Volgens mij schat je ze te hoog in door ze beesten te noemen. Het zijn geen beesten en geen mensen, het zijn lagere levensvormen...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
En ja, Marokkanen die zich gedragen zoals dit zijn geen mensen, maar beesten.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik scheer ook niet alles over één kant, hoewel dat soms heel moeilijk is. Ik ben hier nieuw sinds vandaag, weet dus nog niet echt wat me te wachten staat zoals jij zegt; een hoop shit over je heen krijgen. Maar ik ben absoluut niet op m'n mondje gevallen. Zeg altijd wat ik denk, dus laat ze maar komen met hun tegen argumenten haha.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zolang je maar continu erbij blijft vermelden, dat je woorden pertinent niet van toepassing zijn op de hele groep, kun je best ver gaan zonder dat het racisme/discriminatie wordt. Er wordt immers van alles over iedereen geroepen op dit forum, je wil niet weten wat voor shit ik constant over me heen krijg.
Voor moord ben ik niet zo bang. Dan moet je toch echt dingen gaan roepen als 'Allah is een varken!'.
Oeps...
Je hebt gelijk. Messteken zijn een typisch kenmerk. (heb je niet van mij!)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:54 schreef IBAZ het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de stelling niet.
Waarom zou je je leven laten verpesten?
1: je weet waar je je als nederlander niet meer kan vertonen : ga er dan niet heen! je bent gewaarschuwd.
2: als je er heen gaat, ga dan met een grote groep mensen die je kan vertrouwen, en draag een vest. Die zijn niet zo duur en die kunnen veel leed voorkomen. Mijn collega' s en ik dragen dat elke dag. dat geeft een stuk zekerheid.
dus: laat je leven niet verpesten, maar wapen je er tegen.
quote:Ik scheer ook niet alles over één kant,
Hmm, dit is het verhaal dat je altijd hoort indd.quote:
Nouja, met een hersenbeschadiging (veroorzaakt door iemand anders) kun je wel stellen dat je leven verpest is. Het lijkt me sterk dat hij er zelf voor heeft gekozen...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:54 schreef IBAZ het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de stelling niet.
Waarom zou je je leven laten verpesten?
Triest dat het zo is. Het is een vrij land dus je hoort te kunnen gaan en staan waar je wilt. Laat maar een peleton ME-ers patrouilleren in dergelijke wijken. Als ze een groepje zien ouwehoeren, laat ze dan niet zuinig zijn met hun knuppel en pepperspray.quote:1: je weet waar je je als nederlander niet meer kan vertonen : ga er dan niet heen! je bent gewaarschuwd.
Lekker is dat, elke dag er aan herinnerd worden dat je zomaar neergestoken kan worden...quote:2: als je er heen gaat, ga dan met een grote groep mensen die je kan vertrouwen, en draag een vest. Die zijn niet zo duur en die kunnen veel leed voorkomen. Mijn collega' s en ik dragen dat elke dag. dat geeft een stuk zekerheid.
Conclusie, je bent niet meer veilig op straat. Laatst liep ik door de stad, keek een Marokkaan in z'n gezicht aan. Tja, want dat kan gebeuren hè, iemand aankijken als je godverdomme door een drukke stad loopt!! Maargoed. Deze haakneus zei met zo'n accent; "Wa kijk juuh". En DAT bedoel ik nou! Heb maar niet op die gozer gereageerd, want je weet maar nooit! Zijn tot alles in staat.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:01 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Nouja, met een hersenbeschadiging (veroorzaakt door iemand anders) kun je wel stellen dat je leven verpest is. Het lijkt me sterk dat hij er zelf voor heeft gekozen...
[..]
Triest dat het zo is. Het is een vrij land dus je hoort te kunnen gaan en staan waar je wilt. Laat maar een peleton ME-ers patrouilleren in dergelijke wijken. Als ze een groepje zien ouwehoeren, laat ze dan niet zuinig zijn met hun knuppel en pepperspray.
[..]
Lekker is dat, elke dag er aan herinnerd worden dat je zomaar neergestoken kan worden...
Jij bent er zoëen die vindt dat iemand automatisch geen recht van spreken meer heeft als hij of zij af en toe een taalfoutje maakt? Of zat je gewoon weer eens zonder fatsoenlijke argumenten?quote:
Zielig persoon is dat. Gaat puberaal doen als ie de discussie niet kan winnen. Vanavond ook al met hem meegemaakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent er zoëen die vindt dat iemand automatisch geen recht van spreken meer heeft als hij of zij af en toe een taalfoutje maakt? Of zat je gewoon weer eens zonder fatsoenlijke argumenten?
Zojuist zei je 1%.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:12 schreef Sjoewe het volgende:
Mja, 8.3% is ruweg één op de elf, beetje vlug voor een aanname dat het allemaal één pot nat is toch?
Voor de rest geven je cijfers al aan wat ik ongeveer zeg.
Het was niet mijn bedoeling om de 'slachtofferpet' uit te rijken, die is wat mij betreft alleen voor de echte slachtoffers van de misdrijven... Tja een gemeenschap een rol laten spelen in het geheel, kan nooit kwaad natuurlijk, maar volgens mij is het beste middel tegen dergelijke schoften toch uiteindelijk de letter van de wet en een precieze nastreving daarvan. Want een gemeenschap een rol laten spelen in het geheel is een mooie ideologie maar de uitvoer ervan is zogoed als onmogelijk.
Nee, ik lurk hier alleen mee maar die was echt te erg om niet op in te gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent er zoëen die vindt dat iemand automatisch geen recht van spreken meer heeft als hij of zij af en toe een taalfoutje maakt? Of zat je gewoon weer eens zonder fatsoenlijke argumenten?
Bedoel je dit?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:12 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Zielig persoon is dat. Gaat puberaal doen als ie de discussie niet kan winnen. Vanavond ook al met hem meegemaakt.
Mja my bad. Daar heb je gelijk in. Toch als je berichten zou geloven krijgt je het beeld dat het om 30% zou gaan oid.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zojuist zei je 1%.
Maar 8,3 % is effe iets meer.
Zoals jij hier denkt, zo dacht ik in het verleden ook altijd. Maar inmiddels weet ik wel beter. Volgens de officiële cijfers is misschien maar een klein deel crimineel, omdat maar een klein deel ook daadwerkelijk veroordeeld is. Dat zegt echter helemaal niks als we het over kleine criminaliteit hebben, of over extreem asociaal gedrag als het initmideren van voorbijgangers.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:49 schreef Sjoewe het volgende:
Vooruit:
De ene kant is dat er een beeld geschapen wordt van een groep criminele marokkanen. Het zijn veelal steeds dezelfde. Dat draagt weer bij aan verdere negatieve beeldvorming. Doordat het een kleine groep is, die bijna alle geweldadige misdaden pleegt, wordt er steeds herhaalt: 'Een groep marokkaanse jongeren zus, een groep marrokkaanse jongeren zo...'
Dat leidt tot een collectief negatief beeld van marokkaanse jongeren, het beeld wordt voor het publiek namelijk steeds opnieuw bevestigd. Door die herhaling wordt het bestaande vooroordeel steeds opnieuw bevestigd en gesterkt.
De keerzijde is dat in dit plaatje het onderscheid ontbreekt. Zijn alle marokkaanse jongeren crimineel? Hoewel dat natuurlijk gelul is vormt dat beeld zich wel, omdat er eigenlijk niet wordt gemeld bij de berichtgeving dat het om slechts een heel klein deel van de betreffende groep gaat.
In de loop der jaren komt zo'n groep als geheel in een verdom hoekje terecht. Het deur beleid bij de horeca toont dit goed aan. Allochtonen worden veelal geweigerd omdat men er van uit gaat dat ze problemen veroorzaken. Grond hiervoor is er niet, ook als men nooit problemen heeft gehad, weigert men toch. Dit laat bij die groep de indruk achter dat ze ongewenst zijn, en worden opgezadeld met het beeld dat een meerderheid van de maatschappij aan deze groep oplegt. Uiteindelijk zijn zulke mensen weer eerder geneigd om zich dan ook onbewust het gedrag op te leggen wat 'van ze verwacht wordt'
In beeldspraak:
Om het appel voorbeeld maar aan te halen: Een appel rot, je snijdt de plek weg, de appel blijft smakelijk en eetbaar. Een appel rot, je laat de appel liggen, negeert hem, de appel rot langzaam helemaal.
Nou, blijf dan maar meelurken, want er zullen vast nog wel meer taalfouten gemaakt worden. En ik ben ook niet de moeilijkste, dus gun ik ieder zijn plezierquote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik lurk hier alleen mee maar die was echt te erg om niet op in te gaan.
Ik krijg er niet veel tussen..... mooie betoog....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:49 schreef Sjoewe het volgende:
Vooruit:
De ene kant is dat er een beeld geschapen wordt van een groep criminele marokkanen. Het zijn veelal steeds dezelfde. Dat draagt weer bij aan verdere negatieve beeldvorming. Doordat het een kleine groep is, die bijna alle geweldadige misdaden pleegt, wordt er steeds herhaalt: 'Een groep marokkaanse jongeren zus, een groep marrokkaanse jongeren zo...'
Dat leidt tot een collectief negatief beeld van marokkaanse jongeren, het beeld wordt voor het publiek namelijk steeds opnieuw bevestigd. Door die herhaling wordt het bestaande vooroordeel steeds opnieuw bevestigd en gesterkt.
De keerzijde is dat in dit plaatje het onderscheid ontbreekt. Zijn alle marokkaanse jongeren crimineel? Hoewel dat natuurlijk gelul is vormt dat beeld zich wel, omdat er eigenlijk niet wordt gemeld bij de berichtgeving dat het om slechts een heel klein deel van de betreffende groep gaat.
In de loop der jaren komt zo'n groep als geheel in een verdom hoekje terecht. Het deur beleid bij de horeca toont dit goed aan. Allochtonen worden veelal geweigerd omdat men er van uit gaat dat ze problemen veroorzaken. Grond hiervoor is er niet, ook als men nooit problemen heeft gehad, weigert men toch. Dit laat bij die groep de indruk achter dat ze ongewenst zijn, en worden opgezadeld met het beeld dat een meerderheid van de maatschappij aan deze groep oplegt. Uiteindelijk zijn zulke mensen weer eerder geneigd om zich dan ook onbewust het gedrag op te leggen wat 'van ze verwacht wordt'
In beeldspraak:
Om het appel voorbeeld maar aan te halen: Een appel rot, je snijdt de plek weg, de appel blijft smakelijk en eetbaar. Een appel rot, je laat de appel liggen, negeert hem, de appel rot langzaam helemaal.
Sorry, ik ben net pas wakker. Tis inbrekertijdquote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:32 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een pareltjes van reacties trouwens nog, zo middenin de nacht.
Wie had dat nog gedacht, na een aanvankelijk voorspelbaar, matig begin, waarin de (s)linkse usertjes over elkaar heen rolden om me af te maken?
moest ik gewoon ff kwijt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |