, alleen krijgen zij ook uitzendingen naar het buitenland, zodat zij ook hun a-status kunnen verdedigen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:29 schreef komrad het volgende:
[..]
Jammer dat de dames niet hetzelfde betaald krijgen als de mannen, zo'n Hendry hoef je geen medelijden mee te hebben. Ik weet niet wat je situatie verder is, qua huisvesting en partner, maar als je uitkering afloopt van NOCNSF kan je er wel rekening mee gaan houden dat je de eerste maanden geen inkomen hebt. Je zit wel boven de leeftijdsgrens van 24 anders ben je helemaal zuur. Maar ja je kan er verder niet veel aan doen merk ik, ik dacht met mijn ir. titel zo werk te hebben, jammer maar helaas dus. Als dit nog lang duurt dan zit ik ook nog met een enorm gat in mijn cv.
Zo goed ben ik nou ook weer nietquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ooit die film the hustler gezien?![]()
hahahaquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo goed ben ik nou ook weer niet![]()
Dat gat in mijn cv dreigt een beetje, ben pas sinds oktober echt serieus aan het zoeken en doe wel wat uitzendwerk maar dat is niet echt veel. Als je recht op een uitkering hebt vraag je die toch gewoon aan op het moment dat je geen geld meer krijgt via NOC.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
De mannelijk topsporters in NL krijgen hetzelfde als ik hoor, alleen krijgen zij ook uitzendingen naar het buitenland, zodat zij ook hun a-status kunnen verdedigen...
Volgens mijn informatie heb ik gewoon recht op een uitkering hoor. Beroepssporter valt gewoon onder werk. Ik ben overigens 26 jaar oud.
Dat is wel rottig zo'n gat, maar misschien moet je dan zien ergens in een bestuur te komen, van iets dat je leuk vindt ofzo, en anders zou ik toch maar vrijwilligers werk gaan doen, ondanks je terechte bezwaren daartegen...
Dat ben ik ook wel van plan, maar hoop toch eigenlijk dan al wel werk te vinden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Dat gat in mijn cv dreigt een beetje, ben pas sinds oktober echt serieus aan het zoeken en doe wel wat uitzendwerk maar dat is niet echt veel. Als je recht op een uitkering hebt vraag je die toch gewoon aan op het moment dat je geen geld meer krijgt via NOC.
BTW wat zijn je plannen om deze situatie te veranderen?
maar je wil neem ik aan iets met je opleiding gaan doen, kan je bv een aanvullende opleiidng volgen waardoor je kansen toenemen op werk. Ik weet niet of je je dat financieel kan veroorloven. Mss tegelijktijd snookerles geven of zo? ik roep ook maar iets hoorquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel van plan, maar hoop toch eigenlijk dan al wel werk te vinden.
Ik stop met snooker. EN wil dus echt gaan werken, het enige dat ik daar aan kan doen, is blijven schrijven, aan iedereen vragen of er bij hun werkgever niet nog werk is, uitzendbureaus af blijven gaan, vacaturesites in de gaten blijven houden. Anders weer ik het dus ook niet....
daar komt het wel op neer en het zijn producten die ik niet nodig heb...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:51 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dus jij moet verplicht de producten van dit bedrijf waar je zelf werkt kopen???
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:02 schreef Forumschorem het volgende:
Zo, kwam er vandaag achter dat ik mijn limiet heb bereikt. Kan dus geen geld meer opnemen. En er lagen ook nog eens 2 rekeningen in de bus; een van de gemeente en een van ENECO. Stelletje uitzuigers. Straks (over een uurtje of 6) maar eens bellen met Sociale Zaken voor een voorschot op mijn uitkering want ik kan geen kant meer op! En diegene die zei dat Nederland diploma geil is heeft wat mij betreft wel gelijk. Ben vanmiddag alle UZB's langsgeweest en tegenwoordig vragen ze zelfs om een diploma zakkenbinden! Wat de fok, dat kan toch iedere mongool??? Met al die idiote regeltjes hier kom je nooit aan werk!
Vreemd verhaal. Kun je wat duidelijker zijn over die secundaire arbeidsvoorwaarden? 'Gedwongen winkelnering' is bij wet verboden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
daar komt het wel op neer en het zijn producten die ik niet nodig heb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |