Weet ik, maar dat was de vraag niet. Zo vaak heb ik het helemaal niet nodig dus ik vind het zonde om een frituurpan aan te schaffen, zeker omdat ik toch al weinig kastruimte heb (studentenkamer) en zo'n ding ook weer ergens moet staan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:24 schreef Pony-Lover het volgende:
een keuken thermometer kost geen kloot.
..een frituurpan ook niet trouwens
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef pikwik het volgende:
heel veel thuis branden ontstaan door deze wijze van frituren
wees er voorzichtig mee svp
Nee, dan frituren in een gewone (hapjes)pan/wok! DAT stinkt pas, kan ik uit eigen ervaring vertellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
We zijn ook al wezen kijken naar frituurpannen, alleen zoveel, zo groot, en ze stinken zo.![]()
Ik gebruik geen frituurvet...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nee, dan frituren in een gewone (hapjes)pan/wok! DAT stinkt pas, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Afgelopen vrijdag heerlijke kipgehaktballetjes gefrituurd in de wok met een flinke laag (5cm) zonnebloemolie. Ging als een tierelier, inderdaad stukje brood erin om te kijken of het heet genoeg is en gaan met die banaan!![]()
Ging best leuk, maar toen ik 's avonds weer thuis kwam. Mèèèn wat een frituurlucht!
Het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van dit topic was ook de brand een tijdj terug schuin achter me, waarbij 2 huizen compleet uitbrandden doordat iemand dronken ging frituren.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef pikwik het volgende:
heel veel thuis branden ontstaan door deze wijze van frituren
wees er voorzichtig mee svp
Ik zou, vanwege de kans op vlam-in-de-pan, wel een pan nemen met een passend deksel...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Okee, het is me niet echt duidelijk welke pan hier het meest geschikt voor is. Een wok heb ik niet, kan ik dan het beste een braadpan nemen?
Natuurlijk blijven we erbij, ik heb geen zin om het gebouw in de fik te zetten.
Nee, een deksel of een branddeken er overheenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik zou, vanwege de kans op vlam-in-de-pan, wel een pan nemen met een passend deksel...
Mocht 't ding dan toch in de hens gaan, is het een kwestie van de deksel erop. Het vuur dooft dan gelijk.
En hoewel het hopelijk overbodig is, toch maar even zeggen: nooit een brandende pan vet met water proberen te blussen!
En voor de nieuwsgierigen die meteen denken "waarom niet?"; olie is lichter dan water, iedereen kent dat wel. Dus ook in een pan hete olie; de olie gaat op het water drijven. Echter is in dit geval de olie bloedheet, het water wordt stoom en neemt daardoor veel meer ruimte in. Omdat de olie bovenop ligt wordt deze als het ware gelanceerd om de stoom meer ruimte te geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nooit een brandende pan vet met water proberen te blussen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |