Homofoob raadslid Hans Hofte (Enschede) heeft me aangeklaagd.Misschien kunnen jullie die rel van mei 2004 nog herinneren?!
Raadslid Hans Hofte verstuurde via de gemeente diverse haatzaaiende emails over homoseksuelen rond...
Ik was daar zéér kwaad om en heb hem een beetje bedreigd
Vandaag moest ik dus op het politieburo verschijnen (om mijn verhaal te doen) en kreeg dus te horen dat hij me aangeklaagd heeft...
Bibber........
NOT
Hieronder een geheugensteuntje waar het precies om ging:
Raadslid Enschede aangepakt wegens verspreiden homohaatE-mail raadslid geblokkeerd na 'verspreiden' homohaat'ENSCHEDE - Het Enschedese raadslid H. Hofte (Stadspartij) mag gedurende een half jaar geen e-mails verzenden via het gemeentelijke netwerk. Het raadspresidium heeft die sanctie opgelegd, naar aanleiding van klachten van andere raadsleden over de voortdurende stroom mailberichten die ze van Hofte ontvangen over Roze Zaterdag.
De landelijke homomanifestatie wordt dit jaar in Enschede gehouden, op 26 juni, met als hoogtepunt een optocht door de Enschedese binnenstad. Hofte voert al geruime tijd een kruistocht tegen die gay parade, die volgens hem vulgair en aanstootgevend is.
In een e-mail aan andere raadsleden, eerder deze week, spreekt hij van een
"zwarte dag" voor Enschede en gooit hij de Roze Zaterdag op één hoop met de vuurwerkramp en de brand bij Vredestein. De deelnemers aan de gay parade betitelt hij als "relnichten".
Voor de raadsleden E. Wallinga (PvdA) en A. van Duinen (D66) was dat aanleiding om een officiële klacht in te dienen bij het raadspresidium. Volgens Wallinga maakt Hofte zich schuldig aan discriminatie en zet hij aan tot haat tegen homo's.
Ook het raadspresidium vindt dat Hofte te ver is gegaan en heeft daarom besloten om zijn toegang tot het gemeentelijke computernetwerk tijdelijk te laten blokkeren. Gedurende een half jaar kan hij geen e-mails meer versturen, alleen nog ontvangen. Het presidium laat verder onderzoeken in hoeverre het zinvol is om bij de politie aangifte te doen wegens discriminatie.
Eerdere uitspraken van dit raadslid:"Iedereen mag alles zeggen. Zelf dat je homo's van tien hoog naar beneden moet gooien. Maar ik mag niks zeggen." Hofte bezweert dat hij niets tegen homo's heeft. Hij verzet zich alleen tegen het provocerende gedrag van wat hij de "relnichten" noemt. "Ik neem het juist op voor de nette homo's. En dan word je zo afgestraft?"