abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24803667
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:45 schreef seilram het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk. En voor de topicstarter: ik snap helemaal je reactie heb het zelf meegemaakt maar zou je toch het advies mee willen geven om niet verbitterd te raken. (niet dat je daar nu wat aan hebt waarschijnlijk). En sterkte aan je buurman iig.
Dat zal best waar zijn, maar je kan moeilijk ontkennen dat Marokanen nou eenmaal veel vaker betrokken zijn bij strafbare feiten dan niet-marokanen..
pi_24803681
Als er iémand een wij-zij-gevoel heeft, en racist is, dan is het wel de gemiddelde Marokkaanse puber.
pi_24803703
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef harlingen het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.

Ik ken gelukkig ook Marokanen die niet zo zijn, die een normale baan hebben, door het vuur gaan voor je als vriend en die precies hetzelfde als iedereen denkt als ze dit verhaal lezen.

Ik stoor me er best wel aan dat je hier vaak van die dingen leest als: alle marokanen zijn beesten en weet ik niet wat meer. Dan heb ik ook iets van: denk eens na voordat je wat zegt.

Maarja, wat zit ik nu mijn tijd te verdoen, gezien je username verdien je een ban hier is mijn mening.
mijn usernaam nog wel Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nou niet echt iets racistisch mee had bedoeld hoor Maarja, dat is mode tegenwoordig he, altijd maar racisme roepen
pi_24803704
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
Je hebt nu een kant van het verhaal belicht. Stel je eens van de andere kant voor, je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
Positief in het nieuws komen is niet moeilijk hoor, je moet alleen een bepaalde groep zover krijgen dat ze iets gaan doen wat uiteindelijk als heen cool wordt gezien. En waar je het uiterlijk marrokaan dus gaan associeren met compleet iets anders. Bij voorkeur iets wat vertrouwen schept.

Voorbeeldje: stel het wordt hip om vloeiend, foutloos, accentloos Nederlands te gaan spreken en een steeds grotere groep heren gaan er voor zorgen dat NS-stations gezellig worden, kleurtje hier daar. Broodjes kraam, koffie voor 50ct bij de ingang. En ze controleren inkomende passagiers direct op hun kaartje. Uiteraard dragen ze allemaal een nette broek en blauwe jas. *just imagine*
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_24803722
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:

..., je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
1. Dan ga je terug naar je eigen land toe om daar maar rotzooi te lopen trappen (en het risico loopt om dan berecht te worden met een ECHTE straf)
2. Wees even reëel...deze mensen doen niet hun best om te integreren, dat weet jij en dat weet iedereen. Tuurlijk zijn er genoeg die er wel hard mee bezig zijn, maar iemand die zoiets doet...
pi_24803741
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:49 schreef schaapievlees het volgende:

[..]

mijn usernaam nog wel [afbeelding] Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nou niet echt iets racistisch mee had bedoeld hoor Maarja, dat is mode tegenwoordig he, altijd maar racisme roepen
Heb je mij het woord racisme in de mond horen nemen? Maar jij vond je username kennelijk grappig? Hebben we een ander gevoel voor humor, laten we het daar maar op houden.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:51:57 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_24803761
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef schaapievlees het volgende:

[..]

Dat zal best waar zijn, maar je kan moeilijk ontkennen dat Marokanen nou eenmaal veel vaker betrokken zijn bij strafbare feiten dan niet-marokanen..
Jawel hoor dat kan ik wel Ga maar eens na wat hier in nl allemaal in het gevang zit. Nog altijd meer blanke.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:52:05 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24803763
question is: what shall we do with the drunken sailor?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24803771
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef harlingen het volgende:

[..]

Heb je mij het woord racisme in de mond horen nemen? Maar jij vond je username kennelijk grappig? Hebben we een ander gevoel voor humor, laten we het daar maar op houden.
Niet in de mond horen nemen nee, maar aangezien de discussie wel weer die kant op neigt, en jij ineens over mijn username begint trok ik de conclusie.. Kennelijk was deze dus fout, waarom wil je dan dat ik gebant wordt?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:52:47 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24803777
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef seilram het volgende:

[..]

Jawel hoor dat kan ik wel Ga maar eens na wat hier in nl allemaal in het gevang zit. Nog altijd meer blanke.
blanke? blanke vla? overigens betwijfel ik of je hersencapaciteiten groot genoeg zijn om je een relativerings verhaaltje te kunnen vertellen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:53:20 #36
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24803793
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:49 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Positief in het nieuws komen is niet moeilijk hoor, je moet alleen een bepaalde groep zover krijgen dat ze iets gaan doen wat uiteindelijk als heen cool wordt gezien. En waar je het uiterlijk marrokaan dus gaan associeren met compleet iets anders. Bij voorkeur iets wat vertrouwen schept.

Voorbeeldje: stel het wordt hip om vloeiend, foutloos, accentloos Nederlands te gaan spreken en een steeds grotere groep heren gaan er voor zorgen dat NS-stations gezellig worden, kleurtje hier daar. Broodjes kraam, koffie voor 50ct bij de ingang. En ze controleren inkomende passagiers direct op hun kaartje. Uiteraard dragen ze allemaal een nette broek en blauwe jas. *just imagine*
Lees je verhaal nog eens terug en ontdek zelf waar je nu al in gelooft: Marokkanen horen laagopgeleide behulpzame medelanders te zijn. (misschien wel van het type Ali B ofzo?)
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:55:18 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803834
quote:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk.
Heb je dit verhaal al eerder ergens gelezen in de krant dan? Of ben je het vergeten door de stortvloed van andere kleine berichten over criminaliteit waar Marokkanen bij betrokken waren?
quote:
En voor de topicstarter: ik snap helemaal je reactie heb het zelf meegemaakt maar zou je toch het advies mee willen geven om niet verbitterd te raken. (niet dat je daar nu wat aan hebt waarschijnlijk). En sterkte aan je buurman iig.
Dank je wel.

Weet je, het is niet eens dat ik er persoonlijk zo door geraakt ben. Zo'n goede band had ik niet eens met mijn onderbuurman (hij woont er nog maar pas). Het is meer dat het de zoveelste, en meest trieste gebeurtenis is uit een lange reeks. Ik had het er vandaag nog over met wat andere buurtbewoners, allemaal blanke studenten, en zij hadden precies hetzelfde, onbehagelijke gevoel.

Ik vraag me serieus af of Rotterdam het tij gaat keren op de manier waarop het nu gaat. De bedoeling is dat er meer financieel draagkrachtigen in het centrum komen wonen, maar op deze manier gaat dat never nooit lukken en glijdt de stad alleen maar verder af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 29-01-2005 03:57:53 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:55:30 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24803838
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover'
Mijn hemel...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:56:15 #39
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_24803847
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

blanke? blanke vla? overigens betwijfel ik of je hersencapaciteiten groot genoeg zijn om je een relativerings verhaaltje te kunnen vertellen.
n dan erbij
Niet mieten! Door gieten!
pi_24803884
Het is altijd een groep die het moet verpesten voor de andere.
Zo ken ik ook Marokanen die dit nooit zullen doen.

Daarom moeten ze gewoon de de mindere groep ( de criminelen ) land uit gooien ofzo.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:57:55 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803887
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef DennisMoore het volgende:
De vigilante die in de Deathwish-films 's nachts de straat op gaat om tuig af te knallen.

[afbeelding]
Charles Bronson, mijn held . Vroeger verslond ik die films .
pi_24803906
quote:
Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk. En voor de topicstarter: ik snap helemaal je reactie heb het zelf meegemaakt maar zou je toch het advies mee willen geven om niet verbitterd te raken. (niet dat je daar nu wat aan hebt waarschijnlijk). En sterkte aan je buurman iig.
Gelukkig zijn de cijfers van het CBS een stuk objectiever en die laten dus gewoon zien dat allochtonen een keer of 6 tot een keer of 15 oververtegenwoordig zijn.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_24803945
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef seilram het volgende:

[..]

Er zijn ook meer blanke mensen
Maar als je naar de procenten gaat kijken dan zie dat er meer allochtonen in de gevangenis zitten !
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:00:52 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803951
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Het is altijd een groep die het moet verpesten voor de andere.
Zo ken ik ook Marokanen die dit nooit zullen doen.

Daarom moeten ze gewoon de de mindere groep ( de criminelen ) land uit gooien ofzo.
Precies: weg met dat tuig. De goeien (ja, die zijn er ook) mogen blijven. Gewoon keihard en met terugwerkende kracht selecteren op strafblad en het hebben van een baan of een redelijkerwijs succesvolle schoolloopbaan ofzo, ook als het om niet-volwassenen gaat.
pi_24803955
hehe zo denk ik er dus ook over
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:02:41 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24803995
Charles Bronson
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:05:07 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24804043
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor je gaat miepen: Ik kom regelmatig in Rotterdam, op elk uur van de dag en in diverse wijken en ik heb nooit problemen.
Toen ik nog in Delft woonde kwam ik ook met de regelmaat van de klok in diverse wijken in Rotterdam. En toen dacht ik ook dat het 'allemaal wel meeviel', puur vanuit het feit dat mijzelf nooit wat overkwam. Ik was toen ook nog links en naïef, zoals zoveel studenten.

Maar nu ik al een jaar of 3 in Rotterdam woon, en het alleen maar erger lijkt te worden, weet ik wel beter.

Overigens geloof ik niet dat je erg vaak op Zuid bent wezen kijken, want anders had je sowieso wel anders gepiept.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:05:23 #48
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24804057
Moonah: het IS zo. je ziet meteen wat voor type het is.
Ik merk het ook heel erg op mijn werk.
Ga ook met turken om en weet ik veel wat voor mensen maar het zijn aardige mensen.
De rotte appels an aggressieve eikels hebben ALLEMAAL dezelfde blik. DOOD, koud, vochtig bruin, Leeg zodra ze liegen etc etc.
Nu heb ik al een vriend van me die dat ook merkt en TOTAAL anders is dan mij in sommige opzichten. Diegene merkt dat ook net als een indo die nu al 3 keer berooft is in 2-3 maanden.
kan je zeggen: het is zijn eigen schuld, misschien maar die gasten hadden van zijn spullen af moeten blijven.
En jal het waren ALLE 3 de keren marokkanen.
Het is gewoon straatvuil wat je bij zicht eigenlijk meteen op een vlot de noordzee moet duwen.
Ik hoop dat het meisje er niet teveel aan overhoud en die buurm,an goed herstelt.
Ik krijg echt gewoon woede aanvallen bij berichten als dit. OOK als het weer eens die hersenloze voetbaldebieltjes zijn.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:08:18 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24804120
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Moonah: het IS zo. je ziet meteen wat voor type het is.
Ik merk het ook heel erg op mijn werk.
Ga ook met turken om en weet ik veel wat voor mensen maar het zijn aardige mensen.
De rotte appels an aggressieve eikels hebben ALLEMAAL dezelfde blik. DOOD, koud, vochtig bruin, Leeg zodra ze liegen etc etc.
Precies: exact die blik, jij kent hem ook .

Niet alle Marokkanen kijken zo, maar dat tuig op straat wel. Je ziet ook meteen wanneer ze weer eens staan te liegen: dan wordt die blik nog leger en kouder .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:19:12 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24804230
Mischien moeten we eens wat exorcisten de straat op sturen als ik dat zo allemaal hoor
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')