Goh, de mishandeling heb er voor het gemak van van af gehaald.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:40 schreef ExTec het volgende:
Ik symphatiseer met de beste man.
Alleen zou die man toelaten betekenen dat we wel iedere homo die niet lekker in z'n vel zit dit land binnen kunnen laten.
Zoals gezegd, de lijn moet nu eenmaal ergens getrokken worden.
Nee, niet echt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:43 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Goh, de mishandeling heb er voor het gemak van van af gehaald.
Ik ben sprakeloos.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:36 schreef Tikorev het volgende:
Homoseksualiteit is toch geen reden om een verblijfsvergunning te krijgen? Die man had gewoon niet moeten ontsnappen uit de gevangenis.
Dat ze daar zo compleet achterlijk omgaan met homoseksualiteit is natuurlijk vervelend voor die mensen maar dat lijkt mij toch echt een binnenlandse aangelegenheid. Anders zou zo 10% van de MO bevolking hier naar toe kunnen komen. Lijkt me niet echt praktisch.
Nogmaals, ik vind het ook achterlijk dat mensen daar veroordeeld worden vanwege hun seksuele geaardheid, maar als dat daar eenmaal de regels zijn moet je dat accepteren. En dat wij hier in Nederland gelukkig anders denken over homoseksualiteit kan toch geen reden zijn dat wij dan maar mensen die in andere landen daarvoor de wet overtreden hier allemaal gaan opvangen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De man had niet moeten ontsnappen. Nee, wanneer je gemarteld wordt vanwege je sexuele voorkeur, dan moet je dat rustig ondergaan. Mijn hemel, ik heb hier geen woorden voor.
En welke vluchtelingen/asielzoekers mogen dan wel Nederland binnen volgens jou?quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:12 schreef Tikorev het volgende:
Nogmaals, ik vind het ook achterlijk dat mensen daar veroordeeld worden vanwege hun seksuele geaardheid, maar als dat daar eenmaal de regels zijn moet je dat accepteren.
Gevoelsmatig begrijp ik die man best, maar rationeel gezien kan ik tot geen andere conclusie komen dat de IND uitstekend in het belang van Nederland heeft gehandeld.
Het is een beetje treurig dat je mensen enkel als objecten ziet binnen landelijke kaders. Moreel is het onjuist om deze man terug te sturen, omdat je dan zeker weet dat je hem de martelkamer, danwel de dood in stuurt. Dan is het land van herkomst voor hem onveilig en dus dient hij tijdelijk asiel te krijgen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind het ook achterlijk dat mensen daar veroordeeld worden vanwege hun seksuele geaardheid, maar als dat daar eenmaal de regels zijn moet je dat accepteren. En dat wij hier in Nederland gelukkig anders denken over homoseksualiteit kan toch geen reden zijn dat wij dan maar mensen die in andere landen daarvoor de wet overtreden hier allemaal gaan opvangen.
Er zijn bijvoorbeeld ook tal van landen waar als je op straat een joint opsteekt je ook in de gevangenis wordt gegooid. Vind ik ook compleet achterlijk, maar dan kun je toch ook niet tegen al die mensen zeggen, ontsnap allemaal maar uit de gevangenis en kom maar vrolijk naar Nederland.
Gevoelsmatig begrijp ik die man best, maar rationeel gezien kan ik tot geen andere conclusie komen dat de IND uitstekend in het belang van Nederland heeft gehandeld.
Nou, Noord-Korea, Iran of andere dictoriale regimes zullen blij zijn met jouw standpunt. Paar regels opstellen en het zijn binnenlandse aangelegenheden die de gehele wereld moet accepteren.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind het ook achterlijk dat mensen daar veroordeeld worden vanwege hun seksuele geaardheid, maar als dat daar eenmaal de regels zijn moet je dat accepteren. En dat wij hier in Nederland gelukkig anders denken over homoseksualiteit kan toch geen reden zijn dat wij dan maar mensen die in andere landen daarvoor de wet overtreden hier allemaal gaan opvangen.
Je vergelijking gaat op een aantal punten mank. Ten eerste is het opsteken van een joint een keuze waar je seksuele voorkeur dat niet is. Maar belangrijker is dat er hier sprake is van marteling, en dat overtreedt de "Rechten van de mens", waar het aanpakken van drugsgebruikers dat niet is.quote:Er zijn bijvoorbeeld ook tal van landen waar als je op straat een joint opsteekt je ook in de gevangenis wordt gegooid. Vind ik ook compleet achterlijk, maar dan kun je toch ook niet tegen al die mensen zeggen, ontsnap allemaal maar uit de gevangenis en kom maar vrolijk naar Nederland.
Eerder het belang van de vreemdelingenhaters die iedere politieke vluchteling als ongewenst zien.quote:Gevoelsmatig begrijp ik die man best, maar rationeel gezien kan ik tot geen andere conclusie komen dat de IND uitstekend in het belang van Nederland heeft gehandeld.
Mensen uit Belgie, Duitsland, Denemarken en GrootBritannie die vanwege hun politieke opvatting voor hun leven hebben te vrezen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:17 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
En welke vluchtelingen/asielzoekers mogen dan wel Nederland binnen volgens jou?
Och ja, daar hebben we er weer een. Nu nog even wat WOII vergelijkingen, Hitler associaties en en elk rationeel argument doet er niet meer toe.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:23 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het is een beetje treurig dat je mensen enkel als objecten ziet binnen landelijke kaders.
Wij hier als individutjes kunnen het ons prima vooroorloven om de beste man idd niet als object te zien.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:23 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het is een beetje treurig dat je mensen enkel als objecten ziet binnen landelijke kaders.
Ik zeg niet dat de hele wereld ze hoeft te accepteren, ik zeg alleen dat ik niet vind dat wij mensen hoeven op te vangen uit een land vele duizenden kilometers hier vandaan omdat daar regels gelden die wij misschien moreel onjuist vinden.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, Noord-Korea, Iran of andere dictoriale regimes zullen blij zijn met jouw standpunt. Paar regels opstellen en het zijn binnenlandse aangelegenheden die de gehele wereld moet accepteren.
Dat je vlucht omdat je bang bent dat je gemarteld wordt begrijp ik best. Maar er zijn genoeg landen dichter in de buurt van Lybie waar je niet gemarteld word omdat je homoseksueel bent. Turkije bijvoorbeeld. Bovendien is het nog maar de vraag of hij gemarteld wordt, en zo ja of dat is vanwege zijn homoseksualiteit of vanwege het ontsnappen uit een gevangenis.quote:Je vergelijking gaat op een aantal punten mank. Ten eerste is het opsteken van een joint een keuze waar je seksuele voorkeur dat niet is. Maar belangrijker is dat er hier sprake is van marteling, en dat overtreedt de "Rechten van de mens", waar het aanpakken van drugsgebruikers dat niet is.
quote:Eerder het belang van de vreemdelingenhaters die iedere politieke vluchteling als ongewenst zien.
Fijn dat er hier ook nog mensen zijn die de spijker op z'n kop weten te slaan met een post waarover is nagedacht.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:14 schreef Sidekick het volgende:
Ten eerste is het opsteken van een joint een keuze waar je seksuele voorkeur dat niet is. Maar belangrijker is dat er hier sprake is van marteling, en dat overtreedt de "Rechten van de mens", waar het aanpakken van drugsgebruikers dat niet is.
Of je leest de openingspost van dit topic eventjesquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:42 schreef Tikorev het volgende:
Bovendien is het nog maar de vraag of hij gemarteld wordt, en zo ja of dat is vanwege zijn homoseksualiteit of vanwege het ontsnappen uit een gevangenis.
quote:Vóór zijn vlucht is Wessam naakt aan een paal gebonden om als homoseksueel te schande worden gezet. Hij heeft lijfstraffen ondergaan; de littekens op zijn hoofd en lichaam getuigen daarvan. Organisaties als Amnesty International hebben in het recente verleden uitgebreid gerapporteerd over de levensbedreigende situatie van homo’s in Libië. Daar gelden voor homo's gevangenisstraffen van drie tot vijf jaar.
Je weet toch niet of dat is gebeurd voordat hij in de gevangenis is gegooid of daarna.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:52 schreef dVTB het volgende:
[..]
Of je leest de openingspost van dit topic eventjes
Ach, wat maakt het uit toch? Martelingen zijn binnenlandse aangelegenheden. Wij sturen hem gewoon terug om zijn eigen problemen op te lossen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je weet toch niet of dat is gebeurd voordat hij in de gevangenis is gegooid of daarna.
Belachelijk om je zelf te zijn inderdaad. Echt een doodzondequote:Op donderdag 27 januari 2005 14:46 schreef Gia het volgende:
Hoe weten ze in dat land dat deze man homosexueel is?
Omdat hij ervoor uit kwam?
Dom in een land waar homofilie tegen de wet is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |