abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1752227
Oke, wie heeft het nog meer gezien en spreekt een beetje Klingon? Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

En tja.. ik vond Enterprise ook wel vreemd op een aantal punten.

Ze gaan dus voor het eerst Deep Space in, beetje vliegen met het ding. Onderweg valt het schip uit omdat een stel aliens er iets mee doen, wat precies is mij niet duidelijk.

Verder, komen ze bij een Gas Giant, nou leuk we vliegen er gewoon even in met de Enterprise, geen last van aantrekkingskracht van het ding? Schip kan er blijkbaar tegen

Ook die vrouw kan blijkbaar heel makkelijk Klingons verstaan, nou ja makkelijk. Ze probeerd het iig.

En dan de intro.... ik dacht even dat ik naar EFC aan het kijken was, wat lijkt dat er veel op zeg. Ja oke ook van Gene Roddenberry. Er zitten leuke stukjes in maar goed het lijkt mij toch nog teveel op EFC.

En dat die Klingons eruit zien zoals ze er in DS9 e.d. ook uitzagen. Snap het niet hoor, krijgen ze dan aan het einde van de serie die "ziekte"?

Ook heel raar, de transporter zou niet veilig zijn om mensen mee te transporteren, maar toen Archer in gevaar was beamen ze hem toch maar even aanboord.

Toch raar. Maar ondanks alles zit er leuke humor in. Het moet nog wat meer trekstyle worden maar ja, ik hoop dat dat nog gaat komen.

pi_1752318
quote:
Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

Die Klingon zei: Ik vind jou sexueel aantrekelijk o-)

pi_1752328
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:34 schreef stinkbeer het volgende:
quote:
Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

Die Klingon zei: Ik vind jou sexueel aantrekelijk

Euhz.. zal wel niet. Anyone else? * awraeven wanna know enzo.
pi_1752341
wanner was dat ? is er een pilot op tv gekomen hiervan ?

duh.. shit weer gemist..

Maar als je het zo beschrijft lijkt het me niet de moeite waard en is het niet echt trek style, jammer..

pi_1752375
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:37 schreef SpikeAlike het volgende:
wanner was dat ? is er een pilot op tv gekomen hiervan ?

duh.. shit weer gemist..

Maar als je het zo beschrijft lijkt het me niet de moeite waard en is het niet echt trek style, jammer..

Nee nog niet op TV in Europa. In de USA wel. En internet is handig.

Maar ja, startrek style, ik ben er nog niet uit of ik het leuk ga vinden of niet, ik vind dat ze iig er ervaren doen met het schip voor de first time out.

pi_1752461
quote:
Ook heel raar, de transporter zou niet veilig zijn om mensen mee te transporteren, maar toen Archer in gevaar was beamen ze hem toch maar even aanboord.
Ze hadden geen andere keuze. Ze wisten inderdaad niet of de transporter veilig zou zijn voor biologisch gebruik, maar in dit geval hadden ze geen andere manier om Archer te redden...

Ik vind trouwens wel dat sommige elementen uit de serie lijken op elementen uit de serie 'Andromeda', een andere serie van Gene Roddenberry. Bijvoorbeeld die vrouwen met lange staart
Zo'n figuur zit ook in Andromeda. Ook lijkt het gedrag van Jonathan Archer veel op die van de captain van Andromeda.

Toch ben ik erg tevreden over deze eerste aflevering. Ik ben er van overtuigd dat dit een goede serie kan worden. De personages zijn leuk en kunnen goed uitgewerkt worden. Vooral Doctor Phlox vind ik erg leuk. Zijn karakter is denk ik een beetje een kruising tussen 'The Doctor' en 'Neelix' van Voyager.

Nu maar wachten op de 2e episode..

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
  donderdag 27 september 2001 @ 10:25:05 #7
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_1752590
De transporters zijn wel veilig voor bio-transport, in het begin zeggen ze ook; 'they enhanced the platforms for bio-transport, though no one dares to let his molecules go through a datastream'... Dus het werkt wel en is getest, ze durven/vertrouwen het (nog) niet.

Die staarten van die vrouwtjes, 't zijn halve kikkers lijkt wel, met hun vliegen-vangende tongetjes... Echter in Andromeda is Trance Gemini toch echt geen kikker, ze heeft toevallig alleen een staartje. Captain Dilan Hunt van Andromeda is inderdaad een beetje hetzelfde type als Captain Jonathan Archer uit Enterpise, though, voor beide series is zo'n type uiterst toepasselijk. Time will tell hoe het karakter zich verder ontwikkelt.

Tja. Hoe is Enterprise... de intro vond ik in eerste instantie nogal scary, geen taaataaa tatatataaataa melodietje met een mooie sterrenhemel; maar een gezongen theme-song met 'oude nasa' beelden, tja... de cast, yeah volgens mij wel een mooi samengeraapt groepje; die vrouwelijk Vulcan, leuke aanvulling, kan leuke situaties opleveren. Ze lijkt een beetje op Angelina Jolie trouwens...

Het plot/verhaal is net iets minder dan dat ik gewent ben van b.v. Voyager, maarja, 'tis een nieuw Star Trek concept; 't speelt zich immers af rond 't jaar 2150... kan je zat leuke dingen mee doen, afwachten hoe het gaat... it's Trek, but not as we know it

* oCe is benieuwd, eerste aflevering is zeker geslaagd, niet spectaculair though.

Porch Monkey 4 Life!
  donderdag 27 september 2001 @ 22:57:58 #8
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_1759893
Ik zal 'm zo ff kijken. Ik ben geen trekkie ofzo, maar sommige afleveringen zijn best wel geinig.
Maaruh heb al 1 kort stukje gezien waar die aziatische vrouw met die klingon lult, maaruh had ze geen translator die het niet goed deed/ Naja ik zeg niet meer, want ik ga 'm gewoon kijken.
  vrijdag 28 september 2001 @ 01:22:38 #9
4259 JK
pi_1761272
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:20 schreef awraeven het volgende:

En dat die Klingons eruit zien zoals ze er in DS9 e.d. ook uitzagen. Snap het niet hoor, krijgen ze dan aan het einde van de serie die "ziekte"?

Toch raar. Maar ondanks alles zit er leuke humor in. Het moet nog wat meer trekstyle worden maar ja, ik hoop dat dat nog gaat komen.

Dat van die Klingons klopt inderdaad niet, die hoorden er rond die tijd kennelijk nog uit te zien als mensen, want de ziekte hebben ze nu al gehad ! Aan het einde van de serie krijgen ze niet die ziekte, dus dat moet dan tussen First Contact en nu geweest zijn. Misschien dat ze dat over het hoofd hebben gezien? Ik herinner me een aflevering dat ze terug in de tijd gingen, en je wat Klingons zag vechten die eruit zagen als gewone mensen. Dat zou rond de tijd van First Contact / Enterprise geweest moeten zijn.

Maaruh humor? Mwah nog niet superveel humor meegemaakt, wel mooi als die dokter een glimlach op z'n gezicht zet. Wat een kop heeft ie dan zeg

Morgen ff 2e deel kijken, ik ben nu echt te moe....

pi_1761475
Ik ben als enorme startrek fan erg benieuwd naar de nieuwe serie, maar ik vraag me af hoe lang we erop moeten wachten ? Ik hoop dat of de BBC of een nederlandse zender de afleveringen aankoopt.

Het gegeven is erg leuk, je moet dus echt het idee krijgen dat je terug in de tijd gaat, en dat dus de techniek een heel stuk minder moet gaan worden! Erg gaaf dat verhaal over de transporter, erg leuk gevonden! Zou die enterprise ook warp 9 halen ??? welicht warp 5 ofzo???

pi_1762078
quote:
Dat van die Klingons klopt inderdaad niet, die hoorden er rond die tijd kennelijk nog uit te zien als mensen, want de ziekte hebben ze nu al gehad !
Als het inderdaad om een ziekte gaat, is het juist de ziekte die ervoor zorgt dat de Klingons er als mensen uit zien. Deze ziekte krijgen ze dus NA de tijd van Archer en net VOOR de tijd van Kirk.

(Kijk maar naar Kahless, hoe ziet hij eruit?)

[Dit bericht is gewijzigd door _araphor_ op 28-09-2001 12:00]

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
pi_1762117
Warp 4.5 geloof ik als max dat ze het over hadden.

En toch vind ik het lame dat ze het zo oplossen met die klingons.

vrijdag 28 september 2001 @ 09:51:45 #13
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1762163
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 09:38 schreef awraeven het volgende:

En toch vind ik het lame dat ze het zo oplossen met die klingons.

't Is ook lame, maar probeer jij maar eens een verklaring te vinden... Ze kunnen moeilijk zeggen, "tja, in die tijd waren de make-up effects niet zo goed..."
pi_1762205
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 09:51 schreef Chevalric het volgende:

[..]

't Is ook lame, maar probeer jij maar eens een verklaring te vinden... Ze kunnen moeilijk zeggen, "tja, in die tijd waren de make-up effects niet zo goed..."

Dat is waar. Maar toch, ze hadden dan in mijn ogen beter de klingons weer zo'n raar uiterlijk kunnen geven dan zoals ze er in DS9 e.d. uit zagen.
pi_1762261
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:01 schreef awraeven het volgende:
Dat is waar. Maar toch, ze hadden dan in mijn ogen beter de klingons weer zo'n raar uiterlijk kunnen geven dan zoals ze er in DS9 e.d. uit zagen.
Ja maar dat is wel precies wat het is. De klingons zien er uit zoals ze er altijd al uit gezien zouden hebben als ze voor de oude serie een beetje meer budget hadden. Ik vind het helemaal niet irritant dat ze de klingons in deze serie er als "echte" klingons uit laten zien, ik had het waarschijnlijk irritanter gevonden als ze het niet deden. Klingons zijn klingons net zoals Kahless al 100 jaren van te voren er uit zag als een echte klingon me een mooi geribbeld voor hoofd.

Voor de topic starter: Weet helaas niet wat die Klingon zei, het enige woord dat ik ken is Q'apla. (en volgens mij heb ik dat nou verkeerd gespeld zelfs )

vrijdag 28 september 2001 @ 10:50:24 #16
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_1762514
over het uiterlijk van de Klingons, in het production report op www.startrek.com staat ook: The Klingons will look the same as in DS9; kortom, de 'bekende' Klingon look.
Porch Monkey 4 Life!
pi_1763067
Wat zeuren jullie allemaal over die ene aflevering in ds9. Er wordt 1x iets gezegd en dan is het zo. Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet en het is toch algemeen bekend dat de klingons zoals ze er NU uit zien dat dat altijd de bedoeling geweest is.
Kijk maar eens de TOS films daar zien ze er ook al een stuk beter uit. Of naar Worf in het begin van tng daar ziet hij er ook een stuk slechter uit dan nu.
pi_1763254
quote:
Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet
Die opmerking was absoluut geen fout, meer een grapje
pi_1771464
quote:
Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet
Dat was gewoon een grapje. Ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren om dit kleine detail. In Voyager zaten er veel grotere plotholes...
... na vijf jaar
pi_1771841
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 12:14 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Dat was gewoon een grapje. Ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren om dit kleine detail. In Voyager zaten er veel grotere plotholes...

Ja. Die aflevering moet gewoon niet serieus genomen of vergeten worden, en die 'ziekte' helemaal. Er is geen Klingon-ziekte geweest, zoals de Klingons er in DS9 en Enterprise uitzien, zo hebben ze er altijd uitgezien. In de oude Star Trek hadden ze gewoon geen geld voor goeie make-up.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1771872
quote:
Op donderdag 27 september 2001 10:25 schreef oCe het volgende:
Tja. Hoe is Enterprise... de intro vond ik in eerste instantie nogal scary, geen taaataaa tatatataaataa melodietje met een mooie sterrenhemel; maar een gezongen theme-song met 'oude nasa' beelden, tja
Dat is dus Rod Stewart met "Faith of the Heart".
Hmmf
  zaterdag 29 september 2001 @ 14:34:30 #22
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1772180
Ik heb gisteravond ook eindelijk de eerste ep gezien en ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg meeviel. 't Was niet zo goedkoop als TOS, lekker veel actie en voor de verandering eens geen personage dat mens wil worden (hoewel de dokter die neiging nog wel eens zou kunnen gaan vertonen).

Ik vond ook de stukjes wel leuk waar de mensen voor het eerst in aanraking komen met andere rassen en de problemen die dat met zich meebrengt.

Ik denk dat deze serie best leuk kan worden, maar het is geen Star Trek meer voor mij. Het is gewoon een leuke SF-serie, die toevallig in het Trek-universum speelt.

pi_1774020
Ik heb het net gekeken en het valt mee, maar ik ben ook niet echt laaiend enthousiast. Eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Aardig verhaaltje, maar ik vind het weer veel van hetzelfde. De acteurs zijn wel goed. Archer lijkt me een goede captain en T'pal is ook wel aardig. Phlox lijkt me wel een leuk karakter, de rest kwamen nog niet echt goed naar voren.

De mysterie-man waar de Taliban, uh Suliban of hoe ze ook heten, zaken mee doen, ik ben wel benieuwd of het een oude bekende is.

Tja, ik denk dat ze vooral hierna hetzelfde gaan doen als wat Picard, Janeway en Kirk deden. To boldy go where no one has gone before.... of dat nou een goed teken is, ik weet het niet. De serie speelt zich wel in een andere tijd af, maar het concept is nog steeds hetzelfde. Na een tijdje begint dat ook saai te worden.

* Xhorder wacht af tot Archer kaal begint te worden, zoals elke goede captain. (sorry Kirk)

... na vijf jaar
  zaterdag 29 september 2001 @ 19:42:42 #24
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_1774193
kan iemand mij ffies een linkje mailen

niells@worldonline.nl

bvd

I'm getting too old for this....
pi_1774797
quote:
bvd
En dan nog verwachten dat wij links gaan mailen
pi_1775363
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 19:42 schreef Havoc het volgende:
kan iemand mij ffies een linkje mailen

niells@worldonline.nl

bvd

Misschien moet je eens op mijn msgboard gaan kijken.
pi_1784979
Even over het uiterlijk van de Klinons in Enterprise en dat het niet zou kloppen met de "menselijke" Klingons uit TOS: ik heb ooit ergens gelezen dat Gene Roddenberry ooit had gezegd dat de Klingons zoals ze er vanaf Startrek the Motion Picture er precies uitzagen zoals hij altijd had gewild hoe de Klingons eruit zouden moeten zien. Alleen zorgden het niveau van de toenertijds beschikbare make-up alsmede de budgetten tijdens TOS in de jaren 60 ervoor dat ze gewoon zonder shmink werden gespeeld met slechts aparte pakken en lange sikbaardjes.

Tenslotte nog over "Broken Bow" zelf (de naam van de pilot-aflevering van Enterprise): ik heb echt genoten. De serie had gewoonweg een totaal andere (zeer verfrissende) sfeer t.o.v. alle andere series, de cast bevalt me, alsmede de kwaliteit van het acteerwerk (hoewel die per hoofdrolspeler/speelster verschilde), de special effects en de decors. Ze hebben die inderdaad best wel zodanig gemaakt dat het enerzijds geadvanceerder overkwam dan hedendaagse technologie en anderzijds primitiever dan in TNG/DS9/VOY. Er hing een sfeer van spanning, echt het gevoel van de mysterie van het onbekende, het is voor die crew allemaal nog helemaal nieuw, en die sfeer hebben ze inderdaad goed overgebracht.

De aflevering zelf was spannend en met interessante ontwikkelingen. Het vormt een stevige basis voor een goede serie.
De mensen waren gewoon menselijker... Aggressiever... Emotioneler... Onvolmaakt... Kortom: menselijk. De personages namen geen blad voor hun mond en er werd hier en daar (voor Startrek begrippen) best wel grove taal geuit. En dan was er die scene met die female vulcan in de decontamination room... Wow...
Een nadeel: het intromuziekje was vreselijk en doet de serie geen eer aan. Die zou ik graag vervangen willen zien. Dat erin gezongen wordt vind ik niet erg (heeft juist iets unieks), maar dan wel een wat fatsoenlijk en ook toepasselijker muziekje erbij alstublieft.

Voor de rest: veelbelovend en verfrissend. We zullen zien...

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 21:48:02 #28
13353 Aced
Come to me...
pi_1800458
Ik heb gehoord dat in de volgende aflevering van Enterprise de Andorians voorkomen... Nu hebben ze hier dus ook de make-up voor aangepast...

Leiden zij nu ook straks aan een ziekte, die eigenlijk gewoon simpelweg geen ziekte is, maar gewoon gekomen is door een verhoging van het budget en de vooruitgang in de make-up, en dat de schrijvers nooit gezegd hebben dat het een ziekte is en dus gewoon verzonnen is door de fans zelf?

You're looking through my face, why don't you notice me?
pi_1801903

Afwachten dan maar. Waar heb je trouwens die informatie vandaan dat ze daarin voor zouden komen?

pi_1802706
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 01:16 schreef motown het volgende:
het intromuziekje was vreselijk en doet de serie geen eer aan. Die zou ik graag vervangen willen zien. Dat erin gezongen wordt vind ik niet erg (heeft juist iets unieks), maar dan wel een wat fatsoenlijk en ook toepasselijker muziekje erbij alstublieft.
Ik vind het wel verfrissend een hele nieuwe opzet als voor de theme. Het zou maar saai geweest om weer een paar shots van het desbetreffende starship/space station te zien met een flim-klassiek nummer. Dat zie je nl. in alle vorige series. De begin theme is waarschijnlijk juist zo, omdat de mensheid daar nog wat meer op ons lijkt, als in de andere series.

My two buckazoids. (voor de kenners )

pi_1802793
quote:
My two buckazoids. (voor de kenners)
-roger-
  woensdag 3 oktober 2001 @ 09:02:40 #32
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_1802869
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 08:28 schreef _araphor_ het volgende:

[..]

-roger-

-Wilco-
I'm getting too old for this....
pi_1807692
quote:
Ik heb gehoord dat in de volgende aflevering van Enterprise de Andorians voorkomen
Ik heb net 'Fight or Flight' gezien, dus eh.. ik weet het....
Om maar niet meteen te gaan spoilen: http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/spoiler.htm

Het lijkt trouwens alsof de aflevering al uitgezonden is op ene 'A Channel'.
Kent iemand deze zender? Ik dacht namelijk dat UPN de enige zender was die deze serie al uitzond...

woensdag 3 oktober 2001 @ 20:38:35 #34
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_1807985
Welke Klingon ziekte hebben jullie het over????
Echt nooit wat van gehoord... ook niet in die ene DS9 aflevering....
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  donderdag 4 oktober 2001 @ 01:46:21 #35
13353 Aced
Come to me...
pi_1810507
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:48 schreef _araphor_ het volgende:
Afwachten dan maar. Waar heb je trouwens die informatie vandaan dat ze daarin voor zouden komen?
Ok, het blijkt dus de vijfde aflevering na de pilot te zijn waar de Andorians in voor komen, ik had me vergist, maar in dit artikel wordt de plot uitgelegd voor de vierde en vijfde aflevering van Enterprise... Spoilers, dus...
You're looking through my face, why don't you notice me?
pi_1889252
Oke, inmiddels is aflevering 1x04 Strange New World ook al uitgezonden, wat vinden we er tot nu toe van?
Mijn mening is nog niet echt veranderd sinds het begin. Waar ik al bang voor was is een beetje aan het gebeuren, het brengt weinig nieuws meer in. In mijn ogen komt het doordat het toch voor de tijd van Kirk speelt, mij is bekend wat er verder allemaal nog gaat gebeuren. Veel van dit soort eps hadden net zo goed in een andere Star Trek serie als aflevering kunnen zitten. Het is mij ook net wat T'pol af en toe zegt, protocol, wees voorzichtig, jullie zijn te ongeremd. Dat soort dingen. Die hadden ze er juist in moeten stoppen naar mijn mening. Goed, dan wordt het op sommige punten wat saaier, maar dit slaat in mijn ogen nergens op. Ja, vreemde Mclass planet, laten we gewoon eens gaan kijken. Tja.. we moeten niet eerst voorzichtig zijn? Gewoon maar landen? En dat schip wat ze binnen wandelen in 1x03 - Fight or Flight. Doen ze ook gewoon maar, ja je bent nieuwsgierig natuurlijk, maar toch.. iets meer voorzichtigheid en klungelig gedoe mag van mij wel. Ze doen het alsof ze het al jaren doen.
  zaterdag 13 oktober 2001 @ 12:41:41 #37
1358 Xhorder
He's back...
pi_1889318
Ja, ik vond de 3e episode al erg veel van hetzelfde. Ik ga nu deze nieuwe maar eens downloaden, maar ik ben bang dat het dezelfde kant als Voyager opgaat. Hmm, misschien stopt de serie dan wel na 1 seizoen... Ergens zou dat wel goed voor Star Trek zijn.
... na vijf jaar
pi_2009895
Op zich vind ik het best een leuke serie tot nu toe en best wel in het straatje van Star Trek. Het leukste vind ik misschien nog wel dat die aliens nog gewoon andere talen spreken en dat soort dingen. Die kleine vanzelfsprekende dingetjes die ze in de andere series wel hebben, maar hier dus nog niet.
pi_2011141
Zo, ik heb de eerste 4 eps nu eindelijk gezien (1 hele avond allemaal achter elkaar ), dus ik durfde nu eindelijk dit topic met 'spoilers' te openen.
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 21:48 schreef Aced het volgende:
Ik heb gehoord dat in de volgende aflevering van Enterprise de Andorians voorkomen... Nu hebben ze hier dus ook de make-up voor aangepast...

Leiden zij nu ook straks aan een ziekte, die eigenlijk gewoon simpelweg geen ziekte is, maar gewoon gekomen is door een verhoging van het budget en de vooruitgang in de make-up, en dat de schrijvers nooit gezegd hebben dat het een ziekte is en dus gewoon verzonnen is door de fans zelf?

Ik heb de promo van die 6e afl met de Andorians gedowned (The Andorian Incident) en voor zover ik kon zien zagen ze er nog precies hetzelfde uit als in TOS, dus daar hoef je je niet zo druk over te maken.
  maandag 29 oktober 2001 @ 22:54:57 #40
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_2037121
Ik heb net episode 6 gekeken en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de problemen die ze tegenkomen.

Niet meer zomaar naar een planeet of schip beamen, maar eerst een zorgen voor een juiste atmosfeer e.d.

Net als Voyager zal ook in deze serie de dokter voor de humor moeten gaan zorgen. Ik zet al mijn geld in op hem, na het zien van die kop van hem. Coole gast

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_2037128
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 22:54 schreef Kptelmo het volgende:

Net als Voyager zal ook in deze serie de dokter voor de humor moeten gaan zorgen. Ik zet al mijn geld in op hem, na het zien van die kop van hem. Coole gast

Eigenlijk lach ik me constant rot om T'Pol, maar ja... Vulcans zijn m'n favoriete ras
pi_2037637
Ik heb alleen de eerste aflevering gezien, maar het lijkt me duidelijk dat die mystery-man een Romulan is.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 08:21:48 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2038720
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:57 schreef DixonHill het volgende:
Zo, ik heb de eerste 4 eps nu eindelijk gezien (1 hele avond allemaal achter elkaar ), dus ik durfde nu eindelijk dit topic met 'spoilers' te openen.
[..]

Ik heb de promo van die 6e afl met de Andorians gedowned (The Andorian Incident) en voor zover ik kon zien zagen ze er nog precies hetzelfde uit als in TOS, dus daar hoef je je niet zo druk over te maken.

Hey,ik zat op Kazaa en daar staat dat "Terra Nova" episode 1x06 is. Is dat dan aflevering 5 (gezien Broken Bow pt 2 1x02 is)?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2038785
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:21 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hey,ik zat op Kazaa en daar staat dat "Terra Nova" episode 1x06 is. Is dat dan aflevering 5 (gezien Broken Bow pt 2 1x02 is)?

Heel goed WitchFynder.
Maar het is gewoon ep 6 hoor.
Broken Bow pt 2 is ep 2.
Gewoon zo doortellen.
En morgen komt 1x07 alweer.
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 13:39:25 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2041324
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:45 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:

[..]

Heel goed WitchFynder.
Maar het is gewoon ep 6 hoor.
Broken Bow pt 2 is ep 2.
Gewoon zo doortellen.
En morgen komt 1x07 alweer.

Kan je ff een eplist posten, vogel?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2041369
1x01 Broken Bow part I (26-9-01)
1x02 Broken Bow part II (26-9-01)
1x03 Fight or Flight (3-10-01)
1x04 Strange New World (10-10-01)
1x05 Unexpected (17-10-01)
1x06 Terra Nova (24-10-01)
1x07 The Andorian Incident (31-10-01)

http://www.startrek.com/library/episodes_ent.asp

pi_2046497
Leuke aflevering Terra Nova
  woensdag 31 oktober 2001 @ 09:59:36 #48
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2046744
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:44 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
1x01 Broken Bow part I (26-9-01)
1x02 Broken Bow part II (26-9-01)
1x03 Fight or Flight (3-10-01)
1x04 Strange New World (10-10-01)
1x05 Unexpected (17-10-01)
1x06 Terra Nova (24-10-01)
1x07 The Andorian Incident (31-10-01)

http://www.startrek.com/library/episodes_ent.asp

Ok dan
pi_2050088
The Andorian Incident was schitterend!
Echt een stuk beter dan de vorige!

Pre-air eps rulen

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2001 @ 02:34:10 #50
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_2055603
Deze was echt weer goed
En ik moest toch even lachen toen ik naast een Ocampa-Dokter (Caretaker) ook een Andorian Jeffrey Combs (Weyoun/Brunt) zag
Die laatste duikt echt in iedere serie weer op (bijvoorbeeld Tsunkatse)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_2070842

Phlox after 'stealing' some food from T'Pol: "Ehm.. May I?"

GOED!

pi_2070929
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 22:38 schreef araphor het volgende:
[afbeelding]

GOED!

jammer dat ze hem niet Nerve-pinchede
pi_2073973
quote:
Op donderdag 01 november 2001 02:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Deze was echt weer goed
En ik moest toch even lachen toen ik naast een Ocampa-Dokter (Caretaker) ook een Andorian Jeffrey Combs (Weyoun/Brunt) zag
Die laatste duikt echt in iedere serie weer op (bijvoorbeeld Tsunkatse)
Tsunkaste zat ook geloof ik H.G. Hertzler (Martok) in als die Hirogen tegen wie Seven moest vechten.

Maar deze aflevering vond ik tot nu toe de beste van Enterprise die ik heb gezien. Misschien is er dan toch nog hoop voor.

maandag 12 november 2001 @ 02:50:05 #54
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2156946
Ben over het algemeen eens met de vorige poster, maar ik voeg zelf nog wat commentaar toe.
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 01:16 schreef motown het volgende:
Tenslotte nog over "Broken Bow" zelf (de naam van de pilot-aflevering van Enterprise): ik heb echt genoten. De serie had gewoonweg een totaal andere (zeer verfrissende) sfeer t.o.v. alle andere series, de cast bevalt me, alsmede de kwaliteit van het acteerwerk (hoewel die per hoofdrolspeler/speelster verschilde), de special effects en de decors. Ze hebben die inderdaad best wel zodanig gemaakt dat het enerzijds geadvanceerder overkwam dan hedendaagse technologie en anderzijds primitiever dan in TNG/DS9/VOY. Er hing een sfeer van spanning, echt het gevoel van de mysterie van het onbekende, het is voor die crew allemaal nog helemaal nieuw, en die sfeer hebben ze inderdaad goed overgebracht.
Helemaal mee eens, en de donkere belichting en sfeer is ook een frisse benadering ten opzichte van het 'verlichte' TNG/DS9/VOY tijdperk waar comfort en luxe de boventoon voeren.
quote:
De aflevering zelf was spannend en met interessante ontwikkelingen. Het vormt een stevige basis voor een goede serie.
De mensen waren gewoon menselijker... Aggressiever... Emotioneler... Onvolmaakt... Kortom: menselijk. De personages namen geen blad voor hun mond en er werd hier en daar (voor Startrek begrippen) best wel grove taal geuit.
Een pluspunt.
quote:
En dan was er die scene met die female vulcan in de decontamination room... Wow...
Heerlijk, je voelde de spanning gewoon..
quote:
Een nadeel: het intromuziekje was vreselijk en doet de serie geen eer aan. Die zou ik graag vervangen willen zien. Dat erin gezongen wordt vind ik niet erg (heeft juist iets unieks), maar dan wel een wat fatsoenlijk en ook toepasselijker muziekje erbij alstublieft.
Ik weet het niet... Het heeft wel iets, een andere slag dan alle voorgaande post-TOS series. Even kijken hoe lang het duurt voordat het me gaat vervelen.
quote:
Voor de rest: veelbelovend en verfrissend. We zullen zien...
Zekers, ik ga meteen de volgende aflevering zoeken!
Jammer dat ik de slottheme niet heb gezien, want die zat er bij mijn versie niet bij.
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 23:56 schreef Berserker het volgende:
Ik heb alleen de eerste aflevering gezien, maar het lijkt me duidelijk dat die mystery-man een Romulan is.
Elaborate plz
The Internets, I needs it..
pi_2156958
quote:
Op maandag 12 november 2001 02:50 schreef Dr_Crouton het volgende:
Elaborate plz
'k Zal het proberen.

- Het donkere beeld aan het eind leek op een Romulan.
- De stem was normaal, dus het zal geen super-vaag ras zijn.
- Welk ras gaat problemen zoeken met Klingons en de Federation in de toekomst (Kithomer massacre, neutral zone)?
- Hij deed erg sneaky, manipulatief.
- Het ras moet in het alpha quadrant zitten, en moet ook invloedrijk zijn, aangezien de belangen die er spelen.
- We hebben nog geen Romulan gezien, maar wel Klingons. Het zou niet slim zijn om zo een pruduktief onderwerp niet te gebruiken.

We shall see, maar ik wed er een videoband om dat het een Romulan is.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  maandag 12 november 2001 @ 10:33:36 #56
6290 Dr_Crouton
pi_2157802
quote:
Op maandag 12 november 2001 03:01 schreef Berserker het volgende:

[..]

'k Zal het proberen.

- Het donkere beeld aan het eind leek op een Romulan.
- De stem was normaal, dus het zal geen super-vaag ras zijn.
- Welk ras gaat problemen zoeken met Klingons en de Federation in de toekomst (Kithomer massacre, neutral zone)?
- Hij deed erg sneaky, manipulatief.
- Het ras moet in het alpha quadrant zitten, en moet ook invloedrijk zijn, aangezien de belangen die er spelen.
- We hebben nog geen Romulan gezien, maar wel Klingons. Het zou niet slim zijn om zo een pruduktief onderwerp niet te gebruiken.

We shall see, maar ik wed er een videoband om dat het een Romulan is.

Videoband? Who needs that?

Even terug op de discussie over die titelsong, ik vind em steeds beter worden eik...
Gecombineerd met de beelden van de pioniers en ipv van het verfijnde klassieke werk een ruwe ballade met 'ik wil mijn hart volgen en erop uitgaan naar het onbekende' teksten, past het wel bij deze nieuwe pioniers die de eerste stappen in deep space en het onbekende nemen.

Nu maar hopen dat de serie ook vernieuwend is. Heb nu alleen maar de pilot gezien.

maandag 12 november 2001 @ 10:58:54 #57
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2158002
quote:
Op maandag 12 november 2001 10:33 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat de serie ook vernieuwend is. Heb nu alleen maar de pilot gezien.

Hij wordt geniaal! Heb net aflevering 7 gezien. Andorians!!!! Yeah baby!
pi_2158470
In aflevering 8 zit een klein foutje. Op een gegeven moment is Doctor Phlox aan het woord op de bridge, dan is deze achtergrond te zien:

De camera flitst nu naar Captain Archer, waarna hij weer terug gaat naar Phlox, maar nu met deze achtergrond:

foutje?

pi_2158477
quote:
Op maandag 12 november 2001 11:49 schreef araphor het volgende:
In aflevering 8 zit een klein foutje. Op een gegeven moment is Doctor Phlox aan het woord op de bridge, dan is deze achtergrond te zien:

[afbeelding]

De camera flitst nu naar Captain Archer, waarna hij weer terug gaat naar Phlox, maar nu met deze achtergrond:

[afbeelding]

foutje?

lijkt wel of de achtergrond gezakt is...
pi_2158480
quote:
Op maandag 12 november 2001 10:58 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hij wordt geniaal! Heb net aflevering 7 gezien. Andorians!!!! Yeah baby!

jippie sneaky vulcans
pi_2158595
7 vond ik wel een van de betere eps tot nu toe van Enterprise.
8 was ook wel oke, beetje wandelen op een stuk ijs.
  maandag 12 november 2001 @ 14:01:33 #62
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2159948
quote:
Op maandag 12 november 2001 11:51 schreef Seborik het volgende:

[..]

jippie sneaky vulcans

Archer: "I'll keep my ears open...uhm.."
  maandag 12 november 2001 @ 14:03:03 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2159976
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 22:38 schreef araphor het volgende:
[afbeelding]

GOED!

Fantastische speech van hem trouwens. Ik zat gewoon te juigen hier.
pi_2160122
quote:
Op maandag 12 november 2001 14:01 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Archer: "I'll keep my ears open...uhm.."

"No offence intended."

maandag 12 november 2001 @ 22:33:30 #65
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2165546
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:20 schreef awraeven het volgende:
Ziekte? Welke "ziekte" heb je het in godsnaam over.

Heb jij uitjezelf even besloten dat de Klingons een ziekte hebben gehad? Dat is niet canon (ofwel geen feit) dus laten vallen die hap.

De FEITEN:

-Klingons hebben van nature "bumpy foreheads" ofwel riggels en bulten. Dat leid ik af van het feit dat op het schilderij van Kahless, de "oerKlingon", in de aflevering "Rightful Heir", je Kahless afgebeeld ziet staan als een Klingon zoals we die kennen uit Enterprise, de TOS films en de 24th century series.

-Klingons behouden tot en met de 22de eeuw hun natuurlijke uiterlijk. Dit kun je afleiden uit de Enterprise afleveringen "Broken Bow" en twee andere afleveringen van het eerste seizoen. Waarschijnlijk zal dit gedurende de hele serie zo blijven.

-Vanaf ten minste de mid 23e eeuw verschijnen er Klingons die er als mensen uitzien. Ze behouden wel enkele uiterlijke kenmerken zoals donkere huid en snorren/baarden. Dit verschilt sterk per individueel. nota: Kor, Kang en Koloth verschijnen hier als "menselijk" aandoende Klingons.

-Vanaf ten minste 2279 verschijnen er weer Klingons met "bumpy foreheads", al kun je merken dat het ras zich langzaam maar zeker weer naar hun natuurlijke uiterlijk terugbrengt. Dat merk je bv door Star Trek 6, waarin General Chang qua uiterlijk dichter bij de mens staat dan bij de natuurlijke Klingon. Een Klingon als Chancellor Gorkon staat hier tegenover. De Klingons aan boord van Gorkon's schip hebben roze bloed, waarschijnlijk een prouct van de (genetische?) veranderingen die ze ondergaan.

-Vanaf het begin van The Next Generation (2363) zien we de Klingons weer zoals ze eruit zagen in Enterprise. Dit blijft constant door alle vervolgseries heen.

-In de DS9 aflevering "Blood Oath" verschijnen Kang, Koloth en Kor weer; nu als "natuurlijke" Klingons. Kor zie je ook nog in de afleveringen "The Sword of Kahless" en "Once More Unto the Breach". Kang zie je ook nog in de Voyager aflevering "Flashback", ook als "Natuurlijke" Klingon.

-In de DS9 aflevering "The Way of the Warrior" heeft Martok rood bloed. De genetische veranderingen zijn kennelijk voltooid. Natuurlijk weet ik dat de Martok die je in die aflevering zag eigenlijk een Changeling was, maar die probeerde Klingons zo nauwkeurig mogelijk te imiteren, ook wat betreft de kleur van hun bloed.

-In de DS9 aflevering "Trials and Tribble-ations" zegt Worf dat het een geheim van de Klingons is. Hij wil er verder niets over zeggen.

Dat is alles wat er over bekend is. Enterprise heeft geen fout gemaakt.

pi_2166235
quote:
Op maandag 12 november 2001 22:33 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ziekte? Welke "ziekte" heb je het in godsnaam over.

Heb jij uitjezelf even besloten dat de Klingons een ziekte hebben gehad? Dat is niet canon (ofwel geen feit) dus laten vallen die hap.

Waarom verzin je dan zelf maar dat het genetisch moet zijn?
  maandag 12 november 2001 @ 23:44:39 #67
18413 Summoner
pi_2166432
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:31 schreef Seborik het volgende:

[..]

Waarom verzin je dan zelf maar dat het genetisch moet zijn?

Sorry, maar dan heb je me verkeerd begrepen. Het "genetische" verhaal heb ik gebaseerd op feiten, zoals het feit dat Klingon bloed in de tussenperiode 2379-2391 in kleur verschilt met normaal Klingon bloed. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het hele Klingon ras een ziekte gehad heeft. Maar dat verhaal van mij is natuurlijk ook maar een veronderstelling, er kan zoveel aan de hand zijn.
pi_2166543
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:44 schreef Summoner het volgende:

[..]

Sorry, maar dan heb je me verkeerd begrepen. Het "genetische" verhaal heb ik gebaseerd op feiten, zoals het feit dat Klingon bloed in de tussenperiode 2379-2391 in kleur verschilt met normaal Klingon bloed. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het hele Klingon ras een ziekte gehad heeft. Maar dat verhaal van mij is natuurlijk ook maar een veronderstelling, er kan zoveel aan de hand zijn.

En dat genetische verhaaltje kan net zo goed een ziekte zijn.
Het is dus gewoon speculeren en misschien als de makers van de serie daar zin in hebben komen we het weleens te weten, maar dat hoeft niet perse van mij. Zo'n mysterie ertussen vind ik ook wel leuk.
  maandag 12 november 2001 @ 23:59:55 #69
18413 Summoner
pi_2166621
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:53 schreef Seborik het volgende:

[..]

En dat genetische verhaaltje kan net zo goed een ziekte zijn.
Het is dus gewoon speculeren en misschien als de makers van de serie daar zin in hebben komen we het weleens te weten, maar dat hoeft niet perse van mij. Zo'n mysterie ertussen vind ik ook wel leuk.

Vind ik ook.

Maar ik heb gehoord dat Enterprise dit zal verklaren. Het heeft vast wat met de Suliban te maken, denk je niet?

pi_2166641
quote:
Op maandag 12 november 2001 23:59 schreef Summoner het volgende:
Maar ik heb gehoord dat Enterprise dit zal verklaren. Het heeft vast wat met de Suliban te maken, denk je niet?
Kan wel, zal het vanzelf wel zien als het in een aflevering zit.
pi_2167104
Wow ik heb net aflevering nummer 7 gezien.

Een van die Andorians is WEYOUN!

Haha!

pi_2167521
damn it wou ik net de andorian incident kijken, wat denk je blijkt het gewoon Terra Nova te zijn. Nou even Edonkey weer laten vlammen.
Thanksgiving is what makes my mom worth it
pi_2167857
quote:
foutje?
Het lijkt erop dat hier toch geen fout is gemaakt.. (misschien alleen door mij)
quote:
[Nov 12 2001] *ikben* die fout in enterprise 8 is geen fout, maar komt doordat Phlox OPSTAAT tijdens het schakelen van camera...

[Dit bericht is gewijzigd door araphor op 13-11-2001 08:10]

pi_2179643
Wat is dit zeg? Ga lekker Star Wars kijken!
pi_2179675
Jullie lopen achter!
Ik heb 1x09 alweer, om 17:30 zit ik thuis te loeren.
  woensdag 14 november 2001 @ 12:23:47 #76
6290 Dr_Crouton
pi_2179935
WTF! LOL!

pi_2180044
quote:
Op woensdag 14 november 2001 12:23 schreef Dr_Crouton het volgende:
WTF! LOL!

[afbeelding]

hehehe ja, en daarna werdt ie skyhigh geblazen.
  donderdag 15 november 2001 @ 06:41:04 #78
6290 Dr_Crouton
pi_2188091
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 13:29 schreef NO_309 het volgende:

Niet helemaal, de zanger voor deze openingsnummer is Russell Watson. Rod Stewart zong dit nummer voor de film Patch Adams.
pi_2188631
1x09 Was ook wel weer aardig, Captain Archer goes Captain Kirk en hij gaat met een alien lopen bekken.
Voor de rest, leek het een beetje op The Andorian Incident, ook een verboren lab onder een stad deze keer.
pi_2188740
quote:
Op donderdag 15 november 2001 10:02 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
1x09 Was ook wel weer aardig, Captain Archer goes Captain Kirk en hij gaat met een alien lopen bekken.
Voor de rest, leek het een beetje op The Andorian Incident, ook een verboren lab onder een stad deze keer.
Jezus, die gasten werken snel. Enterprise wordt volgens een fansite op woensdag uitgezonden. Dat betekent dat ze het opnemen, encoden en gelijk uploaden als jij hem nu al hebt. Psycho... Nou ja, ik wacht wel tot morgen ofzo. Ben voorlopig ff seizoen 1 van "Andromeda" binnen aan het halen.
pi_2188757
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 00:59 schreef Berserker het volgende:
Wow ik heb net aflevering nummer 7 gezien.

Een van die Andorians is WEYOUN!

Haha!

Jeffrey Combs.
  donderdag 15 november 2001 @ 13:09:22 #82
6290 Dr_Crouton
pi_2190894
Ik heb het gevoel dat de Enterprise de Melurians(?) nog wel een keertje zullen tegenkomen, na episode 9.
pi_2190924
quote:
Op donderdag 15 november 2001 10:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Jezus, die gasten werken snel. Enterprise wordt volgens een fansite op woensdag uitgezonden. Dat betekent dat ze het opnemen, encoden en gelijk uploaden als jij hem nu al hebt. Psycho... Nou ja, ik wacht wel tot morgen ofzo. Ben voorlopig ff seizoen 1 van "Andromeda" binnen aan het halen.

Ik had het gisteren al. Rond een uurtje of 09:00
pi_2191779
quote:
Op donderdag 15 november 2001 13:11 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:

[..]

Ik had het gisteren al. Rond een uurtje of 09:00

hmm, ik moet 08 nog steeds zien, 09 zal volgende week wel aan de beurt zijn.
  vrijdag 16 november 2001 @ 12:12:16 #85
4259 JK
pi_2201613
Je kan lullen wat je wilt over 1x09, maar daar vind ik T'Pol toch echt wel een lekker wijf, met lang haar.. Vulcans moeten eens wat aan hun haar doen ,dat maakt ze allemaal lelijk Met lang haar is T'Pol echt een lekker wijf !

Nu nog hopen dat er meerdere seizoenen komen, maar lijkt me wel, ik weet niet hoe de waardering van Enterprise nu is in Amerika, maar ik vind 'm wel geinig. Al was 1x09 wat vaag, ze leefden half in de middeleeuwen nog, of iets eigenlijk erna, maar ze hadden wel (bad)gordijnen van plastic enzo..

Maargoed ,even een plaatje van T'Pol in vermomming :

De server kan wat traag zijn, maar ach, het plaatje is ook klein.

vrijdag 16 november 2001 @ 12:16:08 #86
4259 JK
pi_2201641
quote:
Op donderdag 15 november 2001 10:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja ze werken zeker snel, het zijn allemaal Pre-Airs, dus nog voordat ze op de buis in Amerika komen.
De nieuwe Simpons (13e seizoen) zijn ook pre-air, ik zit nu te wachten op 13x03, maar geloof dat ie dit weekend ofzo komt, of misschien vandaag al. I dunno.
Van Dark Angel en Band Of Brothers zijn er ook allemaal pre-airs. Handig hoor!
  vrijdag 16 november 2001 @ 14:45:14 #87
6290 Dr_Crouton
pi_2203436
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 12:12 schreef JK het volgende:
Je kan lullen wat je wilt over 1x09, maar daar vind ik T'Pol toch echt wel een lekker wijf, met lang haar.. Vulcans moeten eens wat aan hun haar doen ,dat maakt ze allemaal lelijk Met lang haar is T'Pol echt een lekker wijf !

Nu nog hopen dat er meerdere seizoenen komen, maar lijkt me wel, ik weet niet hoe de waardering van Enterprise nu is in Amerika, maar ik vind 'm wel geinig. Al was 1x09 wat vaag, ze leefden half in de middeleeuwen nog, of iets eigenlijk erna, maar ze hadden wel (bad)gordijnen van plastic enzo..

Maargoed ,even een plaatje van T'Pol in vermomming :

[afbeelding]

De server kan wat traag zijn, maar ach, het plaatje is ook klein.

Met het lange haar kan ze zo voor een Elven-vrouw gaan in LOTR
  zondag 30 december 2001 @ 13:25:30 #88
13413 Raptor34
 ik zeg maar zo en niets ander
pi_2649835
Bij deze serie zit ook een nieuwe soundtrack.
Nu wil wel een weten wie dit zingt en waar ik een mp3tje van deze track weg kan halen.
In verband met de gemanipuleerde lever worst
  zondag 30 december 2001 @ 18:15:50 #89
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2653272
Waarom worden er nu geen afleveringen meer gemaakt van Enterprise? We zitten toch nog middenin het seizoen?
  zondag 30 december 2001 @ 18:32:37 #90
18413 Summoner
pi_2653422
Damn, ik hoop dat Enterprise zo snel mogelijk op DVD uitkomt. WIIIIIIIIIIDESCREEN he!

Wat ik fantastisch vind aan de serie is dat B&B (Berman & Braga) zich nu ineens zo goed aan established canon houden, Braga heeft zelfs toegegeven dat het moeilijk is om de Romulans in Enterprise te verwerken ("Balance of Terror").
Leuke verwijzingen naar de Melurians, Ferengi etc. zonder inter series continuity te schenden. Prima werk.

Al vind ik het wel jammer dat rassen die al eerder in Star Trek geweest zijn er in Enterprise net iets anders uit moeten zien: Andorians en Nausicaans. Maar ja, wij hebben ook meerdere rassen op onze planeet, dus waarom zou dit niet voor een buitenaards ras kunnen gelden. Zover ik weet is er maar een ras waarvan alle leden er hetzelfde uit zien, de Benzites. Dus als die in Enterprise ineens vier hoofden en acht benen hebben, hebben we een probleempje.

zondag 30 december 2001 @ 19:45:59 #91
13413 Raptor34
pi_2654132
Ik heb gehoord dat er rond de 20ste januari deel 12 uit zou komen.
Maar hang me er niet aan op.

PS. ik heb nog steeds geen antwoordt op mijn vraag wie zingt de soundtrack van de serie en waar kan ik er een mp3tje vandaan halen.

pi_2654484
quote:
Op zondag 30 december 2001 13:25 schreef Raptor34 het volgende:
Bij deze serie zit ook een nieuwe soundtrack.
Nu wil wel een weten wie dit zingt en waar ik een mp3tje van deze track weg kan halen.
Dat is 'Faith of the Heart' door Rod Stewart.
pi_2654588
Die Vulcans zijn geweldig.
  zondag 30 december 2001 @ 20:29:42 #94
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2654755
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:12 schreef DixonHill het volgende:

[..]

Is het voor Enterprise niet door iemand anders gezongen?
pi_2654776
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:29 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Is het voor Enterprise niet door iemand anders gezongen?

Russel Watson dacht ik...
pi_2654806
Hmmmm, mensen hier die op startrek-central en trekstuff rondhangen op DalNet IRC?

Heb veel afleveringen al gezien voordat ze in de VS zijn uitgezonden

Beste aflevering is Cold Front tot nu toe... Veeeeeeeetttt!

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_2655006
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:31 schreef Seborik het volgende:
Ja klopt, je hebt gelijk
Uhm ik keek alleen maar even of jullie nog wakker waren
Zo'n fout zou ik nooit maken.
pi_2655040
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:46 schreef DixonHill het volgende:

[..]

Ja klopt, je hebt gelijk
Uhm ik keek alleen maar even of jullie nog wakker waren
Zo'n fout zou ik nooit maken.

yeah right
pi_2655044
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:31 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dubbel s Dubbel l

Russell Watson dus. Maar idd die gast.

zondag 30 december 2001 @ 20:51:10 #100
13413 Raptor34
pi_2655083
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:12 schreef DixonHill het volgende:

[..]

Oke bedankt voor de tip.
Maar het liedje is wel van rod stewart maar het wordt in de soundtrak gezongen door een zekere russell watson.
Heb het ff op gezocht met kazaa.
pi_2655361
quote:
Op zondag 30 december 2001 20:51 schreef Raptor34 het volgende:

Maar het liedje is wel van rod stewart maar het wordt in de soundtrak gezongen door een zekere russell watson.

Daar waren we al achter
  zondag 30 december 2001 @ 21:41:04 #102
13413 Raptor34
pi_2655849
Dat zag ik ook jullie waren mij ff te snel af.
Want ik post nog al langzaam.
Daarom blijft mijn vrouw ook bij mij want wat ik ook doe doe ik langzaam.
pi_2900639
Vorige week woensdag (16 Jan) zijn ze weer verder gegaan met 1x12.

Werdt een hoop moeite gedaan om voor iemand een verrassings cadeau te vinden.

Ook hadden ze ruzie met aliens die niks zeiden en hebben ze fijne phase cannons geinstalleerd.

Geheel kwam op mij beetje kneuzig over.

pi_2925307
1x13 net gezien. Leuke Dr. Phlox aflevering.
  donderdag 24 januari 2002 @ 22:47:31 #105
18413 Summoner
pi_2927950
ENTERPRISE ROCKS!!!!!!! ROCKS DA PHLOX!!!!!

de Ferengi zullen niet geidentificeerd worden door Archer & co. dus Starfleet weet niet wie de Ferengi zijn tot "The Last Outpost"! Enterprise, it's been 35 since a Star Trek show has had such a fucking good first season!

vrijdag 25 januari 2002 @ 01:34:37 #106
6290 Dr_Crouton
pi_2929623
Jaaaa, we gaan weer verder!
pi_2992195
1x14, naam weet ik eigenlijk geen eens, wat slecht!!

Maar!! KLINGONS!!!
En zoals gewoonlijk krijgen ze ruzie.
Maar redden ze wel een mooi klingon scheepje uit een Gas Giant.
Maar bedankt krijgen ze toch echt niet.

woensdag 30 januari 2002 @ 22:28:39 #108
18413 Summoner
pi_2992849
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 21:51 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
1x14, naam weet ik eigenlijk geen eens
"Sleeping Dogs"
  donderdag 31 januari 2002 @ 23:46:34 #109
1358 Xhorder
He's back...
pi_3006991
quote:
it's been 35 since a Star Trek show has had such a fucking good first season!
Nou dat valt wel mee vind ik. Maar ik moet nog steeds een paar nieuwe afleveringen bekijken...
... na vijf jaar
pi_3032833
Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe icon en ondertitel?
Ars longa, vita brevis
  zondag 3 februari 2002 @ 18:22:50 #111
18413 Summoner
pi_3035307
quote:
Op zondag 03 februari 2002 15:42 schreef motown het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe icon en ondertitel?
Mooie icon.
  zondag 3 februari 2002 @ 18:25:41 #112
18413 Summoner
pi_3035348
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:46 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee vind ik. Maar ik moet nog steeds een paar nieuwe afleveringen bekijken...

Die stelling heb ik gebaseerd op de algehele reviews die Enterprise tot nu toe gekregen heeft, en de resultaten van polls op Star Trek newssites. In fact, er is nog geen enkele aflevering die onder 'gemiddelde kwaliteit' komt. De populairste afleveringen tot nu toe zijn "Cold Front" en "Dear Doctor". De minst populaire afleveringen tot nu toe zijn "Sleeping Dogs" en "Terra Nova".
pi_3040579
quote:
Op zondag 03 februari 2002 18:25 schreef Summoner het volgende:

[..]

Die stelling heb ik gebaseerd op de algehele reviews die Enterprise tot nu toe gekregen heeft, en de resultaten van polls op Star Trek newssites. In fact, er is nog geen enkele aflevering die onder 'gemiddelde kwaliteit' komt. De populairste afleveringen tot nu toe zijn "Cold Front" en "Dear Doctor". De minst populaire afleveringen tot nu toe zijn "Sleeping Dogs" en "Terra Nova".

Was mij ook al opgevallen. Volgens bij geen enkele van de voorgaande series de kwaliteit in het eerste seizoen al zo goed geweest. En inderdaad, er waren weliswaar goeie en iets minder goeie afleveringen, maar een echt tegenvallende aflevering zat er niet echt bij! I hope they keep it up (afkloppen)...

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat (althans in mijn ogen) de spelers goed gecast zijn, kwalitatief goede acteurs/actrices zijn en, belangrijk, het met de geschreven stories en scripts wel snor zit. De serie ziet er gewoon in het geheel goed uit.

Ik heb vaak mijn bedenkingen gehad met de koers die Rick Berman & Co vaarden, maar voorlopig hebben ze nog het voordeel van de twijfel.

Ik wacht nog steeds op de aflevering Sleeping Dogs. Voor de rest heb ik ze allemaal gezien.

Ars longa, vita brevis
  maandag 4 februari 2002 @ 00:05:15 #114
18413 Summoner
pi_3040704
quote:
Op zondag 03 februari 2002 23:53 schreef motown het volgende:

[..]

Was mij ook al opgevallen. Volgens bij geen enkele van de voorgaande series de kwaliteit in het eerste seizoen al zo goed geweest.

Vergeet niet het eerste seizoen van TOS. Ook meesterlijk.
  maandag 4 februari 2002 @ 00:07:24 #115
18413 Summoner
pi_3040723
Check deze topic op de TrekBBS die ik geopend heb.
pi_3040759
quote:
Op maandag 04 februari 2002 00:05 schreef Summoner het volgende:

[..]

Vergeet niet het eerste seizoen van TOS. Ook meesterlijk.

Daar zat ik nog aan te twijfelen, aangezien ik (ja, ik weet het, blasphemy!) nog niet zoveel TOS afleveringen heb gezien.

Maar TNG werd pas interessant vanaf de story arc met de conspiracy creatures (steengoed, was echt spannend, dat was dus een multi-episode story arc van jaren voordat Michael "Great Maker" Stazynsky met Babylon 5 kwam ).

DS9 begon pas op gang te komen bij de cliffhanger van seizoen 2 op seizoen 3, toen de Dominion met de Jem Hadar werd geintroduceerd.

En Voyager... Tja, voyager sukkelde (althans naar mijn mening) echt jaren lang voort met matig tot ronduit slechte aflevering met hier en daar een enigzins leuke aflevering... tot de laatste paar seizoenen, toen het eindelijk interessant werd.

Maar Enterprise? Vanaf het begin action, adventure en verhalen die je doen nadenken (bijvoorbeeld "Dear Doctor"). Ga zo door!

Ars longa, vita brevis
  maandag 4 februari 2002 @ 00:22:39 #117
18413 Summoner
pi_3040861
quote:
Op maandag 04 februari 2002 00:12 schreef motown het volgende:

[..]

Daar zat ik nog aan te twijfelen, aangezien ik (ja, ik weet het, blasphemy!) nog niet zoveel TOS afleveringen heb gezien.

SHAME ON YOU!!!!
quote:

[..]
Maar TNG werd pas interessant vanaf de story arc met de conspiracy creatures (steengoed, was echt spannend, dat was dus een multi-episode story arc van jaren voordat Michael "Great Maker" Stazynsky met Babylon 5 kwam ).

Het was niet echt een arc, aangezien het slechts twee afleveringen besloeg: "Coming of Age" en "Conspiracy". Maar inderdaad steengoed.
quote:

[..]
DS9 begon pas op gang te komen bij de cliffhanger van seizoen 2 op seizoen 3, toen de Dominion met de Jem Hadar werd geintroduceerd.

Mee eens. Al werd er ook al wat in gang gezet met "The Maquis".
quote:

[..]
En Voyager... Tja, voyager sukkelde (althans naar mijn mening) echt jaren lang voort met matig tot ronduit slechte aflevering met hier en daar een enigzins leuke aflevering... tot de laatste paar seizoenen, toen het eindelijk interessant werd.

Really? De meeste mensen vinden de latere seizoenen van Voyager minder dan de eerdere. Ik heb er geen probleem mee, ik houd van alle Star Trek. Maar wat minder Seven of Nine en wat meer continuity was niet verkeerd geweest.
pi_3608455
*schop omhoog*

Heb de eerste 10 afleveringen binnen en moet zeggen dat het een erg leuke serie is.

Inderdaad, zoals Raven al zegt zijn er een aantal dingen die niet kloppen, maar ach, dat is in elke serie wel zo.

Het begin liedje vind ik echt prachtig... ik was eerst erg sceptisch over een gezongen intro tune, maar dit is toch wel iets waar ik bij Broken Bow, de eerste keer dat ik het liedje hoorde, een beetje kippenvel bij kreeg..

Wat de klingon zei weet ik niet, maar het zal vast onaardig geweest zijn....

Doei.
  maandag 25 maart 2002 @ 16:29:20 #119
6290 Dr_Crouton
pi_3610362
Heee, welkom bij de Ik-heb-Enterprise-al-gezien-club Faithy
pi_3611346
Dank u, Dank u!

Tis echt een geniale serie, vooral Reed en Tucker vind ik erg leuk, ook Travis, de huisneger die elke serie moet hebben is wel lachen...

Ik hoop echter wel op een sequel... want ik ben toch ook wel verslaafd aan de technology....

Doei.
pi_3613942
quote:
Op maandag 25 maart 2002 17:34 schreef Faithy het volgende:

...ook Travis, de huisneger die elke serie moet hebben is wel lachen...

Zeg eh, kijk je wel een beetje uit met dat soort uitspraken? Sarcastisch bedoeld of niet, in Star Trek zou etnische achtergrond al helemaal geen rol meer moeten spelen.

Wees blij dat Captain Sisko je niet heeft gehoord.

[feel-in-the-mood-to-start-a-flame mode]

After all: h15 D3fi4nt 0wnz y0ur V0y4g3r

[/feel-in-the-mood-to-start-a-flame mode]

Ars longa, vita brevis
pi_3615477
quote:
Op maandag 25 maart 2002 20:54 schreef motown het volgende:

[..]

Zeg eh, kijk je wel een beetje uit met dat soort uitspraken? Sarcastisch bedoeld of niet, in Star Trek zou etnische achtergrond al helemaal geen rol meer moeten spelen.

Wat denk je wel niet van me??

Tuurlijk is dat sarcastisch bedoeld...

Doei.
pi_3615681
quote:
Op maandag 25 maart 2002 22:14 schreef Faithy het volgende:

[..]

Wat denk je wel niet van me??

Tuurlijk is dat sarcastisch bedoeld...

Try to explain that to The Sisko...
Ars longa, vita brevis
  maandag 25 maart 2002 @ 22:34:33 #124
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3615807
*wacht tot hij 1x18 kan krijgen*
  maandag 25 maart 2002 @ 23:05:11 #125
18413 Summoner
pi_3616326
ENTerPRISE 9 april op video
pi_3621329
9 april is te lang wachten... vooral als je ze al tot 17 op VCD hebt..
Nou ja.. nu tot 10, de rest krijg ik donderdag...

Doei.
pi_3621472
Gister 1x18 gezien, was wel geinig.
Ik ben er alleen nog steeds niet echt tevreden over. (over de serie in het algemeen)

Ik hoop dat het wel wat spannender gaat worden.

Misschien is Enterprise ook wel meer geschikt voor mensen die nog nooit Star Trek gezien hebben.

dinsdag 26 maart 2002 @ 23:07:45 #128
18413 Summoner
pi_3629622
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 13:32 schreef STING het volgende:
Gister 1x18 gezien, was wel geinig.
Ik ben er alleen nog steeds niet echt tevreden over. (over de serie in het algemeen)

Ik hoop dat het wel wat spannender gaat worden.

Wacht maar tot de earth-romulan war uitbreekt...
pi_3629798
Ik blijf liever de Star Trek a la TNG, DS9 en VOY hebben, maar als er dan toch voorlpoig niets anders komt dan ENT, moeten we het daar maar mee doen, en ik ben redelijk tevreden, voor een prequel...

Heb zojuist 1x11 tot en met 1x17 in ontvangst mogen nemen, 1x11 en 1x12 al gezien, en morgen door met 1x13, Dear Docter..

Erg benieuwd...

Doei.
pi_3630179
2de paasdag gaat NED 1 de eerste episode van Enterprise uitzenden.

* AMADEUZ kan niet wachten

woensdag 27 maart 2002 @ 10:05:24 #131
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_3632181
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:44 schreef AMADEUZ het volgende:
2de paasdag gaat NED 1 de eerste episode van Enterprise uitzenden.

* AMADEUZ kan niet wachten

Serieus? Gaaf! Heb ik ze daarom aan faithy uitgeleend?
  woensdag 27 maart 2002 @ 10:07:01 #132
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_3632186
En ik hoop dat ze het wel in breedbeeld uitzenden ipv zo'n ranzige pan&scan.
pi_3632248
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:07 schreef Summoner het volgende:

[..]

Wacht maar tot de earth-romulan war uitbreekt...

Op de film zit ik met smart te wachten

hoopt nog steeds stiekem op een bios ST marathon

woensdag 27 maart 2002 @ 20:02:20 #134
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_3638800
Maar...maar...maar... Maandag aanstaande komt er helemaal geen enterprise! stelletje liegebeesten!

* Khadgar is zeer teleurgesteld en bedroefd...

woensdag 27 maart 2002 @ 21:35:42 #135
24566 muizeman
muizeman.nl
pi_3640074
Jongens nummer 19 is on line! op MIRC
een tevreden roker is geen onrust stoker!
pi_3641412
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 20:02 schreef Khadgar het volgende:
Maar...maar...maar... Maandag aanstaande komt er helemaal geen enterprise! stelletje liegebeesten!

* Khadgar is zeer teleurgesteld en bedroefd...

1 April
  woensdag 27 maart 2002 @ 23:50:05 #137
18413 Summoner
pi_3642180
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 10:15 schreef STING het volgende:

[..]

Op de film zit ik met smart te wachten

hoopt nog steeds stiekem op een bios ST marathon

Maar ik bedoelde niet de film. Ik bedoelde de earth-romulan war van de 22ste eeuw. Die waarschijnlijk in seizoen 2 geintroduceerd zal worden en als rode draad door de serie zal gaan lopen, mischien zelfs in connectie met de temporal cold war.

Is maar een ideetje hoor. Maar B&B hebben gezegd dat ze er interesse in hebben.

pi_3662026
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 10:05 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Serieus? Gaaf! Heb ik ze daarom aan faithy uitgeleend?

*knuffel*

Wat ben je toch een dommerdje he?
Daar in trappen, dan ben je wel erg ver heen...

Doei.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 20:14:11 #139
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3662361
Heeft iemand een verklaring voor waarom ik eerst binnen twee dagen een aflevering binnen had via Kazaa en nu al drie weken wacht op 1x17?
pi_3662453
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 20:14 schreef Witchfynder het volgende:
Heeft iemand een verklaring voor waarom ik eerst binnen twee dagen een aflevering binnen had via Kazaa en nu al drie weken wacht op 1x17?
Je moet mij eens ICQ-en?

enne... 1x17 is al ooooooooooud

1x19 is de laatste

pi_3663430
Ik kijk de serie op vcd/mpeg. In vergelijking met de voorafgaande series vind ik Enterprise wat tegenvallen omdat er te weinig humor in zit. Episode 119 vond ik wel een goede aflevering wat humor betreft door de aanwezigheid van de Ferengi (o.a. Neelix en Weyoun, Weyoun was als eerder opgedoken in de serie als Andorian), al is de humor soms te flauw/kinderlijk.
  zaterdag 30 maart 2002 @ 16:22:42 #142
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3668876
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 22:57 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

1 April

ik dacht ook heeeeeeel even
ik ben echt benieuwd ik heb nog niks gezien, denk dat ik toch maar ff via kazaa wat moet gaan downloaden
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3705109
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 22:57 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

1 April

Over 1 april gesproken...

Wie heeft er nog meer de 1 april grap op startrek.com gezien? Dat de volgende Enterprise aflevering zou gaan over het vinden van de SS Botany Bay. Dat was overduidelijk bedoeld als knipoog naar de critici die boos zijn dat Rick Berman al sinds de dubbele Voyager-aflevering Future's End de Eugenics Wars heeft zitten te negeren. De Eugenics Wars, die zich volgense de Star Trek geschiedenis in de jaren '90 zouden hebben voorgedaan, kwamen ter sprake in de TOS aflevering "Space Seed" alsmede de film Startrek II: "The Wrath of Khan".

Persoonlijk vind ik het overigens jammer dat de Eugenics Wars nooit zijn gebruikt voor plotontwikkelingen in afleveringen van de nieuwere series. Hoewel je met het dilemma zit dat de jaren '90 voorbij zijn en die oorlog (gelukkig) niet plaats heeft gevonden, zou het zeker meer dan genoeg stof hebben gevormd voor het schrijven van een aantal interessante afleveringen.

Ars longa, vita brevis
  vrijdag 31 mei 2002 @ 03:24:41 #144
6290 Dr_Crouton
pi_4392267
Aaaargh, ik haaaat cliffhangers...

Net "Shockwave" gekeken.

pi_4529102
Heb net het hele seizoen ff opnieuw gekeken Maar weet iemand wanneer het nieuwe seizoen uitgezonden word?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  † In Memoriam † woensdag 19 juni 2002 @ 03:51:06 #146
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_4649540
Gboy27 heeft vandaag Enterprise 1.1 (Broken Bow) en 1.2 (Fight or Flight + Strange New World) gekocht (en bekeken) Tis weer ff wennen aan de nieuwe karakters maar ik geef het tot nu toe een dikke 7 Ik heb alle Star Trek films + de 4 series op video
pi_4653550
Ik heb nu heel seizoen 1 gezien, en ik vond Shockwave echt geniaal.

Ik wil NU seizoen 2

Doei.
pi_4653665
Ik heb nog steeds goede hoop (geen Janeway!!!)voor Enterprise. Het is een keigave boot de kapitein heerst (geen Janeway!!!) en wederom hebben ze een fantastische dokter. Alleen die brit (hoewel ik een Engelsman tussen een kudde Amerikanen meestal wel kan waarderen) doet me weinig. Maar in ieder geval geen écht vervelende karakters (Janeway!!!) dus dat scheelt.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_4657809
Die Engelsman, die ook wel Malcolm Reed heet, is lieV

En die doet me best wel wat.

De enige in het hele gebeuren die mij niets kan boeien is Jolene Blalock, aka T'Pol...

Doei.
  woensdag 19 juni 2002 @ 17:06:51 #150
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4658376
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 16:40 schreef Faithy het volgende:

De enige in het hele gebeuren die mij niets kan boeien is Jolene Blalock, aka T'Pol...

Hoezo niet? Vind haar wel aardig eigenlijk.
  woensdag 19 juni 2002 @ 17:07:45 #151
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4658399
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 12:56 schreef Faithy het volgende:
Ik wil NU seizoen 2
Ik ooooooooooooooooook!
  woensdag 19 juni 2002 @ 17:18:38 #152
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4658580
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 12:56 schreef Faithy het volgende:
Ik heb nu heel seizoen 1 gezien, en ik vond Shockwave echt geniaal.

Ik wil NU seizoen 2

ME 2
(Season 01 staat volledig op vcd, nu stand-alone dvd nog! )

Er mag btw wel wat meer (space-)actie in, vind het tot dusver best goed, maar wel een beetje tam....
Maar klein minpuntje.

pi_4659055
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 16:40 schreef Faithy het volgende:

Ze ziet er leuk (apart) uit maar de "katachtige" (feline, zoals ze het zelf noemt) Vulcan stelt geen reet voor. Ik hou niet van die "agressieve" Vulcans. Daarbij begint dat "één vrouw in een strak pakje in plaats van een uniform" gebeuren me te storen. Ik mis echter wel de jurkjes uit ST tos.
Maar zoals ik al zei: Geen écht irritante karakters (Janeway!!!) tot zover.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_4669841
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 17:18 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

ME 2
(Season 01 staat volledig op vcd, nu stand-alone dvd nog! )

Er mag btw wel wat meer (space-)actie in, vind het tot dusver best goed, maar wel een beetje tam....
Maar klein minpuntje.

Ze hadden toen nog niet echt forcefields en shields, dus na 1 zo'n space battle zijn ze allemaal dood...

Janeway heerscht

Doei.
  donderdag 20 juni 2002 @ 14:39:12 #155
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4672588
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef Faithy het volgende:

[..]

Ze hadden toen nog niet echt forcefields en shields, dus na 1 zo'n space battle zijn ze allemaal dood...

Daar zit je fout al in de eerste afleveringen worden er space-battles gehouden.
Ok ze hadden geen force fields, maar ze polariseren wel the hull-plating (ken geen nl woord... rompplaten )
dat is volgens mij een soort voorloper van een force field.
correct me if I'm wrong...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 19:31:00 #156
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_4692466
Jaja, maar dat valt in het niets bij de shields.....

Dat polariseren is inderdaad wel IETS.. maar jah....

Enneh.... het was sarcasme... dat van 1 spacebattle = dood

Doei.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 19:46:48 #157
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4692762
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 19:31 schreef Faithy het volgende:
Jaja, maar dat valt in het niets bij de shields.....
De wapens die ze tot nu toe tegen zijn gekomen ook.
pi_4692782
Damn, dat dit ding nog steeds bestaat. Dies oud (topic dan he? )

Toch blijf ik de torpedoes van Enterprise wel grappig vinden, doet me denken aan 't duikboot princiepe.

vrijdag 21 juni 2002 @ 22:52:30 #159
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_4695456
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 17:56 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ze ziet er leuk (apart) uit maar de "katachtige" (feline, zoals ze het zelf noemt) Vulcan stelt geen reet voor. Ik hou niet van die "agressieve" Vulcans. Daarbij begint dat "één vrouw in een strak pakje in plaats van een uniform" gebeuren me te storen. Ik mis echter wel de jurkjes uit ST tos.
Maar zoals ik al zei: Geen écht irritante karakters (Janeway!!!) tot zover.

Persoonlijk vind ik Archer een nogal grote sukkel. En waar ik me nog veel meer aan irriteer is die $%^$%^$%$^muziek aan het begin van iedere episode
'it 's been a long route(?), getting from there to here ' blablalbla

Groot voordeel is dat het allemaal mpegjes zijn die je heeel snel kunt fast-forwarden door die bagger heen. Wat is dat **SLECHT**

Weer helemaal terug in de Übercrew
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2002 @ 23:55:14 #160
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_4696373
Vandaag Enterprise 1.3 (Unexpected + Terra Nova) gekocht (Deel 1.4 ligt vanaf 7 juli in de winkels ) Grappige aflevering (Unexpected) dat Trip zwanger is
pi_4699417
weet iemand wanneer season 2 uit komt?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 22 juni 2002 @ 11:13:54 #162
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4700105
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 09:22 schreef Pietjuh het volgende:
weet iemand wanneer season 2 uit komt?
Ik september begint seizoen 2, dus iets daarna denk ik.
  maandag 24 juni 2002 @ 12:32:40 #163
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_4727670
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 22:52 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik Archer een nogal grote sukkel. En waar ik me nog veel meer aan irriteer is die $%^$%^$%$^muziek aan het begin van iedere episode

Groot voordeel is dat het allemaal mpegjes zijn die je heeel snel kunt fast-forwarden door die bagger heen. Wat is dat **SLECHT**

It's been a long ROAD, getting from there to here.
It's been a long time, but my time is finally near.
And I can see my dreams come alive at last, and I will touch the sky.
And they're not gonna hold me down no more, no they're not gonna change my mind.

etc..

speciaal voor jou.....

Doei.
pi_4727692
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 22:52 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te downloaden/kopen hoor.
  maandag 24 juni 2002 @ 12:40:38 #165
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4727800
Ik moest ook wel wennen aan het intro.
Het is wel heel anders dan de gesproken intro's.
Maar inmiddels vind ik het een leuk nummer, met de nodige hitpotentie.

Van wie is het trouwens?

maandag 24 juni 2002 @ 14:37:48 #166
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_4729449
quote:
Op maandag 24 juni 2002 12:40 schreef GRUMBLER het volgende:
Ik moest ook wel wennen aan het intro.
Het is wel heel anders dan de gesproken intro's.
Maar inmiddels vind ik het een leuk nummer, met de nodige hitpotentie.

Van wie is het trouwens?

Russell Watson

(vind ik nou ook Grumb!

Doei.
  maandag 24 juni 2002 @ 14:43:56 #167
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4729586
quote:
Op maandag 24 juni 2002 14:37 schreef Faithy het volgende:

[..]

Russell Watson

(vind ik nou ook Grumb!

spanx!!

nou kan ik ff op zoek...

maandag 24 juni 2002 @ 16:10:52 #168
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4731152
quote:
Op maandag 24 juni 2002 14:37 schreef Faithy het volgende:

[..]

Russell Watson

(vind ik nou ook Grumb!

En nu willen we het jou horen zingen.
  maandag 24 juni 2002 @ 22:48:14 #169
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_4737222
quote:
Op maandag 24 juni 2002 16:10 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En nu willen we het jou horen zingen.

Ik zal het op de Den Haag Meeting voor je zingen...

beloofd!

Doei.
  maandag 24 juni 2002 @ 23:59:20 #170
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4738371
quote:
Op maandag 24 juni 2002 22:48 schreef Faithy het volgende:

[..]

beloofd!

Karaoke??
  dinsdag 25 juni 2002 @ 00:09:44 #171
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_4738543
Hier valt het nummer te downloaden in mp3 formaat (4,8 mb).
(directe link)

http://www.voyagersdelights.com/EnterpriseVideos/RW-FaithOfTheHeart.mp3

nog meer enterprise songs:

http://www.voyagersdelights.com/enterprise_songs.htm

† In Memoriam † woensdag 3 juli 2002 @ 19:41:08 #172
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_4870880
Vanaf as. zondag 7 juli 2002 begint NET5 met het uitzenden van Star Trek: TOS (The Old Series) om 18.15 uur

Ze beginnen echter niet bij het begin maar beginnen met aflevering 6 "The Man Trap" (Nancy, het zoutmonster)

Tis maar dat jullie het weten!

donderdag 4 juli 2002 @ 00:03:08 #173
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4875790
quote:
Op maandag 24 juni 2002 22:48 schreef Faithy het volgende:

[..]

beloofd!

pi_4881282
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 00:03 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

oh, deze post, nou het is je geraden dat je komt de 21ste!!!!!

Doei.
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2002 @ 05:24:37 #175
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_4992590
Vandaag Enterprise 1.4 (The Andorian Incident + Breaking The Ice) gekocht Bij dit deel zat een gratis etui voor je mobiele telefoon; blauw met opdruk Enterprise

Jeffrey Combs (Weyoun + Brunt in DS9) was als gewoonlijk weer erg goed! Deze keer als Andorian

Trip moest in Breaking The Ice aan kinderen uitleggen wat er met de poep gedaan wordt...

Ik begin Trip steeds leuker/lekkerder te vinden!

2 leuke afleveringen, nu weer een maandje wachten op de volgende band...

pi_5811331
*schop*

A.s. Woensdag (18/09/2002) gaat UPN verder met het uitzenden van Enterprise.

Ze beginnen met de 1e aflevering van Season 2.

Deel 1 was geeindigd dat Captain Archer vast zat in de 31ste eeuw.

Ben benieuwd of 2 al wat beter gaat zijn dan season 1.

pi_5834554
WinMX staat al paraat , maar hoezo beter?
Zo slecht vind ik enterprise niet hoor. Vond het wel gaaf dat Scott Bakula z'n ouwe maatje uit Quantum Leap ook een roll speelde, en laten we niet vergeten dat Neelix een rolletje had als Ferengi en en en die kloon uit D9.
pi_5858564
Zucht en Aargh en zo.... tis nu pas 13:00 uur en ze zenden het waarschijnlijk in Eastern Standard Time in de avond uit, hebben de rest van de states het overdag... wachten op het coderen en dan hopen dat je bandbreedte krijgt met downloaden. Iedereen zit te springen om 'm binnen te halen, ik ook word gek hier!

*Diepe Zucht* het leven van een trekkie is echt nie makkelijk

woensdag 18 september 2002 @ 15:29:39 #179
33993 Macro-sof
...Carpe diem...
pi_5861536
Ik heb nu bijna de hele serie wel gezien: Ik ben er zeer te spreken over!
De vulcan lady (T'pol) werd al genoemd: voor mij de reden alle afleveringen te gaan bekijken.. Deze mevrouw (Jolene Blalock) heeft ook een gruwelijk lekkere fotoshoot in de FHM achter de rug.
Een fan site met foto's is ook niet moeilijk te vinden, en ik vind eigenlijk dat ze de van alle trek ladies absoluut de meest begeerlijke is.
Voordat ik overkom als een of andere g**le internetrukker:
Het is even wennen, maar de nieuwe karakters zijn uiterst intrigerend.
De dokter is zeer sympathiek, Archer een echte amerikaan en zijn crew nog lekker onervaren. Omdat nog lang niet alles ontdekt is, is een prequel juist een welkome afwisseling als vervolg..
De opbouw van de aflevering is iets meer Hollywood, maar helemaal af!
pi_5861590
quote:
Op woensdag 18 september 2002 13:03 schreef Alcyone het volgende:
Zucht en Aargh en zo.... tis nu pas 13:00 uur en ze zenden het waarschijnlijk in Eastern Standard Time in de avond uit, hebben de rest van de states het overdag... wachten op het coderen en dan hopen dat je bandbreedte krijgt met downloaden. Iedereen zit te springen om 'm binnen te halen, ik ook word gek hier!

*Diepe Zucht* het leven van een trekkie is echt nie makkelijk

Kheb vanmorgen vroeg al die aflevering gedowned, hij is er echt hoor. je moet alleen ergens anders zoeken
pi_5861634
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:31 schreef De_Schaduw het volgende:

[..]

Kheb vanmorgen vroeg al die aflevering gedowned, hij is er echt hoor. je moet alleen ergens anders zoeken

Ooit van een wit voetje halen bij een mod gehoord
pi_5862216
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:33 schreef Raven het volgende:

[..]

Ooit van een wit voetje halen bij een mod gehoord

Ehhhmmmm... ik mail wel ff
pi_5867507
Zow... gezien, tijd voor de spoiler.

Archer zit nog steeds vast in de 30ste eeuw ofzo, met behulp van wat schroot weet die andere gast de communicator van Archer om te bouwen in een temporal communicatie ding.
Enterprise is gevangen genomen door de Suluban, en T'pol krijgt er van langs om informatie in te winnen.
De rest van de crew zit vast in hun hut, Trip weet een manier te bedenken om toch met elkaar te kunnen praten ondanks dat de comm down is.
T'pol word weer terug gebracht en op dat moment praat Archer met haar en vertelt wat er moet gebeuren, vervolgens moet Hosi het halve schip rond kruipen om het een en ander op te halen om het schip te heroveren.
Daarna gaat reed naar de kamer van die gast uit de toekomst en haalt daar dat apparaat vandaan, de suluban vinden em en nemen hem mee voor weer een stevig gesprek, uiteindelijk komt de waarheid eruit en gaat een van die suluban er mee aan de haal en komt op wonderbaarlijke wijze Archer daardoor terug in 't heden.
Ondertussen hebben ze aan boord van Enterprise een fake warpcore breach in gang te zetten zodat alle suluban weg rennen van angst.
Ze ontsnappen en zijn vrolijk aan 't weg warpen als er zo'n 30 van die cell ships achteraan komen, archer mept ondertussen er flink op los en neemt een suluban mee als gijzelaar om zo Enterprise en zichzelf te redden.
Starfleet & de vulcans besluiten na een mooi pleidooi van T'pol en Archer de missie toch maar te laten doorgaan.
Dus op naar de volgende episode!

pi_5871713
quote:
Op woensdag 18 september 2002 21:34 schreef Raven het volgende:
Zow... gezien, tijd voor de spoiler.

*knip

ben ik blei dat ik me heb kenne weerhoude van leize daarfan... maarja... tis dan ook een spoiler topic
pi_5871757
Ik kom trouwens net een SVCD tegen van de laaste aflevering op Direct Connect. 799,63MB
Jammer dat Chello tegenwoordig erg snel begint te zeiken over datagebruik (nog geen ervaring mee gehad gelukkig ), anders had ik die versie ook ff binnengehaald.

Ik ben btw benieuwd wanneer die Enterprise Season 1 DVD boxset (Regio 2, Groot-Britannië) uitkomt. Eerder dit jaar werd gezegd dat het rond de Kerst zou zijn, maar ik hoor er nu helemaal niks meer over

pi_5872844
quote:
Op donderdag 19 september 2002 02:50 schreef De_Schaduw het volgende:
Ik ben btw benieuwd wanneer die Enterprise Season 1 DVD boxset (Regio 2, Groot-Britannië) uitkomt. Eerder dit jaar werd gezegd dat het rond de Kerst zou zijn, maar ik hoor er nu helemaal niks meer over
Enterprise op DVD boeit me nog niet zo heel erg, ik wil liever DS9 op DVD zien.
pi_5873019
-edit- Dit soort info hoef je niet te melden.

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 19-09-2002 10:11]

pi_5877316
JAJA ik heb gedowned en bekeken, erg leuk aflevering. En ik mij kunnen weer houden van het lezen van de spoiler afgezien van het feit dat je toch eigenlijk stiekum weet dat het goed zou komen.

Ben benieuwd naar de rest van het seizoen.

pi_5890223
Heb gisteravond Ent 2.1 gekeken en het was echt super!!!!!!!

VOlgende week 2.2

Doei.
  vrijdag 20 september 2002 @ 09:43:45 #190
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_5890294
Toppie, ik zat al af en toe op te letten wanneer we verder gingen

Thanks voor het seintje

Doing his Superman-thing again :)
pi_5890487
YW

Doei.
pi_5890491
Ok dan 2.1 ff binnenhalen via overnet of edonkey!!

ben schieuwnierig......

vrijdag 20 september 2002 @ 10:08:04 #193
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_5890518
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 10:05 schreef GRUMBLER het volgende:
Ok dan 2.1 ff binnenhalen via overnet of edonkey!!

ben schieuwnierig......

Wel eerst ff 1x26 (Shockwave part 1) downen dan heh!
  vrijdag 20 september 2002 @ 10:09:16 #194
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_5890531
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 10:05 schreef Faithy het volgende:
YW

pi_5890535
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 10:08 schreef sandur het volgende:

[..]

Wel eerst ff 1x26 (Shockwave part 1) downen dan heh!

Heb ze allemaal al op vcd....
  maandag 23 september 2002 @ 15:56:38 #196
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_5934458
Vette kwaliteit!!! 800 mb SCVD zonder onderbrekingen, zonder Logos!! helemaal strak!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 24 september 2002 @ 18:28:44 #197
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_5952850
Kewl snel 2x01 zoeken en halen.

Trouwens er is nog niemand geweest die heeft onderzocht wat die Klingon tegen Archer heeft gezegd he? Heb laast Broken Bow weer gekeken namelijk.

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  woensdag 25 september 2002 @ 09:25:47 #198
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_5960919
Het is weer woensdag. Vandaag wordt er weer een 'verse' Enterprise uitgezonden in Amerika....

Tis maar dat je het weet, doe je voordeel ermee!!!

[URL]http://www.nummer9.com/[/URL]
  woensdag 25 september 2002 @ 10:25:38 #199
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_5961566
quote:
Op woensdag 25 september 2002 09:25 schreef niq2001 het volgende:
Het is weer woensdag. Vandaag wordt er weer een 'verse' Enterprise uitgezonden in Amerika....

Tis maar dat je het weet, doe je voordeel ermee!!!

Ah. Raven, wanneer kan ik weer "langskomen"?
pi_6035222
wie heeft 2.02 al gezien?
pi_6044302
Ikke , dacht eerst dat het een butt aflevering zou worden maar dat viel toch best mee achteraf het is juist erg grappig.

Maar die T'Pol is zo'n lekker ding alleen jammer dat het siliconen zijn.

pi_6085833
2x03

Veel geklets tussen Archer en die gast van de wapens, ben naam ff kwijt (zie hoe het me boeit) Ook komen ze Romulans tegen!
Alleen niet op 't scherm.

De ontploffing aan 't begin is erg gaaf, hele hap uit Enterprise.

Echt boeiend was deze niet.

pi_6161859
Opzich vond ik het best meevallen dat geklets ik denk alleen dat de gemiddelde mens als ze...

***SPOILER***
.
.
.
.
.
.
.
.
Achter een plaat zo'n explosie mee maken dat ze dan in iedergeval bewusteloos zijn.

het grappige vond ik ook dat ze allebei tegelijk die bay in werden geschept terwijl ze volgens mij vershillende kanten opgeblazen werden.
.
.
.
.
.
****end spoiler****

een goeie dialoog kan ik wel waarderen in zo'n serie, maar voor de rest leek het wel of ze in tijd nood kwamen bij het maken van deze serie.

woensdag 9 oktober 2002 @ 13:40:12 #204
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_6186659
Na een erg duffe 2x03 Mine Field hopelijk vanavond een wat boeiendere aflevering op UPN:

Enterprise 2x04 Dead Stop

pi_6207168
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 13:40 schreef niq2001 het volgende:
Na een erg duffe 2x03 Mine Field hopelijk vanavond een wat boeiendere aflevering op UPN:

Enterprise 2x04 Dead Stop

Nou ik had Dead stop nog niet gezien en ik wist meteen al waar het over ging.

