Ik vind 'm in elk geval heel mooi!
quote:mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
Op donderdag 27 september 2001 01:49 schreef Reticulin het volgende:
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?
Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief
quote:en er is een nieuwe CD die nog veel beter is (just like blood)
Op zondag 20 oktober 2002 13:54 schreef Melluh het volgende:
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die-muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.
Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief
Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
quote:Dan moet ik maar gauw iets van hem gaan luisteren! Combi van Sigur Ros en NAM, wauw
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
Wat een prachtige muziek is het eigenlijk... ik kan niet echt beschrijven hoe het klinkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iemand niet raakt als hij of zij het hoort... End of the world news blijft heel mooi. 2nd law, Bloodless, Hidden Camera Show... wow.
Nouja, ik raad iedereen dit album ten zeerste aan indien je van singer/songwriters houdt.
quote:ja, mijn vergelijking is misschien wat overdreven, maar je moet eens naar overthrown luisteren en dan zul je wel zien dat de vergelijking zeker iet uit de lucht gegrepen is. Het is gewoon de evolutie van de eerste cd naar de tweede die ik wil duidelijk maken. De eerste CD is gewoon de hoogst charmante debuutplaat die elke goede zanger/groep en de tweede CD is dan direct veel volwassener en meestal ook de beste CD (zie bvb placebo, grandaddy, the white stripes, ...). Dit alles om maar te zeggen dat de tweede CD gewoon prachtig is. de man met de gitaar en de fluwelen stem. I am kloot vind ik een mooie vergelijking (de andere groepen die je daar opnoemt ken ik niet), hoewel ik hem meer in het singer-songwriter genre alla buckley zou plaatesen
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
Zij vormden samen de New Acoustic Movement, begin 2001. Hoorde McRae ook bij, vandaar.
Sigur Rós kan ik wel redelijk plaatsen op sommige stukken, maar dan de SR van Agaetis Byrjun.
Op het eerste gehoord heeft zijn stem wel wat weg van de zanger van I Am Kloot. Heb 2 jaar geleden nog geweldig optreden van I Am Kloot gezien op Lowlands, Storm Warning spelen en nog geen minuut later breekt het noodweer los.
[Dit bericht is gewijzigd door mouzzer op 10-02-2003 22:35]
quote:Geen dank. Ik ben allang blij dat ik andere mensen mijn muzieksmaak kan overbrengen (opdringen
Op maandag 10 februari 2003 22:05 schreef mouzzer het volgende:
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
quote:Jup. eerste keer vond ik m niet echt super maar de volgende keer ( in me uppie in de fitnessruimte van me werk met lekkere grote boxen ) keihard gezet. Was een geweldige ervaring.
Op donderdag 13 februari 2003 18:32 schreef placebeau het volgende:
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
quote:En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd
Op donderdag 13 februari 2003 20:00 schreef ik het volgende:
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
Vooral 'Bloodless'
Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan
quote:bloodless is erg mooi ja.
Op dinsdag 4 maart 2003 08:43 schreef mrmiddel het volgende:[..]
En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd
Heel mooi
Vooral 'Bloodless'
Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan
Tom Mcrae geeft trouwens 18 maart een concert in de Melkweg.
Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...
Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.
Volgende keer gewoon weer heen
quote:heheh ik had meer kippenvel omdat ik de nummers herkende. was een erg goed concert, en het mannetje heeft wel humor ook.
Op woensdag 19 maart 2003 02:02 schreef ForrestX het volgende:
net terug van een rete goed concert...Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...
Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.
Volgende keer gewoon weer heen
kortom tom mcrae klasse-artiest. was erg blij dat hij bloodless nog deed tegen het einde aan. 'were the oil in this machine, and this machine. this machine is going wrong..' briljant!
PS: het enige irritante was dat er een groot meisje naast me volledig wild werd bij sommige nummers. en maar heen en weer. naar voren en achter. tering zeg
vind Bloodless echt een juweeltje hoor
In het tweede uur van 2 meter @ Kink (waarschijnlijk rond 13:30) herhaalt Jan Douwe Kroeske de eerste 2 meter sessie van Tom McRae, daterend van 17 april 2001.
McRae speelde in die sessie een vijftal nummers:
Bloodless
You Cut Her Hair
Streetlight
Draw Down The Stars
I Ain't Scared Of Lightning
(KinkFM: kabel-frequenties | goeie live-stream)
quote:Te mooie en kostbare koptelefoonmuziek om tot algemeen TMF-goed te maken, vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
quote:Probeer het nog eens, het is echt de moeite waard.
Op donderdag 27 september 2001 23:50 schreef _Maria_ het volgende:[..]
mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
quote:Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
quote:Pffff, dat is een line up waarvoor ik graag vanuit Grunn richting Den Haag kom.
Op donderdag 5 juni 2003 18:24 schreef ForrestX het volgende:
vrijdag de 13e op Music in my head in Den Haag oa met Badly Drawn Boy, Jesse Malin, I am Kloot en nog veel meer....
Helaas gaat een vriend trouwen. Ik vraag wel of ze een dagje later willen.
quote:Ach, Tom Mcrae is niet echt top-40 materiaal. Te weinig pep, en wie in het vrije geweldige leven heeft er nu zin in dat depressieve gedoe van die vent. Nou, de gemiddelde top-40 luisteraar niet, denk ik
Op maandag 19 mei 2003 18:46 schreef Machiel het volgende:[..]
Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.
Maar met 'Karoake Soul' (ook van Just Like Blood) zou het best nog wel eens kunnen. Wat mij betreft mag hij in ieder geval..
Namens lotjeb moet ik ook nog even vermelden dat het nummer "2nd law"
gewoon heel erg mooi is..
Wie kan mij eigenlijk vertellen wat zijn beste cd en zijn beste nummers zijn? Ken namelijk nog niet zoveel van 'em.
en ik ga hem zondag live zien op werchter
quote:Dank voor de info! En veel plezier op Werchter...
Op woensdag 25 juni 2003 10:07 schreef placebeau het volgende:
hij heeft nog maar twee CD's
de eerste cd, "tom mcrae" gewoon, bevat pareltjes van nummers als "bloodless" en "sao paolo rain"en ik ga hem zondag live zien op werchter
quote:Ik heb 'm op werchter gezien, maar ik kon de tent niet in. Later heeftie nog wel een poster (van hemzelf) voor me gesigneerd.
Op woensdag 27 augustus 2003 12:17 schreef scatterbrain het volgende:
Ik vind zijn vorige cd veel beter.. You Cut Her Hair is echt zo'n kippenvel nummer. Geweldige artiest, heb hem nog even kunnen bewonderen op Pinkpop maar ik hoop eigenlijk dat hij binnenkort in Paradiso of de Melkweg komt.
Ik vind de nummers van z'n eerste cd wel wat emotioneler overkomen, maar de nummers op z'n tweede zijn completer ofzo. Ze hebben wat meer, de cello e.d. Wat ik overigens wel heel vervelend vind aan die cd, is dattie kraakt! dat ligt niet aan mijn koptelefoon of set, want ik heb het op verschillende systemen beluisterd. maar in bijvoorbeeld stronger than dirt kraakt de bass drum, alsof het veel te hard is opgenomen. ontzettend jammer, want de nummers zijn geweldig.
You only disappear vind ik bijvoorbeeld een erg mooi nummer...
Ik krijg er een beetje 't gevoel bij dat ik ook krijg bij rustige Ryan Adams-nummers.
Leuke kickquote:Op maandag 15 maart 2004 13:26 schreef bigshadow het volgende:
"if words could kill, I'd spell out your name"![]()
"now you're searching, for a song with your name, to define you, the king of the game"quote:Op maandag 15 maart 2004 13:26 schreef bigshadow het volgende:
"if words could kill, I'd spell out your name" :')
Klopt, doet hij nog een festival aan?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:39 schreef placebeau het volgende:
[..]
"now you're searching, for a song with your name, to define you, the king of the game"
hij zit in de verenigde staten voor de moment, dacht ik
Die is erg mooi, ja...quote:Op maandag 15 maart 2004 13:26 schreef bigshadow het volgende:
"if words could kill, I'd spell out your name"![]()
HEY we hebben aardig dezelfde smaak geloof ik hihi...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:58 schreef labello het volgende:
Prachtige en vaak beklemmende muziek (you cut her hair...).
Heerlijk!
Tweede keer dat ik het fout zie staan.quote:Op maandag 22 maart 2004 00:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Boy With The Bubblegum
[afbeelding]
Haha ja jou ben ik ook al een paar keer tegengekomen inderdaad!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
HEY we hebben aardig dezelfde smaak geloof ik hihi...
had je vorig jaar op werchter moeten langskomenquote:Op maandag 22 maart 2004 18:01 schreef labello het volgende:
[..]
Haha ja jou ben ik ook al een paar keer tegengekomen inderdaad!
Sorry voor het offtopic gehalte... Ontopic: Ik ben hem al een aantal keren misgelopen en baal daar behoorlijk van... Maar het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort weer langskomt![]()
Ik was op Werchter vorig jaar!quote:Op maandag 22 maart 2004 20:29 schreef placebeau het volgende:
[..]
had je vorig jaar op werchter moeten langskomen
was echt zalig! Ik dacht dat zulke rustige muziek niet zou passen op een festival, maar hij speelt het met zoveel kracht!
You're choosing to forget, you cut away the safety net, holds your heart, ...
Ik was ook op werchter en heb het optreden gemist omdat ik beroerd was (van de drank ahumquote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:37 schreef labello het volgende:
[..]
Ik was op Werchter vorig jaar!
Maar ik stond tijdens zijn concert te springen bij Supergrass... Da's het vervelende van goede festivals: keuzes keuzes...
Het lijkt me een mooie avond om de gemiste kans weg te luisterenquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik was ook op werchter en heb het optreden gemist omdat ik beroerd was (van de drank ahum)
Maar ik net wel zijn laatste cd in bezit gekregen en die ga ik nu lekker luisteren...
Ik heb m geluisterd en ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het een wenplaat is. Alhoewel ik wel moet zeggen dat het 2e gedeelte op dit moment in elk geval mijn voorkeur heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:30 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Het lijkt me een mooie avond om de gemiste kans weg te luisterenDe tweede is trouwens meer een "wenplaat" dan de eerste is mijn mening!
Ach ja... daar zijn festivals ook een beetje voor niet waar??quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:32 schreef peaceman het volgende:
Ik was ook op werchter en heb het optreden gemist omdat ik beroerd was (van de drank ahum)
Tot mijn schande moet ik zeggen dat ik hem nog steeds niet heb...quote:Maar ik net wel zijn laatste cd in bezit gekregen en die ga ik nu lekker luisteren...
Je hebt groot gelijk! En daarom heb ik hem vandaag dan uiteindelijk gekocht (10,95 bij Plato, niet slecht!). Ik ben benieuwd...quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:56 schreef bigshadow het volgende:
Mensen die hem nog niet hebben schaam jullie, hij heeft zeker twee maanden voor ongeveer 9 euro gelegen in zowel plato als velvet! Dus no excuses en kopen!
wat? die tweede cd van 'm?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:23 schreef Gillingham het volgende:
Bij Van Leest lag ie ook voor 7,99 in de aanbieding. Heb 'm toen dus ook meteen gekocht.
Ik denk dat je niet teleurgesteld bent, wel Labello?
Juist.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:49 schreef Reticulin het volgende:
[..]
wat? die tweede cd van 'm?
Nee zeker niet teleurgesteld! Ik heb hem nu twee keertjes geluisterd en het was een goede aanschaf! Hij heeft wel minder "instant" aantrekkingskracht dan het debuut vind ik, maar misschien moet ik gewoon nog even wennen. Ik zet hem gelijk weer op!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:23 schreef Gillingham het volgende:
Bij Van Leest lag ie ook voor 7,99 in de aanbieding. Heb 'm toen dus ook meteen gekocht.
Ik denk dat je niet teleurgesteld bent, wel Labello?
Ik ook. Ik kijk er al enorm naar uit!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:08 schreef placebeau het volgende:
Ik heb kaartjes voor de vooruit in Gent
Goed nieuws, ik ben zeer benieuwd!quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:56 schreef peaceman het volgende:
Het nieuwe album 'All Maps Welcome' komt uit op 2 mei![]()
Ik kijk er nu al naar uitquote:Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop hem te kunnen reviewen.
Ikke in de Melkweg...Stond vooraan, was supergoed en idd kippevel!quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:05 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik kijk er nu al naar uit![]()
Ik heb hem vorig jaar nog in de nighttown bewonderd, echt kippevel af en toe!
Iets gladder als de voorgangers maar toch een mooie cd. Staan een paar prachtige nummers op, ben zelf dol op Strangest Land.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:35 schreef peaceman het volgende:
Nou... de nieuwe CD All Maps Welcome is nu een tijdje uit. Wat vinden we ervan?
ben benieuwd!quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:21 schreef methodmich het volgende:
Ik ga er voor FOK! een review over schrijven. Dan lees je alles wat ik er van vind.
klopt! Hoe was ie daar? ik kon daar niet heen, zat in Romequote:Op donderdag 16 juni 2005 20:16 schreef MadGuy het volgende:
Was dit niet ook de man in het voorprogramma van Tori Amos? Dan heb ik hem gezien!
Tom Tom?quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:25 schreef MadGuy het volgende:
Ik ken nog iemand die verstek moest laten gaan omdat die naar Rome moest!
Koop zijn cd's maar, echt de moeite waard!quote:Ik moet vooraf zeggen dat ik hem totaal niet kende voor dit optreden. Hij heeft een aparte stem, zuiver, maar apart. Ik vond het niet vervelend. Hij deed drie a vier liedjes en zik zou bij goed niet weten welke. Eén staat me bij, iets met "this song is not for the sleepless" ofzo... Hij had nog iemand bij zich, die de cello deed. Hij zelf speelde gitaar.
Yup. Je bent met hem geweest. Damn, de connecties hier op het forum!quote:
Ik download liever eerst om te kijken of het echt bevalt. Tips?quote:Koop zijn cd's maar, echt de moeite waard!
Dat zeg ik. Al die connecties.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:31 schreef Diaan73 het volgende:
Enne... Peaceman was met mij in Rome haha en niet met Tom Tom.![]()
Nou nee hoor. ben met Diaan73 geweest hahahaquote:Op donderdag 16 juni 2005 20:29 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Yup. Je bent met hem geweest. Damn, de connecties hier op het forum!
[..]
Ik download liever eerst om te kijken of het echt bevalt. Tips?
Tja dat is zijn humorquote:Op donderdag 16 juni 2005 20:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik geloof dat hij Silent Boulevard had gedaan als eerste nummer. Is dat met het woord "sleepless" erin ofzo? Het is nogal moeilijk te ontwaren als je het voor het eerst hoort.
Hij zei op een gegeven moment ook dat hij een vrolijk liedje zou gaan doen. En het was helemaal geen vrolijk liedje.
Welk liedje is dat dan? Die viel mij namelijk wel op.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat is zijn humor![]()
Nee volgens mij is dat een andere...
is een leuk nummer, maar zeker niet zijn beste...quote:
Tom live is altijd een goede avondquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:09 schreef peaceman het volgende:
Hij komt naar Nederland![]()
In oktober is het zover.... In diverse zaaltjes! Komt dat zien!![]()
Ik heb net de kaartjes voor ons gekochtquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:09 schreef peaceman het volgende:
Hij komt naar Nederland![]()
In oktober is het zover.... In diverse zaaltjes! Komt dat zien!![]()
Mooi zo!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb net de kaartjes voor ons gekocht![]()
![]()
Beter van niet, hebben wij meer ruimte om vooraan te staanquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:16 schreef peaceman het volgende:
Gaat dit uitverkocht raken? Jawel toch????????
Ik denk nu weer hoor, op Werchter was dat ook het geval....nog 3,5 week!!quote:Op donderdag 29 september 2005 13:22 schreef Lotjeb het volgende:
Ik ga ook kaartjes halen zo!
Dindsdag eindelijk All maps welcome gekocht. Deze cd is wel anders dat de twee vorige maar niet minder goed![]()
Ik ben zo benieuwd! Het vorige concert had zo'n hoog kippenvel gehalte...![]()
![]()
En nu nog maar 12quote:
Wij gaan morgen pas... ben jaloers..quote:
Vertel eens wat meer...wat speelde hij enzo...quote:
Er werd meegezongen ja, maar massaal is een groot woord. Het was namelijk lang niet uitverkocht, zonde! Niet vergelijkbaar met Werchter dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:00 schreef peaceman het volgende:
Werd er ook weer massaal meegezongen? Net als op Werchter en vorig jaar in de Melkweg?
Te gek voor woorden dat het niet uitverkocht was. Echte kwaliteit wordt maar matigjes gewaardeerd blijkbaar...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:02 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Er werd meegezongen ja, maar massaal is een groot woord. Het was namelijk lang niet uitverkocht, zonde! Niet vergelijkbaar met Werchter dus.
Maar die stilte zorgt dan weer voor een intieme sfeer, dat heeft ook wel wat.![]()
Ja ik stond er ook van te kijken. Maar we hebben het natuurlijk over maandagavond, Rotterdam, slecht weer...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Te gek voor woorden dat het niet uitverkocht was. Echte kwaliteit wordt maar matigjes gewaardeerd blijkbaar...![]()
Dat is ook zo... ik heb overwogen om nog te gaan, maar omdat ik het hartstikke druk op mijn werk heb, woensdag al ga in Tivoli en vrijdag naar Dylan in Ahoy heb ik het niet gedaan... Maar was het minder druk hier geweest, was ik zeker gegaan....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:25 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja ik stond er ook van te kijken. Maar we hebben het natuurlijk over maandagavond, Rotterdam, slecht weer...
En morgenavond ook.....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:01 schreef Lotjeb het volgende:
2nd Law.... ik hoop dat hij die vanavond ook zingt
Melkweg was vorig jaar echt geweldig jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En morgenavond ook.....geweldig lied.
En wat betreft die drukte: ik vind het "zonde" voor hem maar het geeft wel een speciale sfeer asl het niet zo druk is en heb je ook nog een beetje de kans om vooraan te staan. Net als vorig jaar in de Melkweg... geweldig. Dus van mij hoeft het absoluut niet uitverkocht te zijn.
Is het ook, maar ik zou het hem wel gunnen dat ie uitverkoopt. Hij is beter dan bijvoorbeeld James Blunt of Jamie Bubble en die verkopen de HMH uit... rare wereld...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:02 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Melkweg was vorig jaar echt geweldig ja
Is denk dat het enthousiasme van de mensen belangrijker is dan de hoeveelheid mensen toch?
Veel plezier vanavond!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:35 schreef Lotjeb het volgende:
Ik hoop ook nog op My vampire heart...
Verder hoop ik stiekem op dezelfde setlist, vooral de toegift ziet er heel goed uit!
quote:
Pratende mensen zijn idd irritant.. Dat je soms even wat zegt oke.. maar van die 'we praten even het weekend bij' mensen moeten gewoon lekker thuis blijven....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:32 schreef Lotjeb het volgende:
Het was echt super! Tom McRae zoals ik hem gewend ben
Dezelfde playlist als de avond ervoor, alleen 2nd Law niet! Waarschijnlijk kwam dat omdat er achterin de zaal een groep mensen was die constant aan het praten was en rustige nummers daardoor een stuk minder intiem en dus minder succesvol waren
Voor de mensen achterin: als je wil bijpraten met je vrienden doe dat dan ergens anders!!! Het is echt lomp om tijdens een concert te praten, vooral wanneer door de rest van de zaal regelmatig wordt aangegeven dat het storend is!![]()
![]()
![]()
Ow dat is echt irritant en nog belachelijker dat ze niets uitdoen op mensen die aangeven dat het irritant is. Ga da niet naar zo'n concert zou je zeggen.... helaas blijf je dat soort mensen houden. Wij hebben het ook bij KT Tunstall meegemaakt, maar die mensen reageerden er gelukkig wel op.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:32 schreef Lotjeb het volgende:
Het was echt super! Tom McRae zoals ik hem gewend ben
Dezelfde playlist als de avond ervoor, alleen 2nd Law niet! Waarschijnlijk kwam dat omdat er achterin de zaal een groep mensen was die constant aan het praten was en rustige nummers daardoor een stuk minder intiem en dus minder succesvol waren
Voor de mensen achterin: als je wil bijpraten met je vrienden doe dat dan ergens anders!!! Het is echt lomp om tijdens een concert te praten, vooral wanneer door de rest van de zaal regelmatig wordt aangegeven dat het storend is!![]()
![]()
![]()
En nog een paar uurtjes en dan mag ik tentamen makenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow dat is echt irritant en nog belachelijker dat ze niets uitdoen op mensen die aangeven dat het irritant is. Ga da niet naar zo'n concert zou je zeggen.... helaas blijf je dat soort mensen houden. Wij hebben het ook bij KT Tunstall meegemaakt, maar die mensen reageerden er gelukkig wel op.
Ik vind het trouwens jammer voor je dat hij 2nd Law niet heeft gespeeld.
Nog een paar uurtjes en dan mogen wij
Heel veel succes bij je tentamenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:05 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
En nog een paar uurtjes en dan mag ik tentamen maken![]()
Joe Purdy was trouwens verrassend leuk! De muziek danIk had een CD willen kopen maar zijn CD's waren niet verder gekomen dan de douane!
Peace maak jij ook even een kartonnen plaatquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:47 schreef FLR het volgende:
2nd Law speelde hij maandag trouwens ook alleen maar, omdat er mensen vooraan dat nummer op een kartonnen plaat hadden gezet en laten zien... Toen er bij de toegiften dan ook om andere nummers gevraagd werd, was Tom's antwoord: "They did all the effort of putting their request on cardboard. So we're gonna play that on" oid![]()
Daar komt dan wel een ander nummer opquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Peace maak jij ook even een kartonnen plaat![]()
Toch stond het nummer gewoon op de setlist. Volgens mij was het dus een beetje toneelspelquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:47 schreef FLR het volgende:
2nd Law speelde hij maandag trouwens ook alleen maar, omdat er mensen vooraan dat nummer op een kartonnen plaat hadden gezet en laten zien... Toen er bij de toegiften dan ook om andere nummers gevraagd werd, was Tom's antwoord: "They did all the effort of putting their request on cardboard. So we're gonna play that on" oid![]()
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar komt dan wel een ander nummer op![]()
Of... You cut her hair..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Welk ? domme vraag... Mermaid Blues denk ik..
Die staat toch op de setlistquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:51 schreef peaceman het volgende:
How the west was won en A day like today mag hij ook wel spelen van mij
Ow ja, da's die afkortingquote:
Cool... heeft ie ook weer posters?Ik wil er nog wel één bij.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:21 schreef Lotjeb het volgende:
Ik heb een How The West Was Won t-shirt![]()
Om naast die andere bovenop mijn kast te leggen als oud vuil?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Cool... heeft ie ook weer posters?Ik wil er nog wel één bij.![]()
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Om naast die andere bovenop mijn kast te leggen als oud vuil?![]()
Dank je wel... en jij nogmaals veel succesquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:53 schreef Lotjeb het volgende:
Vond dit t-shirt wel erg leuk. De tekst van HTWWW staat erop en maar geen tour data ofzo. Dit shirt kan je dus dragen zonder meteen als groupie door het leven te gaan
Heel veel plezier vanavond! Ik ga maar vast naar de universiteit...Zal aan jullie denken straks
![]()
Ik ook een shirtquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij Peacemanhet was echt geweldig....enne ik heb een shirt en een poster gekocht.
Welkom tot de selecte club van liefhebbersquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:22 schreef koenimex het volgende:
Hey, dit is leuke muziek! Silent Boulevard
prachtig.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:33 schreef mouzzer het volgende:
hij begint met de opnames van nieuw album, goed nieuws! En z'n diary blijft geweldig:
In the spirit of Johnny Cash I’ve written to Bush and Blair in an attempt to be the first person to do a gig in Guantanamo, I’ve got the black suit and everything, but I’ve yet to hear back. They probably figure there’s enough torture taking place there without Tom McRae songs drifting miserably through the razor wire.
En inmiddels ook al gecheckt?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:49 schreef Imaginary_Friend het volgende:
staat hoog op de 'snel checken' lijst
2003 was ik er niet, dus ik heb dat optreden gemist. Wel was ik er in de Melkweg in 2004, Werchter 2005 en Tivoli 2005.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:36 schreef koenimex het volgende:
Wow dit is echt gaaf. Ik heb de CD even van zn website geript, en het origineel op eBay besteld, ik kan niet wachten! Ik heb hem trouwens op Pinkpop 2003 gezien, was iemand daarbij? Toen heb ik het niet zo heel bewust meegemaakt, trouwens
Heb je de andere 2 al dan?quote:
De 1e plaat, self titled is verreweg de beste plaat tot nu toe. Donker, maar prachtig! Op Just like blood staan een paar juweeltjes, maar is over de hele linie net wat minder. Karaoke Soul is niettemin een prachtig lied.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:43 schreef koenimex het volgende:
Neen, dat is voor later. Of zijn die nóg beter?
* koenimex zet Silent Boulevard nog is op.
Trouwens, het lijkt *soms* wat op Damien Rice, ben ik daarin de enige?
yep. mooi spul, al heb ik het nog niet genoeg geluisterd om er een gefundeerd oordeel over te vellen. zo op het 'eerste oor' klinkt het als iets wat ik zeker kan waarderen.quote:
Daar was ik bij, alleen ook niet zo bewust meegemaakt, lag lekker in het gras in de 3FM tent. Maand of 2 later op Rock Werchter viel het kwartje pas echt. Daarna nog 2 keer in de Melkweg gezien. Briljante muziek waarbij de eerst cd nogsteeds de mooiste is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:36 schreef koenimex het volgende:
Wow dit is echt gaaf. Ik heb de CD even van zn website geript, en het origineel op eBay besteld, ik kan niet wachten! Ik heb hem trouwens op Pinkpop 2003 gezien, was iemand daarbij? Toen heb ik het niet zo heel bewust meegemaakt, trouwens
kippenvel optreden op pinkpop 2003quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:36 schreef koenimex het volgende:
Misschien kun je dan beter gaan uitkijken naar zn eerste CD (Tom McRae - Tom McRae)... die is echt geweldig en beter dan zn laatste, tenminste dat is mijn bescheiden meningquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
kippenvel optreden op pinkpop 2003
ik kende hem toen uberhaupt niet...
heb later t concert van pinkpop gedownload, prachtig
heb zn CD just like blood ook, maar die klinkt mij toch te rustig. Live klonk ie zo veel energieker
misschien eens uit gaan kijken naar zn nieuwe CD...
Dat is ook mijn mening hoorquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Misschien kun je dan beter gaan uitkijken naar zn eerste CD (Tom McRae - Tom McRae)... die is echt geweldig en beter dan zn laatste, tenminste dat is mijn bescheiden mening
[afbeelding]
Er staat in elk geval wel het pareltje Karaoke Soul op..quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:59 schreef placebeau het volgende:
Ik vind just like blood beter, een iets volwassener album.
Heb je dat nog ergensquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
kippenvel optreden op pinkpop 2003
ik kende hem toen uberhaupt niet...
heb later t concert van pinkpop gedownload, prachtig
heb zn CD just like blood ook, maar die klinkt mij toch te rustig. Live klonk ie zo veel energieker
misschien eens uit gaan kijken naar zn nieuwe CD...
Vergeet You Only Disappear niet. Voor mij een van de mooiste nummers ooit gemaakt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er staat in elk geval wel het pareltje Karaoke Soul op..
op I ain't scared of lightning na natuurlijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:40 schreef methodmich het volgende:
Ja, die staat op de eerste. Slotnummer is dat geloof ik zelfs.
Het is idd weer tijd voor nieuwe optredensquote:Op zondag 24 december 2006 10:07 schreef peaceman het volgende:
De 3e staan wel pareltjes op vind ik....
Trouwens het is hoog tijd dat plaat 4 komt, met wat optredens in ons kikkerlandje!
Ik kreeg dit bericht ook vandaag. Laat 'm weer snel naar Nederland komen, Paradiso bij voorkeurquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:02 schreef peaceman het volgende:
Tom McRae will play two intimate London shows (Feb 19th & 26th) at Cargo to celebrate the imminent release of his fourth album "King of Cards". The venue is small and tickets will go on sale to registered website fans for a short period of time before being made available to the public. The tickets are expected to go very quickly so get your orders in now. The new album will be released on V2 on April 23rd.
"King of Cards" is an album about identity, escape, and disappearance. It's Tom's most eclectic and accessible work to date, but still featuring his evocative voice and lyrics. Come and hear the new songs at this tiny venue before Tom heads out on tour across Europe in May.
"Please welcome my backing band: The Foo Fighters!!"quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:22 schreef nr.126 het volgende:
Van mij mag ie ook nog een keer komen binnenkort, vorige keer op RW kon ik het een en ander eigenlijk niet zo goed horen allemaal![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 23:26 schreef Dudette1985 het volgende:
11 mei 2007: Tom McRae in de Melkweg!!!
Voorverkoop begint aanstaande woensdag (14 feb) en kaarten zijn 16,00 excl. lidmaatschap.
Ik ben d'r bij!
ok, jammer. thanks anyway!quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:50 schreef Diaan73 het volgende:
En Imaginary_Friend.... er zijn (nog) geen andere data in NL. Maar voor Tom heb ik de reis naar Amsterdam graag over![]()
We gaan rechtstreeks na mn werk.
Track 1 is mooiquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:06 schreef mouzzer het volgende:
Het nieuwe album King of Cards is nu hier te beluisteren: http://www.tommcrae.com/listeningparty/
Ik ben ook bij track 1, klinkt goedquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef koenimex het volgende:
[..]
Track 1 is mooi
Nu tijd voor de rest
Bedanktquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:06 schreef mouzzer het volgende:
Het nieuwe album King of Cards is nu hier te beluisteren: http://www.tommcrae.com/listeningparty/
Jaaaaahquote:
Dat was lekker iddquote:Op maandag 12 februari 2007 21:06 schreef peaceman het volgende:
Hopelijk is het net zo goed als toen in Tivoli![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:58 schreef peaceman het volgende:
Keep Your Picture Clear
Wow!Parel in de dop!
Steve Reynolds, stond een paar jaar geleden ook in het voorprogramma.quote:Op zondag 1 april 2007 22:19 schreef ralfseltje het volgende:
Iemand enig idee wie de special guest kan zijn?
quote:Op maandag 9 april 2007 11:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Steve Reynolds, stond een paar jaar geleden ook in het voorprogramma.
quote:Op maandag 9 april 2007 11:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Steve Reynolds, stond een paar jaar geleden ook in het voorprogramma.
Precies wat ik ga doenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb er ook zin in.
Vandaag heeft een vriend van me even een mp3-cd langs gebracht met daarop alles van Tom. Dus ik ga me eens goed voorbereiden. Tot nu toe luisterde ik vooral de laatste cd, de rest was ik nog niet erg aan toe gekomen. Ook even de tips van peaceman weer opzoeken in PM inbox.
Vrijdag lekker op tijd vertrekken. Eerst even spullen in Diemen dumpen, daar blijf ik slapen. Dan lekker op tijd naar het Leidseplein, misschien eerst daar nog even een biertje, eens zien hoe laat ze open gaan (zal wel niet te laat zijn). En na het concert nog even stappen in Amsterdam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Pink_Floyd op 09-05-2007 14:11:07 ]
goed plan idd...alleen bij de review laat ik m wel staan, dus mensen die het niet willen lezen, niet helemaal doorscrollenquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Misschien zou je die even tussen spoiler tags willen zetten. Niet iedereen wil dit soort dingen al voor het concert weten.
Ja dat zou ik ook doen hoor. Ik heb echter ooit en vraag me niet waar gelezen dat hij van 1976 is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:10 schreef Pink_Floyd het volgende:
Dank Diaan
Hij riep gisteren dat ie 38 was, dus ik heb m op zn woord geloofd eigenlijk
Ik dacht dat we Steve Reynolds als voorprogramma kregen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:58 schreef detoardin het volgende:
Er is wel een voorprogramma: Kevin Devine. En volgens mij begint het voorprogramma om half 9 ( heb even het kaartje niet bij de hand)
Die is zoooo lekker!quote:
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:15 schreef Dudette1985 het volgende:
Eén woord: GEWELDIG!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |