Hoezo? Ik werk nu bij voor mij de 3e overheidsinstelling en nog nooit met 4 mensen gezeten hoor.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:41 schreef Koobus het volgende:
4 mensen??? Bij een overheidsinstelling zeker?
Als koningin hoef je toch helemaal niet te solliciteren?quote:Op maandag 14 februari 2005 12:54 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hoezo? Ik werk nu bij voor mij de 3e overheidsinstelling en nog nooit met 4 mensen gezeten hoor.
Maximaal 3 personen (en dat meestal bij een 2e gesprek).
Ik ben bij Content en Randstad weggestuurd, omdat ze zeer zeker geen banen voor mij zouden hebben.quote:Op maandag 14 februari 2005 11:58 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Mss ligt het aan mij maar goed:
Persoon 1: Zoekt nieuw werk, zend 15 sollicitatie's, wordt aangenomen.
Persoon 2: Zoekt werk in het buitenland, na 3 weken heeft hij een baan en verhuist.
Persoon 3: Zoekt nieuw werk, zend 30 sollicitatie's de deur uit en heeft per 1/3/05 een nieuwe baan.
Persoon 4 zoekt extra werk, zend 4 sollicitatie's, en ze heeft werk.
Persoon 5 etc
Die personen hebben een opleiding afgerond beginnende bij MAVO! tot en met HBO.. en jaren werkervaring...
Content en Randstad hebben zat banen, oa bij Banken, verzekeraars, UPS/Chello, en noem het maar op....
Ik vind 2 personen ook genoeg hoor.quote:Op maandag 14 februari 2005 13:46 schreef Koobus het volgende:
[..]
Als koningin hoef je toch helemaal niet te solliciteren?![]()
Het is mijn ervaring dat je bij een overheidsinstelling altijd met 3 of 4 (een keer 6!) mensen zit te praten, terwijl dit in het bedrijfsleven altijd maar 1 of 2 is.
Ik vind meer dan twee eigenlijk schandalig. Een sollicitant is natuurlijk niet volledig op zijn gemak als hij komt en je maakt het er ook niet beter op als je een heel comite aan laat rukken. Terwijl je als werkgever juist probeert om een ontspannen sfeer te creeren, omdat je de sollicitant goed wilt leren kennen.
(Een vriend van mij heeft wel eens gesolliciteerd bij een universiteit. Daar zaten ze met 12 man! Hoe bedoel je, geen ruimte om te bezuinigen?)
Ja, dat is idd heel erg zuur.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef komrad het volgende:
mizzenroe dat is wel erg zuur. Ik kan via uitzendbureau wel van dat prutswerk doen maar ik zal blij zijn als het iets wordt en ik fatsoenlijk werk kan gaan doen, is ook wel onder mijn 'niveau' maar iig HBO functie
leuk dat jij een handjevol mensen kent die zomaar weer aan het werk zijn of zomaar kunnen wisselen van baan. ik denk dat je de uitzondering op de regel bent wat dat betreft... Ervaring en diploma's zeggen wat dat betreft ook niet zoveel... als ik mij zelf als voorbeeld neem; Universiteit afgerond en 4 jaar relevante werkervaring en zelfs dan via uitzendbureau's te horen krijgen dat ze mij wel inschrijven maar dat ik nergens op moet rekenen is niet echt hoopgevend of wel dan ?quote:Op maandag 14 februari 2005 11:58 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Mss ligt het aan mij maar goed:
Persoon 1: Zoekt nieuw werk, zend 15 sollicitatie's, wordt aangenomen.
Persoon 2: Zoekt werk in het buitenland, na 3 weken heeft hij een baan en verhuist.
Persoon 3: Zoekt nieuw werk, zend 30 sollicitatie's de deur uit en heeft per 1/3/05 een nieuwe baan.
Persoon 4 zoekt extra werk, zend 4 sollicitatie's, en ze heeft werk.
Persoon 5 etc
Die personen hebben een opleiding afgerond beginnende bij MAVO! tot en met HBO.. en jaren werkervaring...
Content en Randstad hebben zat banen, oa bij Banken, verzekeraars, UPS/Chello, en noem het maar op....
600 euro is wel veel!quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:29 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik heb maar 1 keer een tweede gesprek gehad en daarin werden me een paar vragen gesteld.
Onder andere wanneer ik voor het laatst op terecht gewezen was en hoe ik erop reageerde. Ik gaf een heel erg mooie reden en wel was de ondervrager degene die me terecht had gewezen en ik lostte het heel netjes op.Overigens zat hij fout en heeft hij zich daarna nog verontschuldigd.
Ik kreeg de baan, maar ik sloeg hem af, omdat ik al een baan bij de ESA had aangenomen. 600 euri per maand verschil. Netto...
Verwacht een paar psychologische vragen. Als dit het laatste gesprek is, geven ze ook het salaris aan, of ze vragen jou naar een salaris indicatie. Mochten ze je willen aannemen dan.
Heel veel succes! Ik hoop dat dit het wordt voor jou.
Dat is meestal moeilijk ja. Kan ook zijn dat ze zelf iets voorstellen en dat je dan alleen maar ja of nee hoeft te zeggen, dat is makkelijk. Als je pech hebt, moet je zelf iets aangeven.quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:33 schreef komrad het volgende:
Het eerste gesprek ging al inhoudelijk vrij veel over de baan zelf, ik heb ook geen idee wat ik voor salaris moet/kan vragen
klein probleempje, dit zou meer eerste 'echte' baan moeten worden. Ik heb sinds mijn afstuderen alleen maar uitzendwerk kunnen doenquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:00 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat is meestal moeilijk ja. Kan ook zijn dat ze zelf iets voorstellen en dat je dan alleen maar ja of nee hoeft te zeggen, dat is makkelijk. Als je pech hebt, moet je zelf iets aangeven.
Vraag iig altijd meer dan wat je in een vorige baan verdient hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |