abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1751424
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?

Ik vind 'm in elk geval heel mooi!

pi_1760524
quote:
Op donderdag 27 september 2001 01:49 schreef Reticulin het volgende:
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?
mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  zondag 20 oktober 2002 @ 13:54:09 #3
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_6373616
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die -muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.

Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  zaterdag 8 februari 2003 @ 10:25:46 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8346611
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:54 schreef Melluh het volgende:
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die -muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.

Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief

en er is een nieuwe CD die nog veel beter is (just like blood)
Ikzelf was ook verliefd geworden op de eerste cd, vond het alleen jammer dat je er zo droevig van werd. de tweede cd is echter heel verschillend, zijn gevoelige stem blijft nog steeds prominent aanwezig, hoewel dit nu meer afgewisseld wordt door geweldige arrangementen. Valt dikwijls te vergelijken met Sigur Ros. Kopen die boel!
pi_8347185
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.

Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8348201
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:

Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.

Dan moet ik maar gauw iets van hem gaan luisteren! Combi van Sigur Ros en NAM, wauw
pi_8349618
Ja, ik... al een jaartje ofzo... ik zat hem nu toevallig te luisteren, en wilde er iets over gaan posten in wat luister je nu?, maar ik zie nu ineens dit topic.. dan dus hier maar.

Wat een prachtige muziek is het eigenlijk... ik kan niet echt beschrijven hoe het klinkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iemand niet raakt als hij of zij het hoort... End of the world news blijft heel mooi. 2nd law, Bloodless, Hidden Camera Show... wow.

Nouja, ik raad iedereen dit album ten zeerste aan indien je van singer/songwriters houdt.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 10 februari 2003 @ 11:03:13 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8383452
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:

ja, mijn vergelijking is misschien wat overdreven, maar je moet eens naar overthrown luisteren en dan zul je wel zien dat de vergelijking zeker iet uit de lucht gegrepen is. Het is gewoon de evolutie van de eerste cd naar de tweede die ik wil duidelijk maken. De eerste CD is gewoon de hoogst charmante debuutplaat die elke goede zanger/groep en de tweede CD is dan direct veel volwassener en meestal ook de beste CD (zie bvb placebo, grandaddy, the white stripes, ...). Dit alles om maar te zeggen dat de tweede CD gewoon prachtig is. de man met de gitaar en de fluwelen stem. I am kloot vind ik een mooie vergelijking (de andere groepen die je daar opnoemt ken ik niet), hoewel ik hem meer in het singer-songwriter genre alla buckley zou plaatesen
pi_8392189
Ja, die andere bands spelen net als I Am Kloot.

Zij vormden samen de New Acoustic Movement, begin 2001. Hoorde McRae ook bij, vandaar.

Sigur Rós kan ik wel redelijk plaatsen op sommige stukken, maar dan de SR van Agaetis Byrjun.

www.thuisuiteten.nl
pi_8399495
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!

Op het eerste gehoord heeft zijn stem wel wat weg van de zanger van I Am Kloot. Heb 2 jaar geleden nog geweldig optreden van I Am Kloot gezien op Lowlands, Storm Warning spelen en nog geen minuut later breekt het noodweer los.

[Dit bericht is gewijzigd door mouzzer op 10-02-2003 22:35]

pi_8403387
Op aanraden van een vriend geluisterd naar zijn nieuwste cd Just like blood. Vond het geweldig.
thou art that
pi_8403404
Ok, die nieuwe cd ga ik zoeken.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:14:16 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8409507
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:05 schreef mouzzer het volgende:
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!
Geen dank. Ik ben allang blij dat ik andere mensen mijn muzieksmaak kan overbrengen (opdringen )
Bloodless is inderdaad een schitterend nummer, samen met sao paolo rain. Van de tweede CD ben ik vooral fan van ghost of a sharrk en karaoke soul, maar dat kan nog veranderen, heb hem nog niet genoeg gehoord.
pi_8450359
Tom McRae is geweldig. Ik had al een tijd zijn debuut, gisteren is deze op vinyl bij mij gearriveerd vanuit Londen. Voor een vinyljunk een absolute must. 18 maart staat hij samen met Jesse Malin in de Melkweg. Jesse Malin is ook erg tof, ik zag hem al in het voorprogramma van Ryan Adams in Groningen.
pi_8457599
Ik vind Just Like Blood toch minder, ik weet niet echt waarom... het blijft nog niet echt hangen bij mij...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 13 februari 2003 @ 18:32:34 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8462157
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
pi_8463982
Mooie 2 meter afgelopen zondag! Voor mensen die geïnsteresseerd zijn in mp3'tjes van die sessie.. mail gerust.

Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor

vrijdag 14 februari 2003 @ 19:39:03 #18
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8484153
" the boy with the bubblegum" (toffe titel!) is erg fijn nummer. smilie
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8486416
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 18:32 schreef placebeau het volgende:
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
Jup. eerste keer vond ik m niet echt super maar de volgende keer ( in me uppie in de fitnessruimte van me werk met lekkere grote boxen ) keihard gezet. Was een geweldige ervaring.
thou art that
pi_8849842
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:00 schreef ik het volgende:
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd Heel mooi

Vooral 'Bloodless'

Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan

pi_8874961
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 08:43 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd Heel mooi

Vooral 'Bloodless'

Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan

bloodless is erg mooi ja.

Tom Mcrae geeft trouwens 18 maart een concert in de Melkweg.

thou art that
pi_9197640
vandaag dus, voor als er iemand is, die het nog niet wist en er best heen zou willen gaan zodat het gezellig wordt daar in Melkweg zodat we allemaal een goede tijd hebben zodat we de dag erna leuk erover kunnen praten met vrienden en familie zodat zij er ook van mee kunnen genieten.
thou art that
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:29:04 #23
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_9202052
* gaat er heen
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:35:30 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9202199
en nu dus ook op Werchter, in de tent, wordt leuk
pi_9209931
Volgens Tom zelf gaan de nummers Ghost Of A Shark en Karaoke Soul over Blair. Ik hoor dat er echt niet in terug, iemand anders wel?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 maart 2003 @ 02:02:26 #26
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_9222891
net terug van een rete goed concert...

Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...

Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.

Volgende keer gewoon weer heen

pi_9224262
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:02 schreef ForrestX het volgende:
net terug van een rete goed concert...

Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...

Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.

Volgende keer gewoon weer heen

heheh ik had meer kippenvel omdat ik de nummers herkende. was een erg goed concert, en het mannetje heeft wel humor ook.

kortom tom mcrae klasse-artiest. was erg blij dat hij bloodless nog deed tegen het einde aan. 'were the oil in this machine, and this machine. this machine is going wrong..' briljant!

PS: het enige irritante was dat er een groot meisje naast me volledig wild werd bij sommige nummers. en maar heen en weer. naar voren en achter. tering zeg

thou art that
  woensdag 19 maart 2003 @ 18:21:45 #28
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_9237680
"If words could kill, I'd spell your name..."
pi_10298785
Ja ik heb zijn cd nu ook, en ben echt benieuwd hoe hij live is,
ik ga hem op Pinkpop zien...

vind Bloodless echt een juweeltje hoor

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:19:33 #30
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10311067
Zou weleens mijn volgende aanschaf kunnen zijn maarja staan 12 CD's op het lijstje Maar wat ik tot nu toe van Bloodless gehoord heb vond ik geweldig, en dat hij Live goed is verbaasd me niets op een of andere manier kan je dat soms toch horen aan sommige artiesten net als bij Coldplay bijv. je hoort dat het recht uit hun hart komt zegmaar..
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_10506550
Voor liefhebbers van de eerste plaat van Tom McRae (en voor mensen die die plaat niet kennen) is er vanmiddag een uitgelezen kans om in een half uurtje een beetje bijgespijkerd te worden.

In het tweede uur van 2 meter @ Kink (waarschijnlijk rond 13:30) herhaalt Jan Douwe Kroeske de eerste 2 meter sessie van Tom McRae, daterend van 17 april 2001.

McRae speelde in die sessie een vijftal nummers:

Bloodless
You Cut Her Hair
Streetlight
Draw Down The Stars
I Ain't Scared Of Lightning

(KinkFM: kabel-frequenties | goeie live-stream)

pi_10511962
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_10513581
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
Te mooie en kostbare koptelefoonmuziek om tot algemeen TMF-goed te maken, vind ik.
  zondag 18 mei 2003 @ 19:27:05 #34
45973 Summertime
Swallow me
pi_10517429
quote:
Op donderdag 27 september 2001 23:50 schreef _Maria_ het volgende:

[..]

mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.

Probeer het nog eens, het is echt de moeite waard.
Doet me ergens denken aan Art Garfunkel.
It's in the air tonight
  maandag 19 mei 2003 @ 18:46:42 #35
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10541048
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_10565901
Toch ben ik nog steeds niet achter dat maatschappijkritische van Tom...
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:24:19 #37
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_10910982
vrijdag de 13e op Music in my head in Den Haag oa met Badly Drawn Boy, Jesse Malin, I am Kloot en nog veel meer....
pi_10912650
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 18:24 schreef ForrestX het volgende:
vrijdag de 13e op Music in my head in Den Haag oa met Badly Drawn Boy, Jesse Malin, I am Kloot en nog veel meer....
Pffff, dat is een line up waarvoor ik graag vanuit Grunn richting Den Haag kom.

Helaas gaat een vriend trouwen. Ik vraag wel of ze een dagje later willen.

Hand in Hand Kameraden
pi_11354449
quote:
Op maandag 19 mei 2003 18:46 schreef Machiel het volgende:

[..]

Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.

Ach, Tom Mcrae is niet echt top-40 materiaal. Te weinig pep, en wie in het vrije geweldige leven heeft er nu zin in dat depressieve gedoe van die vent. Nou, de gemiddelde top-40 luisteraar niet, denk ik .

Maar met 'Karoake Soul' (ook van Just Like Blood) zou het best nog wel eens kunnen. Wat mij betreft mag hij in ieder geval..

Namens lotjeb moet ik ook nog even vermelden dat het nummer "2nd law" gewoon heel erg mooi is..

pi_11356512
Ik draai dat eerste nummer van die nieuwe cd erg vaak. Wel grappig met dat Chinees/Japanse gevoel dat er achter zit...

Wie kan mij eigenlijk vertellen wat zijn beste cd en zijn beste nummers zijn? Ken namelijk nog niet zoveel van 'em.

woensdag 25 juni 2003 @ 10:07:46 #41
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11362309
hij heeft nog maar twee CD's
de eerste cd, "tom mcrae" gewoon, bevat pareltjes van nummers als "bloodless" en "sao paolo rain"

en ik ga hem zondag live zien op werchter

pi_11375538
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:07 schreef placebeau het volgende:
hij heeft nog maar twee CD's
de eerste cd, "tom mcrae" gewoon, bevat pareltjes van nummers als "bloodless" en "sao paolo rain"

en ik ga hem zondag live zien op werchter

Dank voor de info! En veel plezier op Werchter...
pi_12753099
Ik ken nog maar een paar nummers van 'm. Maar wat prachtig mooi zeg .
pi_12753206
Ik vind zijn vorige cd veel beter.. You Cut Her Hair is echt zo'n kippenvel nummer. Geweldige artiest, heb hem nog even kunnen bewonderen op Pinkpop maar ik hoop eigenlijk dat hij binnenkort in Paradiso of de Melkweg komt.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:25:41 #45
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_12758077
tom is oke
pi_12883714
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:17 schreef scatterbrain het volgende:
Ik vind zijn vorige cd veel beter.. You Cut Her Hair is echt zo'n kippenvel nummer. Geweldige artiest, heb hem nog even kunnen bewonderen op Pinkpop maar ik hoop eigenlijk dat hij binnenkort in Paradiso of de Melkweg komt.
Ik heb 'm op werchter gezien, maar ik kon de tent niet in. Later heeftie nog wel een poster (van hemzelf) voor me gesigneerd.

Ik vind de nummers van z'n eerste cd wel wat emotioneler overkomen, maar de nummers op z'n tweede zijn completer ofzo. Ze hebben wat meer, de cello e.d. Wat ik overigens wel heel vervelend vind aan die cd, is dattie kraakt! dat ligt niet aan mijn koptelefoon of set, want ik heb het op verschillende systemen beluisterd. maar in bijvoorbeeld stronger than dirt kraakt de bass drum, alsof het veel te hard is opgenomen. ontzettend jammer, want de nummers zijn geweldig.

park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
pi_12897026
hee erjee
pi_12917866
Ik heb Just Like Blood nu opstaan, wat een prachtige CD!

You only disappear vind ik bijvoorbeeld een erg mooi nummer...
Ik krijg er een beetje 't gevoel bij dat ik ook krijg bij rustige Ryan Adams-nummers.

pi_12922030
Stronger Than Dirt is ook een mooi nummer.
pi_12923782
Hij komt op Crossing Border in Den Haag.
  maandag 15 maart 2004 @ 13:26:44 #51
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_17729076
"if words could kill, I'd spell out your name"
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:21:48 #52
67089 Gillingham
The horror...
pi_17751133
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:26 schreef bigshadow het volgende:
Leuke kick

Iemand enig idee wanneer deze geweldige artiest weer eens naar Nederland komt ofzo? Ik zou graag weer eens wat nieus van hem horen.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:39:49 #53
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_17751458
quote:
"if words could kill, I'd spell out your name" :')
"now you're searching, for a song with your name, to define you, the king of the game"

hij zit in de verenigde staten voor de moment, dacht ik
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:06:17 #54
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_17751998
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:39 schreef placebeau het volgende:

[..]

"now you're searching, for a song with your name, to define you, the king of the game"

hij zit in de verenigde staten voor de moment, dacht ik
Klopt, doet hij nog een festival aan?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:48:43 #55
80206 Spicoli
look closer.
pi_17752814
Nog twee hele mooie nummers, die volgens mij tot nu toe nog niet genoemd zijn, zijn Pale blue eyes een cover van The Velvet Underground en Sadly beautiful van The Replacements. Heel rustig en intens.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:20:00 #56
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17762763
mooie stem heeft ie en zijn teksten zijn ook erg goed...
pi_17851200
Prachtige en vaak beklemmende muziek (you cut her hair...).
Heerlijk!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:19:20 #58
67089 Gillingham
The horror...
pi_17851673
Labello! Dit is wel héél erg toevallig! Nummertje vijf die we aan onze overeenkomende lijst kunnen vastplakken.
pi_17874023
Hahaha dit is wel heel bijzonder inderdaad. Maar kan ook niet missen dat we wel redelijk op dezelfde lijn zitten natuurlijk, onze avatars alleen al zeggen een hoop
brokenbranches | last.fm
pi_17874181
quote:
Die is erg mooi, ja...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 22 maart 2004 @ 00:44:44 #61
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17879342
The Boy With The Bubblegum

maandag 22 maart 2004 @ 14:35:08 #62
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17887608
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:58 schreef labello het volgende:
Prachtige en vaak beklemmende muziek (you cut her hair...).
Heerlijk!
HEY we hebben aardig dezelfde smaak geloof ik hihi...
  maandag 22 maart 2004 @ 16:39:57 #63
67089 Gillingham
The horror...
pi_17890950
quote:
Op maandag 22 maart 2004 00:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Boy With The Bubblegum

[afbeelding]
Tweede keer dat ik het fout zie staan.

Het is eigenlijk BubbleguN:
"I'm the boy with the bubblegun, I'm taking aim"
pi_17893007
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef peaceman het volgende:

[..]

HEY we hebben aardig dezelfde smaak geloof ik hihi...
Haha ja jou ben ik ook al een paar keer tegengekomen inderdaad!

Sorry voor het offtopic gehalte... Ontopic: Ik ben hem al een aantal keren misgelopen en baal daar behoorlijk van... Maar het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort weer langskomt
brokenbranches | last.fm
pi_17895730
Grappig zie dat dit al een heel oud topic is. Goed te zien dat er ook mensen zijn die zijn talent ontdekt hebben. Ik draai zijn cd's vaak sinds ik hem tijdens zijn eerste concert in Nederland in de bovenzaal van Paradiso heb gezien. Ergens in het voorjaar van 2001 denk ik.
  maandag 22 maart 2004 @ 20:29:53 #66
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_17896578
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:01 schreef labello het volgende:

[..]

Haha ja jou ben ik ook al een paar keer tegengekomen inderdaad!

Sorry voor het offtopic gehalte... Ontopic: Ik ben hem al een aantal keren misgelopen en baal daar behoorlijk van... Maar het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort weer langskomt
had je vorig jaar op werchter moeten langskomen
was echt zalig! Ik dacht dat zulke rustige muziek niet zou passen op een festival, maar hij speelt het met zoveel kracht!

You're choosing to forget, you cut away the safety net, holds your heart, ...
pi_17907498
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:29 schreef placebeau het volgende:

[..]

had je vorig jaar op werchter moeten langskomen
was echt zalig! Ik dacht dat zulke rustige muziek niet zou passen op een festival, maar hij speelt het met zoveel kracht!

You're choosing to forget, you cut away the safety net, holds your heart, ...
Ik was op Werchter vorig jaar!
Maar ik stond tijdens zijn concert te springen bij Supergrass... Da's het vervelende van goede festivals: keuzes keuzes...
brokenbranches | last.fm
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:33:49 #68
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_17910342
wat een mooie muziek Ik kende maar 1 nummer, maar nu heeft mijn vader de cd in huis gehaald, echt heel mooi!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  donderdag 25 maart 2004 @ 18:32:21 #69
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17965164
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:37 schreef labello het volgende:

[..]

Ik was op Werchter vorig jaar!
Maar ik stond tijdens zijn concert te springen bij Supergrass... Da's het vervelende van goede festivals: keuzes keuzes...
Ik was ook op werchter en heb het optreden gemist omdat ik beroerd was (van de drank ahum )
Maar ik net wel zijn laatste cd in bezit gekregen en die ga ik nu lekker luisteren...
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:30:57 #70
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_17971074
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik was ook op werchter en heb het optreden gemist omdat ik beroerd was (van de drank ahum )
Maar ik net wel zijn laatste cd in bezit gekregen en die ga ik nu lekker luisteren...
Het lijkt me een mooie avond om de gemiste kans weg te luisteren De tweede is trouwens meer een "wenplaat" dan de eerste is mijn mening!
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:42:40 #71
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17971429
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 22:30 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Het lijkt me een mooie avond om de gemiste kans weg te luisteren De tweede is trouwens meer een "wenplaat" dan de eerste is mijn mening!
Ik heb m geluisterd en ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het een wenplaat is. Alhoewel ik wel moet zeggen dat het 2e gedeelte op dit moment in elk geval mijn voorkeur heeft.
pi_17972492
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:32 schreef peaceman het volgende:
Ach ja... daar zijn festivals ook een beetje voor niet waar??
quote:
Tot mijn schande moet ik zeggen dat ik hem nog steeds niet heb...
Maar daar komt binnenkort verandering in! Tenminste... als mijn bankrekening het toelaat.
brokenbranches | last.fm
pi_17972623
leuk dat dit topic nog eens in de zoveel tijd omhoog gekickt wordt

heb de tweede cd eigenlijk nog steeds niet gehoord, moet ik nog es doen
  donderdag 25 maart 2004 @ 23:56:07 #74
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_17973203
Mensen die hem nog niet hebben schaam jullie, hij heeft zeker twee maanden voor ongeveer 9 euro gelegen in zowel plato als velvet! Dus no excuses en kopen!
pi_18005473
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:56 schreef bigshadow het volgende:
Mensen die hem nog niet hebben schaam jullie, hij heeft zeker twee maanden voor ongeveer 9 euro gelegen in zowel plato als velvet! Dus no excuses en kopen!
Je hebt groot gelijk! En daarom heb ik hem vandaag dan uiteindelijk gekocht (10,95 bij Plato, niet slecht!). Ik ben benieuwd...
brokenbranches | last.fm
  zaterdag 27 maart 2004 @ 18:23:19 #76
67089 Gillingham
The horror...
pi_18005630
Bij Van Leest lag ie ook voor 7,99 in de aanbieding. Heb 'm toen dus ook meteen gekocht.
Ik denk dat je niet teleurgesteld bent, wel Labello?
pi_18005998
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:23 schreef Gillingham het volgende:
Bij Van Leest lag ie ook voor 7,99 in de aanbieding. Heb 'm toen dus ook meteen gekocht.
wat? die tweede cd van 'm?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 18:56:03 #78
67089 Gillingham
The horror...
pi_18006102
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:49 schreef Reticulin het volgende:

[..]

wat? die tweede cd van 'm?
Juist.
Why?
pi_18103265
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:23 schreef Gillingham het volgende:
Nee zeker niet teleurgesteld! Ik heb hem nu twee keertjes geluisterd en het was een goede aanschaf! Hij heeft wel minder "instant" aantrekkingskracht dan het debuut vind ik, maar misschien moet ik gewoon nog even wennen. Ik zet hem gelijk weer op!

[ Bericht 0% gewijzigd door labello op 01-04-2004 12:45:10 ]
brokenbranches | last.fm
  donderdag 1 april 2004 @ 13:49:29 #80
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_18106888
Het is nog beter uitgewerkt dan de eerste Cd vond ik. Echt een goudsmit die McRae
pi_22329431
Tom McRae komt weer naar nederland!

10/11 Nighttown Rotterdam
11/11 Melkweg Amsterdam
12/11 Oosterport Groningen
20/11 Scum Katwijk

Kaartverkoop voor sommige concerten is al begonnen, heb kaarten voor de melkweg Tour is voorbereiding op de nieuw album dat begin volgend jaar uitkomt.

www.tommcrae.com
pi_22574730
Heb ook kaartjes binnen voor de melkweg. Wordt de 3e keer dat ik Meneer McRae live mag bewonderen. Hij heeft me nog nooit teleurgesteld!
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 15:08:21 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22574992
Ik heb kaartjes voor de vooruit in Gent
pi_22632386
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 15:08 schreef placebeau het volgende:
Ik heb kaartjes voor de vooruit in Gent
Ik ook. Ik kijk er al enorm naar uit!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:01:48 #85
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_22634178
Ik heb kaarten voor de nighttown
pi_22686901
Ik heb kaarten voor de Oosterpoort!
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:25:33 #87
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23189711
nog 2 nachtjes slapen!!!!!
pi_23210810
nog 2 nachtjes slapen indeed
  donderdag 11 november 2004 @ 10:37:11 #89
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23236998
een nachtje geleden
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 11 november 2004 @ 13:09:10 #90
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23240306
nog 7,5 uur.... joeppie!
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:03:35 #91
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23261847
Puik optreden gisteren, kan niet anders zeggen!
pi_23315879
Voor mij was het afgelopen donderdag de tweede keer... zeer indrukwekkend!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_25316183
Nieuw album komt uit in mei. Tom zal een Europese tour doen waarbij hij in ieder geval op Rock Werchter staat.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:43:52 #94
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25316426
En dat is uitstekend nieuws, hoop wel dat ie in de tent zal spelen op RW.
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:56:08 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26435400
Het nieuwe album 'All Maps Welcome' komt uit op 2 mei
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:15:10 #96
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26435799
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:56 schreef peaceman het volgende:
Het nieuwe album 'All Maps Welcome' komt uit op 2 mei
Goed nieuws, ik ben zeer benieuwd!
pi_26436523
Ik hoop hem te kunnen reviewen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:05:37 #98
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26438331
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop hem te kunnen reviewen.
Ik kijk er nu al naar uit

Ik heb hem vorig jaar nog in de nighttown bewonderd, echt kippevel af en toe!
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:06:57 #99
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26438375
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:05 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ik kijk er nu al naar uit

Ik heb hem vorig jaar nog in de nighttown bewonderd, echt kippevel af en toe!
Ikke in de Melkweg...Stond vooraan, was supergoed en idd kippevel!
  maandag 13 juni 2005 @ 19:35:28 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27896941
Nou... de nieuwe CD All Maps Welcome is nu een tijdje uit. Wat vinden we ervan?
  maandag 13 juni 2005 @ 19:40:52 #101
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27897115
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:35 schreef peaceman het volgende:
Nou... de nieuwe CD All Maps Welcome is nu een tijdje uit. Wat vinden we ervan?
Iets gladder als de voorgangers maar toch een mooie cd. Staan een paar prachtige nummers op, ben zelf dol op Strangest Land.
  maandag 13 juni 2005 @ 19:44:06 #102
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27897207
Ik vind Silent Boulevard prachtig en ben ook wel weg van How the west was won.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:47:49 #103
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_27899409
moet nog luisteren.... .
Make love, not war ☮
pi_27951111
Ik ga er voor FOK! een review over schrijven. Dan lees je alles wat ik er van vind.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:05:48 #105
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27994953
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:21 schreef methodmich het volgende:
Ik ga er voor FOK! een review over schrijven. Dan lees je alles wat ik er van vind.
ben benieuwd!
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:16:15 #106
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27995256
Was dit niet ook de man in het voorprogramma van Tori Amos? Dan heb ik hem gezien!
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:18:28 #107
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27995314
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:16 schreef MadGuy het volgende:
Was dit niet ook de man in het voorprogramma van Tori Amos? Dan heb ik hem gezien!
klopt! Hoe was ie daar? ik kon daar niet heen, zat in Rome
je hebt slechtere alternatieven...
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:25:27 #108
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27995557
Ik ken nog iemand die verstek moest laten gaan omdat die naar Rome moest!

Ik moet vooraf zeggen dat ik hem totaal niet kende voor dit optreden. Hij heeft een aparte stem, zuiver, maar apart. Ik vond het niet vervelend. Hij deed drie a vier liedjes en zik zou bij goed niet weten welke. Eén staat me bij, iets met "this song is not for the sleepless" ofzo... Hij had nog iemand bij zich, die de cello deed. Hij zelf speelde gitaar.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:26:30 #109
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27995591
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:25 schreef MadGuy het volgende:
Ik ken nog iemand die verstek moest laten gaan omdat die naar Rome moest!
Tom Tom?
quote:
Ik moet vooraf zeggen dat ik hem totaal niet kende voor dit optreden. Hij heeft een aparte stem, zuiver, maar apart. Ik vond het niet vervelend. Hij deed drie a vier liedjes en zik zou bij goed niet weten welke. Eén staat me bij, iets met "this song is not for the sleepless" ofzo... Hij had nog iemand bij zich, die de cello deed. Hij zelf speelde gitaar.
Koop zijn cd's maar, echt de moeite waard!
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:29:38 #110
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27995705
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tom Tom?
Yup. Je bent met hem geweest. Damn, de connecties hier op het forum!
quote:
Koop zijn cd's maar, echt de moeite waard!
Ik download liever eerst om te kijken of het echt bevalt. Tips?
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:31:06 #111
114177 Diaan73
pi_27995744
Wel een tip: niet luisteren in de auto als je in de file staat.... en je moet hem wel een paar keer luisteren om het echt te gaan waarderen, tenminste dat vond ik. Na een paar keer geluisterd te hebben was ik helemaal om en vond ik het heel goed en zong de hoogste noot mee... en live vond ik het nog beter..

Enne... Peaceman was met mij in Rome haha en niet met Tom Tom.
Make love, not war ☮
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:33:57 #112
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27995843
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:31 schreef Diaan73 het volgende:
Enne... Peaceman was met mij in Rome haha en niet met Tom Tom.
Dat zeg ik. Al die connecties.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:34:30 #113
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27995864
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:29 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Yup. Je bent met hem geweest. Damn, de connecties hier op het forum!
[..]

Ik download liever eerst om te kijken of het echt bevalt. Tips?
Nou nee hoor. ben met Diaan73 geweest hahaha

Tips: You cut her hair, Hidden Camera Show, Walking to Hawai, Mermaid Blues, Sao Paolo Rain, Boy With the bubblegun, Silent Boulevard, How the west was won etc.etc.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:39:33 #114
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27996014
Ik geloof dat hij Silent Boulevard had gedaan als eerste nummer. Is dat met het woord "sleepless" erin ofzo? Het is nogal moeilijk te ontwaren als je het voor het eerst hoort.

Hij zei op een gegeven moment ook dat hij een vrolijk liedje zou gaan doen. En het was helemaal geen vrolijk liedje.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:42:22 #115
114177 Diaan73
pi_27996082
Hij heeft geen vrolijke liedjes.... het is meer sarcasme... al heb ik begrepen dat de laaste cd wat fleuriger is.
Make love, not war ☮
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:42:58 #116
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27996100
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik geloof dat hij Silent Boulevard had gedaan als eerste nummer. Is dat met het woord "sleepless" erin ofzo? Het is nogal moeilijk te ontwaren als je het voor het eerst hoort.

Hij zei op een gegeven moment ook dat hij een vrolijk liedje zou gaan doen. En het was helemaal geen vrolijk liedje.
Tja dat is zijn humor
Nee volgens mij is dat een andere...
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:58:50 #117
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27996574
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja dat is zijn humor
Nee volgens mij is dat een andere...
Welk liedje is dat dan? Die viel mij namelijk wel op.
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:07:37 #118
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27996784
Ik denk dat je For the restless bedoelt, daarin zingt hij op een gegeven moment: so for the restless not the peaceful sleaper, this song's for you.....
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:11:15 #119
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27996872
Ja! Dat is hem! Danke!
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:13:02 #120
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27996918
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:11 schreef MadGuy het volgende:
Ja! Dat is hem! Danke!
is een leuk nummer, maar zeker niet zijn beste...
  maandag 4 juli 2005 @ 18:27:23 #121
114177 Diaan73
pi_28484487
Gisteren Tom McRae weer zien optreden op Rock Werchter... en het was super. Hij stond tegenover de foo fighters geprogrammeerd, dus het was (voor ons lekker) rustig in de tent. De mensen die er stonden, gingen helemaal uit hun dak. Joelen, klappen etc. alles om maar de Foo Fighters (die we hinderlijk konden horen spelen) niet te kunnen horen. Geweldige sfeer en optreden!! Mijn nummer 1 optreden van Rock Werchter 2005!

Hopelijk komt hij snel weer een keer naar Nederland voor een optreden!
Make love, not war ☮
  maandag 4 juli 2005 @ 20:06:04 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28487661
En Sad-Song-Tom heeft humor ook... zo bleek
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:18:40 #123
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_28625496
Tom

Moet maar snel te nieuwe cd gaan kopen....
Last.fm Twitter
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:09:37 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29213572
Hij komt naar Nederland
In oktober is het zover.... In diverse zaaltjes! Komt dat zien!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:23:28 #125
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_29219772
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:09 schreef peaceman het volgende:
Hij komt naar Nederland
Tom live is altijd een goede avond
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:05:29 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29232022
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:23 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Tom live is altijd een goede avond
ga je ook??
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:27:27 #127
114177 Diaan73
pi_29232830
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:09 schreef peaceman het volgende:
Hij komt naar Nederland
Ik heb net de kaartjes voor ons gekocht
Make love, not war ☮
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:54:15 #128
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29260030
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:27 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb net de kaartjes voor ons gekocht
Mooi zo!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:16:59 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29556394
Gaat dit uitverkocht raken? Jawel toch????????
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:28:47 #130
114177 Diaan73
pi_29556561
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:16 schreef peaceman het volgende:
Gaat dit uitverkocht raken? Jawel toch????????
Beter van niet, hebben wij meer ruimte om vooraan te staan
Make love, not war ☮
pi_31025160
Ik ga ook kaartjes halen zo!

Dindsdag eindelijk All maps welcome gekocht. Deze cd is wel anders dat de twee vorige maar niet minder goed

Ik ben zo benieuwd! Het vorige concert had zo'n hoog kippenvel gehalte...
Last.fm Twitter
  donderdag 29 september 2005 @ 13:42:44 #132
114177 Diaan73
pi_31025685
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:22 schreef Lotjeb het volgende:
Ik ga ook kaartjes halen zo!

Dindsdag eindelijk All maps welcome gekocht. Deze cd is wel anders dat de twee vorige maar niet minder goed

Ik ben zo benieuwd! Het vorige concert had zo'n hoog kippenvel gehalte...
Ik denk nu weer hoor, op Werchter was dat ook het geval....nog 3,5 week!!
Make love, not war ☮
pi_31050501
Ik heb kaartjes
Last.fm Twitter
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:17:44 #134
114177 Diaan73
pi_31050554
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:15 schreef Lotjeb het volgende:
Ik heb kaartjes
voor welke plaats?
Make love, not war ☮
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:59:31 #135
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31417554
Nog maar 13 daagjes!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:52:00 #136
114177 Diaan73
pi_31421393
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:59 schreef peaceman het volgende:
Nog maar 13 daagjes!
Make love, not war ☮
pi_31439266
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:59 schreef peaceman het volgende:
Nog maar 13 daagjes!
En nu nog maar 12
Ik heb er zo'n zin in... De vorige twee keer dat ik 'm zag was het zo ontzettend goed
Last.fm Twitter
pi_31674414
Vanavond
Last.fm Twitter
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:29:56 #139
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31674468
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:25 schreef Lotjeb het volgende:
Vanavond
Wij gaan morgen pas... ben jaloers..
pi_31675629
Gister was goed iig
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:50:23 #141
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31675657
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:48 schreef FLR het volgende:
Gister was goed iig
Vertel eens wat meer...wat speelde hij enzo...
pi_31676040
Ghe, dat vraag je eigenlijk aan de verkeerde persoon, aangezien ik een beetje werd meegesleept door de vriendin en hem dus niet echt goed kende. Maar ik vond de setlist al ergens:

You Only Disappear
Karaoke Soul
HTWWW
End Of The World News
It Ain't You
For The Restless
A & B Song
Walking 2 Hawaii
Hummingbird
Seo Paulo Rain
Silent Blvd
Language Of Fools
===
Still Lost
2nd Law
Streetlight (with Joe Purdy and band)
Bubblegun
Bloodless

Voor de rest hadden ze zich prima vermaakt, aldus de cellist die ik na afloop nog even sprak, werden er bellen geblazen tijdens The Boy With The Bubble-gun enneuh, was het gewoon een goed optreden
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:16:48 #143
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31676222
Mooie setlist!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:55:59 #144
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31677098
Ik was er gister ook bij (was een verrassing ) en het was me een partij mooi zeg... fantastisch. En wat heeft die gast een humor

Echt een superavond. En als ik die songs zo live hoor, dan vind ik het des te jammer dat zijn cd's altijd zo klinisch klinken, met name die laatste.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:00:49 #145
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31677197
Werd er ook weer massaal meegezongen? Net als op Werchter en vorig jaar in de Melkweg?
pi_31677213
2nd Law.... ik hoop dat hij die vanavond ook zingt
Last.fm Twitter
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:02:42 #147
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31677234
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:00 schreef peaceman het volgende:
Werd er ook weer massaal meegezongen? Net als op Werchter en vorig jaar in de Melkweg?
Er werd meegezongen ja, maar massaal is een groot woord. Het was namelijk lang niet uitverkocht, zonde! Niet vergelijkbaar met Werchter dus.

Maar die stilte zorgt dan weer voor een intieme sfeer, dat heeft ook wel wat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:23:15 #148
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31677674
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:02 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Er werd meegezongen ja, maar massaal is een groot woord. Het was namelijk lang niet uitverkocht, zonde! Niet vergelijkbaar met Werchter dus.

Maar die stilte zorgt dan weer voor een intieme sfeer, dat heeft ook wel wat.
Te gek voor woorden dat het niet uitverkocht was. Echte kwaliteit wordt maar matigjes gewaardeerd blijkbaar...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:25:04 #149
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31677707
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:23 schreef peaceman het volgende:

[..]

Te gek voor woorden dat het niet uitverkocht was. Echte kwaliteit wordt maar matigjes gewaardeerd blijkbaar...
Ja ik stond er ook van te kijken. Maar we hebben het natuurlijk over maandagavond, Rotterdam, slecht weer...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:19 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31677768
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:25 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ja ik stond er ook van te kijken. Maar we hebben het natuurlijk over maandagavond, Rotterdam, slecht weer...
Dat is ook zo... ik heb overwogen om nog te gaan, maar omdat ik het hartstikke druk op mijn werk heb, woensdag al ga in Tivoli en vrijdag naar Dylan in Ahoy heb ik het niet gedaan... Maar was het minder druk hier geweest, was ik zeker gegaan....

[ Bericht 1% gewijzigd door peaceman op 25-10-2005 12:35:51 ]
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:43:31 #151
114177 Diaan73
pi_31678117
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:01 schreef Lotjeb het volgende:
2nd Law.... ik hoop dat hij die vanavond ook zingt
En morgenavond ook..... geweldig lied.

En wat betreft die drukte: ik vind het "zonde" voor hem maar het geeft wel een speciale sfeer asl het niet zo druk is en heb je ook nog een beetje de kans om vooraan te staan. Net als vorig jaar in de Melkweg... geweldig. Dus van mij hoeft het absoluut niet uitverkocht te zijn.
Make love, not war ☮
pi_31678402
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

En morgenavond ook..... geweldig lied.

En wat betreft die drukte: ik vind het "zonde" voor hem maar het geeft wel een speciale sfeer asl het niet zo druk is en heb je ook nog een beetje de kans om vooraan te staan. Net als vorig jaar in de Melkweg... geweldig. Dus van mij hoeft het absoluut niet uitverkocht te zijn.
Melkweg was vorig jaar echt geweldig ja

Is denk dat het enthousiasme van de mensen belangrijker is dan de hoeveelheid mensen toch?
Last.fm Twitter
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:25:17 #153
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31678780
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:02 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Melkweg was vorig jaar echt geweldig ja

Is denk dat het enthousiasme van de mensen belangrijker is dan de hoeveelheid mensen toch?
Is het ook, maar ik zou het hem wel gunnen dat ie uitverkoopt. Hij is beter dan bijvoorbeeld James Blunt of Jamie Bubble en die verkopen de HMH uit... rare wereld...
pi_31680790
Ik hoop ook nog op My vampire heart...

Verder hoop ik stiekem op dezelfde setlist, vooral de toegift ziet er heel goed uit!
Last.fm Twitter
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:32:16 #155
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31682747
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:35 schreef Lotjeb het volgende:
Ik hoop ook nog op My vampire heart...

Verder hoop ik stiekem op dezelfde setlist, vooral de toegift ziet er heel goed uit!
Veel plezier vanavond!
pi_31682810
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Veel plezier vanavond!
Dat moet lukken... ook al hoop ik wel dat ik de tentamens morgen en overmorgen even uit mijn hoofd kan zetten
Last.fm Twitter
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:04:35 #157
114177 Diaan73
pi_31695320
Lotjeb hoe was het gisterenavond??
Make love, not war ☮
pi_31696733
Het was echt super! Tom McRae zoals ik hem gewend ben

Dezelfde playlist als de avond ervoor, alleen 2nd Law niet! Waarschijnlijk kwam dat omdat er achterin de zaal een groep mensen was die constant aan het praten was en rustige nummers daardoor een stuk minder intiem en dus minder succesvol waren

Voor de mensen achterin: als je wil bijpraten met je vrienden doe dat dan ergens anders!!! Het is echt lomp om tijdens een concert te praten, vooral wanneer door de rest van de zaal regelmatig wordt aangegeven dat het storend is!
Last.fm Twitter
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:57:46 #159
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31697207
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:32 schreef Lotjeb het volgende:

Dezelfde playlist als de avond ervoor, alleen 2nd Law niet! Waarschijnlijk kwam dat omdat er achterin de zaal een groep mensen was die constant aan het praten was en rustige nummers daardoor een stuk minder intiem en dus minder succesvol waren

Voor de mensen achterin: als je wil bijpraten met je vrienden doe dat dan ergens anders!!! Het is echt lomp om tijdens een concert te praten, vooral wanneer door de rest van de zaal regelmatig wordt aangegeven dat het storend is!
Pratende mensen zijn idd irritant.. Dat je soms even wat zegt oke.. maar van die 'we praten even het weekend bij' mensen moeten gewoon lekker thuis blijven....
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:30:21 #160
114177 Diaan73
pi_31697943
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:32 schreef Lotjeb het volgende:

Ow dat is echt irritant en nog belachelijker dat ze niets uitdoen op mensen die aangeven dat het irritant is. Ga da niet naar zo'n concert zou je zeggen.... helaas blijf je dat soort mensen houden. Wij hebben het ook bij KT Tunstall meegemaakt, maar die mensen reageerden er gelukkig wel op.

Ik vind het trouwens jammer voor je dat hij 2nd Law niet heeft gespeeld.

Nog een paar uurtjes en dan mogen wij
Make love, not war ☮
pi_31698691
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow dat is echt irritant en nog belachelijker dat ze niets uitdoen op mensen die aangeven dat het irritant is. Ga da niet naar zo'n concert zou je zeggen.... helaas blijf je dat soort mensen houden. Wij hebben het ook bij KT Tunstall meegemaakt, maar die mensen reageerden er gelukkig wel op.

Ik vind het trouwens jammer voor je dat hij 2nd Law niet heeft gespeeld.

Nog een paar uurtjes en dan mogen wij
En nog een paar uurtjes en dan mag ik tentamen maken

Joe Purdy was trouwens verrassend leuk! De muziek dan Ik had een CD willen kopen maar zijn CD's waren niet verder gekomen dan de douane!
Last.fm Twitter
pi_31699608
2nd Law speelde hij maandag trouwens ook alleen maar, omdat er mensen vooraan dat nummer op een kartonnen plaat hadden gezet en laten zien... Toen er bij de toegiften dan ook om andere nummers gevraagd werd, was Tom's antwoord: "They did all the effort of putting their request on cardboard. So we're gonna play that on" oid
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:53:38 #163
114177 Diaan73
pi_31699744
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:05 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

En nog een paar uurtjes en dan mag ik tentamen maken

Joe Purdy was trouwens verrassend leuk! De muziek dan Ik had een CD willen kopen maar zijn CD's waren niet verder gekomen dan de douane!
Heel veel succes bij je tentamen

Ben benieuwd...
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:54:35 #164
114177 Diaan73
pi_31699763
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:47 schreef FLR het volgende:
2nd Law speelde hij maandag trouwens ook alleen maar, omdat er mensen vooraan dat nummer op een kartonnen plaat hadden gezet en laten zien... Toen er bij de toegiften dan ook om andere nummers gevraagd werd, was Tom's antwoord: "They did all the effort of putting their request on cardboard. So we're gonna play that on" oid
Peace maak jij ook even een kartonnen plaat
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:55:14 #165
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31699782
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:54 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Peace maak jij ook even een kartonnen plaat
Daar komt dan wel een ander nummer op
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:59:49 #166
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31699909
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:47 schreef FLR het volgende:
Toch stond het nummer gewoon op de setlist. Volgens mij was het dus een beetje toneelspel
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:10:02 #167
114177 Diaan73
pi_31700217
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Daar komt dan wel een ander nummer op

Welk ?
domme vraag... Mermaid Blues denk ik..
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:16:13 #168
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31700371
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:10 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Welk ?
domme vraag... Mermaid Blues denk ik..
Of... You cut her hair..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:42:50 #169
114177 Diaan73
pi_31700900
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Of... You cut her hair..
Ja die is ook erg mooi en had ik ook kunnen bedenken eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_31700912
Ow, ik ben jaloers op jullie! Ik wil vanavond nog wel een keer

Haha, wij hadden het er trouwens gisteravond nog over dat wij de volgende keer ook maar een spandoek moeten gan maken met onze favorieten hehe... Of ik moet gewoon vooraan gaan staan om te schreeuwen

Still Lost maakte het gemis van 2nd Law trouwens wel weer een beetje goed
Last.fm Twitter
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:51:01 #171
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31701060
How the west was won en A day like today mag hij ook wel spelen van mij
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:52:46 #172
114177 Diaan73
pi_31701097
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:51 schreef peaceman het volgende:
How the west was won en A day like today mag hij ook wel spelen van mij
Die staat toch op de setlist
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:54:36 #173
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31701140
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Die staat toch op de setlist
Ow ja, da's die afkorting
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:04:00 #174
114177 Diaan73
pi_31701359
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ow ja, da's die afkorting
Yep
Make love, not war ☮
pi_31701721
Ik heb een How The West Was Won t-shirt
Last.fm Twitter
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:36:11 #176
114177 Diaan73
pi_31702099
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:21 schreef Lotjeb het volgende:
Ik heb een How The West Was Won t-shirt
Cool... heeft ie ook weer posters?Ik wil er nog wel één bij.

misschien wordt het ook wel tijd om een shirt te kopen, heb ik nog niet van hem
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:39:51 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31702196
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:36 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Cool... heeft ie ook weer posters?Ik wil er nog wel één bij.
Om naast die andere bovenop mijn kast te leggen als oud vuil?
pi_31702546
Vond dit t-shirt wel erg leuk. De tekst van HTWWW staat erop en maar geen tour data ofzo. Dit shirt kan je dus dragen zonder meteen als groupie door het leven te gaan

Heel veel plezier vanavond! Ik ga maar vast naar de universiteit... Zal aan jullie denken straks
Last.fm Twitter
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:55:03 #179
114177 Diaan73
pi_31702581
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:39 schreef peaceman het volgende:

[..]

Om naast die andere bovenop mijn kast te leggen als oud vuil?
in januari 2006 wordt alles anders
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:02:23 #180
114177 Diaan73
pi_31702765
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:53 schreef Lotjeb het volgende:
Vond dit t-shirt wel erg leuk. De tekst van HTWWW staat erop en maar geen tour data ofzo. Dit shirt kan je dus dragen zonder meteen als groupie door het leven te gaan

Heel veel plezier vanavond! Ik ga maar vast naar de universiteit... Zal aan jullie denken straks
Dank je wel... en jij nogmaals veel succes
Make love, not war ☮
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:27:19 #181
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31706108
Tom,
here we come
pi_31717334
En en en???
Last.fm Twitter
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:08:49 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31717338
Wat was het weer geweldig!

Mermaid Blues (Acapella!)
Karaoke Soul
HTWWW
End Of The World News
It Ain't You
For The Restless
A & B Song
Walking 2 Hawaii
Hummingbird
Sao Paulo Rain
Silent Blvd
Language Of Fools
===
Still Lost
Streetlight (with Joe Purdy and band)
Bubblegun
===
One More Mile (!)
Bloodless

Geen woorden voor. Prachtig...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:49:01 #184
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31717882
We stonden trouwens 2e rij
Publiek was ook erg beschaafd, gelukkig... Bij Mermaid Blues was het muisstil....
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:54:25 #185
114177 Diaan73
pi_31720670
Ik sluit me helemaal aan bij Peaceman het was echt geweldig....enne ik heb een shirt en een poster gekocht.
Make love, not war ☮
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:03:05 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31720917
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij Peaceman het was echt geweldig....enne ik heb een shirt en een poster gekocht.
Ik ook een shirt
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:04:46 #187
114177 Diaan73
pi_31720968
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik ook een shirt
jij ook een shirt inderdaad...
Make love, not war ☮
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:06:42 #188
114177 Diaan73
pi_31808226
even omhoog kicken
Make love, not war ☮
  maandag 2 januari 2006 @ 22:30:49 #189
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33641259
Op de site van Tom staat het volgende in zijn dagboek:

December 22nd, 2005, New York
It’s cold here in New York, and yet again I have the wrong clothes. Thank God for the transport strike which means I can keep fit and warm by jogging everywhere - I can also work up a tremendous amount of heat arguing with cab drivers, all of whom are sending their kids to Harvard with the proceeds of the last few days extortionate fares. Except of course they’re not, but the people who own the companies are. Bastards.

Right now I have turned off the mobile phone, I am ignoring emails and have put the ‘gone fishing’ sign up on the door so I can concentrate on writing new songs. Or I might actually go fishing – who knows? I need some time away from touring, that’s for sure, but I’ll probably go mad if don’t do some live shows next year. See how I feel I suppose.

This year was a strange year for me, I released a record – no really, I did – and toured a lot. Lots and lots. And lots. And toured some more. And went mad. And then went to Niger, and got some perspective back.

Those of you who came to shows, you made it the best tour for me. And those friends who opened for me and accompanied us on our travels - you kept me sane. Especially Chris Stills, Joe Purdy and his band, and Kevin Devine. And thanks to Tori Amos for having me along for an extended summer holiday. We had a blast. And to my band, as ever, I owe you. No really, I owe you. I promise to pay you all by January…….2007. And I’d especially like to thank Gwyneth Paltrow and Nicole Kidman for those perfume ads they’re running on tv. Hilarious. You must be proud.

Yes, there’s a new look site. It’s a work in progress, I wanted to make it simpler and more streamlined, and offer some new things – not sure what yet, but I’m sure you’ll tell me (or new man Chris) what’s right and wrong, and what you’d like to see. We will then probably ignore you – just so you know.

So here it is, merry Non-Religious-Specific Holiday period to all of you. Take care, thanks once again for your support – like I said, this was a weird year for many of us - but we kept touring and you kept showing up, and in the end that really is all that matters to me.

And chocolate. I like chocolate.

P.S. look Ma! My name in lights. There was a strike on that day too. What is it with me arriving in a country and people downing tools and taking to the streets? Must be the revolutionary leader in me. I swear, the McRae dictatorship is one album away – watch out Gwyneth, Nicole. You’ll be first.

Bij vlagen hilarisch!

homepage
  maandag 2 januari 2006 @ 23:21:51 #190
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33643242
Hij is echt grappig, dat viel me bij de optredens die ik gezien heb ook al op.

Ik vind de nieuwe site niet echt een vooruitgang trouwens. Ik mis de links die hij altijd had naar andere artiesten die hij goed vond.
pi_36858468
Hey, dit is leuke muziek! Silent Boulevard
  woensdag 12 april 2006 @ 21:03:04 #192
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36899885
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:22 schreef koenimex het volgende:
Hey, dit is leuke muziek! Silent Boulevard
Welkom tot de selecte club van liefhebbers
pi_36906821
hij begint met de opnames van nieuw album, goed nieuws! En z'n diary blijft geweldig:

In the spirit of Johnny Cash I’ve written to Bush and Blair in an attempt to be the first person to do a gig in Guantanamo, I’ve got the black suit and everything, but I’ve yet to hear back. They probably figure there’s enough torture taking place there without Tom McRae songs drifting miserably through the razor wire.
  woensdag 12 april 2006 @ 23:43:28 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36907133
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:33 schreef mouzzer het volgende:
hij begint met de opnames van nieuw album, goed nieuws! En z'n diary blijft geweldig:

In the spirit of Johnny Cash I’ve written to Bush and Blair in an attempt to be the first person to do a gig in Guantanamo, I’ve got the black suit and everything, but I’ve yet to hear back. They probably figure there’s enough torture taking place there without Tom McRae songs drifting miserably through the razor wire.
prachtig.

Vreemd dat dit topic nog niet in mijn AT stond.

Edit: ik had er wel al gereageerd
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:47:39 #195
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_36950665
ben de afgelopen tour ook 2x geweest geloof ik.. en ook bij Tori en Tom.... wat was Tori vermoeiend en saai... maar Tom McRae is cool
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_36950727
staat hoog op de 'snel checken' lijst
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:31:06 #197
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37071334
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:49 schreef Imaginary_Friend het volgende:
staat hoog op de 'snel checken' lijst
En inmiddels ook al gecheckt?
pi_37071570
Wow dit is echt gaaf. Ik heb de CD even van zn website geript, en het origineel op eBay besteld, ik kan niet wachten! Ik heb hem trouwens op Pinkpop 2003 gezien, was iemand daarbij? Toen heb ik het niet zo heel bewust meegemaakt, trouwens
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:38:00 #199
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37071635
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:36 schreef koenimex het volgende:
Wow dit is echt gaaf. Ik heb de CD even van zn website geript, en het origineel op eBay besteld, ik kan niet wachten! Ik heb hem trouwens op Pinkpop 2003 gezien, was iemand daarbij? Toen heb ik het niet zo heel bewust meegemaakt, trouwens
2003 was ik er niet, dus ik heb dat optreden gemist. Wel was ik er in de Melkweg in 2004, Werchter 2005 en Tivoli 2005.
Groot artiest!

Welke cd heb je besteld?
pi_37071683
All Maps Welcome
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:40:00 #201
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37071697
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:39 schreef koenimex het volgende:
All Maps Welcome
Heb je de andere 2 al dan?
pi_37071812
Neen, dat is voor later. Of zijn die nóg beter?

* koenimex zet Silent Boulevard nog is op.

Trouwens, het lijkt *soms* wat op Damien Rice, ben ik daarin de enige?
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:50:00 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37072099
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:43 schreef koenimex het volgende:
Neen, dat is voor later. Of zijn die nóg beter?

* koenimex zet Silent Boulevard nog is op.

Trouwens, het lijkt *soms* wat op Damien Rice, ben ik daarin de enige?
De 1e plaat, self titled is verreweg de beste plaat tot nu toe. Donker, maar prachtig! Op Just like blood staan een paar juweeltjes, maar is over de hele linie net wat minder. Karaoke Soul is niettemin een prachtig lied.

Ik ken Damien Rice niet goed genoeg om dat te ontkennen/beamen.
pi_37081517
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

En inmiddels ook al gecheckt?
yep. mooi spul, al heb ik het nog niet genoeg geluisterd om er een gefundeerd oordeel over te vellen. zo op het 'eerste oor' klinkt het als iets wat ik zeker kan waarderen.
pi_37082195
quote:
Daar was ik bij, alleen ook niet zo bewust meegemaakt, lag lekker in het gras in de 3FM tent. Maand of 2 later op Rock Werchter viel het kwartje pas echt. Daarna nog 2 keer in de Melkweg gezien. Briljante muziek waarbij de eerst cd nogsteeds de mooiste is.
pi_37711209
quote:
kippenvel optreden op pinkpop 2003
ik kende hem toen uberhaupt niet...
heb later t concert van pinkpop gedownload, prachtig

heb zn CD just like blood ook, maar die klinkt mij toch te rustig. Live klonk ie zo veel energieker

misschien eens uit gaan kijken naar zn nieuwe CD...
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:36:53 #207
114177 Diaan73
pi_37711419
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Verbal_Kint het volgende:

[..]

heb zn CD just like blood ook, maar die klinkt mij toch te rustig. Live klonk ie zo veel energieker

Misschien kun je dan beter gaan uitkijken naar zn eerste CD (Tom McRae - Tom McRae)... die is echt geweldig en beter dan zn laatste, tenminste dat is mijn bescheiden mening

Make love, not war ☮
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:40:26 #208
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_37711537
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:36 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Misschien kun je dan beter gaan uitkijken naar zn eerste CD (Tom McRae - Tom McRae)... die is echt geweldig en beter dan zn laatste, tenminste dat is mijn bescheiden mening

[afbeelding]
Dat is ook mijn mening hoor
Last.fm Twitter
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:53:14 #209
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37711904
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:40 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening hoor
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:59:23 #210
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37713677
Ik vind just like blood beter, een iets volwassener album.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:10:11 #211
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37713939
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:59 schreef placebeau het volgende:
Ik vind just like blood beter, een iets volwassener album.
Er staat in elk geval wel het pareltje Karaoke Soul op..
pi_37715200
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Verbal_Kint het volgende:

[..]

Heb je dat nog ergens ?
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:52:54 #213
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37716331
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:03 schreef koenimex het volgende:

[..]

Heb je dat nog ergens ?
pi_37716951
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:10 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er staat in elk geval wel het pareltje Karaoke Soul op..
Vergeet You Only Disappear niet. Voor mij een van de mooiste nummers ooit gemaakt.
pi_37737899
Ik blijf die eerste met een enorm gapend gat afstand de beste van de man vinden. Op twee treedt de vervlakking al in en nummer drie was gewoon Sky Radio-gehalte, helaas.
www.thuisuiteten.nl
pi_37737972
hm, zn eerste album he
staat daar trouwens ook sao paolo rain op, ge-ni-aal nummer, speelde hij toen ook

dat optreden heb ik op CD gebrand, dus ja
als je echt geinteresseerd bent, mail ff, mn adres staat in mn profiel
pi_37738303
Ja, die staat op de eerste. Slotnummer is dat geloof ik zelfs.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:44:05 #218
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37738384
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:40 schreef methodmich het volgende:
Ja, die staat op de eerste. Slotnummer is dat geloof ik zelfs.
op I ain't scared of lightning na natuurlijk.

Maar de derde is er idd één om snel te vergeten, vindt hij zelf ook.
  zondag 24 december 2006 @ 10:07:47 #219
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44700608
De 3e staan wel pareltjes op vind ik....

Trouwens het is hoog tijd dat plaat 4 komt, met wat optredens in ons kikkerlandje!
pi_44700643
quote:
Op zondag 24 december 2006 10:07 schreef peaceman het volgende:
De 3e staan wel pareltjes op vind ik....

Trouwens het is hoog tijd dat plaat 4 komt, met wat optredens in ons kikkerlandje!
Het is idd weer tijd voor nieuwe optredens
Last.fm Twitter
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:02:17 #221
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45705890
Tom McRae will play two intimate London shows (Feb 19th & 26th) at Cargo to celebrate the imminent release of his fourth album "King of Cards". The venue is small and tickets will go on sale to registered website fans for a short period of time before being made available to the public. The tickets are expected to go very quickly so get your orders in now. The new album will be released on V2 on April 23rd.

"King of Cards" is an album about identity, escape, and disappearance. It's Tom's most eclectic and accessible work to date, but still featuring his evocative voice and lyrics. Come and hear the new songs at this tiny venue before Tom heads out on tour across Europe in May.
pi_45706990
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:02 schreef peaceman het volgende:
Tom McRae will play two intimate London shows (Feb 19th & 26th) at Cargo to celebrate the imminent release of his fourth album "King of Cards". The venue is small and tickets will go on sale to registered website fans for a short period of time before being made available to the public. The tickets are expected to go very quickly so get your orders in now. The new album will be released on V2 on April 23rd.

"King of Cards" is an album about identity, escape, and disappearance. It's Tom's most eclectic and accessible work to date, but still featuring his evocative voice and lyrics. Come and hear the new songs at this tiny venue before Tom heads out on tour across Europe in May.
Ik kreeg dit bericht ook vandaag. Laat 'm weer snel naar Nederland komen, Paradiso bij voorkeur
Last.fm Twitter
pi_45708551
Van mij mag ie ook nog een keer komen binnenkort, vorige keer op RW kon ik het een en ander eigenlijk niet zo goed horen allemaal
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:34:42 #224
71333 BUG80
Stop making sense
pi_45711050
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:22 schreef nr.126 het volgende:
Van mij mag ie ook nog een keer komen binnenkort, vorige keer op RW kon ik het een en ander eigenlijk niet zo goed horen allemaal
"Please welcome my backing band: The Foo Fighters!!"

Toch was het wel leuk toen. Iedereen ging hard mee zingen om boven de herrie van de mainstage uit te komen. Maar hij komt wel het beste tot zijn recht als het verder stil is, ja.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:54:30 #225
114177 Diaan73
pi_46201233
* zet 23 april in de agenda

Het optreden op RW 2005 had wel iets bijzonders vond ik.
Make love, not war ☮
pi_46223371
11 mei 2007: Tom McRae in de Melkweg!!!

Voorverkoop begint aanstaande woensdag (14 feb) en kaarten zijn 16,00 excl. lidmaatschap.

Ik ben d'r bij!
pi_46229135
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:26 schreef Dudette1985 het volgende:
11 mei 2007: Tom McRae in de Melkweg!!!

Voorverkoop begint aanstaande woensdag (14 feb) en kaarten zijn 16,00 excl. lidmaatschap.

Ik ben d'r bij!
Ik ben er ook
Last.fm Twitter
  maandag 12 februari 2007 @ 08:49:28 #228
114177 Diaan73
pi_46229457
wij zijn er ook

minimeeten????
Make love, not war ☮
pi_46236677
tomminimeet Mensen met een goede smaak zijn altijd aardig
Last.fm Twitter
pi_46249076
Helaas weer niet in Paradiso maar toch ben ik er wel weer bij
  maandag 12 februari 2007 @ 21:06:55 #231
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46250376
Hopelijk is het net zo goed als toen in Tivoli
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:12:22 #232
163394 Anne_Weetjewel
Beyond the Obvious
pi_46292029
Kaartjes zijn binnen; yeah !!!
1/12 Placebo, 28/12 The Sheer, 29/12 Room Eleven, 10/2 Gotan Project, 21/2 Goose, 16/3 Incubus, 17/3 Coparck, 11/5 Tom McRae, 24/5 Sneakerfreak, 6/6 Editors, 13/9 Pete Philly, 4/10 Air Traffic
pi_46294079
ben wel benieuwd naar die nieuwe cd. kom weinig meer in Amsterdam voor optredens, dat gereis gaat me echt tegenstaan. zeker geen andere data in NL?
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:50:55 #234
114177 Diaan73
pi_46295062
Hier zijn de kaartjes ook binnen..... jippie

En Imaginary_Friend.... er zijn (nog) geen andere data in NL. Maar voor Tom heb ik de reis naar Amsterdam graag over We gaan rechtstreeks na mn werk.
Make love, not war ☮
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:47:55 #235
114177 Diaan73
pi_46305396
Ben trouwens wel benieuwd naar de special guests die komen...
Make love, not war ☮
pi_46334619
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:50 schreef Diaan73 het volgende:
En Imaginary_Friend.... er zijn (nog) geen andere data in NL. Maar voor Tom heb ik de reis naar Amsterdam graag over We gaan rechtstreeks na mn werk.
ok, jammer. thanks anyway!
pi_46367035
Het nieuwe album King of Cards is nu hier te beluisteren: http://www.tommcrae.com/listeningparty/
pi_46367853
Ja, wij hebben nu ook kaartjes
Last.fm Twitter
pi_46367939
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:06 schreef mouzzer het volgende:
Het nieuwe album King of Cards is nu hier te beluisteren: http://www.tommcrae.com/listeningparty/
Track 1 is mooi

Nu tijd voor de rest
pi_46368030
Net ook een kaartje gekocht. Meneer bij het postkantoor zei wel dat er nog beperkt aantal tickets aanwezig zijn...dus mensen die nog geen kaartjes hebben..You know what to do
pi_46368143
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef koenimex het volgende:

[..]

Track 1 is mooi

Nu tijd voor de rest
Ik ben ook bij track 1, klinkt goed

Dacht dat dit pas volgende week was ofzo, dus bedankt voor de herinnering!
Last.fm Twitter
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:18:35 #242
114177 Diaan73
pi_46371294
Hmm kan op mn werk nog niet luisteren. Vanavond thuis maar even doen. Nog 1,5 uur en dan ben ik thuis. Ben erg benieuwd...
Make love, not war ☮
pi_46373031
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:06 schreef mouzzer het volgende:
Bedankt
Album meteen 2 keer geluisterd, erg goed ook weer. Vind het nummer 'Deliver Me' net even wat mooier dan de rest denk ik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:09:36 #244
114177 Diaan73
pi_46376425
Wij zijn nu aan het luisteren.....
Make love, not war ☮
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:58:30 #245
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46380376
De beoordeling na 1 keer luisteren:

Tom McRae - King of cards

1- Set The Story Straight
klinkt leuk

2- Bright Lights
Mwah.....

3- Got A Suitcase, Got Regrets
klinkt leuk

4- Keep Your Picture Clear
Wow! Parel in de dop!

5- Houdini And The Girl
niet onaardig...

6- Sound Of The City
wel leuk

7- On And On
Nice.

8- Deliver Me
mooi

9- One Mississippi
Zeer fraai.

10- The Ballad of Amelia Earhart
Aardig.... groeiplaatje?

11- Lord, How Long?
Komt wat erg gggggggggggristelijk over, maar niettemin fraai.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:48:15 #246
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_46384246
Mijn dank gaat uit naar de TS. Prachtige muziek die anders wellicht onontdekt was gebleven voor mij!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:43:02 #247
114177 Diaan73
pi_46861098
Nog maar 2 maanden en 9 dagen
Make love, not war ☮
pi_46889462
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:43 schreef Diaan73 het volgende:
Nog maar 2 maanden en 9 dagen
Jaaaaah
Alweer mijn vierde keer, heb er zoveel zin in En ik ben benieuwd naar de special guest
Last.fm Twitter
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:57:20 #249
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_47014198
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:06 schreef peaceman het volgende:
Hopelijk is het net zo goed als toen in Tivoli
Dat was lekker idd , nu 8 mei in Tivoli , op de gastenlijst incl fotopas
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:58:15 #250
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_47095174
is het al bijna 11 mei?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:01:48 #251
114177 Diaan73
pi_47095311
Eerst nog het nieuwe album in april.... Las net dat releasedatum 30 april is.
Make love, not war ☮
pi_47907124
Ik heb ook kaartjes besteld
  zondag 1 april 2007 @ 22:19:49 #253
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_47907325
Iemand enig idee wie de special guest kan zijn?
  maandag 2 april 2007 @ 21:04:30 #254
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_47940187
pssst hij is gelekt...

Mooie plaat hoor!
  maandag 2 april 2007 @ 21:06:29 #255
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_47940283
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:58 schreef peaceman het volgende:
Keep Your Picture Clear
Wow! Parel in de dop!
  maandag 2 april 2007 @ 21:59:47 #256
114177 Diaan73
pi_47943106
Ik ga morgen eens lekker luisteren als ik in de bus naar mn werk zit. Thnx to NS
Make love, not war ☮
  maandag 9 april 2007 @ 11:33:35 #257
20720 brother52
Dus..........
pi_48140083
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:19 schreef ralfseltje het volgende:
Iemand enig idee wie de special guest kan zijn?
Steve Reynolds, stond een paar jaar geleden ook in het voorprogramma.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 9 april 2007 @ 11:43:01 #258
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48140333
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

maandag 9 april 2007 @ 11:44:06 #259
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
  maandag 9 april 2007 @ 11:47:28 #260
114177 Diaan73
pi_48140452
Brother Wat heb je een mooie nieuwe avatar zeg

Hoe wist je van het voorprogramma?
Make love, not war ☮
  maandag 9 april 2007 @ 11:53:35 #261
20720 brother52
Dus..........
pi_48140636

Ja, ik dacht het is voor het eerst sinds een half jaar dat ik weer eens post, laat ik maar een andere avatar nemen.

Dat Steve in het voorprogramma staat heb ik van de site van de melkweg.
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 9 april 2007 @ 12:18:30 #262
114177 Diaan73
pi_48141422
Ow okay... had ik nog niet gelezen.... leuk
Make love, not war ☮
  maandag 9 april 2007 @ 13:15:02 #263
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_48143242
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hij is goed
Last.fm Twitter
  donderdag 19 april 2007 @ 13:53:37 #264
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48498993
Nu Tom Mcrae al enkele weken in mijn weekly top artists lijstje van Last.fm staat, kom ik me hier ook maar eens melden.

Zoals ik al eens in het last.fm topic zei werd het concert al aangeraden door een vriend van me (ik mag mee, zoals Peaceman het noemt). Dinsdag stond ik me die jongen en een vriendin in de Melkweg en toen besloot zij mij het kaartje voor mijn verjaardag te geven.

Ik ben dus 11 mei in de Melkweg om Tom Mcrae live te aanschouwen en vooral aan te horen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:06:59 #265
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48544127
Stond er toch gisteren zomaar opeens een meisje naast me, mij te feliciteren, met in haar hand een kaartje voor Tom Mcrae.
pi_48569773
Iemand een kaartje kopen? Ik heb er een over.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:56:27 #267
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_49141935
Oeh krijg er steeds meer zin in. Overigens staat op de site van de melkweg het volgende over de special guest:

vr1105

Tom McRae
plus special guest Kevin Devine
pi_49142014
Hmm ken ik niet. Overigens ook zin in vrijdag!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:37:23 #269
114177 Diaan73
pi_49148797
Ik heb ook al zin in vrijdag, maar eerst morgen naar Boudewijn de Groot....
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:48:27 #270
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49154069
Ik heb er ook zin in.

Vandaag heeft een vriend van me even een mp3-cd langs gebracht met daarop alles van Tom. Dus ik ga me eens goed voorbereiden. Tot nu toe luisterde ik vooral de laatste cd, de rest was ik nog niet erg aan toe gekomen. Ook even de tips van peaceman weer opzoeken in PM inbox.

Vrijdag lekker op tijd vertrekken. Eerst even spullen in Diemen dumpen, daar blijf ik slapen. Dan lekker op tijd naar het Leidseplein, misschien eerst daar nog even een biertje, eens zien hoe laat ze open gaan (zal wel niet te laat zijn). En na het concert nog even stappen in Amsterdam.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:40:10 #271
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49156138
Ik ga vanavond al in Tivoli , een van de komende dagen komt er ook een reviewtje van op de FP
pi_49158639
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb er ook zin in.

Vandaag heeft een vriend van me even een mp3-cd langs gebracht met daarop alles van Tom. Dus ik ga me eens goed voorbereiden. Tot nu toe luisterde ik vooral de laatste cd, de rest was ik nog niet erg aan toe gekomen. Ook even de tips van peaceman weer opzoeken in PM inbox.

Vrijdag lekker op tijd vertrekken. Eerst even spullen in Diemen dumpen, daar blijf ik slapen. Dan lekker op tijd naar het Leidseplein, misschien eerst daar nog even een biertje, eens zien hoe laat ze open gaan (zal wel niet te laat zijn). En na het concert nog even stappen in Amsterdam.
Precies wat ik ga doen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:43:30 #273
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49158785
Hier is het alweer een twijfelgeval of we in A'dam blijven. Nou ja, ik ga wel eens bedenken wat ik graag wil doen, en daarna mijn wil opleggen aan anderen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:59:53 #274
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49180544
reviewtje van het concert in Tivoli:

Concert - Tom McRae in Tivoli

en de setlist nog maar een keertje apart:

Setlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pink_Floyd op 09-05-2007 14:11:07 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:24:14 #275
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49181720
Misschien zou je die even tussen spoiler tags willen zetten. Niet iedereen wil dit soort dingen al voor het concert weten.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:36:12 #276
114177 Diaan73
pi_49182248
Pink_Floyd mooi geschreven review. Volgens mij is Tom McRae nog maar 30 of 31 jaar en niet 38 zoals je daarin schrijft.
Make love, not war ☮
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:10:34 #277
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49183703
Dank Diaan
Hij riep gisteren dat ie 38 was , dus ik heb m op zn woord geloofd eigenlijk
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:12:03 #278
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49183766
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Misschien zou je die even tussen spoiler tags willen zetten. Niet iedereen wil dit soort dingen al voor het concert weten.
goed plan idd...alleen bij de review laat ik m wel staan, dus mensen die het niet willen lezen, niet helemaal doorscrollen
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:32:20 #279
114177 Diaan73
pi_49184668
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:10 schreef Pink_Floyd het volgende:
Dank Diaan
Hij riep gisteren dat ie 38 was , dus ik heb m op zn woord geloofd eigenlijk
Ja dat zou ik ook doen hoor. Ik heb echter ooit en vraag me niet waar gelezen dat hij van 1976 is.

Leuke setlist vind ik. Vrijdagmorgen moet ik met de trein naar UTrecht... neem de songteksten mee en zet de nieuwe cd aan op mn i-pod.
Make love, not war ☮
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:45:22 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_49192523
Ik heb er zin in
pi_49192739
koooooooook
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:51:46 #282
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49244735
Ik zit al ongeveer de hele dag Tom Mcrae te luisteren.

Ik heb er ook zin in. Morgen lekker op tijd vertrekken. Biertje bij Black & White en dan naar de Melkweg. Spullen neem ik niet mee, ik denk dat ik niet in Amsterdam blijf. En zowel, dan heb ik ook niet veel nodig, dus ik red me wel even zonder.
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:02:42 #283
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_49245441
En bevalt het een beetje Angel?
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:22:16 #284
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49246542
Het bevalt prima. De nummers die je noemde zijn inderdaad mooi. Vooral The boy with the bubblegun is een van mijn favorieten.
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:55:10 #285
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_49248459
Hopelijk heb ik over 24 uur Bloodless, 2nd Law en The girl that falls downstairs gehoord. En de rest natuurlijk Er is geen voorprogramma toch? Dus om 8 uur begint onze Tom met spelen?
pi_49252069
Er is wel een voorprogramma: Kevin Devine. En volgens mij begint het voorprogramma om half 9 ( heb even het kaartje niet bij de hand)
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:51:20 #287
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_49257164
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:58 schreef detoardin het volgende:
Er is wel een voorprogramma: Kevin Devine. En volgens mij begint het voorprogramma om half 9 ( heb even het kaartje niet bij de hand)
Ik dacht dat we Steve Reynolds als voorprogramma kregen?
Last.fm Twitter
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:43:13 #288
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49263570
Volgens de Melkweg site begint het om 20:00, deuren open om 19:30. Meestal houdt dat in dat ze om 20:30 daadwerkelijk beginnen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:50:31 #289
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49263858
Ik vond die Devine niet bijster interessant...in Tivoli begon ie ongeveer om 20.30 ook inderdaad meen ik...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:18:31 #290
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_49264970
Iemand een idee hoe laat het is afgelopen misschien? Rond een uurtje of elf toch wel?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:23:28 #291
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49265169
Lijkt me wel. Ze zijn meestal vrij op tijd klaar in de Melkweg. Ik heb in ieder geval de laatste tijd steeds zonder problemen de laatste trein gehaald (0:13 vanaf CS) en zit dan vaak zelfs nog even in B&W voor ik de tram pak.

Na Trivium vorige week heb ik zelfs de trein van 23:13 weten te halen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:25:04 #292
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_49265236
Tivoli begon ie om 21.15-21.30 en was ie rond om 23.00 klaar idd,
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:27:19 #293
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_49265355
Hmm dan moet ik mijn trein van 23.27 net kunnen halen. Wordt toch nog spannend als ik om 23.07 de Milkyway moet verlaten.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:15:29 #294
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49274566
Ik ga zo maar eens mezelf gereed maken om te vertrekken. Nog even pinnen, naar station lopen of fietsen, me ergeren aan mensen die niet op tijd zijn enzo. Maar eerst nog even wat mooie nummers luisteren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:19:51 #295
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_49274751
Ik hoop op Second Law vanavond
Last.fm Twitter
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:09:58 #296
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_49278312
CD gekocht
Ik zie hem deze zomer in Brugge, cactusfestival.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:34:23 #297
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_49279116
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:19 schreef Lotjeb het volgende:
Ik hoop op Second Law vanavond
Die is zoooo lekker!
Ik kwam laatst Walking 2 Hawaii tegen in een setje van Gabriel & Dresden en ben toen verder gaan zoeken. Bleek dat 2nd law en You only disappear ook in setjes van G&D zaten. Ik heb dus even alle albums gedownload en ben echt helemaal fan! Wat een heerlijke nummers!

Voor degenen die vanavond naar de Melkweg gaan, veel plezier!
Als ik eerder had geweten dat m'n collega er heen ging was ik misschien ook wel gegaan..
I don't shine if you don't shine
pi_49288537
Eén woord: GEWELDIG!!!!!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 03:12:07 #299
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49292252
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:15 schreef Dudette1985 het volgende:
Eén woord: GEWELDIG!!!!!
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:05:06 #300
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_49293806
Kippenvel bij tropische temperaturen en een constante glimlach op m'n gezicht
Last.fm Twitter
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:17:02 #301
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49295339
Overigens was het nog even de vraag of we nog naar Amsterdam konden komen. Er stond een brandende trein tussen Zaandam en Sloterdijk. Dus in Uitgeest stopte onze trein. Ik ben maar even bier gaan halen bij de Kiosk daar. En toen reed onze trein weg. Allemaal prima, maar mijn vrienden zaten er nog in, ik niet.

Maar gelukkig kwam er vlak achteraan een trein die naar Haarlem ging. Daar gingen mijn vrienden ook heen. Dus daar zou ik ze wel weer zien. En ik had het bier bij mij, dus ik had het best goed,

Toen we in Haarlem waren werd omgeroepen dat we via Leiden moesten gaan. Maar eenmaal uit de trein werd duidelijk dat er toch een trein van Haarlem naar Sloterdijk en Centraal ging, gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')