abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25361202
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:53 schreef Sprookjesbos het volgende:
En hoera, gisteren hebben we (eindelijk) de CB voor Chakra opgehaald!! Mooi gezicht hoor die "leverworsten". Hoewel het nog diepgevroren was liep ze al als een waanzinnige om die zakken heen te springen en dansen
Die van mij worden ook helemaal wild als ze ook maar een glimp opvangen van een rol CB of een verpakking met vlees. Echt springen en rondrennen als gekken.
pi_25361229
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik snap er niks van
* miss_dynastie gaat even koffie pakken...
Wat snap je niet?
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 11:07:51 #253
43556 miss_dynastie
pi_25361293
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
"Waar ga je ze aan voeren?"

Oh, wacht ff, ik snap het al.... aan wat voor soort beest ga je ze voeren.... zo bedoelt ie het? Toch? Of heb ik nog meer koffie nodig?
pi_25361352
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
"Waar ga je ze aan voeren?"

Oh, wacht ff, ik snap het al.... aan wat voor soort beest ga je ze voeren.... zo bedoelt ie het? Toch? Of heb ik nog meer koffie nodig?
Dat wil ik inderdaad weten, want volgens hem/haar maakte dat verschil voor de eventuele wreedheid. Ik was ervan uit gegaan dat het om een kat ging omdat de rest van de post ook over een kat ging. Het zal wel een reptiel zijn ofzo, aangezien hij/zij ook krekels nodig had.
pi_25361471
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat wil ik inderdaad weten, want volgens hem/haar maakte dat verschil voor de eventuele wreedheid. Ik was ervan uit gegaan dat het om een kat ging omdat de rest van de post ook over een kat ging. Het zal wel een reptiel zijn ofzo, aangezien hij/zij ook krekels nodig had.
het gaat inderdaad niet om een kat nee
dan is het wat loos om levend te voeren
leuk voor het spectakel.. maar dat is niet my idea of fun

echter.. heb ik vogelspinnen.. en die eten nou eenmaal gewoon levende dieren
cru of niet
ik kan van het beest geen vegetarier of aaseter maken
als het niet beweegt.. dan snapt de spin het namelijk niet
iets wat niet beweegt... is gewoon geen voer

en als jegoed gelezen hd.. zag je dat ik wel diepvrieskuikens wou
dus had je zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet om het spectakel ging
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 11:19:25 #256
43556 miss_dynastie
pi_25361511
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:17 schreef Uhmmie het volgende:
echter.. heb ik vogelspinnen.. en die eten nou eenmaal gewoon levende dieren
cru of niet
Het stond er een beetje verwarrend, vandaar.
Muisjes kun je dus gewoon bij de dierenwinkel halen.
pi_25361530
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:17 schreef Uhmmie het volgende:
dus had je zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet om het spectakel ging
Dat dacht ik ook helemaal niet. Echter, er is mij wel eens verteld dat het voeren van levende muizen geen goed idee is omdat muizen flinke beschadigingen kunnen toebrengen aan zowel slangen als vogelspinnen.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:15:06 #258
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25366795
Die CB is een denderend succes wat het Chakra betreft. Toen ik de ontdooide rol uit de koelkast pakte werd ze bijna gek! In de begeleidende folder stond dat het niet slim is om direct geheel over te schakelen, maar ik denk dat we uiterlijk maandag helemaal over zijn, zo lekker vind ze het.
Ik had het idee dat ze zo'n 500 gram per dag moest hebben, maar ik geloof dat dat 1 kg moet zijn (ze weegt bijna 38 kg). Chips, dat betekend dat we slechts voor 10 dagen voer in huis hebben. Vanavond maar even overleg plegen

Ik heb d'r trouwens de binnenkant van het plastic af laten likken, dat kan toch geen kwaad hoop ik?? (dacht daar pas later bij na, maar ze vond het zo lekker)
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25367737
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook helemaal niet. Echter, er is mij wel eens verteld dat het voeren van levende muizen geen goed idee is omdat muizen flinke beschadigingen kunnen toebrengen aan zowel slangen als vogelspinnen.
hmm tja klopt
probleem is dat spinnen nogal blind zijn en vooral hun eten vangen op trillingen
dus als het dan niet beweegd.. maakt dat de wereld lastiger
het is me overigens weleens gelukt om dood vlees te voeren.. maar vaker niet dan wel
ik vond het de eerste keer ook echt verschrikkelijk zegmaar
maar het muisje is dood voor ie er erg in heeft (zal niet pijnloos zijn tho)
en meest van de tijd eet ze gewoon sprinkhanen en krekels
maar dat is een beetje karig dieet voor een vogelspin van 18cm
dus af en toe gaat er wat groters in

alleen ga ik dus verhuizen naar rotterdam...
en de enige winkel die dat soort dingen verkoopt waarvan ik weet dat ie bestaat.. zit dus helemaal aan de andere kant van rotterdam
en das als ov-er niet heel prettig

en de eendagskuikens zijn voor poes ja
om af en toe ipv gewoon voer te geven
zijn erg voedzaam
(en stiekum zal er ook af en toe wel eentje in de reigers bi het huis gaan.. atlthans.. nu het zo koud is.. rare beesten kwamen laatst zelfs brood bietsen)
jobensaskia.nl
pi_25368690
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:15 schreef Sprookjesbos het volgende:
Die CB is een denderend succes wat het Chakra betreft. Toen ik de ontdooide rol uit de koelkast pakte werd ze bijna gek! In de begeleidende folder stond dat het niet slim is om direct geheel over te schakelen, maar ik denk dat we uiterlijk maandag helemaal over zijn, zo lekker vind ze het.
Ik had het idee dat ze zo'n 500 gram per dag moest hebben, maar ik geloof dat dat 1 kg moet zijn (ze weegt bijna 38 kg). Chips, dat betekend dat we slechts voor 10 dagen voer in huis hebben. Vanavond maar even overleg plegen

Ik heb d'r trouwens de binnenkant van het plastic af laten likken, dat kan toch geen kwaad hoop ik?? (dacht daar pas later bij na, maar ze vond het zo lekker)
't Lijkt mij niet dat dat kwaad kan, zou niet weten waarom wel.

Tja, je kunt maar het beste een grote vriezer in huis hebben en dan flinke hoeveelheden inkopen, ben je ook goedkoper uit.
  zondag 6 maart 2005 @ 00:44:01 #261
103012 Nies
Die hekse
pi_25389828
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb BHA en BHT nog nooit op een verpakking zien staan. Ethoxyquine wordt volgens mij nog steeds gebruikt, ga maar eens wat rondkijken op Internet.
Voederfabrikanten zijn verplicht om bij verpakkingen van meer dan 5 of 10 kilo (dacht ik, dat was het truukje met de kleinere verpakkingen) precies aan te geven wat er in zit. Er is een tijdje geleden een fabrikant (Bonzo? Pedigree?) geweest die er zelfs mee stuntte dat er BHA inzat.
Royal Canin heeft een hele pagina van alle anti-oxidanten die ze gebruiken;
http://www.royalcanin.nl/kennel/actie.php?id=2984
En mbt de ethoxyquine moet ik je gelijk geven, sorry, het mag niet rechtstreeks gebruikt worden maar als het al is verwerkt in een grondstof dan hoeft dat schijnbaar niet eens aangegeven te worden, en is het eindprodukt zelfs 'vrij' van ethoxyquine.
Als er op de verpakking staat aangegeven; Met in de EU toegestane Anti-Oxidanten, wordt daar dus mee bedoeld dat er zo ongeveer de maximaal toegestane hoeveelheden BHA en BHT inzit...
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_25438471
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Poosje buiten de vriezer leggen tot het een beetje zacht is, dan kun je het in porties snijden en terug in de vriezer doen.
Werkt perfect, bedankt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_25446757
Sinds enkele weken verkopen wij, als dierenspeciaalzaak, Carnibest,
we zijn erg verbaast over de hoeveelheid klanten die naar ons toe komen naar aanleiding van internet.
Wij halen nu 2 maal per maand het voer op (Ermelo).
Onze winkel is in Amstelveen (Kostverlorenhof)
Wij zijn zelf ook zeer tevreden ovcer het product, al doen honden het op energique ook erg goed.
We zijn ermee begonnen vanwege kat en FRET (zie mijn naam ) maar hond loopt het hartst.

Groetjes Maaike
pi_25452332
Hee, tof, Ferret. Mooi dat er zoveel klanten komen. En ik zag laatst inderdaad dat CB tegenwoordig ook frettenvoer maakt!
pi_25880447
Sprookjesbos, hoe gaat het met Chakra?

Hollander, heb je het nog nagevraagd van die granen in Smuldier? Ik koop het wel af en toe, niet alleen de complete variant, maar vooral ook de vlees-, hart-, kip- en pensvarianten, voor de afwisseling. En in die niet-complete varianten zitten verder helemaal geen granen, maar alleen maar vlees.
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:39:32 #266
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25881188
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hollander, heb je het nog nagevraagd van die granen in Smuldier? Ik koop het wel af en toe, niet alleen de complete variant, maar vooral ook de vlees-, hart-, kip- en pensvarianten, voor de afwisseling. En in die niet-complete varianten zitten verder helemaal geen granen, maar alleen maar vlees.
Was het even vergeten, vorige week mailtje gestuurd maar kreeg een out of office reply, zal zo nog even een mailtje sturen.
Was trouwens nog vergeten iets over die prijs te zeggen, wij hebben de kennelverpakkingen en dat zijn zakjes van 500 itt de 400 grams verpakkingen uit de supermarkt. De prijs daarvan is zeer interessant als je beide vergelijkt.
Binnenkort moeten we weer nieuwe halen, vriezer kaduuk, bedorven en andere ellende.

We zijn nu geleidelijk over aan het stappen over barfen en dat gaat goed. Rustig aan want de kleine is nog geen 6 maanden. Gelukkig kunnen we aan alles komen, we hebben ook een goed slachthuis kunnen vinden die een mengsel gaat maken. Zelf moeten we het alleen nog enigzins vermalen (anders gaan ze lopen sleuren met lappen door het hele huis ) en nog goedkoper dan smuldier.
De bottenaanvoer is ook prima in orde (en gratis!) en we gaan nog onderhandelen met een poelier.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25881375
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:39 schreef hollander172 het volgende:
Was het even vergeten, vorige week mailtje gestuurd maar kreeg een out of office reply, zal zo nog even een mailtje sturen.
Okee, alvast bedankt.
quote:
Was trouwens nog vergeten iets over die prijs te zeggen, wij hebben de kennelverpakkingen en dat zijn zakjes van 500 itt de 400 grams verpakkingen uit de supermarkt. De prijs daarvan is zeer interessant als je beide vergelijkt.
Tja, helaas ben ik autoloos èn rijbewijsloos.
quote:
Binnenkort moeten we weer nieuwe halen, vriezer kaduuk, bedorven en andere ellende.
Shit zeg...
quote:
We zijn nu geleidelijk over aan het stappen over barfen en dat gaat goed. Rustig aan want de kleine is nog geen 6 maanden. Gelukkig kunnen we aan alles komen, we hebben ook een goed slachthuis kunnen vinden die een mengsel gaat maken. Zelf moeten we het alleen nog enigzins vermalen (anders gaan ze lopen sleuren met lappen door het hele huis ) en nog goedkoper dan smuldier.
Ideale situatie zo te horen. Hier in Leeuwarden valt nergens iets te krijgen. Geen kippennekjes, geen slachtafval, niks. Ja, misschien bij de islamitische slager, maar daar wil ik zelf niet kopen omdat ik halal slachten erg wreed vind...

Jullie hebben geen tuin waar je de honden lekker met spul kunnen laten rondslepen? Da's nou net zo leuk voor ze.
quote:
De bottenaanvoer is ook prima in orde (en gratis!) en we gaan nog onderhandelen met een poelier.
Gratis botten, zo zo, goed geregeld allemaal!
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:59:08 #268
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25883122
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, helaas ben ik autoloos èn rijbewijsloos.
Hmmm, dat is lastig. Misschien een idee om toch een keer te halen?
quote:
Shit zeg...
Tsja kan gebeuren, we hadden tweedehands een heel ijsvriezertje gekocht, maandje later was de compressor defect. Shit happens, heeft ons 40,- gekost dus dat viel dan nog mee maar we hebben echt kilo's weg moeten gooien.
quote:
Ideale situatie zo te horen. Hier in Leeuwarden valt nergens iets te krijgen. Geen kippennekjes, geen slachtafval, niks. Ja, misschien bij de islamitische slager, maar daar wil ik zelf niet kopen omdat ik halal slachten erg wreed vind...
Tsja, die pen door de kop vind ik ook geen toonbeeld van elegantie. Ik hou me er verder niet mee bezig hoe ze geslacht worden, als het moet kan ik zelf ook slachten. Ik heb daar echt geen enkel gevoel bij. (ik hou ontzettend veel van dieren maar als ze geslacht worden dan zie ik het gewoon als eten)
Je moet wel enorm goed zoeken hoor, wij zijn echt weken bezig geweest.
Ze verkopen niet aan particulieren, alleen enorme partijen, ze hebben niet alles nou ja noem maar op. Je wordt er af en toe wel moedeloos van.
quote:
Jullie hebben geen tuin waar je de honden lekker met spul kunnen laten rondslepen? Da's nou net zo leuk voor ze.
Jawel maar daar krijgen ze af en toe een tussendoortje. (meestal ik lamme armen heb van het snijden ) Eten mogen ze echt alleen in de keuken, ik heb al eens gehad dat de kleine een lap op mijn schoot legde, hier heb je ook een stuk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25883225
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:59 schreef hollander172 het volgende:
Hmmm, dat is lastig. Misschien een idee om toch een keer te halen?
Ik zou best mijn rijbewijs willen halen, maar ik kan me dat financieel echt niet veroorloven. Rijles is duur!!!
quote:
Tsja, die pen door de kop vind ik ook geen toonbeeld van elegantie.
Dan zijn ze tenminste op slag dood... Dat is bij halal slachten wel even anders...
quote:
Ik hou me er verder niet mee bezig hoe ze geslacht worden, als het moet kan ik zelf ook slachten. Ik heb daar echt geen enkel gevoel bij. (ik hou ontzettend veel van dieren maar als ze geslacht worden dan zie ik het gewoon als eten)
Maar ik neem wel aan dat je het dier mogelijk lijden zou willen besparen.

Vissen en kleine dieren kan ik best doden, maar ik doe het liever niet. Ik eet zelf dan ook geen vlees.
quote:
Je moet wel enorm goed zoeken hoor, wij zijn echt weken bezig geweest.
Ze verkopen niet aan particulieren, alleen enorme partijen, ze hebben niet alles nou ja noem maar op. Je wordt er af en toe wel moedeloos van.
Dat bedoel ik dus. Ik heb heel wat afgebeld, maar allemaal zonder resultaat. Ik houd het maar op kant-en-klaar en af en toe wat vlees gewoon uit de supermarkt.
quote:
Jawel maar daar krijgen ze af en toe een tussendoortje. (meestal ik lamme armen heb van het snijden ) Eten mogen ze echt alleen in de keuken, ik heb al eens gehad dat de kleine een lap op mijn schoot legde, hier heb je ook een stuk.
Jummie.
pi_25883696
Dan zijn ze tenminste op slag dood... Dat is bij halal slachten wel even anders...
[..]

Maar ik neem wel aan dat je het dier mogelijk lijden zou willen besparen.

Vissen en kleine dieren kan ik best doden, maar ik doe het liever niet. Ik eet zelf dan ook geen vlees.
[..]

Dat bedoel ik dus. Ik heb heel wat afgebeld, maar allemaal zonder resultaat. Ik houd het maar op kant-en-klaar en af en toe wat vlees gewoon uit de supermarkt.
[..]

Jummie.
[/quote]
hm als je het met zo'n pen goed doet.. zijn ze ook in 1x dood
je moet zorgen dat je de zenuw in de nek meteen raakt.. dan is het beestje dood voor ie beseft dat er wat mis is.. want dat is de verbinding tussen lijf en hersenen

ik heb trhuis alleen maar eendagskuikens nu
dierenwinkel bij mij in de buurt doet niet aan speciaal vers vlees voor katten
(wel voor honden)
maar verkoopt wel eendagskuikens en gesneden runder/lamshart
kom je al een heel eind mee
jobensaskia.nl
pi_25883743
Dat zeg ik dus. Met een schietpen zijn ze op slag dood. Islamitische zelfslachtende slagers gebruiken geen schietpen, die snijden het beest (schaap of geit meestal) de strot door zonder enige vorm van verdoving.

Versvoer voor katten is idd slecht verkrijgbaar. Prins heeft wel een kattenversvoer genaamd Prins TotalCare. Je zou je dierenspeciaalzaak eens kunnen vragen of ze het kunnen bestellen.
pi_25884639
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat zeg ik dus. Met een schietpen zijn ze op slag dood. Islamitische zelfslachtende slagers gebruiken geen schietpen, die snijden het beest (schaap of geit meestal) de strot door zonder enige vorm van verdoving.

Versvoer voor katten is idd slecht verkrijgbaar. Prins heeft wel een kattenversvoer genaamd Prins TotalCare. Je zou je dierenspeciaalzaak eens kunnen vragen of ze het kunnen bestellen.
mja ik weet nog nie tzeker of ik het ga doen
het is een hoop werk namelijk

en een 14jarige kat wennen aan ander voer is ook nie talles
het kuiken wilde hij vandeweek ook niet opeten
(overigens wel optillen en naast zn etensbak leggen)
maar dat komt misschien doordat hij nog gestresst is van de verhuizing
en straks half jaar oud katje erbij dat alleen maar gewend is aan iams
(en waarvan de fokker al waarschuwde dat abbesijnen vaak een zwakke maag hebben)
dus dat moet allemaal heel langzaam overstappen

wil zowieso dat beide poezen gewoon redelijk hetzelfde kunnen eten.. lijkt me wel zo handig
alleen door het leeftijdsverschil gaat dat niet helemaal op
daarbij moet ik bij het nieuwe katje op de niertjes en maag letten geloof ik
lamshart is overigens vrij goed voor de nieren
(ipv al die dure nierdieten kom je daar vaak ook wel een eind mee)
e het is lekker..w at wil een poes nog meer

dus het word nog een leuk feestje

dat prins totalcare is met alles erin neem ik aan?
kan het best enes proberen op zich
en anders word het tijd voor een vleesschaar.. want hij snapt het idee van zelf het kuiken in stukjes malen niet zo
jobensaskia.nl
pi_25888708
Ja, Prins TotalCare is compleet. Wordt gemaakt door de mensen van Energique.
pi_25921057
yeah morgen komt de cattery eens gluren hier
dat is nummer 2 die straks op vers vlees mag
hopen dat dr maagje het goed vind
ze schijnt snel last te hebben van dr maag
jobensaskia.nl
pi_25921261
Volgens mij zou vers dan juist positief uit moeten pakken, is veel lichter verteerbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')