d'r is gewoon niemand die het leestquote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:28 schreef MDF het volgende:
Net of je over Nederland aan het lezen bent...........![]()
Lees alleen de acht punten en het doet me heel erg denken aan onze muilti-culti soepquote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:46 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
d'r is gewoon niemand die het leest
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga dat echt niet lezen, het is notabene in de taal van onze gemeenschappelijke vijand !
Ik ben benieuwd welk punt je zwak vond. Ik zie zeker paralellen met ons kleine landje met duidelijke punten waar het fout gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:41 schreef Re het volgende:
zwakke argumentatie maar leuke poging
sorry hoor, maar voor zover ik weet heeft belgie niet zulke crissisen gehad of heeft ze op het moment ook niet. Canada heeft alleen kleine groepen onder de quebecanen die voor onafhankelijkheid zijn en die groeperingen zijn zeker niet geweldadig en ik heb ook nog nooit gehoord van serieuze initiatieven van friezen voor onafhankelijkheid.quote:The historical scholar Seymour Lipset put it this way: 'The histories of bilingual and bi-cultural societies that do not assimilate are histories of turmoil, tension, and tragedy.' Canada, Belgium, Malaysia, Lebanon all face crises of national existence in which minorities press for autonomy, if not independence.
ik heb het wel degelijk gelezen en hij heeft gelijk. Die onderzoekers hadden ook gewoon over Nederland kunnen praten.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:46 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
d'r is gewoon niemand die het leest
het ging om de onafhankelijkheidsgevoelens die er waren. Amerikanen willen niet graag een staat verliezen en ik geef ze geen ongelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:49 schreef lawine2 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar voor zover ik weet heeft belgie niet zulke crissisen gehad of heeft ze op het moment ook niet. Canada heeft alleen kleine groepen onder de quebecanen die voor onafhankelijkheid zijn en die groeperingen zijn zeker niet geweldadig en ik heb ook nog nooit gehoord van serieuze initiatieven van friezen voor onafhankelijkheid.
vooral dat laatste laat natuurlijk zien dat het hele gedoe puur is om geld te verdienen. want het is immers puur een PR stunt.
van jouw vijand zal je bedoelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga dat echt niet lezen, het is notabene in de taal van onze gemeenschappelijke vijand !
Het is alleen frappant dat het merendeel van die 8 punten allang een feit is en Amerika bestaat nog steeds. Culturen worden niets opgelegd in de VS, er is geen enkele dwang daartoe. In staten als New Mexico, Texas en California is Spaans allang en breed de tweede (bijna eerste) taal en worden overheidspublicaties in 2 talen gedrukt, zelfde geld voor NYC.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:51 schreef freud het volgende:
Ik ben benieuwd welk punt je zwak vond. Ik zie zeker paralellen met ons kleine landje met duidelijke punten waar het fout gaat.
Da's je username ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, jongen. De Islam is onze vijand.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Helder commentaar op een helder stuk, waar ik mij graag bij aansluit.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het een duidelijk en helder stuk. Zoals al vaker gezegd, er bestaan amper multiculturele samenlevingen waar het prettig leven is. Juist in multiculturele samenlevingen heb je veel discriminatie, ongelijkheid en spanningen tussen bevolkingsgroepen. De meest stabiele, meest veilige en meest tolerante samenlevingen zijn over het algemeen toch de monoculturele.
Neem nou bijvoorbeeld Nederland. Is het nou allemaal zo fantastische geworden met die multikul? Leraren worden door het hoofd geschoten, filmmakers afgeslacht, eerwraak aan de orde van de dag, sociale en etnische spanningen, verloederde wijken, enz, enz, enz. Die meneer heeft volgens mij groot gelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |