abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1751978
quote:
Eerst reclame kijken, dan pas lezen
Internetreclames worden steeds agressiever door TIJN WUYTS van DeCURSOR uitgave 329

Tegenvallende inkomsten nopen online uitgevers de laatste maanden bijzonder innovatief te zijn wat reclamebanners betreft. Zijn popups en popunders al gemeengoed, Salon en MSNBC experimenteren nu met verplichte paginagrote advertenties die surfers moeten bekijken alvorens een tekst te mogen lezen.

Zie voor de rest van het artikel: DeCURSOR

Overige bronnen:

quote:
Salon:
http://www.salon.com/
MSNBC:
http://www.msnbc.com/
De nieuwe Internetreclames al gezien?
http://www.decursor.be/Nieuwsflash/index.html?319l01

[Dit bericht is gewijzigd door Jorma op 27-09-2001 18:28]

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 27 september 2001 @ 08:16:17 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1751988
Ze worden inderdaad steeds agresssiever.

Laatst popte er hier eentje up en die begon om zich heen te meppen onder het uiten van de meest enge dreigementen:

'Kopen of ik kom bij je langs...', 'Jouw huis staat er niet lang meer...' en 'Hands up, modderfucker!'

Heel naar

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1752044
Ja, nare dingen de laatste tijd..
  donderdag 27 september 2001 @ 08:53:47 #4
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1752123
Ja inderdaad. Ik kreeg er laatst een die zei:

"Make your choice:

[Buy our product] [Format C drive]

"

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_1752415
Tja Microsoft zuigt en NBC dan maar www.f2s.com voor website gebruiken. Frontpage ondersteuning, en geen kut advertentie rotzoo
  donderdag 27 september 2001 @ 09:55:56 #6
10888 Kayuk
Home away from home
pi_1752459
Naar Digital & Science ermee! --->>
pi_1752514
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:55 schreef Kayuk het volgende:
Naar Digital & Science ermee! --->>
Ben jij de wannabe redirector of zo?
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
pi_1752637
Al die sex sites ook... als je er eentje aanklikt komt de rest als konijnen tevoorschijn...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 september 2001 @ 10:42:47 #9
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1752667
quote:
Op donderdag 27 september 2001 09:47 schreef mob_boss het volgende:
Tja Microsoft zuigt en NBC dan maar www.f2s.com voor website gebruiken. Frontpage ondersteuning, en geen kut advertentie rotzoo
nog geen kut advertentie rotzoo

reken er maar op dat dat vroeg of laat gaat komen, ook bij f2s

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1752680
En persoonlijk kan ik me daar ook wel in vinden dat reclames steeds aggressiever worden. Het blijkt dus duidelijk uit de praktijk dat heel veel sites op alleen banners geen inkomsten meer behalen en moet er dus door zowel reclame-buro's als de sites zelf naar nieuwe methoden gezocht worden om toch een stukje reclame onder de aandacht van de bezoekers kunnen brengen.

Tsja, het is gewoon een gevolg uit het feit dat de belangstelling voor banners van bezoekers uit tot bijna nul is afgezwakt.

pi_1752736
Banners?? Wat zijn dat?

klik ze toch net te snel weg....ja ja ja...een vingervlugge internetter

pi_1752831
quote:
Op donderdag 27 september 2001 10:54 schreef TranQuil het volgende:
Banners?? Wat zijn dat?

Banners ziet niemand bewust of worden snel weggeklikt -> Adverteerders zien hun gespendeerde geld niet terugverdiend worden doordat mensen niet op de banner klikken of deze bekijken -> Inkomsten bij de sites lopen terug -> Site gaat samen met reclameburo op zoek naar agressievere technieken.

Eigenlijk best simpel.

donderdag 27 september 2001 @ 11:11:05 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1752844
quote:
Op donderdag 27 september 2001 10:54 schreef TranQuil het volgende:
Banners?? Wat zijn dat?
Ted, Danny, MrBig, en nog een zooi van die HGA's.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 27 september 2001 @ 12:02:11 #14
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1753225
quote:
Op donderdag 27 september 2001 11:08 schreef MrBig het volgende:

[..]

Banners ziet niemand bewust of worden snel weggeklikt -> Adverteerders zien hun gespendeerde geld niet terugverdiend worden doordat mensen niet op de banner klikken of deze bekijken -> Inkomsten bij de sites lopen terug -> Site gaat samen met reclameburo op zoek naar agressievere technieken.

Eigenlijk best simpel.

Duh.
Ik zie die banners op fok heus wel.
En waarom zou ik op een banner moeten klikken om de boodschap te begrijpen?
Zoals het op fok gaat is het prima.

Prima initiatief van Salon.
10 Sec naar die banner staren zodat ik me goed kan inprenten welk product ik voortaan moet mijden.

pi_1755427
Godverdomme!
Snappen jullie het nu nog niet?!
Het staat nochtans in het artikel zelf: als het zo verder gaat, dan schiet er geen enkel online tijdschrift meer over. Jullie pikken en stelen maar als de raven! Hoe moeten wij in godsnaam onze onkosten vergoeden, kunnen jullie dàt misschien eens zeggen?!
De hele online uitgeverssector zit in een diepe financiele crisis, wij ook. Het is al de vierde keer op twee weken tijd dat onze artikels zomaar schaamteloos gekopieerd worden, door een krant, andere nieuwssite, site van een webdesign-bedrijf en webforum (FOK dus).
Snappen jullie nu écht niet dat wij moeten leven van die reclamebanners, en dat Fok nu gaat lopen met die inkomsten, in plaats van de originele auteurs.
Als websurfers niet blijk geven van meer verstand, wel, dan doen ze het binnenkort maar zonder mij. Ik ben die gepik kostbeu.

(een mailtje naar de Fok-eigenaars is onderweg om het artikel te verwijderen. De klojo die het online plaatste kan het enigszins weer goed maken door het intussen zelf te doen)

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

donderdag 27 september 2001 @ 16:56:18 #16
12856 NiHiels
Zo, nu eerst een bak koffie...
pi_1755525
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:46 schreef Stijn_Wuyts het volgende:
Godverdomme!
Het staat nochtans in het artikel zelf: als het zo verder gaat, dan schiet er geen enkel online tijdschrift meer over. Jullie pikken en stelen maar als de raven! Hoe moeten wij in godsnaam onze onkosten vergoeden, kunnen jullie dàt misschien eens zeggen?!
De hele online uitgeverssector zit in een diepe financiele crisis, wij ook. Het is al de vierde keer op twee weken tijd dat onze artikels zomaar schaamteloos gekopieerd worden, door een krant, andere nieuwssite, site van een webdesign-bedrijf en webforum (FOK dus).
Snappen jullie nu écht niet dat wij moeten leven van die reclamebanners, en dat Fok nu gaat lopen met die inkomsten, in plaats van de originele auteurs.
Als websurfers niet blijk geven van meer verstand, wel, dan doen ze het binnenkort maar zonder mij. Ik ben die gepik kostbeu.

(een mailtje naar de Fok-eigenaars is onderweg om het artikel te verwijderen. De klojo die het online plaatste kan het enigszins weer goed maken door het intussen zelf te doen)

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

sneltoets voor copy&paste ofzo
Hand over the coffee and no one gets hurt.
pi_1755547
Je artikel staat met bronvermelding en al beschreven.. Volgens mij is het niet verboden om het op deze manier te doen. Je kunt het natuurlijk ook als reclame zien. Er zijn namelijk altijd mensen die via de link naar je site gaan (en er misschien blijven hangen). Ik neem aan dat je dat in je stats terug hebt gevonden en eens bent gaan kijken?

In ieder geval kan je ook normaal reageren. Ook betere publiciteit voor je site

Hatsjoe!
pi_1755558
quote:
Godverdomme!
Niet alleen de internetreclames worden agressiever zo te zien
quote:
Tja, hoe wil je tegengaan dat forums artikelen plaatsen?? Forums bestaan uit afzonderlijke posters dus dat kan je nooit allemaal gaan controleren. Hier staat nog jouw naam en een link naar je site bij, maar als het zonder bron was gepost weet niemand het en kraait er geen haan naar.

Dat nieuwssites/webdesignsites het jatten is natuurlijk niet goed te keuren.

Ik begrijp je boosheid wel hoor, zelf ook wel eens zaken van mijn sites afgejat zien worden, stemt inderdaad niet vrolijk. Maar wellicht blijkt hieruit ook dat on-line artikelen plaatsen niet loongevend is. Eigenlijk alleen te doen als het ook in een blad geplaatst wordt, waardoor je er dus voor betaalt krijgt om het te schrijven.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 27-09-2001 17:00]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 27 september 2001 @ 16:59:23 #19
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_1755559
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:56 schreef NiHiels het volgende:

[..]

sneltoets voor copy&paste ofzo

Cross-post --> bannen

[Dit bericht is gewijzigd door kasper op 27-09-2001 17:00]

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_1755562
quote:
Godverdomme!

Die site van je is niet te lezen zo traag...
Een artikel laden duurt bij mij een halve minuut. daar ga ik echt niet op lopen wachten.

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

donderdag 27 september 2001 @ 17:00:25 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1755569
quote:
De klojo die het online plaatste kan het enigszins weer goed maken door het intussen zelf te doen
Da's Chandler en zoekt werk in de IT, misschien heb jij een plekje voor hem ?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_1755589
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:58 schreef Ali Salami het volgende:
Je artikel staat met bronvermelding en al beschreven.. Volgens mij is het niet verboden om het op deze manier te doen.
Wel verboden als de originele auteur daar bezwaar tegen heeft.
pi_1755598
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:00 schreef popolon het volgende:
erg scherp
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 27 september 2001 @ 17:04:06 #24
12856 NiHiels
pi_1755613
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:59 schreef kasper het volgende:

[..]

Cross-post --> bannen

daar dacht ik ook al aan
pi_1755639
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik heb hem al gemaild dat als hij zo doorgaat, ik binnenkort ook "werkzoekende" in mijn profiel kan invullen.

Fijn, niet? Stel je eens voor dat je door het geknoei van een ander je leuke baan kan opgeven. Al vermoed ik dat sommigen in deze thread het nogal moeilijk hebben om zich te verplaatsen in de situatie van een ander, aan de reacties te lezen.

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

donderdag 27 september 2001 @ 17:09:01 #26
12856 NiHiels
pi_1755678
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:06 schreef Stijn_Wuyts het volgende:

[..]

Ik heb hem al gemaild dat als hij zo doorgaat, ik binnenkort ook "werkzoekende" in mijn profiel kan invullen.

Fijn, niet? Stel je eens voor dat je door het geknoei van een ander je leuke baan kan opgeven. Al vermoed ik dat sommigen in deze thread het nogal moeilijk hebben om zich te verplaatsen in de situatie van een ander, aan de reacties te lezen.

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

ja joh, de zakenwereld is hard he

en niet alles gaat over rozen

get a life

pi_1755696
quote:

Fijn, niet? Stel je eens voor dat je door het geknoei van een ander je leuke baan kan opgeven.

Ja maar hoeveel bezoekers van dit Actualiteits, Nieuws en Media forum zouden http://www.decursor.be bezocht hebben als het stuk hier niet geplaatst was? Ik had nog nooit van die site gehoord.
quote:
Al vermoed ik dat sommigen in deze thread het nogal moeilijk hebben om zich te verplaatsen in de situatie van een ander, aan de reacties te lezen.
Daar hebben er wel meer last van hier in ANM, dat is de aard van het forum
pi_1755742
quote:

[..]

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

Dus dat is jouw enige inkomstenbron??? Dan mag je toch wel eens gaan solliciteren naar een echte baan. Er is geen 1 online magazine dat tot nu toe geld heeft opgeleverd. Iedereen maakt verlies en echt niet allemaal door een paar forumpjes. Dat is echte onzin. Niemand wil gewoon betalen voor online nieuws en banners drukken is not done.

En als je wel winst maakt moet je toch eens er aan gaan denken om workshops te gaan geven. Ik denk dat een boel mensen daar wel intresse naar hebben..

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 27 september 2001 @ 17:14:22 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1755744
quote:

Ik begrijp best dat dit een algemeen probleem geworden is op het internet, alleen de manier waarop jij het brengt kan bij een aantal mensen in het verkeerde keelgat schieten met als logisch gevolg dat je daardoor weinig sympathie opwekt.

In ieder geval, Don Quichotte, veel succces met de acties die je hier tegen gaat ondernemen ...

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_1755773
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Ja maar hoeveel bezoekers van dit Actualiteits, Nieuws en Media forum zouden http://www.decursor.be bezocht hebben als het stuk hier niet geplaatst was? Ik had nog nooit van die site gehoord.

Niemand, na 5 min zie je nog niets dus wegdrukken die handel..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1755789
Ik ben op jullie site geweest en een keer op een banner geklikt, Stijn_Wuyts. Goed he?!
  donderdag 27 september 2001 @ 17:22:21 #32
12856 NiHiels
pi_1755874
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:17 schreef fokje het volgende:
Ik ben op jullie site geweest en een keer op een banner geklikt, Stijn_Wuyts. Goed he?!
ik ben ook ff op de site geweest, niet op banner geklikt, wel geconstateerd dat de site fokkin traag is, ben nog steeds aan het zoeken hoe ik me af kan melden voor hun e-zine....
pi_1755896
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:15 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Niemand, na 5 min zie je nog niets dus wegdrukken die handel..

Bij mij komt de site snel door hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 27 september 2001 @ 17:23:58 #34
12856 NiHiels
pi_1755910
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:22 schreef NiHiels het volgende:

[..]

ik ben ook ff op de site geweest, niet op banner geklikt, wel geconstateerd dat de site fokkin traag is, ben nog steeds aan het zoeken hoe ik me af kan melden voor hun e-zine....

hehe, eindelijk gevonden
code:
Thu, 27 Sep 2001 17:22:49

You have been removed from the CURSORHTML list (De Cursor Mailinglist) by
lowner@STAF.PLANETINTERNET.BE.

pi_1755912
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bij mij komt de site snel door hoor.

Bij mij ook hoor. Ook artikelen e.d.
pi_1756425
Dit is de eerste en na mijn zeggen mijn laatste topic in ANM ivm met mensen die boos worden..

sorry

tis goed bedoeld.

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1756457
quote:
Op donderdag 27 september 2001 18:23 schreef Chandler het volgende:
Dit is de eerste en na mijn zeggen mijn laatste topic in ANM ivm met mensen die boos worden..
kunt u tellen, tel dan mee

1. Petronas Twin Towers in Kuala Lumpur ook ontruimd!
2. "Papa is dood, maar we hebben nu wél een iBook"
3. Internetreclames worden steeds agressiever..

oh, die tweede telt niet, die is uit GC verplaatst

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1756949
De openingspost in dit topic is intussen wat aangepast door Jorma om aan de wens van de originele auteur te voldoen.

Probeer verder weer ontopic en inhoudelijk hier verder te gaan, i.p.v. de discussie die nu in feedback loopt nog eens hier dunnetjes over te doen.

En Chandler, van harte welkom om gewoon nieuwsberichten hier te blijven posten en mee te discussiëren.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1758991
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:14 schreef Party-pooper het volgende:

[..]
Dus dat is jouw enige inkomstenbron??? Dan mag je toch wel eens gaan solliciteren naar een echte baan.

*zucht* Nee, dat is niet mijn enige inkomstenbron. Ik ben niet gek. Daar gaat het ook niet om. Deze discussie gaat over het feit dat mensen denken dat ze op Internet zomaar alles mogen kopieren, maar niet beseffen dat ze daarmee andere mensen een deel van hun inkomsten afpakken en zelfs serieus in de problemen brengen. Denk alle sites met content weg die moeten "leven" van banners en dergelijke, en het Net wordt een stuk saaier. Is dat wat we willen?

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

donderdag 27 september 2001 @ 22:09:06 #40
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1759285
Het up to date houden van je site helpt ook:

"De Cursor - Jouw kijk op de Internet-actualiteit:
[updated: woensdag 26 september 2001 21:14 ]"

Ga trouwens eens kijken op de frontpage van FOK. De newsubmit is geheel op het copy/paste-principe gebaseerd. Als het inderdaad zo scherp ligt, kan FOK wel opdoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Eresie op 27-09-2001 22:28]

You're asking for peace, but you never stop fighting
pi_1759469
ik vind dat je wel een beetje overdreven reageerd. degene die dit heeft gepost wil andere mensen op de hoogte houden en niet zorgen dat je site plat gaat.

meestal gaan mensen ook wel ff kijken naar de site als de link erbij staat en misschien blijven ze wel hangen, dus het kost je misschien een beetje maar dan levert het ook weer wat op. precies hetzelfde als met reclame's. bedrijven investeren daar een hoop in maar krijgen toch weer meer terug.

donderdag 27 september 2001 @ 22:40:23 #42
9263 D2k
Shoots 2 kill
pi_1759736
quote:
Op donderdag 27 september 2001 17:23 schreef NiHiels het volgende:

[..]

hehe, eindelijk gevonden

code:
Thu, 27 Sep 2001 17:22:49

You have been removed from the CURSORHTML list (De Cursor Mailinglist) by
lowner@STAF.PLANETINTERNET.BE.

jepz
zo een heb ik er ook gehad
als ie geld wil verdienen met zijn ezine heeft ie nu iig een hoop mensen weggejaagd imho
(die paar die zijn dingetje al kregen dan bedoelik )
pi_1760562
quote:
Op donderdag 27 september 2001 22:09 schreef Eresie het volgende:
Ga trouwens eens kijken op de frontpage van FOK. De newsubmit is geheel op het copy/paste-principe gebaseerd. Als het inderdaad zo scherp ligt, kan FOK wel opdoeken.
Dat is dan jammer voor FOK. Tsja, what can I say?
Ik volg Fokzine niet, dus weet ik niet goed hoe ze nieuws posten, maar als blijkt dat ze daarmee de wetgeving overtreden is het niet meer dan normaal dat ze daarmee moeten ophouden als iemand van de oorspronkelijke auteurs gaat klagen. De wet is er voor iedereen, en ook op Internet. Anders moet je maar zorgen dat de wet aangepast wordt.

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR.

vrijdag 28 september 2001 @ 00:00:15 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1760626
Sorry hoor, maar deze discussie loopt in Feedback al en hier wordt verder niet op de originele openingpost meer ingegaan, dus vanwege zwaar offtopic gaan gaat deze nu echt op slot.

In feedback kunt u verder doorpraten over de auteursrechten.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')