Ik las de synopsis.
Waarin stond dat de enterprise stopte bij een automatisch repareer station maar dat archer een gruwlijke ondekking doet, als hij op het station achter de schermen kijkt.

Toen zag ik de Episode-promo.
Waarin ze dus zeggen dat mayweather dood gaat. (weg surprise)

Toen dacht ik.
Dat station loopt dus waardschijnlijk op energie die vrij komt van mensen, die die gebruikt als duracel's net als in the matrix, mayweather gaat daar waarschijnlijk ook voor gebruikt worden en gaat dus dood, maar omdat het een regular is (vaste cast) maakt archer hem weer tot leven.

Toen zag ik de ep.
En was ik zwaar teleur gesteld in het schrijfwerk en het denkvermogen van B&B. ik bedoel de epo was dus precies zoals ik dacht maar dan ook echt precies zo. Verder is die ep saai en bewijst het alleen maar dat enterprise een hersenloos idee is van s'werelds slechste schrijvers Brandon en Braga. Die het hele concept starytrek dat Gene roddenbery heeft bedacht Zo in de prullenbak vegen door dit teleurstellende Enterprise met hun meest vage niet goed geschreven Episodes die niet eens de startrek continuiteit bewaren. Neem nou mine-field B&B hadden ons beloofd dat de fans zich niet zorgen hoefden te maken over de continuiteit van de Romulans, vervolgens zien we dus Minefield waaruit blijkt dat B&B niet eens de moeite hebben genomen om de originele eerste romulan aflevering tekijken uit TOS "The romulan incident" Van mine field klopt totaal niks. En om maar niet te spreken van Archer zijn domme beslissingen als captain in de Aflevering Minefiels.

donderdag 10 oktober 2002 @ 13:05:36 #206
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_6208825
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:37 schreef 22339 het volgende:
Ik las de synopsis.

Toen zag ik de Episode-promo.

Toen zag ik de ep.

Tja, je moet ook niet te veel informatie weten voordat je iets gaat kijken. Als je van een film eerst alle promo's en voorstukjes gaat kijken en de kritieken van de pers, dan weet je toch ook hoe het verhaal gaat...

Ik volg Andromeda, Farscape en Enterprise en lees zelden tot nooit de synopsis, laat staan dat ik de promo's zie.

Dead Stop vond ik wel weer een aardige aflevering. Hoewel het hele Enterprise gebeuren een beetje oppervlakkig blijft. Het zal me echt een worst zijn als die Mayweather echt was doodgegaan of al gaat de Captain dood.....
Ik heb nu alle afleveringen gezien maar ik mis nog een beetje die kijker-personage band. Die had ik wel met Next Gen en DS9.

donderdag 10 oktober 2002 @ 18:14:11 #207
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_6214228
Ik heb de eerste 11 episodes gezien van deze serie en ik vraag me echt af of het beter wordt...

De opening van de serie (Broken Bow) vond ik geweldig! Na het zien van deze aflevering was ik zeer benieuwd naar de rest. Ik dacht dat dit wel eens de beste serie kon worden in het Star Trek universum (jaja, zelfs beter dan TNG). Mijn verwachtingen waren hoog: meer te weten komen over de totstandkoming van de Federation, de opbouw van Starfleet en de moeilijkheden van de mens in de begindagen van ruimtereizen met hogere warpsnelheden.

Wel, het kan zijn dat ik het volkomen fout heb, maar tot nog toe vind ik het vrij oppervlakkig, doen de personages me helemaal niets en vind ik de captain een hersenloze en ondiplomatieke ezel. Ik had verwacht dat ze bij zo'n belangrijke missie wel een capabelere captain zouden aannemen, kennelijk niet.

Ook de introductie van de nieuwe schurk (de zgn slechterik uit de toekomst) vind ik een zeer slappe oplossing om kijkers te binden. Het lijkt we alsof het B&B duo altijd een tijdsprong nodig hebben om de serie(s) spannend te houden.

Nee, ik vind dit een gemiste kans om een prachtige serie te ontwikkelen. Waarom gaan ze niet verder in op de begindagen van de Federation en de opbouw van Starfleet in plaats van de 'ik-ontdek-een-nieuwe-planeet/ras/ruimtefenomeen-en-onderzoeken-maar'-formule die we ook in Voyager zagen. En waarom begaat Archer geen ongeluk zodat we een captain krijgen die wat meer in de stijl van Picard gaat regeren? In ieder geval een captain met meer diplomatieke vermogen. Ik ergerde me ontzettend bij het etentje tussen T'Pol, Trip, Archer en die Vulcancaptain. Wat een barbaar was die Archer, zeg... Niet te geloven!

Alsjeblieft, wil degene opstaan die mij vertelt dat de serie de moeite waard is om (verder) te bekijken? En wat vinden jullie van de lijn B&B? Moeten ze worden ontslagen zodat er eens professionals over de serie kunnen buigen?

pi_6216445
Ik vind tot nu toe ook het verhaal vrij slap. Ik ga zo even Episode 4 kijken van season 2. Hopen dat ie een beetje de moeite waard is maargoed.
Voor mij blijven DS9 en TNG nog steeds de beste Picard for president ! hehe

Welke releases halen jullie altijd van enterprise?
Ik heb nu tot nu toe de FTV releases gepakt van season 2, maar de kwaliteit van episode 4 is echt laag Daarom ben ik nu bezig met de SFM release. Weet iemand of de kwaliteit daarvan wel goed is?

Wandelen in Noorwegen
pi_6228952
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 13:05 schreef niq2001 het volgende:
Ik heb nu alle afleveringen gezien maar ik mis nog een beetje die kijker-personage band. Die had ik wel met Next Gen en DS9.
ja en dat komt omdat B&B totaal niet aan personage-ontwikkeling of tewel character-develepment doen. wat dus betekent dat je geen kijker <> personage band krijgt. TOS TNG DS9 deden dit wel waardoor je dus zegmaar meer meeleefde met de personages, VOY had ook al bijna geen character-develepment meer van seizoen 1 tm 4 was dat nog wel een beetje het geval daarna vanaf seizoen 4 tm 7 werd VOY een soort van Actie serie met weinig tot geen verhaal. en ENT zet deze B&B action-flix gewoon voort.
pi_6242052
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 20:20 schreef Pietjuh het volgende:
.......

Welke releases halen jullie altijd van enterprise?
Ik heb nu tot nu toe de FTV releases gepakt van season 2, maar de kwaliteit van episode 4 is echt laag Daarom ben ik nu bezig met de SFM release. Weet iemand of de kwaliteit daarvan wel goed is?

Altijd de SD release... SVCD en past dus goed in de DVD voor op de tv!
Denk je nog wel eens aan vroeger?
  zondag 13 oktober 2002 @ 05:36:16 #211
6290 Dr_Crouton
pi_6254847
FTV, SFM, SD release.. Wat zijn dat? Zijn dat de namen van degenen die het digitaliseren en online zetten?

***SPOILERstaatalindetopictitelmaarikkondighettochevenaan****

Even een vraagje over Dead Stop: in de laatste scène zie je het verwoeste station zichzelf weer opbouwen, zo'n onheilspellend einde dat je vaak ziet in horrors; het dode monster blijkt toch weer springlevend.

Maar hoe kan dat dan? Ik bedoel, in horrors kan dat natuurlijk wel, maar in een Star Trek serie moet er altijd wel een 'logisch' klinkende verklaring zijn... Dat ding moest het toch hebben van de rekenkracht van de hersens van ontvoerde mensen/aliens? Hoe kan het dan uitzichzelf weer opbouwen als het samen met zijn voorraadje hersenen in stukken opgeblazen is?

pi_6255484
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 05:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
FTV, SFM, SD release.. Wat zijn dat? Zijn dat de namen van degenen die het digitaliseren en online zetten?

***SPOILERstaatalindetopictitelmaarikkondighettochevenaan****

Even een vraagje over Dead Stop: in de laatste scène zie je het verwoeste station zichzelf weer opbouwen, zo'n onheilspellend einde dat je vaak ziet in horrors; het dode monster blijkt toch weer springlevend.

Maar hoe kan dat dan? Ik bedoel, in horrors kan dat natuurlijk wel, maar in een Star Trek serie moet er altijd wel een 'logisch' klinkende verklaring zijn... Dat ding moest het toch hebben van de rekenkracht van de hersens van ontvoerde mensen/aliens? Hoe kan het dan uitzichzelf weer opbouwen als het samen met zijn voorraadje hersenen in stukken opgeblazen is?

Jep dat zijn de namen van de groepen die zo'n aflevering rippen van de tv of van dvd.

Dat van deadstop snapte ik ook niet echt eerlijk gezegd. Mischien was er nog een deel van de AI overgebleven ofzo dat het daarom zichzelf weer opnieuw op kon bouwen.

Wandelen in Noorwegen
  zondag 13 oktober 2002 @ 12:40:31 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6256052
Ik denk dat er gewoon een basis computer is, die het wel overleefde. Die kan zichzelf weer repareren. De mensen fungeerden als een soort upgrade. Extra RAM.
pi_6265957
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 13:29 schreef NO_309 het volgende:

[..]

Doe maar Russell Watson

Maargoed.. de serie is wel leuk (goed tijdverdrijf voor ieder trekkie ); moet alleen de laatste 4 nog zien, de rest was wel gaaf.. (hoewel niet altijd van even goede kwaliteit)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_6317083
Ik Dead Stop eergister bekeken en net als de rest vond ik het niet slecht maar ook niet ontzettend goed.

Ze moeten gewoon allemaal nog groeien ik vond de eerste afleveringen ook niet echt goed van DS9, maar ben ze later wel gaan waarderen.

We zullen het allemaal wel zien hoe het loopt.

donderdag 17 oktober 2002 @ 10:38:03 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6326198
Ik ben het ook al een tijdje aan het volgen en vind het nog steeds erg leuk.

Zondag in een keer alle afleveringen van Seizoen 2 zitten kijken met PPL

Dead stop vond ik wel een sterke aflevering, ik vind de feel gewoon lekker.

Gaat allemaal goed komen!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_6326641
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 23:06 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Doe maar Russell Watson

Het origineel is van Rod Steward en is 4 min lang.
Russell Watson heeft de 1.21 min versie ingezongen voor ENT.

En op de ENTERPRISE Soundtrack CD staat dus de Rod Steward versie. Afgezien van het stem geluid zijn bijde het zelfde, maar zelf vind ik Rod Steward hem mooier zingen.

pi_6392522
Net deel 5 gezien "a night in sickbay".

Vond het een leuk en erg inhoudelijk aflevering, hoop alleen wel dat ze de relaties tussen de andere acteurs zo gaan uitbouwen. Natuurlijk afgewisseld met uiterst koele sfx.

pi_6392665
Ik denk ook dat Gene Roddenberry als hij nog zou leven aardig wat afleveringen/verhalen/characters niet goedgekeurd zo hebben omdat het niet aan de'Star Trek kwalitiets eisen' zou voldoen
Het leven is veel te kort
pi_6392729
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:54 schreef Carlitos het volgende:

Vond het een leuk en erg inhoudelijk aflevering, hoop alleen wel dat ze de relaties tussen de andere acteurs zo gaan uitbouwen. Natuurlijk afgewisseld met uiterst koele sfx.

Hmm vond het zelf niet zo heel interessante aflevering, teveel psychologische dingen enzo
Ik ben op het moment meer into stargate die ik nu helemaal opnieuw aan het kijken ben omdat ik steeds maar delen heb gezien op tv van verschillende seizoenen.
Wandelen in Noorwegen
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:35:23 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6393213
Net s2e5 binnengehaald, vanavond maar ff kijken ofzo.

Toch jammer dat de je min of meer gedwongen bent om te downloaden. Ik ga toch echt geen videobanden kopen van een tv-serie. Dat kijk ik 1 keer.

Get woke, go broke!
pi_6393513
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:15 schreef 22339 het volgende:

[..]

Het origineel is van Rod Steward en is 4 min lang.
Russell Watson heeft de 1.21 min versie ingezongen voor ENT.

Russell Watson heeft het ook als een gewoon nummer van 4.09 min op z'n cd 'Encore' staan.
pi_6393921
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:35 schreef HeatWave het volgende:
Toch jammer dat de je min of meer gedwongen bent om te downloaden. Ik ga toch echt geen videobanden kopen van een tv-serie. Dat kijk ik 1 keer.
Nee, als het nu een mooie dvd-box zou zijn, zou ik het misschien overwegen (waarschijnlijk te duur voor mij). Nu het zo makkelijk is om afleveringen te downloaden en er zoveel onzekerheid of het wel ooit op de Nederlandse tv te bewonderen valt, download ik het ook.
(wat eigenlijk zonde is, aangezien ik altijd veel lol had met het kijken naar voyager met huisgenoten)
  maandag 21 oktober 2002 @ 16:13:13 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6394007
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:09 schreef mbn het volgende:

[..]

Nee, als het nu een mooie dvd-box zou zijn, zou ik het misschien overwegen (waarschijnlijk te duur voor mij). Nu het zo makkelijk is om afleveringen te downloaden en er zoveel onzekerheid of het wel ooit op de Nederlandse tv te bewonderen valt, download ik het ook.
(wat eigenlijk zonde is, aangezien ik altijd veel lol had met het kijken naar voyager met huisgenoten)

Maar dan nog, het is vaak gewoon te duur, ik heb ook wel eens naar die TNG boxen gekeken, die wil ik best hebben, maat niet voor 120 euro per seizoen!
En het downloaden is idd erg eenvoudig.

Ik kijk elke aflevering braaf met een medefokker samen, dus het is even goed wel gezellig hoor.

Get woke, go broke!
pi_6394847
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:13 schreef HeatWave het volgende:
Maar dan nog, het is vaak gewoon te duur, ik heb ook wel eens naar die TNG boxen gekeken, die wil ik best hebben, maat niet voor 120 euro per seizoen!
tip voor de dvd-boxen: play.com (ongeveer 90 euro) of ebay.nl willen allebei goedkoper zijn als in de winkel. Ik weet het is nog steeds duur (vandaar dat ik zenog niet heb). Zodra ik een vaste baan heb na mijn studie dan gaik wel meer van deze dingen op dvd kopen i.p.v. downloaden.
  maandag 21 oktober 2002 @ 17:15:28 #226
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_6395177
TNG boxen zijn 89,99 euro bij de Media Markt (DH), blijft duur maar als TNG fan moet ik ze gewoon in huis halen...
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_6405771
Jah ben wel laat.. gister pas 2x05 gezien. Een van de beste afleveringen, no doubt! Erg leuke humor. En John Billingsley is ook een fantastische acteur, die laat de meeste anderen in de serie achter zich imho.
pi_6405778
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:15 schreef Sharkdoggie het volgende:
TNG boxen zijn 89,99 euro bij de Media Markt (DH), blijft duur maar als TNG fan moet ik ze gewoon in huis halen...
Hopelijk gaan ze hetzelfde doen met DS9... Die serie is ondergewaardeerd (vind 'm net zo sterk als TNG)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:29:22 #229
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_6406441
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik kijk elke aflevering braaf met een medefokker samen, dus het is even goed wel gezellig hoor.

Heb je al bier gehaald ?
Burnt to the core but not broken
pi_6411337
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:54 schreef Carlitos het volgende:

Vond het een leuk en erg inhoudelijk aflevering, hoop alleen wel dat ze de relaties tussen de andere acteurs zo gaan uitbouwen.

Ja echt dat was tof/ NOT Night in sickbay slaat nergens op. Archer lijkt wel een klein kind en dan T'Pol Een vulcan met Lesbische gevoelens.
pi_6411429
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:10 schreef 22339 het volgende:

[..]

Ja echt dat was tof/ NOT Night in sickbay slaat nergens op. Archer lijkt wel een klein kind en dan T'Pol Een vulcan met Lesbische gevoelens.

Ik snap eigenlijk niet hoe je aan dat lesbisch komt want dat kon ik er niet uithalen
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 15:29:01 #232
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_6411699
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:15 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet hoe je aan dat lesbisch komt want dat kon ik er niet uithalen

ik ook niet...
tis maar net wat je er in ziet neem ik aan...
zit al weer te wachten op deel 6 vanavond maar ff kijken bij de release news op sharereactor.....
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:44:17 #233
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_6540573
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 30-10-2002 15:39]

pi_6563148
aflevering 6 van het tweede seizoen was redelijk, door het ontbreken van een aflevering vorige week, genoot ik er extra van. Eigenlijk redelijk standaard verhaaltje, maar ja ach, zeer vermakelijk en die T'Pol in een strak pakje is altijd leuk om naar te kijken
  vrijdag 1 november 2002 @ 01:57:12 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6565905
Vanwaar die zandhazenoutfits ineens? Het zijn totaal niet de kleuren van het schip of van Starfleet. Rare knakkers.
Btw: heeft Enterprise geen peleton mariniers ofzo aan boord? Had elk militair schip vroeger wel, waarom Enterprise niet dan?
  vrijdag 1 november 2002 @ 07:38:49 #236
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_6566445
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 01:57 schreef Witchfynder het volgende:
Btw: heeft Enterprise geen peleton mariniers ofzo aan boord? Had elk militair schip vroeger wel, waarom Enterprise niet dan?
Het zijn "explorers" niet een echte leger op een oorlogschip. Euhm eerlijk gezegd geen idee vind het ook vaag...
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_6566754
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 01:57 schreef Witchfynder het volgende:
Vanwaar die zandhazenoutfits ineens? Het zijn totaal niet de kleuren van het schip of van Starfleet. Rare knakkers.
In ST:TNG Encounter at Farpoint zie je Q verschijnen als militair, als een van de voorbeelden dat de mens een cruel savage species is. Picard zegt dan iets van dat dat vroeger inderdaad zo was, maar dat we inmiddels streven naar het verbeteren van de mensheid.

Het "religieuze" Starfleet/Federation karakter is in z'n geheel niet militaristisch. SF series zoals Space Above and Beyond en films zoals Starship Troopers laten de toekomst zien met wel mariniers e.d.

Het is maar waar je van houdt

pi_6566765
In Star Trek: Enterprise heb ik inmiddels meer vertrouwen gekregen, sinds ik 2x01 t/m 2x05 heb gezien. Deze afleveringen vond ik vrij gaaf. Qua verhaallijn, special effects en humor. Nu hopen dat ze dit volhouden
  vrijdag 1 november 2002 @ 10:50:09 #239
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6567631
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 09:13 schreef STING het volgende:
Het "religieuze" Starfleet/Federation karakter is in z'n geheel niet militaristisch. SF series zoals Space Above and Beyond en films zoals Starship Troopers laten de toekomst zien met wel mariniers e.d.

Het is maar waar je van houdt

Natuurlijk is het wel militaristisch, het is een vloot!
Ook in het ST universum worden bloederige oorlogen gevoerd. We weten uit de canon dat er een wrede oorlog zal ontstaan tussen de Aarde en de Romulans en als men naar DS9 kijkt, het gedoe met de Jem H'adar (spelling?) dan is dat ook geen koek en ei. Nee, ik vind dat men er in ST bijna expres wazig over doet, omdat men het zelf niet weet. Ik vind de structuur in Andromeda dan ook veel duidelijker. Daar hebben ze een schip met een bemanning en daarnaast een regiment Lance Troopers (oid). Ik vind niet dat er per se een stel stoere commando's op een starship hoeven te zitten, maar ik wil graag duidelijkheid over hoe nu precies Starfleet in elkaar zit. In de canon staat dat er ook grondoorlogen gevoerd worden (er is daarzelfs een game op gebaseerd), maar door wie dan? Wie zijn dat dan die dat doen?
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:34:11 #240
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_6568977
enterprise is op sommige punten een zeer zwakke serie die niet consistent is met de star trek tijdslijn.

A contact met de ferengi was tot voor TNG nooit gebeurd (en wie komt archer tegen.. ja juist de Ferengi)
B Enterprise ziet een romulanship cloaken, terwijl in TOS er nog over gedebatteerd wordt of een cloak technisch haalbaar is.
C Er zijn maar 6 enterprises geweest, (ncc 1701 /A/B/C/D/E
(als de E mee wordt gerekend, dus enterprise nx01 heeft nooit bestaan).
D de introductie van de Romulans gebeurde ook zwaar slordig zeg. het was een geheimzinnig ras en in Enterprisestellen ze zich gewoon voor als The Romulan Star Empire.. Ook niet echt netjes van Berman en Braga.

Het is een vermakelijke serie soms, maar er klopt geen biet van. Ze moeten Berman en Braga er uit sodemieteren.
Volgens geruchten denkt Paramount al aan een nieuwe serie en wordt Enterprise stop gezet. (Jonathan Frakes zou de nieuwe serie leiden, en B en B worden eruit geflikkerd).

Alhoewel ik niet denk dat deze geruchten echt waar zijn, hoop ik het wel.

pi_6573843
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 12:34 schreef Ultrawuft het volgende:
enterprise is op sommige punten een zeer zwakke serie die niet consistent is met de star trek tijdslijn.

A contact met de ferengi was tot voor TNG nooit gebeurd (en wie komt archer tegen.. ja juist de Ferengi)
B Enterprise ziet een romulanship cloaken, terwijl in TOS er nog over gedebatteerd wordt of een cloak technisch haalbaar is.
D de introductie van de Romulans gebeurde ook zwaar slordig zeg. het was een geheimzinnig ras en in Enterprisestellen ze zich gewoon voor als The Romulan Star Empire.. Ook niet echt netjes van Berman en Braga.

Het is een vermakelijke serie soms, maar er klopt geen biet van. Ze moeten Berman en Braga er uit sodemieteren.
Volgens geruchten denkt Paramount al aan een nieuwe serie en wordt Enterprise stop gezet. (Jonathan Frakes zou de nieuwe serie leiden, en B en B worden eruit geflikkerd).

Denk als dat zou kloppen dat ze seizoen 2 nog wel afmaken en dan er mee stoppen, vind het verhaal trouwens ook wel redelijk slap opzich.
TNG blijft nog steeds het coolst
(DS9 heb ik alleen maar wat fragmenten van gezien )
Ik hoop dat het binnenkort weer opnieuw wordt uitgezonden van het begin!
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 1 november 2002 @ 20:04:38 #242
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6576256
quote:
Deze Enterprise is geen UFP-schip. Als je alles meetelt moet je de CN-65 dan ook toevoegen?
Maar ik had persoonlijk ook liever een andere naam gezien, maar ach...
pi_6576399
Ik vond 2x06 Marauders een goeie aflevering, behalve het einde. Het was alsof ze opeens tot de conclusie kwamen dat het eind toch anders moest of ze hadden zoiets moois voorgesteld dat achteraf tegen bleek te vallen.

Als je toch precies wil gaan doen dan kan je net zo goed de afleveringen van de originele star trek serie erbij halen. Waar de Klingons naar mijn mening ook al cloak hadden. Om maar niet te spreken van hoe de klingons er toen uitzagen.

Voor de rest is het wel een leuke serie, en ik heb altijd al Scott Bakula gemogen.

I'll just see where this ride takes me...

pi_6576591
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 20:14 schreef Carlitos het volgende:
Ik vond 2x06 Marauders een goeie aflevering, behalve het einde. Het was alsof ze opeens tot de conclusie kwamen dat het eind toch anders moest of ze hadden zoiets moois voorgesteld dat achteraf tegen bleek te vallen.

Als je toch precies wil gaan doen dan kan je net zo goed de afleveringen van de originele star trek serie erbij halen. Waar de Klingons naar mijn mening ook al cloak hadden. Om maar niet te spreken van hoe de klingons er toen uitzagen.

Voor de rest is het wel een leuke serie, en ik heb altijd al Scott Bakula gemogen.

I'll just see where this ride takes me...

Ik moet hem nog kijken
Ben best benieuwd opzich
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 2 november 2002 @ 09:05:35 #245
6290 Dr_Crouton
pi_6583060
Tsssk, dat die Klingons zich zomaar laten afschepen door wat vuur. Een beetje tactisch denken en je laat je Klingon broeders gewoon weer terugtransporteren, maar dan nu een meter of 2 achter die kolonisten.
  zaterdag 2 november 2002 @ 09:07:12 #246
6290 Dr_Crouton
pi_6583066
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 20:14 schreef Carlitos het volgende:

Cloak op een vrachtschip?
  zaterdag 2 november 2002 @ 10:04:50 #247
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6583308
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 09:07 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Cloak op een vrachtschip?

Waardetransport.
  zaterdag 2 november 2002 @ 20:16:13 #248
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6590168
quote:

A.Dat van de ferengi, ik had het bekeken, ze hadden geen naam gegeven aan de ferengi, en ik vind dat het aardig klopt met wat voorkwam in tng
Ze hadden nooit "officieel" contact met de ferengi

B. Door de temporal cold war is het cloaken van schepen standaard geworden, zie sulliban.

C. is al door iemand anders beantwoord

D. de romulans zijn een geheimzinnige ras, maar ik herinerde me vooral dat ze zich identificeerden in tgn, dus opzcich

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  zondag 3 november 2002 @ 01:17:36 #249
34006 Soloman
Wablief????
pi_6595031
quote:

Mag ik even weten waar je deze geruchten vandaan hebt??
Ik geloof er namelijk geen zak van!
Deze serie wordt nu al beter bekeken als Star trek Voyager!
Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
  zondag 3 november 2002 @ 11:15:22 #250
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6597213
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 20:16 schreef G1Ace het volgende:
D. de romulans zijn een geheimzinnige ras, maar ik herinerde me vooral dat ze zich identificeerden in tgn, dus opzcich
Nee, TOS bedoel je.
Maar je hebt wel gelijk. In TOS was het de eerste keer dat men een Romulan zag. Daarvóór had de Aarde al een flinke oorlog met ze gehad, die door de Aarde gewonnen is. Dat ging toen met Daedalus-schepen enzo. De Aardlingen hadden zelfs hun schepen bij Romulus geparkeerd. Na deze oorlog is de UFP opgericht.
M.a.w.: waarom moet dit dan inconsistent zijn? Archer maakte first contact, niemand weet nog wie ze zijn verder, yadda yadda yadda, zeur zeur, foei en toen oorlog. Kan best.
  zondag 3 november 2002 @ 11:17:11 #251
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6597231
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 09:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tsssk, dat die Klingons zich zomaar laten afschepen door wat vuur. Een beetje tactisch denken en je laat je Klingon broeders gewoon weer terugtransporteren, maar dan nu een meter of 2 achter die kolonisten.
Ik had persoonlijk de kolonie geannexeerd en de Klingons d.m.v. belachelijke taxering weggejaagd.
  zondag 3 november 2002 @ 12:07:03 #252
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6597648
Hmm, ik ben nog steeds maar bij band 1.6, 1.7 moet ik nog steeds kopen in de winkel.
pi_6609490
quote:
Op zondag 3 november 2002 12:07 schreef Seborik het volgende:
Hmm, ik ben nog steeds maar bij band 1.6, 1.7 moet ik nog steeds kopen in de winkel.
Kan je het nergens downloaden dan? Is stuk voordeliger dan kopen

Heb vandaag trouwens eindelijk 2x06 gezien. Vond hem iig beter dan de vorige aflevering
Valt trouwens altijd wel op dat in meerdere aflevering archer dan zo boos in zijn quarters staat en zich afvraagt waarom ie niet is gebleven om te helpen. Begint beetje cliche te worden maar goed

Wel jammer trouwens dat die klingons zo makkelijk weg te jagen waren. Als ik Archer was zou ik eerst het benodigde deuterium transporteren naar mijn schip en als de klingons eraan komen een stuk mijn opblazen als ze er vlak bij staan

Wandelen in Noorwegen
  maandag 4 november 2002 @ 12:27:22 #254
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6615994
quote:
Op zondag 3 november 2002 22:41 schreef Pietjuh het volgende:
Wel jammer trouwens dat die klingons zo makkelijk weg te jagen waren. Als ik Archer was zou ik eerst het benodigde deuterium transporteren naar mijn schip en als de klingons eraan komen een stuk mijn opblazen als ze er vlak bij staan
Ach, hij is nog jong.
pi_6616133
quote:
Op zondag 3 november 2002 22:41 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Kan je het nergens downloaden dan? Is stuk voordeliger dan kopen

Ja, dat kan, maar ik doe het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')