abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1752227
Oke, wie heeft het nog meer gezien en spreekt een beetje Klingon? Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

En tja.. ik vond Enterprise ook wel vreemd op een aantal punten.

Ze gaan dus voor het eerst Deep Space in, beetje vliegen met het ding. Onderweg valt het schip uit omdat een stel aliens er iets mee doen, wat precies is mij niet duidelijk.

Verder, komen ze bij een Gas Giant, nou leuk we vliegen er gewoon even in met de Enterprise, geen last van aantrekkingskracht van het ding? Schip kan er blijkbaar tegen

Ook die vrouw kan blijkbaar heel makkelijk Klingons verstaan, nou ja makkelijk. Ze probeerd het iig.

En dan de intro.... ik dacht even dat ik naar EFC aan het kijken was, wat lijkt dat er veel op zeg. Ja oke ook van Gene Roddenberry. Er zitten leuke stukjes in maar goed het lijkt mij toch nog teveel op EFC.

En dat die Klingons eruit zien zoals ze er in DS9 e.d. ook uitzagen. Snap het niet hoor, krijgen ze dan aan het einde van de serie die "ziekte"?

Ook heel raar, de transporter zou niet veilig zijn om mensen mee te transporteren, maar toen Archer in gevaar was beamen ze hem toch maar even aanboord.

Toch raar. Maar ondanks alles zit er leuke humor in. Het moet nog wat meer trekstyle worden maar ja, ik hoop dat dat nog gaat komen.

pi_1752318
quote:
Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

Die Klingon zei: Ik vind jou sexueel aantrekelijk o-)

pi_1752328
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:34 schreef stinkbeer het volgende:
quote:
Ik wil namelijk wel weten wat die Klingon zei tegen Captain Archer.

Die Klingon zei: Ik vind jou sexueel aantrekelijk

Euhz.. zal wel niet. Anyone else? * awraeven wanna know enzo.
pi_1752341
wanner was dat ? is er een pilot op tv gekomen hiervan ?

duh.. shit weer gemist..

Maar als je het zo beschrijft lijkt het me niet de moeite waard en is het niet echt trek style, jammer..

pi_1752375
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:37 schreef SpikeAlike het volgende:
wanner was dat ? is er een pilot op tv gekomen hiervan ?

duh.. shit weer gemist..

Maar als je het zo beschrijft lijkt het me niet de moeite waard en is het niet echt trek style, jammer..

Nee nog niet op TV in Europa. In de USA wel. En internet is handig.

Maar ja, startrek style, ik ben er nog niet uit of ik het leuk ga vinden of niet, ik vind dat ze iig er ervaren doen met het schip voor de first time out.

pi_1752461
quote:
Ook heel raar, de transporter zou niet veilig zijn om mensen mee te transporteren, maar toen Archer in gevaar was beamen ze hem toch maar even aanboord.
Ze hadden geen andere keuze. Ze wisten inderdaad niet of de transporter veilig zou zijn voor biologisch gebruik, maar in dit geval hadden ze geen andere manier om Archer te redden...

Ik vind trouwens wel dat sommige elementen uit de serie lijken op elementen uit de serie 'Andromeda', een andere serie van Gene Roddenberry. Bijvoorbeeld die vrouwen met lange staart
Zo'n figuur zit ook in Andromeda. Ook lijkt het gedrag van Jonathan Archer veel op die van de captain van Andromeda.

Toch ben ik erg tevreden over deze eerste aflevering. Ik ben er van overtuigd dat dit een goede serie kan worden. De personages zijn leuk en kunnen goed uitgewerkt worden. Vooral Doctor Phlox vind ik erg leuk. Zijn karakter is denk ik een beetje een kruising tussen 'The Doctor' en 'Neelix' van Voyager.

Nu maar wachten op de 2e episode..

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
  donderdag 27 september 2001 @ 10:25:05 #7
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_1752590
De transporters zijn wel veilig voor bio-transport, in het begin zeggen ze ook; 'they enhanced the platforms for bio-transport, though no one dares to let his molecules go through a datastream'... Dus het werkt wel en is getest, ze durven/vertrouwen het (nog) niet.

Die staarten van die vrouwtjes, 't zijn halve kikkers lijkt wel, met hun vliegen-vangende tongetjes... Echter in Andromeda is Trance Gemini toch echt geen kikker, ze heeft toevallig alleen een staartje. Captain Dilan Hunt van Andromeda is inderdaad een beetje hetzelfde type als Captain Jonathan Archer uit Enterpise, though, voor beide series is zo'n type uiterst toepasselijk. Time will tell hoe het karakter zich verder ontwikkelt.

Tja. Hoe is Enterprise... de intro vond ik in eerste instantie nogal scary, geen taaataaa tatatataaataa melodietje met een mooie sterrenhemel; maar een gezongen theme-song met 'oude nasa' beelden, tja... de cast, yeah volgens mij wel een mooi samengeraapt groepje; die vrouwelijk Vulcan, leuke aanvulling, kan leuke situaties opleveren. Ze lijkt een beetje op Angelina Jolie trouwens...

Het plot/verhaal is net iets minder dan dat ik gewent ben van b.v. Voyager, maarja, 'tis een nieuw Star Trek concept; 't speelt zich immers af rond 't jaar 2150... kan je zat leuke dingen mee doen, afwachten hoe het gaat... it's Trek, but not as we know it

* oCe is benieuwd, eerste aflevering is zeker geslaagd, niet spectaculair though.

Porch Monkey 4 Life!
  donderdag 27 september 2001 @ 22:57:58 #8
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_1759893
Ik zal 'm zo ff kijken. Ik ben geen trekkie ofzo, maar sommige afleveringen zijn best wel geinig.
Maaruh heb al 1 kort stukje gezien waar die aziatische vrouw met die klingon lult, maaruh had ze geen translator die het niet goed deed/ Naja ik zeg niet meer, want ik ga 'm gewoon kijken.
  vrijdag 28 september 2001 @ 01:22:38 #9
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_1761272
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:20 schreef awraeven het volgende:

En dat die Klingons eruit zien zoals ze er in DS9 e.d. ook uitzagen. Snap het niet hoor, krijgen ze dan aan het einde van de serie die "ziekte"?

Toch raar. Maar ondanks alles zit er leuke humor in. Het moet nog wat meer trekstyle worden maar ja, ik hoop dat dat nog gaat komen.

Dat van die Klingons klopt inderdaad niet, die hoorden er rond die tijd kennelijk nog uit te zien als mensen, want de ziekte hebben ze nu al gehad ! Aan het einde van de serie krijgen ze niet die ziekte, dus dat moet dan tussen First Contact en nu geweest zijn. Misschien dat ze dat over het hoofd hebben gezien? Ik herinner me een aflevering dat ze terug in de tijd gingen, en je wat Klingons zag vechten die eruit zagen als gewone mensen. Dat zou rond de tijd van First Contact / Enterprise geweest moeten zijn.

Maaruh humor? Mwah nog niet superveel humor meegemaakt, wel mooi als die dokter een glimlach op z'n gezicht zet. Wat een kop heeft ie dan zeg

Morgen ff 2e deel kijken, ik ben nu echt te moe....

pi_1761475
Ik ben als enorme startrek fan erg benieuwd naar de nieuwe serie, maar ik vraag me af hoe lang we erop moeten wachten ? Ik hoop dat of de BBC of een nederlandse zender de afleveringen aankoopt.

Het gegeven is erg leuk, je moet dus echt het idee krijgen dat je terug in de tijd gaat, en dat dus de techniek een heel stuk minder moet gaan worden! Erg gaaf dat verhaal over de transporter, erg leuk gevonden! Zou die enterprise ook warp 9 halen ??? welicht warp 5 ofzo???

pi_1762078
quote:
Dat van die Klingons klopt inderdaad niet, die hoorden er rond die tijd kennelijk nog uit te zien als mensen, want de ziekte hebben ze nu al gehad !
Als het inderdaad om een ziekte gaat, is het juist de ziekte die ervoor zorgt dat de Klingons er als mensen uit zien. Deze ziekte krijgen ze dus NA de tijd van Archer en net VOOR de tijd van Kirk.

(Kijk maar naar Kahless, hoe ziet hij eruit?)

[Dit bericht is gewijzigd door _araphor_ op 28-09-2001 12:00]

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
pi_1762117
Warp 4.5 geloof ik als max dat ze het over hadden.

En toch vind ik het lame dat ze het zo oplossen met die klingons.

vrijdag 28 september 2001 @ 09:51:45 #13
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1762163
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 09:38 schreef awraeven het volgende:

En toch vind ik het lame dat ze het zo oplossen met die klingons.

't Is ook lame, maar probeer jij maar eens een verklaring te vinden... Ze kunnen moeilijk zeggen, "tja, in die tijd waren de make-up effects niet zo goed..."
pi_1762205
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 09:51 schreef Chevalric het volgende:

[..]

't Is ook lame, maar probeer jij maar eens een verklaring te vinden... Ze kunnen moeilijk zeggen, "tja, in die tijd waren de make-up effects niet zo goed..."

Dat is waar. Maar toch, ze hadden dan in mijn ogen beter de klingons weer zo'n raar uiterlijk kunnen geven dan zoals ze er in DS9 e.d. uit zagen.
pi_1762261
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:01 schreef awraeven het volgende:
Dat is waar. Maar toch, ze hadden dan in mijn ogen beter de klingons weer zo'n raar uiterlijk kunnen geven dan zoals ze er in DS9 e.d. uit zagen.
Ja maar dat is wel precies wat het is. De klingons zien er uit zoals ze er altijd al uit gezien zouden hebben als ze voor de oude serie een beetje meer budget hadden. Ik vind het helemaal niet irritant dat ze de klingons in deze serie er als "echte" klingons uit laten zien, ik had het waarschijnlijk irritanter gevonden als ze het niet deden. Klingons zijn klingons net zoals Kahless al 100 jaren van te voren er uit zag als een echte klingon me een mooi geribbeld voor hoofd.

Voor de topic starter: Weet helaas niet wat die Klingon zei, het enige woord dat ik ken is Q'apla. (en volgens mij heb ik dat nou verkeerd gespeld zelfs )

vrijdag 28 september 2001 @ 10:50:24 #16
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_1762514
over het uiterlijk van de Klingons, in het production report op www.startrek.com staat ook: The Klingons will look the same as in DS9; kortom, de 'bekende' Klingon look.
Porch Monkey 4 Life!
pi_1763067
Wat zeuren jullie allemaal over die ene aflevering in ds9. Er wordt 1x iets gezegd en dan is het zo. Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet en het is toch algemeen bekend dat de klingons zoals ze er NU uit zien dat dat altijd de bedoeling geweest is.
Kijk maar eens de TOS films daar zien ze er ook al een stuk beter uit. Of naar Worf in het begin van tng daar ziet hij er ook een stuk slechter uit dan nu.
pi_1763254
quote:
Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet
Die opmerking was absoluut geen fout, meer een grapje
pi_1771464
quote:
Die aflevering in ds9 klopte gewoon niet
Dat was gewoon een grapje. Ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren om dit kleine detail. In Voyager zaten er veel grotere plotholes...
... na vijf jaar
pi_1771841
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 12:14 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Dat was gewoon een grapje. Ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren om dit kleine detail. In Voyager zaten er veel grotere plotholes...

Ja. Die aflevering moet gewoon niet serieus genomen of vergeten worden, en die 'ziekte' helemaal. Er is geen Klingon-ziekte geweest, zoals de Klingons er in DS9 en Enterprise uitzien, zo hebben ze er altijd uitgezien. In de oude Star Trek hadden ze gewoon geen geld voor goeie make-up.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1771872
quote:
Op donderdag 27 september 2001 10:25 schreef oCe het volgende:
Tja. Hoe is Enterprise... de intro vond ik in eerste instantie nogal scary, geen taaataaa tatatataaataa melodietje met een mooie sterrenhemel; maar een gezongen theme-song met 'oude nasa' beelden, tja
Dat is dus Rod Stewart met "Faith of the Heart".
Hmmf
  zaterdag 29 september 2001 @ 14:34:30 #22
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1772180
Ik heb gisteravond ook eindelijk de eerste ep gezien en ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg meeviel. 't Was niet zo goedkoop als TOS, lekker veel actie en voor de verandering eens geen personage dat mens wil worden (hoewel de dokter die neiging nog wel eens zou kunnen gaan vertonen).

Ik vond ook de stukjes wel leuk waar de mensen voor het eerst in aanraking komen met andere rassen en de problemen die dat met zich meebrengt.

Ik denk dat deze serie best leuk kan worden, maar het is geen Star Trek meer voor mij. Het is gewoon een leuke SF-serie, die toevallig in het Trek-universum speelt.

pi_1774020
Ik heb het net gekeken en het valt mee, maar ik ben ook niet echt laaiend enthousiast. Eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Aardig verhaaltje, maar ik vind het weer veel van hetzelfde. De acteurs zijn wel goed. Archer lijkt me een goede captain en T'pal is ook wel aardig. Phlox lijkt me wel een leuk karakter, de rest kwamen nog niet echt goed naar voren.

De mysterie-man waar de Taliban, uh Suliban of hoe ze ook heten, zaken mee doen, ik ben wel benieuwd of het een oude bekende is.

Tja, ik denk dat ze vooral hierna hetzelfde gaan doen als wat Picard, Janeway en Kirk deden. To boldy go where no one has gone before.... of dat nou een goed teken is, ik weet het niet. De serie speelt zich wel in een andere tijd af, maar het concept is nog steeds hetzelfde. Na een tijdje begint dat ook saai te worden.

* Xhorder wacht af tot Archer kaal begint te worden, zoals elke goede captain. (sorry Kirk)

... na vijf jaar
  zaterdag 29 september 2001 @ 19:42:42 #24
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_1774193
kan iemand mij ffies een linkje mailen

niells@worldonline.nl

bvd

I'm getting too old for this....
pi_1774797
quote:
bvd
En dan nog verwachten dat wij links gaan mailen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')