abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:58:20 #1
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24799710
quote:
Vijftig cavia's langs weg gedumpt

Uitgegeven: 28 januari 2005 13:30
Laatst gewijzigd: 28 januari 2005 13:51

NIEUWLEUSEN - De afgelopen dagen zijn in Overijssel tientallen cavia's gedumpt.

In een berm langs een weg in Schuinesloot (gemeente Hardenberg) werden donderdag vijftig cavia's gevonden. Woensdag trof een voorbijganger in het nabij gelegen Dalfsen tachtig cavia's in de berm aan.

Stichting Cavia rukte uit om de verkleumde beestjes een nieuw thuis te bezorgen. De vijftig cavia's zijn er slecht aan toe, zei eigenaresse T. van Gaalen van konijnen- en cavia-asiel Goofy in Oldenzaal vrijdag.

"Ik heb ze donderdagavond opgehaald en enkele cavia's waren overleden omdat ze door het ijs gezakt waren." Ze vermoedt een verband met de gevonden cavia's in Dalfsen, want tussen beide vindplaatsen zit slechts 24 kilometer.

De tachtig cavia's zijn ondergebracht bij Vogelasiel de Oehoe in Nieuwleusen, omdat elders geen plaats was. Bij het asiel loopt inmiddels storm. "Er zijn er net weer zes opgehaald. Dat mag ook wel, want in de tussentijd zijn er al vijftien jonkies bijgekomen", zei R. Kreeft, een van de beheerders van het asiel vrijdag.

Donderdagochtend werden er nog vijf cavia's gebracht die zich tussen het bermafval op de vindplaats verschanst hadden. Vrijdagmiddag worden de cavia's uit het vogelasiel opgehaald door Stichting Cavia.

Sinds de oprichting van de stichting in 1997 is het aantal dumpingen van cavia's schrikbarend toegenomen. "In 2004 hebben we meer dan 2000 gedumpte cavia's opgevangen. Deze maand zitten we al bijna aan de tweehonderd. Ongelooflijk, want het zijn zulke aandoenlijke beestjes", aldus S. Flantua, oprichtster van de stichting. De cavia's krijgen een medisch onderzoek en verzorging.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=474545&c=10

Dat doe je toch niet! En daarbij, hoekom je aan al die cavia's?
Ik heb al een boek.
pi_24799753
Stichting Cavia...we hebben in dit land ook overal een belangengroep voor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24799773
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:58 schreef Rio het volgende:
En daarbij, hoekom je aan al die cavia's?
Nou, je begint met 1 mannetjescavia en 1 vrouwtjescavia...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24799781
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef Strolie75 het volgende:
Uiteraard!

En tja... je zou maar een overschot hebben.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_24799810
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:02 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Uiteraard!

En tja... je zou maar een overschot hebben.
Al eens aan een carriere als adoptiemoeder gedacht?
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
  Redactie Games vrijdag 28 januari 2005 @ 16:22:05 #6
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24800102
NOU, vil ze dan liever levend en hou ze boven het kampvuur op een paar satéprikkers. Kun je ze tenminste nog opeten...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24800147
mn cavia, wat doe je?

..sorry, moest ff...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:26:25 #8
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24800172
Of schenk ze aan een aantal van die panfluit spelende nep-Peruanen die je altijd op markten ziet. Peruanen eten cavia's. Kun je gelijk testen of het wel echte Peruanen zijn.
Ik heb al een boek.
pi_24800178
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef Strolie75 het volgende:
Jaja, alleen maar positief. Of niet soms?
Als je later oud bent mag je bij de "Dementerende Gamers die niet kunnen Gamen", dan is het toch wel weer goed dat er zo'n belangengroep is. Of niet soms?
Niet dan?
Wel he?
ja.
pi_24800236
Of gooi ze op de barbeque. Ze schijnen verdomd lekker te zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:37:27 #11
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24800390
Maar serieus, VIJFTIG cavia's. Denk je eens in; 50 van die krijsende nepkonijntjes!
Ik heb al een boek.
pi_24800580
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:56:10 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_24800725
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:37 schreef Rio het volgende:
Maar serieus, VIJFTIG cavia's. Denk je eens in; 50 van die krijsende nepkonijntjes!
+80 is 130 en 15 erbij is 145....
pi_24800894
Caviatopics mochten toch niet meer
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_24800988
quote:
NOU, vil ze dan liever levend en hou ze boven het kampvuur op een paar satéprikkers. Kun je ze tenminste nog opeten...
Nee, hang ze dan levend ondersteboven en ga er met dartpijltjes op gooien. Kijken hoelang ze lijden voordat er eindelijk eentje doodgaat. LEUK JOH, LACHUH, TIJDVERDRIJF, ECHT STOER ENZOW.
En als je uitgespeeld bent, geef je maar een gil.
Dan doen we hetzelfde met jou... maar wel dood gaan he, anders is de lol er snel vanaf... Het moet namelijk wel LEUK blijven

GA LEKKER DOOR ZO!!!!
pi_24801024
Mafkezen weer...

Cavia's dumpen
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24801028
quote:
"Er zijn er net weer zes opgehaald. Dat mag ook wel, want in de tussentijd zijn er al vijftien jonkies bijgekomen"
Al eens overwogen om de mannetjes en de vrouwtjes van elkaar gescheiden te houden?
-
pi_24801037
Scheren en dan frituren...
Maar dumpen
pi_24801052
quote:
Cavia's met tientallen tegelijk gedumpt
NIEUWLEUSEN - De afgelopen dagen zijn in Overijssel tientallen cavia's gedumpt. In een berm langs een weg in Schuinesloot (gemeente Hardenberg) werden donderdag vijftig cavia's gevonden. Woensdag trof een voorbijganger in het nabijgelegen Dalfsen tachtig cavia's in de berm aan. Stichting Cavia rukte uit om de verkleumde beestjes een nieuw thuis te bezorgen.

De vijftig cavia's zijn er slecht aan toe, zei eigenaresse T. van Gaalen van konijnen- en cavia-asiel Goofy in Oldenzaal vrijdag. "Ik heb ze donderdagavond opgehaald en enkele cavia's waren overleden omdat ze door het ijs gezakt waren." Ze vermoedt een verband met de gevonden cavia's in Dalfsen, want tussen beide vindplaatsen zit slechts 24 kilometer.

De tachtig cavia's zijn ondergebracht bij Vogelasiel de Oehoe in Nieuwleusen, omdat elders geen plaats was. Bij het asiel loopt inmiddels storm. "Er zijn er net weer zes opgehaald. Dat mag ook wel, want in de tussentijd zijn er al vijftien jonkies bijgekomen", zei R. Kreeft, een van de beheerders van het asiel vrijdag. Donderdagochtend werden er nog vijf cavia's gebracht die zich tussen het bermafval op de vindplaats verschanst hadden.

Vrijdagmiddag worden de cavia's uit het vogelasiel opgehaald door Stichting Cavia. Sinds de oprichting van de stichting in 1997 is het aantal dumpingen van cavia's schrikbarend toegenomen. "In 2004 hebben we meer dan 2000 gedumpte cavia's opgevangen. Deze maand zitten we al bijna aan de tweehonderd. Ongelooflijk, want het zijn zulke aandoenlijke beestjes", aldus S. Flantua, oprichtster van de stichting. De cavia's krijgen een medisch onderzoek en verzorging.
pi_24801097
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:14 schreef splendor het volgende:

[..]

Al eens overwogen om de mannetjes en de vrouwtjes van elkaar gescheiden te houden?
*kuch* Cavia's zijn 2 maanden zwanger (en niet 2 dagen?), diegene die ze heeft gedumpt heeft ze hoogswaarschijnlijk bij elkaar gehouden, denk je ook niet??

Maar echt walgelijk, mijn cavia's komen ook van een opvang en komen waarschijnlijk ook uit zo'n soort situatie, ik snap echt hoe je dat met zulke beesten kan doen. Er zullen er blijkbaar toch nog wel meer doodgaan aangezien ze buiten gestaan hebben.
pi_24801221
Tja, gewoon mongolen die dat soort beesten aan hun lot overlaten....
pi_24801329
inderdaad zoiets doe je niet. (Heb zelf ook 2 caafjes uit de opvang)
Ze zouden die mensen moeten ophangen, die die caafjes zomaar gedumpt hebben!!!
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_24801570
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:12 schreef Romanov het volgende:

[..]

Nee, hang ze dan levend ondersteboven en ga er met dartpijltjes op gooien. Kijken hoelang ze lijden voordat er eindelijk eentje doodgaat. LEUK JOH, LACHUH, TIJDVERDRIJF, ECHT STOER ENZOW.
En als je uitgespeeld bent, geef je maar een gil.
Dan doen we hetzelfde met jou... maar wel dood gaan he, anders is de lol er snel vanaf... Het moet namelijk wel LEUK blijven

GA LEKKER DOOR ZO!!!!
Lachen joh , maak je er vooral druk om
046
Dank aan Yeahinho
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:00:38 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_24801859
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:12 schreef Romanov het volgende:

[..]

Nee, hang ze dan levend ondersteboven en ga er met dartpijltjes op gooien.
Hey, dat van die dartpijltjes is eigenlijk wel een lollig idee !!!!

Weet iemand waar je goedkoop cavia's kan krijgen ???
zzz
pi_24801991
Je kunt ze ook....

Nee, ik ga maar niet reageren.. Anders heb ik zometeen nog de caviapolitie achter me aan
"If you're not a manc, you're a wank"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')