Ja, ok, maar dit gaat ook allemaal goed. Probleem ontstaat wanneer ik een array wil redimmen die in een array van objecten zit.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:01 schreef livEliveD het volgende:
Visual basic style:
Dim MyArray() as Datatype
redim (preserve) MyArray(aantal_elementen) as Datatype
preserve = behoudt de waardes van de elementen die al in de array zitten (als je bv de array groter maakt)
bv:
Dim MyArray() as Single
redim preserve MyArray(1000) as single
Nu heeft ASP geen datatypes en is alles variant zover ik weet dus dan wordt het zoiets gok ik
Dim MyArray()
redim preserve MyArray(1000)
1 2 3 4 | Class ObjectA ' Hierzo een ongedimensioneerde array in het object Public myArray() End Class |
1 2 3 4 5 | Dim myObjectA(10) For N = 0 to 9 Set myObjectA(N) = new ObjectA Next |
1 | ReDim myObjectA(1).myArray(10) |
1 2 3 | With myObjectA(1) ReDim .myArray(10) End With |
Nee, daarom dus deze keer.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:47 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Wat lief. Ben je altijd zo sympathiek?
Ik dacht dat collecties alleen iets voor .NET waren, of kent classic ASP dat ook?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:47 schreef Alicey het volgende:
ReCreative, waarom gebruik je geen collecties i.p.v. arrays?
Oei, nou stel je inderdaad een leuke vraag.. Het hangt volgens mij ook van je script engine af. Zo te zien gebruik je echter VBScript..quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:54 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik dacht dat collecties alleen iets voor .NET waren, of kent classic ASP dat ook?
Je zou vals kunnen spelen door een COM wrapper te maken van een .NET collectie, en die vervolgens aan te roepen vanuit je pagina.quote:Zo ja, heb je een link?
Met classes blijft de code inderdaad overzichtelijker. BIj VBScript geen overbodige luxe, daar de "taal" van zichzelf al vrij chaotisch is.quote:De reden dat ik classes gebruik is om een beetje objectgeörienteerd te scripten, anders wordt het wel een hele lange code met al die meerdimensionale array's.
Mja, dat is wel een goed idee mss... Even kijken hoe ik dat ga implementeren. Thanksquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:32 schreef livEliveD het volgende:
Wat je kunt doen is een initialize functie maken (of je geeft het een andere naam en roept het dan handmatig aan) waarin je de array initialiseerd
Als het project een beetje wil lukken, dan ligt het wel in de lijn om de scripts op termijn over te zetten in .NET, mss dat ik dan meteen een overstap maak naar collecties.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
Oei, nou stel je inderdaad een leuke vraag.. Het hangt volgens mij ook van je script engine af. Zo te zien gebruik je echter VBScript..
Dat klinkt als veel werk, of valt dat wel mee? Ben maar een vrije tijd-scriptertje hoorquote:Je zou vals kunnen spelen door een COM wrapper te maken van een .NET collectie, en die vervolgens aan te roepen vanuit je pagina.
Het stikt in de code ook van het commentaar, want anders kijk ik morgen weer en dan ben ik al weer vergeten waar die lus nou toch eindigt en zoquote:Met classes blijft de code inderdaad overzichtelijker. BIj VBScript geen overbodige luxe, daar de "taal" van zichzelf al vrij chaotisch is.
* Maethor tekent voor een artikeltje over quantumfysica.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:09 schreef Haushofer het volgende:
wie-o-wie
Als je ASP kent, een van de CLR talen (VB.NET, C# of MC++), en object georienteerd kunt denken, dan hoeft .NET niet zo'n probleem te zijn. Het grootste verschil is denk ik dat ASP.NET volledig object georienteerd is, en ASP niet.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:49 schreef ReCreative het volgende:
Maar ASP.NET kan ik helemaal niet. Heb het framework wel eens geïnstalleerd vanwege een admanagement-systeem dat daar op liep
.
Ik weet niet, heb het nooit gedaan. Andersom (Een COM-object wrappen als CLR object) is met 1 commando in ieder geval gedaan.. Heb hier geen .NET geinstalleerd, anders had ik even voor je gekeken of er een simpel commando/utility voor is..quote:[..]
Dat klinkt als veel werk, of valt dat wel mee? Ben maar een vrije tijd-scriptertje hoor.
Hehe.quote:[..]
Het stikt in de code ook van het commentaar, want anders kijk ik morgen weer en dan ben ik al weer vergeten waar die lus nou toch eindigt en zo. Houdt het een beetje overzichtelijk allemaal.
Hoe had je dat parameters meegeven in gedachten / wat bedoel je er precies mee?quote:Wat ik wel vervelend vindt btw is dat je een Server.Execute geen variabelen kunt meegeven, en dus je code alleen 'schijnbaar' kleiner maakt door SSI's te gebruiken.
Het loopt storm !quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:55 schreef Maethor het volgende:
[..]
* Maethor tekent voor een artikeltje over quantumfysica.
Maar dat kan nog even duren ivm tentamens.
Heb wel eens wat websites gelezen over de conversie, schijnt niet zo'n probleem te zijn. En mezelf de 'taal' eigen maken lijkt me ook niet zo lastig. Leuk item voor laterquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:57 schreef Alicey het volgende:
Als je ASP kent, een van de CLR talen (VB.NET, C# of MC++), en object georienteerd kunt denken, dan hoeft .NET niet zo'n probleem te zijn. Het grootste verschil is denk ik dat ASP.NET volledig object georienteerd is, en ASP niet.
Like zis:quote:Hoe had je dat parameters meegeven in gedachten / wat bedoel je er precies mee?
1 | Server.Execute("uitvoerendiehap.asp?eentje=ditte&nogeentje=datte") |
Ja hoor, dat gaat wel lukken. Maar ik zit nu weer client side te vrotten met DHTML en zoquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:27 schreef livEliveD het volgende:
Maar een functie maken in die class moet toch wel goed gaan?
Het kan geen kwaad hoor, ik vind zelf ASP.NET een flink stuk leuker werken dan ASP.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:21 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Heb wel eens wat websites gelezen over de conversie, schijnt niet zo'n probleem te zijn. En mezelf de 'taal' eigen maken lijkt me ook niet zo lastig. Leuk item voor later. Maar eerst nog wat andere dingen, heb voldoende te doen de komende tijd
.
Ik heb zelf nooit Execute gebruikt. Heeft het script dat je aanroept niet gewoon toegang tot de variabelen / parameters van je huidige script?quote:[..]
Like zis:
[ code verwijderd ]
Maar dat kan niet.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:34 schreef livEliveD het volgende:
Oeh je bent de woonkamer aan het klaarmaken voor de housewarming party
Nee, psies, dat is het hem dus. Een execute wordt geheel onafhankelijk van de pagina waar je hem vandaan aanroept uitgevoerd. Je hebt geen toegang tot variabelen, noch kun je een querystring meegeven. Kleinigheidjes zou je via een sessie of een koekje nog kunnen doen, maar grote array's en klassen zijn niet uit te wisselen op deze manierquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:43 schreef Alicey het volgende:
Ik heb zelf nooit Execute gebruikt. Heeft het script dat je aanroept niet gewoon toegang tot de variabelen / parameters van je huidige script?
Ja ja, zuurpruimquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:52 schreef Maethor het volgende:
Hmm. Ik vond het leuker toen de slowchat fast ging agv discussies van natuurkundige aard. Lullen over programmeren doe je maar in DIG.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |