abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25010640
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:12 schreef Sprookjesbos het volgende:
Zoals beloofd, hierbij twee foto's van Chakra zoals d'r huid er nu uitziet (krabbend en wel)
Zoals jullie zien is ze niet alleen kaal op d'r achterhand maar heeft ze ook een soort van puistjes
[afbeelding]

[afbeelding]
Ach hemel het arme beestje
Wat naar zeg! Ik hoop echt dat ze op zal knappen van de Carnibest
pi_25010644
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, Pitbulleke, kan het zijn dat ik jou afgelopen vrijdag over de Wirdumerdijk zag lopen met je hond...?
Nou moe en niet eens even je medeforumlid aanschieten? We hadden de Blokker leeggeroofd
Leave it to me. We're checking out.
pi_25010770
quote:
Zoals beloofd, hierbij twee foto's van Chakra zoals d'r huid er nu uitziet (krabbend en wel)
Zoals jullie zien is ze niet alleen kaal op d'r achterhand maar heeft ze ook een soort van puistjes
[afbeelding]

[afbeelding]
Verdorie wat ziet dat er beroerd uit Arme hond... En ook als baas word je gek en machteloos van dat gejeuk hè. Mijn pup heeft ook snel rare plekjes en jeukte zichzelf tot bloedens toe. Op Carnibest ziet ie er prachtig uit, hoewel ie 2 weken geleden ineens z'n ene achterpoot begon aan te knagen. Net toen ie een wormenkuurtje had gehad. Toeval?? Maar op die poot na ziet ie er echt prachtig uit, glanzend en vol in de vacht. En die poot trekt ook wel weer bij. Nu maar hopen dat het ook jouw hond weer mooi kan krijgen! Misschien een goed idee om er een foto topic van te maken waarbij je wekelijks een foto plaatst? Arme hond...
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:14:42 #129
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25010871
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:00 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ach hemel het arme beestje
Wat naar zeg! Ik hoop echt dat ze op zal knappen van de Carnibest
Ik hoop het ook, ik heb nu zwaar met d'r te doen. In het centraal hondenfoto topic heb ik twee foto's geplaatst van d'r toen ze nog op de prednison zat. Zo zou ze er weer uit moeten gaan zien
(en terug op de prednison is géén optie!!)
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25011118
Goden, wat ziet dat eruit zeg, wat een ellende voor dat arme beest en ook voor jou natuurlijk.

Ben je al bij een dermatoloog geweest met je hond?
Of bij kortenoord in wageningen, ik weet dat ze daar wonderen kunnen verrichten met dit soort problemen, zie : http://www.kortenoord.com/

Goede voeding is leuk en aardig natuurlijk, maar dit is wel echt een serieus probleem waarmee je bij een gewone dierenarts vaak niet al te ver komt.
Ik zou toch echt even contact opnemen met een dermatoloog of met kortenoort...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:50:07 #131
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25011582
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:27 schreef erodome het volgende:
Goden, wat ziet dat eruit zeg, wat een ellende voor dat arme beest en ook voor jou natuurlijk.
Is inderdaad niet leuk, als ik d'r zie krabben en bijten doet het pijn in m'n hart. Daarom ben ik me d'r nu ook wat actiever mee aan het bemoeien (het is eigenlijk de hond van m'n vriend). En weet je wat het erge is? Ze ziet er op het moment voor haar doen redelijk goed uit
quote:
Ben je al bij een dermatoloog geweest met je hond?
Of bij kortenoord in wageningen, ik weet dat ze daar wonderen kunnen verrichten met dit soort problemen, zie : http://www.kortenoord.com/
we zijn bij een dermatoloog geweest en bij de universiteitskliniek in Utrecht. Ze heeft een fikse voedselallergie (mn eiwitten), hooikoorts en huismijtallergie. Kortenoord ziet er, zo vlugtig bezien wel goed uit. Is zeker een optie als gewijzigd voedingspatroon niet werkt.
quote:
Goede voeding is leuk en aardig natuurlijk, maar dit is wel echt een serieus probleem waarmee je bij een gewone dierenarts vaak niet al te ver komt.
Ik zou toch echt even contact opnemen met een dermatoloog of met kortenoort...

Dat een gewone da niet werkt daar was ik al achter helaas. Ervaringen met Utrecht waren ook zwaar deprimerend.
Soms denk ik wel eens; toch maar weer prednison, maar dan hebben we vermoedelijk binnen twee jaar geen hond meer.
pi_25012888
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:34 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik ben net op barfplaats aan het lezen over het ontgiften van je hond, kom daar dingen tegen als "groene leem" en "grote klis". Weet jij toevallig wat dat is en is het slim om dat te doen als je hond net overgaat op "vers"?
Ik ben gewoon 'cold turkey' overgestapt en heb geen problemen ervaren. Sommige honden schijnen wat ontgiftingsverschijnselen te krijgen als dunne poep, veel plassen e.d.
pi_25012941
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:00 schreef Pitbulleke het volgende:
Nou moe en niet eens even je medeforumlid aanschieten? We hadden de Blokker leeggeroofd
Nou ik fietste daar en ik zag in een flits die hond. Pas eevn later dacht ik, goh, dat kon Pitbulleke wel eens zijn geweest.
pi_25012984
Chakra ziet er echt verschrikkelijk uit, dat arme, arme dier... Ik hoop zó dat CB haar zal helpen...
pi_25013191
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Jemig.

Ik hoop voor jou en je hond dat het overstappen op versvoeding snel resultaten gaat opleveren.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:28:24 #136
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25013505
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben gewoon 'cold turkey' overgestapt en heb geen problemen ervaren. Sommige honden schijnen wat ontgiftingsverschijnselen te krijgen als dunne poep, veel plassen e.d.
Ik ga, denk ik, geleidelijk over. Is jammer dat je verder niet iets weet over die ontgiftingsdingen <iemand anders hier die er wel iets van weet??> Met dunne poep en plassen weet ik wel raad met Chakra (wat meer uitlaten en desnoods weer wat meer boenen). N.a.v. berichten op barfplaats had ik het idee dat een kuurtje "ontgiften" wellicht nuttig zou zijn voor haar.
Als je trouwens echt wil schrikken moet je even in het centraal honden foto topic kijken; zo zag Chakra eruit toen ze ook nog prednison kreeg. (dan heb je een rustige, heel gehoorzame hond die goed in d'r vacht zit maar waarvan je weet dat ze binnenn twee jaar dood is)
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:33:13 #137
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_25013607
quote:
Op welke leeftijd had ie de broketers qua gewicht bijgehaald? Heb je ook vergelijk met nestbroers? Mijn hond ligt qua gewicht net achter op zijn brokkenbroer, dus ben benieuwd... Als ik weer eens in Zuid ben, wil ik je Dog toch eens komen bewonderen hoor!
Nou dit duurde denk ik zo'n jaar tot 1½ jaar ik had idd vergelijkingsmateriaal van een paar broers en zussen,tabelletjes met gewicht en hoogte kreeg ik zo af en toe door en mijn dog groeide zo'n beetje gelijk op met de teven en had ook niet van die enorme groeisprongen als degene die op brok stonden.Leuk dat je hem weleens zou willen zien,maar er zit wel een verhuizing aan te komen,we willen willen weer naar dat lekkere brabant toe
pi_25018508
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:28 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik ga, denk ik, geleidelijk over. Is jammer dat je verder niet iets weet over die ontgiftingsdingen <iemand anders hier die er wel iets van weet??> Met dunne poep en plassen weet ik wel raad met Chakra (wat meer uitlaten en desnoods weer wat meer boenen). N.a.v. berichten op barfplaats had ik het idee dat een kuurtje "ontgiften" wellicht nuttig zou zijn voor haar.
Ik denk dat je voor adviezen hierover het beste bij Barfplaats terecht kunt. Wat betreft het overstappen... Krijgt ze nu brokken? Het is nl. niet zo verstandig om brokken en vlees te mixen. Brokken verteren heel anders dan vlees en dat schijnt wel eens verteringsproblemen op te leveren. Er moet minimaal ongeveer 8 uur tussen een portie brokken en een portie vlees zitten.
pi_25018535
Hee, Pitbulleke, even over die poot van je hond. Heb je gekeken wat de vulmiddelen van die kuur zijn? Misschien is dat een clue. Je zou kunnen overwegen om geen wormkuren meer te geven maar in plaats daarvan eens per half jaar een mestonderzoek te laten doen door de dierenarts. Ik ontworm zelf niet tenzij er een besmetting is. Ontwormen werkt alleen maar curatief en niet preventief. Met andere woorden: een hond kan met wormen besmet raken twee dagen nadat hij ontwormd is. Ik vind het dus weinig zin hebben om vergif in mijn honden te stoppen als ze niet ziek zijn. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor vlooienmiddelen. Ik behandel alleen maar als er iets aan de hand is. En dat is nog nooit het geval geweest. Heb in vier jaar één keer één vlo gesignaleerd. Alleen in de zomer wil ik nog wel eens een tekenband aanschaffen.
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:05:15 #140
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25018565
Bedankt voor het advies op het gebied van eitjes, ik ga straks even wat eieren halen
We willen het dieet van onze kat wat gevarieerder maken wat nu voornamelijk uit brokjes, gourmet blik en koolvis bestaat want haar vacht is zo dof geworden de laatste tijd (maja ze is al een jaar of 12).

Kippenhartjes (koken?) is dat goed voor een kat? en (gekookte?) kippenlevertjes? daar kwam mijn buuf mee op de proppen qua advies

Rosbief is ze dol op maar het geld groeit mij niet op de rug en als ik haar dat geef eet ze de eerste paar dagen niks anders omdat ze denkt dat ik wat voor haar aan het achterhouden ben
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25018620
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Bedankt voor het advies op het gebied van eitjes, ik ga straks even wat eieren halen
We willen het dieet van onze kat wat gevarieerder maken wat nu voornamelijk uit brokjes, gourmet blik en koolvis bestaat want haar vacht is zo dof geworden de laatste tijd (maja ze is al een jaar of 12).
Het klinkt misschien vreemd, maar vis is helemaal niet zo goed voor een kat. Zie Barfplaats voor meer informatie. Katten die het vis eten niet van jongsafaan hebben aangeleerd d.m.v. brokken en blikken, zullen vis weigeren. Het is een onnatuurlijk voedsel voor ze. Er is op de hele wereld maar één wilde kattensoort die met enige regelmaat vis op het menu heeft staan. Heel af en toe wat vis kan geen kwaad, maar regelmatig vis is niet goed!
quote:
Kippenhartjes (koken?) is dat goed voor een kat? en (gekookte?) kippenlevertjes? daar kwam mijn buuf mee op de proppen qua advies
Foei! Niet koken! Gewoon lekker rauw geven. Door het koken vernietig je de waardevolle voedingsstoffen in het vlees. Je kunt van alles geven: runderhart, kippenvleugeltjes, kippennekjes (poelier, ongeveer 50 cent per kilo!), kippenlever, ingewanden (islamitische slager), lamshart, lamsvlees etc. etc.

Is Carnibest geen optie voor jou? Dan heb je een kant-en-klare verse voeding. Anders zou ik me op Barfplaats even inlezen over wat de mensen daar die met hun kat barfen (BARF = Biologically Appropriate Raw Food) zoal allemaal geven.
pi_25019938
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 07:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hee, Pitbulleke, even over die poot van je hond. Heb je gekeken wat de vulmiddelen van die kuur zijn? Misschien is dat een clue. [knip] Alleen in de zomer wil ik nog wel eens een tekenband aanschaffen.
Ben het merk ff kwijt en de verpakking is ook al weg. Maar ik zal mijn dierenarts een mailtje sturen en eens vragen. Ben het met je eens van die ontwormingskuren: mijn vorige honden kregen het nooit tot de dierenarts eens op hun 8e jaar ofzo vroeg "ontworm je ze wel eens?" - zou het ook niet zo kunnen zijn dat wormen en eitjes minder kans krijgen een versvleeseter? Trouwens inderdaad: heb ik hem net ontwormd, vreet ie van de week een vies drolletje van een plintenpisser op waar de wormen nog uitstaken
pi_25019960
Het schijnt inderdaad dat vershonden minder snel last hebben van wormen en vlooien. Weer een voordeel!
pi_25019991
Wat is trouwens een plintenpisser? Een heel klein hondje?
pi_25020326
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is trouwens een plintenpisser? Een heel klein hondje?

Ik vermoed zoiets als de dader van het neerleggen van die glanzende bruine eitjes waaraan mijn schurk zich altijd tegoed doet
pi_25020370
Ah, een kuttelikkertje!
pi_25020568
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, een kuttelikkertje!
Oei... ik begin nu dubieuze gedachten te krijgen over jouw relatie met je honden. Lees vooral eens het boekje Lief Dier van Midas Dekkers, slechts 10 euro bij de NNB op de Voorstreek

pi_25020824
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:12 schreef Pitbulleke het volgende:
Oei... ik begin nu dubieuze gedachten te krijgen over jouw relatie met je honden. Lees vooral eens het boekje Lief Dier van Midas Dekkers, slechts 10 euro bij de NNB op de Voorstreek
Al gelezen toen het net uit was.
pi_25021220
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Al gelezen toen het net uit was.
Dat verklaart veel

Oei maar nu oppassen hoor, hebben we eindelijk eens een barfologisch verantwoord topic en gaan we wéér afdwalen
pi_25035390
Zo vanmorgen hebben mijn katten voor het eerst carnibest gegeten.
Na even flink ruiken en mij aan te staren op de manier van "waar blijft mijn biefstuk "
sloeg 1 van de katten met zijn poot in de voerbak om te controleren of het wel echt "dood" was.
Met als gevolg dat de carnibest rijkelijk van de koelkastdeur droop
Daarna begonnen beiden katten te smikkelen en te smullen, ik ben toen maar stilletjes het huis uitgeslopen om te gaan werken.
Als ik vanmiddag thuiskom en ze liggen nog steeds uit-te-buiken, zal ik ze de volgende keer minder moeten geven denk ik
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')