abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25085061
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:41 schreef Koobus het volgende:
4 mensen??? Bij een overheidsinstelling zeker?
Hoezo? Ik werk nu bij voor mij de 3e overheidsinstelling en nog nooit met 4 mensen gezeten hoor.
Maximaal 3 personen (en dat meestal bij een 2e gesprek).
pi_25085174
Dit was dus bij een eerste gesprek, 1 man van PenO en 3 mensen van de afdeling waar ik wellicht ga werken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25085349
Beste mensen, ik heb deze hele thread doorgelezen en er komen allerlei nare herinneringen bij me boven. Ik leef erg met jullie allen mee en ik hoop echt dat jullie allemaal heel snel werk vinden. Alle tips zijn wel een beetje gezegd, ik wou dat ik een baan voor jullie toveren kon.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 14 februari 2005 @ 13:46:36 #229
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25085659
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:54 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hoezo? Ik werk nu bij voor mij de 3e overheidsinstelling en nog nooit met 4 mensen gezeten hoor.
Maximaal 3 personen (en dat meestal bij een 2e gesprek).
Als koningin hoef je toch helemaal niet te solliciteren?

Het is mijn ervaring dat je bij een overheidsinstelling altijd met 3 of 4 (een keer 6!) mensen zit te praten, terwijl dit in het bedrijfsleven altijd maar 1 of 2 is.

Ik vind meer dan twee eigenlijk schandalig. Een sollicitant is natuurlijk niet volledig op zijn gemak als hij komt en je maakt het er ook niet beter op als je een heel comite aan laat rukken. Terwijl je als werkgever juist probeert om een ontspannen sfeer te creeren, omdat je de sollicitant goed wilt leren kennen.

(Een vriend van mij heeft wel eens gesolliciteerd bij een universiteit. Daar zaten ze met 12 man! Hoe bedoel je, geen ruimte om te bezuinigen?)
Master of my domain
pi_25086060
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:58 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Mss ligt het aan mij maar goed:
Persoon 1: Zoekt nieuw werk, zend 15 sollicitatie's, wordt aangenomen.
Persoon 2: Zoekt werk in het buitenland, na 3 weken heeft hij een baan en verhuist.
Persoon 3: Zoekt nieuw werk, zend 30 sollicitatie's de deur uit en heeft per 1/3/05 een nieuwe baan.
Persoon 4 zoekt extra werk, zend 4 sollicitatie's, en ze heeft werk.
Persoon 5 etc

Die personen hebben een opleiding afgerond beginnende bij MAVO! tot en met HBO.. en jaren werkervaring...

Content en Randstad hebben zat banen, oa bij Banken, verzekeraars, UPS/Chello, en noem het maar op....
Ik ben bij Content en Randstad weggestuurd, omdat ze zeer zeker geen banen voor mij zouden hebben. Ik ben te hoog geschoold.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_25086121
mizzenroe dat is wel erg zuur. Ik kan via uitzendbureau wel van dat prutswerk doen maar ik zal blij zijn als het iets wordt en ik fatsoenlijk werk kan gaan doen, is ook wel onder mijn 'niveau' maar iig HBO functie
pi_25086159
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:46 schreef Koobus het volgende:

[..]

Als koningin hoef je toch helemaal niet te solliciteren?

Het is mijn ervaring dat je bij een overheidsinstelling altijd met 3 of 4 (een keer 6!) mensen zit te praten, terwijl dit in het bedrijfsleven altijd maar 1 of 2 is.

Ik vind meer dan twee eigenlijk schandalig. Een sollicitant is natuurlijk niet volledig op zijn gemak als hij komt en je maakt het er ook niet beter op als je een heel comite aan laat rukken. Terwijl je als werkgever juist probeert om een ontspannen sfeer te creeren, omdat je de sollicitant goed wilt leren kennen.

(Een vriend van mij heeft wel eens gesolliciteerd bij een universiteit. Daar zaten ze met 12 man! Hoe bedoel je, geen ruimte om te bezuinigen?)
Ik vind 2 personen ook genoeg hoor.
In een tweede gesprek kan het wel wat meer zijn.

12 man??!?!? Dat is echt belachelijk.
pi_25086211
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef komrad het volgende:
mizzenroe dat is wel erg zuur. Ik kan via uitzendbureau wel van dat prutswerk doen maar ik zal blij zijn als het iets wordt en ik fatsoenlijk werk kan gaan doen, is ook wel onder mijn 'niveau' maar iig HBO functie
Ja, dat is idd heel erg zuur.

Mij maakt het ook weinig uit of ik onder mijn niveau werk, maar de werkgevers zien dat liever niet.
pi_25086699
Ik weet het, maar ik ben al lang blij dat ik een 2e gesprek heb, is ook goed voor de ervaring. Kan iemand me iets vertellen wat ik in dat gesprek kan verwachten?
  maandag 14 februari 2005 @ 15:36:10 #235
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_25086773
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:58 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Mss ligt het aan mij maar goed:
Persoon 1: Zoekt nieuw werk, zend 15 sollicitatie's, wordt aangenomen.
Persoon 2: Zoekt werk in het buitenland, na 3 weken heeft hij een baan en verhuist.
Persoon 3: Zoekt nieuw werk, zend 30 sollicitatie's de deur uit en heeft per 1/3/05 een nieuwe baan.
Persoon 4 zoekt extra werk, zend 4 sollicitatie's, en ze heeft werk.
Persoon 5 etc

Die personen hebben een opleiding afgerond beginnende bij MAVO! tot en met HBO.. en jaren werkervaring...

Content en Randstad hebben zat banen, oa bij Banken, verzekeraars, UPS/Chello, en noem het maar op....
leuk dat jij een handjevol mensen kent die zomaar weer aan het werk zijn of zomaar kunnen wisselen van baan. ik denk dat je de uitzondering op de regel bent wat dat betreft... Ervaring en diploma's zeggen wat dat betreft ook niet zoveel... als ik mij zelf als voorbeeld neem; Universiteit afgerond en 4 jaar relevante werkervaring en zelfs dan via uitzendbureau's te horen krijgen dat ze mij wel inschrijven maar dat ik nergens op moet rekenen is niet echt hoopgevend of wel dan ?

Ontopic: ik heb inmiddels een tweede gesprek gehad en hoor vrijdag of ik aangenomen wordt.
naast mij is er nog 1 andere kandidaat. nu maar hopen dat dat geen blonde vrouw is die onder het bureau duikt

En anders gaan we maar weer verder met zoeken
Neerkomen wel!
pi_25087066
Misschien een tip voor mensen die wanhopig zijn en het soort werk al niet meer uitmaakt: probeer eens een benzinepomp. En dan met name die aan de snelweg. Mijn ervaring (werk er alweer 2 jaar als bijbaan) is dat het personeel regelmatig wisselt en er altijd wel mensen nodig zijn. Het is natuurlijk niet HBO-niveau, maar je krijgt er wel degelijk euro's voor! En ik vind het loon redelijk.

Zeker als je ook bereid bent 's nachts te werken, kan je aardig wat uren maken voor een redelijk loon. Doorgroeimogelijkheden zijn er zeker wel, die oliemaatschappijen zijn gigantisch. Alleen sommige stations zijn franchise en dan valt dat natuurlijk tegen.

www.total.nl (www.servauto.nl)
www.shell.nl
www.bp.nl
www.texaco.nl
www.esso.nl

etc.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 04:45:57 #237
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25095655
Vrijdag mijn gesprek gehad bij een overheidsinstelling in Soesterberg. Ging best wel lekker, maar helaas voor mij was ik pas de eerste kandidaat. Ze moesten er nog iets van 2 a 3 'overhoren'. Maar mijn gesprek ging naar mijn mening best goed. Ik wist ook overal een goed en ruim antwoord op te geven. Mijn ervaring met overheidsinstellingen (heb hiervoor 2 jaar bij de ITO en een half jaar bij het RIVM gewerkt) is dat het op zich allemaal wel vrij rielekste banen zijn (in de zin van informele sfeer enzo) dus ik hoop dat ik die baan krijg. En de werkzaamheden zijn lekker gevarieerd. De afstand is ook goed te doen, al is het met het OV vrij moeilijk te bereiken. Maar ja, ik heb ook nog een fiets.

Iemand anders al wat gehoord?
weg
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:12:32 #238
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_25098444
Ik heb net mijn tweede gesprek achter de rug..... maar ik heb er geen hoogte van kunnen krijgen...... Tis echt afwachten nu.
Ben best bang dat ik weer afgewezen zal worden, maar ik wil het zo graaaaaaaaaag!
That's the way the cookie crumbles
pi_25098562
ja ijzerkoekje, ik hoop hetvoor je maar je kan niets anders doen dan afwachten, simple as that
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:49:24 #240
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25100753
Ja, dat doe ik nu ook. En ik verveel me de tyfus!

Maar gelukkig zorgen die rakkers bij SoZa voor wat stress. Had vrijdag een voorschot aangevraagd omdat ik anders eind van de maand mijn huur enzo niet meer kan ophoesten, en nou is die sukkel die mijn bijstandsuitkering behandeld ziek! En overpakken ho maar, want dan 'raakt alles in de knoei'. En ik godverdomme maar wachten! Zegt zo'n kneus nog: 'Ja als die er over een week nog niet is dan neem ik of iemand anders het wel over.' Die mafketels denken zoiets van: 'och, die sjaak is toch werkloos dus die kan wel effe wachten!' Nou, niet dus!!! Uitkeringsinstanties...

Ik hoop echt dat ik word aangenomen want dan ben ik voorlopig van dit gezeik af!
weg
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:34:43 #241
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_25102183
ach jij hebt tenminste een uitkering, kom ik niet voor in aanmerking...
Neerkomen wel!
pi_25109571
Ik heb dus morgen mijn 2e gesprek, zoals al eerder vermeld. Ik wil graag weten wat gespreksonderwerpen zijn tijdens zo'n 2e gesprek, iemand die hier ervaring mee heeft? zal toch wel. Alvast dank
pi_25109722
Ik heb maar 1 keer een tweede gesprek gehad en daarin werden me een paar vragen gesteld.
Onder andere wanneer ik voor het laatst op terecht gewezen was en hoe ik erop reageerde. Ik gaf een heel erg mooie reden en wel was de ondervrager degene die me terecht had gewezen en ik lostte het heel netjes op. Overigens zat hij fout en heeft hij zich daarna nog verontschuldigd.

Ik kreeg de baan, maar ik sloeg hem af, omdat ik al een baan bij de ESA had aangenomen. 600 euri per maand verschil. Netto...

Verwacht een paar psychologische vragen. Als dit het laatste gesprek is, geven ze ook het salaris aan, of ze vragen jou naar een salaris indicatie. Mochten ze je willen aannemen dan.

Heel veel succes! Ik hoop dat dit het wordt voor jou.
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:31:39 #244
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25109744
Vaak is het eerste gesprek meer een kennismaking en het tweede gesprek is meer inhoudelijk over de baan. Maar er zijn geen standaardregels voor, dus het kan overal over gaan.
Master of my domain
pi_25109772
Het eerste gesprek ging al inhoudelijk vrij veel over de baan zelf, ik heb ook geen idee wat ik voor salaris moet/kan vragen
pi_25110009
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:29 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik heb maar 1 keer een tweede gesprek gehad en daarin werden me een paar vragen gesteld.
Onder andere wanneer ik voor het laatst op terecht gewezen was en hoe ik erop reageerde. Ik gaf een heel erg mooie reden en wel was de ondervrager degene die me terecht had gewezen en ik lostte het heel netjes op. Overigens zat hij fout en heeft hij zich daarna nog verontschuldigd.

Ik kreeg de baan, maar ik sloeg hem af, omdat ik al een baan bij de ESA had aangenomen. 600 euri per maand verschil. Netto...

Verwacht een paar psychologische vragen. Als dit het laatste gesprek is, geven ze ook het salaris aan, of ze vragen jou naar een salaris indicatie. Mochten ze je willen aannemen dan.

Heel veel succes! Ik hoop dat dit het wordt voor jou.
600 euro is wel veel!
pi_25110097
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:33 schreef komrad het volgende:
Het eerste gesprek ging al inhoudelijk vrij veel over de baan zelf, ik heb ook geen idee wat ik voor salaris moet/kan vragen
Dat is meestal moeilijk ja. Kan ook zijn dat ze zelf iets voorstellen en dat je dan alleen maar ja of nee hoeft te zeggen, dat is makkelijk. Als je pech hebt, moet je zelf iets aangeven.

Vraag iig altijd meer dan wat je in een vorige baan verdient hebt.
pi_25110180
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:00 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Dat is meestal moeilijk ja. Kan ook zijn dat ze zelf iets voorstellen en dat je dan alleen maar ja of nee hoeft te zeggen, dat is makkelijk. Als je pech hebt, moet je zelf iets aangeven.

Vraag iig altijd meer dan wat je in een vorige baan verdient hebt.
klein probleempje, dit zou meer eerste 'echte' baan moeten worden. Ik heb sinds mijn afstuderen alleen maar uitzendwerk kunnen doen
Iemand enige indicatie wat ik kan vragen met een universitaire opleiding bouwkunde, ik heb geen idee namelijk
pi_25110235
Hmm. Wat ik zo me heen gehoord heb, is het redelijk normaal met uni te beginnen bij 1800 bruto, maar dat vind ik zelf erg laag. Ik wil zelf zo'n 3000 vragen, maar ik ga ervanuit dat het wel lager zal uitvallen. Ik hoop op zo'n 2500 bruto per maand. Ik heb ook uni, alleen wiskunde. :-)

Helpt dit je?
pi_25110281
Nou niet zo heel veel, omdat wiskundigen veel schaarsen zijn (met name de technisch wiskundigen als i khet goed heb). BIj de functie stond minimum salaris 1900 max 3100, maar het is eigenlijk een HBO functie. Is het een idee om voor 2100-2200 te gaan en genoegen te nemen met 2000 of zo?

BTW waar heb je gestudeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')