___quote:Heerenveen zonder Klaas Jan Huntelaar
Heerenveen zal het zondagmiddag moeten doen zonder oud Graafschap-speler Klaas Jan Huntelaar. De spits die furore maakt in Friesland en deze week nog een fraaie treffer tegen Newcastle maakte is te geblesseerd.
De confrontatie met de Superboeren komt voor de met liesklachten kampende topscorer van Heerenveen te vroeg. Huntelaar wordt gespaard, misschien met het oog op de return tegen Newcastle, maar waarschijnlijker is dat de goaltjesdief klaargestoomd wordt voor volgende week zondag als PSV op bezoek komt in het Abe Lenstra Stadion.
Heerenveen kan in Doetinchem rekenen op behoorlijke weerstand. In de wetenschap dat mededegradatiekandidaat RBC vrijdag een zege boekte op Willem II, is het zaak voor de Achterhoekers om punten te pakken. Verbeek rekent op veel weerstand. ,,De Graafschap speelt vechtvoetbal. Daar moeten we niet in mee gaan, want dan spelen we ze in de kaart,’’ liet de trainer vandaag in de kolommen van de Leeuwarder Courant weten.
Heerenveen ging op het hoogste niveau acht maal op bezoek bij De Graafschap. De statistieken zijn in het voordeel van Heerenveen. De Feansters wonnen vier van de acht duels en verloren op De Vijverberg slechts één maal en dat is inmiddels alweer bijna acht jaar geleden. De laatste zege van Heerenveen dateert van 16 februari 2003. Het werd die dag 1-5 en dat was ook meteen de grootste overwinning die ooit in Doetinchem geboekt werd.
De Graafschap moet het doen zonder de geschorste Garry De Graef, terwijl Vandenbroeck en Sousa twijfelgevallen zijn. Trainer Gert Kruys verwacht een moeilijke wedstrijd, maar vindt het een voordeel dat Heerenveen donderdag nog Europees actief was. ,,Dit duel heeft de ploeg behoorlijk wat inspanning gekost. Maar Heerenveen heeft een behoorlijk grote selectie en zal dus ongetwijfeld een goed elftal het veld in sturen.’’
quote:Loovens noemt geruchten onzin
Glenn Loovens ontkent het bericht dat hij niet tegen Feyenoord mocht spelen anderhalve week geleden. De 21-jarige verdediger reageert hiermee op het nieuws dat hij niet in actie zou mogen komen tegen zijn feitelijke werkgever, wat zou zijn vastgelegd in de huurovereenkomst.
De speler werd vorige maand uitgeleend aan De Graafschap, maar de overgang ging in eerste instantie niet door. Pas drie dagen na de ontmoeting De Graafschap-Feyenoord in Doetinchem, die in 2-7 eindigde, kwam de transfer alsnog tot stand. ,,Echt onzin, dat nieuws. Er zijn zelfs foto’s gemaakt van mijn lies in het ziekenhuis. Dat kunnen ze allemaal nagaan. Ik snap niet hoe dit bericht in de wereld is gekomen.’’ Loovens speelt in ieder geval tot het einde van het seizoen op huurbasis voor De Graafschap. ,,In principe keer ik dan weer terug naar Feyenoord. Er is niet gesproken over een langer verblijf.’’
quote:Van Beukering: Dit is fantastisch
Jhon van Beukering scoorde twee keer en leidde De Graafschap naar de derde zege na de winterstop. "Dit is gewoon hartstikke fantastisch."
"We konden goed meekomen met Heerenveen en na rust kwamen we goed de kleedkamer uit. Gelukkig komen we op 1-0. Toen ging het publiek er achter staan en speelden we goed voetbal. Na de 1-1komt er toch een beetje angst, maar we bleven voor de volle winst gaan." Van Beukering scoorde fraai de 1-0. "Mijn mooiste tot nu toe. Ik kapte me goed vrij en schoot met links bijna in de kruising. De 2-1 schoot ik van 25 meter onder de keeper door."
Het is wel De Graafschap he en geen Vitesse. VDB is gewoon met een kratje Grolsch omgekochtquote:Op zondag 20 februari 2005 22:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Samaras is een goede speler om in te laten valen, maar voor een hele wedstrijd is het niet veel volgens mij. Een blunder van Vandenbussche trouwens.... die komt binnenkort vast met een Mercedes aanrijden op de training van Heerenveen.
Echte superboerenmentaliteitquote:Op maandag 21 februari 2005 00:32 schreef MaxPower het volgende:
VDB speelde verder een prima wedstrijd met nog een aantal ingrepen. De bal daalde heel snel en raar, maar dan nog had ie em moeten hebben. Volgens mij zijn zwakke punt, hij gaat niet snel genoeg naar de grond als het nodig is.
En Huntelaar zou eigenlijk 6 weken rust moeten hebben om al zijn overbelaste spieren rust te geven, maar dan kunnen we inderdaad net zo goed stoppen. Wat een held.
Ado is te goed, Willem 2 en NEC zijn in te halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:48 schreef xJapser het volgende:
Wat is de opnie hier...gaat de Graafschap op miraculeuze wijze de NC nog ontlopen???? Ik zie mogelijkheden
Swerts, Grujic, Den Ouden, Bodde, V/d Leegte, V/d Gun, De Vries, Smith, Edson, Polak en Stroeve zijn echt niet slecht hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ado te goed? Leg de selctie van die drie een naast elkaar, weet je wat leg die van RBC er ook eens naast.. Ado stelt geen reet voor. Voetballers gaan echter met samen geknepen billetjes naar ADO. Willem II heeft een betere selectie, RBC minimaal gelijkwaardig, en NEC heeft op zich een paar goede spelers, maar de selctie is niet evenwichtig genoeg. We mogen blij zijn dat we nacompetitie mogen spelen.....
Komt onverwacht..maar wel goed besluit!!! Oprotten met die clubvernieler. En nu is de weg vrij voor Leo Beenhakker om van de Graafschap een middenmoter - subtopper te maken !!quote:Per heden gaan vbv De Graafschap en Algemeen Directeur Johan Tukker (50) uit elkaar. Verschil van inzicht over het beleid en het uit te voeren beleid met de Raad van Commissarissen ligt hieraan ten grondslag. Johan Tukker was vanaf 15 januari 2004 in dienst bij De Graafschap als Algemeen Directeur.
z'n naam ging vorig jaar ookal rond, dus zou best kunnen kloppenquote:VI: Fitsch staat klaar bij De Graafschap
Johan Tukker is nog niet de laan uit gestuurd bij De Graafschap, of zijn opvolger (Ton Fitsch) staat al weer klaar. Fitsch stapte vorige week uit onvrede op bij eerste divisionist AGOVV, en werkte al eerder (liefst zeven jaar) bij de club uit Doetinchem.
'Ik weet nog nergens van, maar De Graafschap is een schitterende club', aldus Fitsch deze week in Voetbal International. 'Als ze me benaderen, sta ik er zever voor open.'
Subtopper denk ik ook niet, maar waarom kan De Graafschap geen middenmoter worden? De aanhang van De Graafschap is groter dan die van AZ (zonder de glory-hunters) en RKC Waalwijk.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:07 schreef Yeahinho het volgende:
Newbie.
Wil je serieus beweren dat je denkt dat De Graafschap een stabiele subtopper in de eredivisie gaat worden?
quote:Van Beukering mist wedstrijd tegen AZ
Tot overmaat van ramp kan trainer Gert Kruys zondag voor de wedstrijd tegen AZ geen beroep doen op clubtopscorer Jhon van Beukering. Er is vocht in zijn knie geconstateerd.
Tijdens de wedstrijd afgelopen week tegen NAC kreeg hij last aan zijn linkerknie. Een MRI-scan toonde aan dat er niets beschadigd was, doch dat hij wel minimaal een weekje rust moet houden omdat er wel vocht zichtbaar was.
stel je eigen toch niet zo aan,alsof we nog kans hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2005 16:47 schreef Yeahinho het volgende:
Die Roelofsen gaat nog wel een paar belangrijke doelpuntjes erin prikken ben ik bang.
Kom op man doe es ff realistisch....wat heeft ie nou gepresteerd toen is al bij ons speelde???? 3 goals in 29 wedstrijden. Nounou...petje af hoor. Had je nog beter Schulp terug kunnen halen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
RICHARD ROELOFSEN!!!!!!
Als je dit een paniek aankoop vindt ben je nog niet zo lang supporter van De Graafschap, of je ging al die jaren met je ogen dicht. De ideale spits voor ons voetbal....
Ruilen dan maar?quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:38 schreef xJapser het volgende:
[..]
. Had je nog beter Schulp terug kunnen halen.
Correct...geen lange termijn beleid. En ik ben trouwens wel iets ouder dan 16, dus stfu.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:36 schreef gras het volgende:
Het halen van Roelofsen geeft maar weer eens hoe beleidloos de Graafschap is.
subtielquote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:11 schreef xJapser het volgende:
[..]
En ik ben trouwens wel iets ouder dan 16, dus stfu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |