abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24843978
Ik volgend jaar een iets moeilijkere taal gaan leren.
Maar daar wil ik het me mezelf niet al te moeilijk mee maken.

Dus weten jullie welke van deze 3 talen het makkelijkst te leren is ?
pi_24843992
Als je "Italjaans" zo schrijft dan zou ik niet de moeite nemen om welke taal dan ook te gaan leren
Age of fruity enlightenment!
pi_24843996
Zelf vind ik Spaans geen moeilijke taal om te leren
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 31 januari 2005 @ 01:35:26 #4
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_24843998
Je zou eerst misschien kunnen proberen om het Nederlands onder de knie te krijgen.

Ik vind Italiaans wel de mooiste taal van de drie.
  maandag 31 januari 2005 @ 01:35:48 #5
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_24844004
Spaans is volgens mij wel te doen.. ken wel veel mensen die het redelijk kunnen dus..
..of zou er een goede reden zijn om uitgerekend spaans te leren?
Ik zou Italiaans doen, klinkt wel stoer.
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
pi_24844026
quote:
Op maandag 31 januari 2005 01:35 schreef FlowDesign het volgende:
Als je "Italjaans" zo schrijft dan zou ik niet de moeite nemen om welke taal dan ook te gaan leren
pi_24844036
quote:
Op maandag 31 januari 2005 01:35 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Je zou eerst misschien kunnen proberen om het Nederlands onder de knie te krijgen.

Ik vind Italiaans wel de mooiste taal van de drie.
Het is 's avonds en ik kom van cafe.
pi_24844048
Spaans lijkt mij ook het makkelijkst , maar de andere 2 talen lijken me ook wat dus ik dacht ik vraag het eens na.
  maandag 31 januari 2005 @ 09:12:01 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24846211
Met spaans kun je meer uiteindelijk...
Italiaans is inderdaad een mooiere taal
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 31 januari 2005 @ 09:27:10 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_24846347
Ik leer nu Spaans en dat vind ik goed te doen. Italiaans lijkt erg op Spaans, dus ik denk dat dat qua moeilijkheidsgraad vergelijkbaar is. Russisch lijkt me van deze 3 het lastigst omdat je andere letters hebt en je die ook nog eens onder de knie moet krijgen.
pi_24850195
Russisch vind ik prachtig met Spaans kan je meer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 januari 2005 @ 14:59:54 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_24851137
quote:
Op maandag 31 januari 2005 09:27 schreef Jojogirl het volgende:
Ik leer nu Spaans en dat vind ik goed te doen. Italiaans lijkt erg op Spaans, dus ik denk dat dat qua moeilijkheidsgraad vergelijkbaar is. Russisch lijkt me van deze 3 het lastigst omdat je andere letters hebt en je die ook nog eens onder de knie moet krijgen.
Wat ze wel zeggen op de avondschool is dat je beter geen Spaans en Italiaans tegelijk leert, omdat je dan alles door elkaar gaat slaan, maar ik begrijp dat je dat niet van plan was.
pi_24852948
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef Isabeau het volgende:
Russisch vind ik prachtig met Spaans kan je meer.
Russisch is ook mooi en apart maar lijkt me toch iets te moeilijk.
Door jullie reactie's door te lezen kies ik denk ik voor de Spaanse taal.
  maandag 31 januari 2005 @ 22:13:29 #14
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_24854133
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:59 schreef placebeau het volgende:

[..]

Wat ze wel zeggen op de avondschool is dat je beter geen Spaans en Italiaans tegelijk leert, omdat je dan alles door elkaar gaat slaan, maar ik begrijp dat je dat niet van plan was.
Daar heeft een collega van me nu last van. Die heeft jaren geleden al eens Spaans geleerd en doet nu Italiaans, maar die begint dus vervoegingen en klinkers te verwisselen.
Spaans en Italiaans lijken zoveel op elkaar dat een Spanjaard en Italiaan gewoon hun moerstaal tegen elkaar kunnen kletsen en elkaar dan toch prima begrijpen.
  maandag 31 januari 2005 @ 23:46:11 #15
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_24855173
Spaans Is de mooiste taal van de wereld en niet echt moeilijk te noemen. Tuurlijk zitten er moeilijke aspecten in maar dat hou je toch.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2005 @ 21:51:25 #16
73911 ultra_ivo
pi_24871254
Russisch is best te doen. Je moet niet schrikken van het cyrillisch schrift. De drukletters leer je in een uurtje. Daarna is het ploteling heel makkelijk. Zowat een kwart van de woorden zijn internationale leenwoorden. Die extra twee naamvallen vallen wel mee, zijn redlelijk logisch, vooral de lokatief (waar iets is).
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:57:37 #17
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_24936800
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Russisch is best te doen. Je moet niet schrikken van het cyrillisch schrift. De drukletters leer je in een uurtje. Daarna is het ploteling heel makkelijk. Zowat een kwart van de woorden zijn internationale leenwoorden. Die extra twee naamvallen vallen wel mee, zijn redlelijk logisch, vooral de lokatief (waar iets is).
offtopic: Heb jij een jaar of 5 geleden op de Hogeschool Maastricht gezeten, waar je russisch deed?
deed zelf daar Japans

ontopic:
Spaans is een heel mooie taal, leer je redelijk snel aan..
Italiaans ook wel een mooie taal.., voor de rest geen ervaring mee..

Lijkt me sowieso wel gaaf om wat russisch te leren
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_24936884
Russisch is echt mooi, vind ik. Wel wat lastig, 6 naamvallen en veel vervoegingen, maar de basis heb je redelijk snel onder de knie. Cyrillisch is heel makkelijk, en zoals ivo aan gaf, kun je enorm veel woorden lezen en begrijpen als je gewoon de letters kunt uitspreken.

Spaans en Italiaans is wat dichter bij huis, minder uitdaging wat mij betreft, maar je gaat er eerder op vakantie zodat je je geleerde taal in de praktijk kunt toepassen .
pi_24937275
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:57 schreef knokkels het volgende:

[..]

offtopic: Heb jij een jaar of 5 geleden op de Hogeschool Maastricht gezeten, waar je russisch deed?
deed zelf daar Japans
Nee, om te studeren heb ik Maastricht tijdelijk verlaten. Ik studeerde o.a. in Vilnius. Daar heb ik zowat 'automatisch' het cyrillisch geleerd, veel opschriften waren toen (1992) nog in zowel het cyrillisch als latijnse schrift. Met als gevolg dat ik cyrillisch op z'n litouws transcribeer.
pi_24937347
Ik zou voor Vrans, Portuchees of Tai gaan
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  zondag 6 februari 2005 @ 12:02:27 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_24950629
Begin met Spaans, zou ik zeggen. Dat is een veelgeproken taal, net als Engels. Mocht je dat onder de knie krijgen dan is Italiaans vast ook niet zo'n probleem meer
(Un)masking for the greater good.
pi_31317026
Ja, oud topic, maar ik vond het zonde om er een apart topic voor te openen. Ik ben een paar weken geleden begonnen met bijvak Russisch aan de UU en het is leuk!!!! =)
Sanity is (not) statistical
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:42:01 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31317602
Italiaans !
Een taal waarin je veel emoties in kan leggen.
Passievol..... of ben ik nu minder neutraal door mijn mooie Italiaanse ex

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31325839
Russisch...

Maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk.

Overigens zei mam dat Italiaans spreken net is of je Russisch spreekt, maar dan met andere woorden. Dat viel me ook al erg op toen ik Latijn leerde.
En Spaans lijkt weer veel op 't Italiaans.
pi_31325882
Spaans
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31344968
Ik studeer Ruslandkunde aan de uni van Leiden en ik hoorde van een 2e-jaars dat afgelopen jaar 80-85% van de non-native russian speakers is afgehaakt.

Dus bezint eer je begint. Maar ik neem mijn pet af voor iedereen die zich als non-native russian speaker de taal machtig maakt. Succes met je keuze!

Zo... en nu weer verder met woordjes leren.
en toch vind ik Tsjechisch echt veeeel makkelijker...

[ Bericht 10% gewijzigd door -Wolf- op 10-10-2005 23:13:09 ]
pi_31345118
Oh, nog 1 ding: De Russische taal is rijk aan meer scheldwoorden dan welke andere taal ter wereld. Dus als je van schelden houdt moet je zeker Russisch kiezen.
pi_31345346
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:33 schreef -Wolf- het volgende:
Ik studeer Ruslandkunde aan de uni van Leiden en ik hoorde van een 2e-jaars dat afgelopen jaar 80-85% van de non-native russian speakers is afgehaakt.

Dus bezint eer je begint. Maar ik neem mijn pet af voor iedereen die zich als non-native russian speaker de taal machtig maakt. Succes met je keuze!

Zo... en nu weer verder met woordjes leren. Русский язык не так трудно.
en toch vind ik Tsjechisch echt veeeel makkelijker...
Bij ons is ondertussen ook al de helft afgevallen geloof ik. We waren vandaag nog met z'n 9en, waarvan ik van twee niet weet of ze nog komen, dus mss. nog 11. Schijnt normaal te zijn. Maar ik vroeg me bij veel mensen ook af waarom ze er uberhaupt aan begonnen. Als je na drie lessen het alfabet nog niet kent dan heb je het niet geleerd lijkt me, en als je niet van plan bent moeite te doen kun je geen enkele taal leren lijkt me zo.

Er werd ook al gezegd dat je eigenlijk nooit vloeiend Russisch zal leren als je er zo laat aan begint, maar dat vind ik niet erg. Mijn docent spreekt Nederlands met een Russisch accent. Je hoort gelijk dat ze Russisch is, maar dat maakt nog niet dat ze slecht Nederlands spreekt natuurlijk. Je moet je doelen gewoon een beetje aanpassen denk ik, het is nu eenmaal even wat anders dan Duits. Vooral het gebrek aan regels voor de klemtoon lijkt me problematisch bij het leren op latere leeftijd. De naamvallen en declinaties zijn voor mij geen probleem (ik merk nu wel hoe ontzettend veel steun ik heb aan Latijn), uitspraak vind ik leuk om te oefenen, alfabet lukt wel (haal het alleen nog door elkaar als ik drukletters en schrijfletters door elkaar moet lezen maar dat lijkt me niet gek na een paar weken), maar ik heb wel moeite met wanneer je in de 4e naamval nu 'b' of 'na' gebruikt. Zal ook nog wel wennen. =)

Ik vind het in ieder geval super om te merken hoe snel je eigenlijk leert, ook al is het zo anders. Fijn ook omdat ik dat bij m'n studie Engels niet heb, daar leer ik niet meer wekelijks tig nieuwe woorden, en verbeter ik niet iedere dag iets aan m'n uitspraak. Dat vind ik nou juist zo geweldig aan Russisch, je leert iedere les wel iets =)
pi_31345579
uhm Wolf er ontbreekt een werkwoord in die zin. Of je moet "ne tak trudno" veranderen in "ne ochen trudniy"

M'n ex is ook afgehaakt trouwens, hij probeerde het in Duitsland te leren. Het is gewoon aan 1 stuk door stampen en als je eenmaal achterloopt, haal je het niet meer in. Ik denk dat de meeste mensen die eraan beginnen niet beseffen dat het echt hard werken is.
Maar dat is echt niet alleen zo als je Russisch wilt leren.
pi_31345748
Ja sorry... daar komt mijn Tsjechisch om de hoek kijken. Die zeggen 'niet zo moeilijk' en 'zo' gebruiken ze dan 'tak' voor...

Het is niet handig die 2 talen door elkaar te halen steeds.
pi_31345827
Nee inderdaad.

Voor een indruk van de taal, Nochnoj Dozor speelt in de bioscoop:
http://www.foxinternational.com/nl/nightwatch/
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:08:11 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31345942
Zelf ben ik bezig om Spaans te leren..
Dat gaat verassend snel. Zeker als je al wat kennis van het Frans of Latijn hebt.
Bovendien zijn er op het internet verassend veel recources te vinden om je hierbij te helpen. Probeer bijvoorbeeld PIMSLEUR Spanish I, II, III en plus te downloaden via e-mule ofzo.
Naast de vraag welke taal het makkelijkste te leren is, zou ik ook kijken waar je het meeste aan hebt.
In dat geval zou ik toch Spaans kiezen. Is de meest gesproken Indo-Europese taal ter wereld.
The End Times are wild
pi_31349929
Italiaans uiteraard.
Heb je veel meer aan en het is makkelijk over te schakelijk in het Spaans.
Diegene die hier reageerde over het feit dat die andere alle vervoegingen door elkaar ging halen enz. heeft waarschijnlijk nooit de taal goed beheerst!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31358894
Nee, er stond ook dat het geen goed plan was ze tegelijk te LEREN, en dan beheers je talen inderdaad nog niet.

Spaans lijkt me nuttiger dan Italiaans, trouwens. Spaans is immers tweede wereldtaal.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:09:40 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31359112
Even die spelfout uit de topictitel gehaald.

Ik ga deze week btw beginnen aan een cursus Zweeds.
(Un)masking for the greater good.
pi_31359434
Cool, dat wil ik ook ooit nog eens leren. =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')