Ach hemelquote:Op woensdag 9 februari 2005 19:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
Zoals beloofd, hierbij twee foto's van Chakra zoals d'r huid er nu uitziet (krabbend en wel)
Zoals jullie zien is ze niet alleen kaal op d'r achterhand maar heeft ze ook een soort van puistjes![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, Pitbulleke, kan het zijn dat ik jou afgelopen vrijdag over de Wirdumerdijk zag lopen met je hond...?
Verdorie wat ziet dat er beroerd uitquote:Op woensdag 9 februari 2005 19:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
Zoals beloofd, hierbij twee foto's van Chakra zoals d'r huid er nu uitziet (krabbend en wel)
Zoals jullie zien is ze niet alleen kaal op d'r achterhand maar heeft ze ook een soort van puistjes![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop het ook, ik heb nu zwaar met d'r te doen. In het centraal hondenfoto topic heb ik twee foto's geplaatst van d'r toen ze nog op de prednison zat. Zo zou ze er weer uit moeten gaan zienquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:00 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ach hemelhet arme beestje
Wat naar zeg! Ik hoop echt dat ze op zal knappen van de Carnibest
Is inderdaad niet leuk, als ik d'r zie krabben en bijten doet het pijn in m'n hart. Daarom ben ik me d'r nu ook wat actiever mee aan het bemoeien (het is eigenlijk de hond van m'n vriend). En weet je wat het erge is? Ze ziet er op het moment voor haar doen redelijk goed uitquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:27 schreef erodome het volgende:
Goden, wat ziet dat eruit zeg, wat een ellende voor dat arme beest en ook voor jou natuurlijk.
we zijn bij een dermatoloog geweest en bij de universiteitskliniek in Utrecht. Ze heeft een fikse voedselallergie (mn eiwitten), hooikoorts en huismijtallergie. Kortenoord ziet er, zo vlugtig bezien wel goed uit. Is zeker een optie als gewijzigd voedingspatroon niet werkt.quote:Ben je al bij een dermatoloog geweest met je hond?
Of bij kortenoord in wageningen, ik weet dat ze daar wonderen kunnen verrichten met dit soort problemen, zie : http://www.kortenoord.com/
quote:Goede voeding is leuk en aardig natuurlijk, maar dit is wel echt een serieus probleem waarmee je bij een gewone dierenarts vaak niet al te ver komt.
Ik zou toch echt even contact opnemen met een dermatoloog of met kortenoort...
Ik ben gewoon 'cold turkey' overgestapt en heb geen problemen ervaren. Sommige honden schijnen wat ontgiftingsverschijnselen te krijgen als dunne poep, veel plassen e.d.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:34 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik ben net op barfplaats aan het lezen over het ontgiften van je hond, kom daar dingen tegen als "groene leem" en "grote klis". Weet jij toevallig wat dat is en is het slim om dat te doen als je hond net overgaat op "vers"?
Nou ik fietste daar en ik zag in een flits die hond. Pas eevn later dacht ik, goh, dat kon Pitbulleke wel eens zijn geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:00 schreef Pitbulleke het volgende:
Nou moe en niet eens even je medeforumlid aanschieten? We hadden de Blokker leeggeroofd
![]()
Jemig.quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga, denk ik, geleidelijk over. Is jammer dat je verder niet iets weet over die ontgiftingsdingen <iemand anders hier die er wel iets van weet??> Met dunne poep en plassen weet ik wel raad met Chakra (wat meer uitlaten en desnoods weer wat meer boenen). N.a.v. berichten op barfplaats had ik het idee dat een kuurtje "ontgiften" wellicht nuttig zou zijn voor haar.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben gewoon 'cold turkey' overgestapt en heb geen problemen ervaren. Sommige honden schijnen wat ontgiftingsverschijnselen te krijgen als dunne poep, veel plassen e.d.
Nou dit duurde denk ik zo'n jaar tot 1½ jaar ik had idd vergelijkingsmateriaal van een paar broers en zussen,tabelletjes met gewicht en hoogte kreeg ik zo af en toe door en mijn dog groeide zo'n beetje gelijk op met de teven en had ook niet van die enorme groeisprongen als degene die op brok stonden.Leuk dat je hem weleens zou willen zien,maar er zit wel een verhuizing aan te komen,we willen willen weer naar dat lekkere brabant toequote:Op welke leeftijd had ie de broketers qua gewicht bijgehaald? Heb je ook vergelijk met nestbroers? Mijn hond ligt qua gewicht net achter op zijn brokkenbroer, dus ben benieuwd... Als ik weer eens in Zuid ben, wil ik je Dog toch eens komen bewonderen hoor!
Ik denk dat je voor adviezen hierover het beste bij Barfplaats terecht kunt. Wat betreft het overstappen... Krijgt ze nu brokken? Het is nl. niet zo verstandig om brokken en vlees te mixen. Brokken verteren heel anders dan vlees en dat schijnt wel eens verteringsproblemen op te leveren. Er moet minimaal ongeveer 8 uur tussen een portie brokken en een portie vlees zitten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:28 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik ga, denk ik, geleidelijk over. Is jammer dat je verder niet iets weet over die ontgiftingsdingen <iemand anders hier die er wel iets van weet??> Met dunne poep en plassen weet ik wel raad met Chakra (wat meer uitlaten en desnoods weer wat meer boenen). N.a.v. berichten op barfplaats had ik het idee dat een kuurtje "ontgiften" wellicht nuttig zou zijn voor haar.
Het klinkt misschien vreemd, maar vis is helemaal niet zo goed voor een kat. Zie Barfplaats voor meer informatie. Katten die het vis eten niet van jongsafaan hebben aangeleerd d.m.v. brokken en blikken, zullen vis weigeren. Het is een onnatuurlijk voedsel voor ze. Er is op de hele wereld maar één wilde kattensoort die met enige regelmaat vis op het menu heeft staan. Heel af en toe wat vis kan geen kwaad, maar regelmatig vis is niet goed!quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Bedankt voor het advies op het gebied van eitjes, ik ga straks even wat eieren halen
We willen het dieet van onze kat wat gevarieerder maken wat nu voornamelijk uit brokjes, gourmet blik en koolvis bestaat want haar vacht is zo dof geworden de laatste tijd (maja ze is al een jaar of 12).
Foei! Niet koken!quote:Kippenhartjes (koken?) is dat goed voor een kat? en (gekookte?) kippenlevertjes? daar kwam mijn buuf mee op de proppen qua advies
Ben het merk ff kwijt en de verpakking is ook al weg. Maar ik zal mijn dierenarts een mailtje sturen en eens vragen. Ben het met je eens van die ontwormingskuren: mijn vorige honden kregen het nooit tot de dierenarts eens op hun 8e jaar ofzo vroeg "ontworm je ze wel eens?" - zou het ook niet zo kunnen zijn dat wormen en eitjes minder kans krijgen een versvleeseter? Trouwens inderdaad: heb ik hem net ontwormd, vreet ie van de week een vies drolletje van een plintenpisser op waar de wormen nog uitstakenquote:Op donderdag 10 februari 2005 07:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hee, Pitbulleke, even over die poot van je hond. Heb je gekeken wat de vulmiddelen van die kuur zijn? Misschien is dat een clue. [knip] Alleen in de zomer wil ik nog wel eens een tekenband aanschaffen.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is trouwens een plintenpisser? Een heel klein hondje?
Oei... ik begin nu dubieuze gedachten te krijgen over jouw relatie met je honden. Lees vooral eens het boekje Lief Dier van Midas Dekkers, slechts 10 euro bij de NNB op de Voorstreekquote:Op donderdag 10 februari 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, een kuttelikkertje!
Al gelezen toen het net uit was.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:12 schreef Pitbulleke het volgende:
Oei... ik begin nu dubieuze gedachten te krijgen over jouw relatie met je honden. Lees vooral eens het boekje Lief Dier van Midas Dekkers, slechts 10 euro bij de NNB op de Voorstreek![]()
Dat verklaart veelquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Al gelezen toen het net uit was.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |