quote:
Ja, daar ben JIJ dan wel een heel goed bewijs van, met je onsamenhangende verhaal. Wat deed jij tegen al die punten die je opsomt? Maaaaaanden later een berichtje tikken op een forum. Nou, chapeau hoor.
![]()
Wil je een lintje?
Ik weet niet in wat voor land jij leeft, maar ik heb absoluut geen last van een minderwaardigheidscomplex. Sterker nog: Nederland is een zeer welvarend, beschaafd en ontwikkeld land, waarop ik meestal trots ben. Nee hoor, niet op een nationalistische manier, dat niet.
Ja, ik schaam me soms ook wel eens. Bijvoorbeeld omdat we een soldaat vervolgen die tijdens een oorlog per ongeluk iemand doodschiet. Of omdat we misdadigers de gemaakte onkosten vergoeden voor het misdrijf dat ze plegen. Tja, ons strafbeleid is een beetje krom en te soft. Daar geneer ik me wel eens voor, maar om nou te zeggen dat ik er een minderwaardigheidscomplex aan overhoud, nee... niet bepaald. De voordelen van Nederland wegen ruimschoots op tegen de weinige nadelen.
Je beweert ook tig dingen die pertinent onjuist zijn. Nederlanders zijn helemaal geen kuddevolk. Mensen hebben in dit land een eigen mening en uiten die ook. Bij de afgelopen verkiezingen zijn negen verschillende politieke partijen in de Tweede Kamer gekozen. Nederlanders lopen echt niet zo massaal achter elkaar aan als dat jij schetst. Hoezo doen Nederlanders niets? Talloze nieuwe politieke partijen zien het levenslicht, Amsterdam loopt vol voor protesten tegen het kabinetsbeleid (het gaat me om de opkomst, niet om de vraag of je het met dat protest eens bent).
Nederlanders ontplooien zich uitstekend en krijgen daartoe ook ruimschoots de kans. Diverse wereldwijd opererende concerns hebben hun roots in Nederland liggen. Iedereen kan in dit land een politieke partij beginnen, of zich op een andere manier maatschappelijk verdienstelijk maken. Het denken van de Nederlander wordt helemaal niet beperkt, zoals jij beweert. In Nederland is juist ruimte voor allerlei denkbeelden. Er zijn zo veel landen waar recht op vrije meningsuiting niet zo vanzelfsprekend is. In ons land is dat een groot goed.
Waar je heen wilt met je opmerkingen over Marokkanen in Nederland, is mij niet duidelijk. Ze genieten inderdaad dezelfde vrijheden als de andere inwoners van dit land. Sommigen maken daar wel eens misbruik van, maar dat verschijnsel is echt niet exclusief aan Marokkanen voorbehouden.
Tja, en als je dan ook nog over onze voorvaderen zegt dat ze het in hun 'achterlijke kop' hebben gehaald om zich op deze (overigens bijzonder vruchtbare) grond te vestigen, roept dat de vraag op:
wie heeft er hier nou een minderwaardigheidscomplex?Tijd voor therapie, Vampier
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2005 20:00:29 ]