abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24761044
He Hallo,

Ik kon nergens meer een actueel badkamer-topic vinden, dus maar een nieuwe aangemaakt, daar dan ook maar het centrale topic van gemaakt.......

Wij (mijn man en ik) zijn van plan een nieuwe badkamer aan te gaan schaffen. Dat zou rond deze tijd in 2006 moeten gebeuren. Duurt nog even, dat weet ik, maar financieel moeten we nog effe sparen. Je kunt er toch nooit te vroeg mee beginnen.

Dus, wie heeft er tips? Is er iemand die ook een nieuwe badkamer gaat aanschaffen of dat net gedaan heeft, klustips, sfeer ideeën etc. Waar moet ik er absoluut geen kopen en waar wel?

Danke!
Van deze sfeer houd ik wel:

Alles lichte kleuren (wit) en dan donkere houten meubels.
pi_24761449
En dan zo'n grote poster van je icon aan de muur
pi_24773248
Niemand die iets heeft te vertellen over zijn of haar badkamer??
pi_24773682
Ik ga in de zomer in een nieuwbouwhuis wonen. Daar komen donkerbruine en zandkleurige matte tegels (30x30cm geloof ik) in dambordmotief. Op de wand komen roomwitte tegels (zelfde tegels andere kleur). Badkamerkastjes zijn donkerhouten stellinkjes van de IKEA (molger geloof ik).
Het bad en de wastafel zijn wit. Douchemuurtje roomwit, net als de rest van de wanden. Donkerhouten kaarsenstanders etc om de boel een beetje "aan te kleden". Wordt vast wel leuk.
pi_24773864
Dat klinkt goed Sorbootje.
Gaan jullie dat allemaal zelf doen of door een bedrijf?

Wij zijn aan het denken om bijv. alle zaken bij o.a. de Gamma te kopen en dan alles zelf doen. En dan kastjes enzo bij de IKEA. Scheelt volgens mij wel in de centen of niet?
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:06:42 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24774086
Centraal doen we eigenlijk niet vaak en als het gebeurt komt het omdat er al heel veel topics zijn of veel intresse. Dus centraal hoeft niet.

Overigens ben ik nu aan het verbouwen, de muren wit de tegels zwart de vloer graniet. Verder is er een witte wc met strax een chrome wc bril en een chrome wasbak.

We hebben geen ruimte voor een douchecabine maar wel voor een mooi zwart wit douchegordijn
pi_24774157
Silmarwen, doen jullie dit allemaal zelf?
pi_24774206
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:06 schreef Silmarwen het volgende:
Verder is er een witte wc met strax een chrome wc bril
Oeh, dat hebben ze ook in sommige clubs en dat vind ik wel mooi, maar niet echt praktisch. Die dingen zijn namelijk altijd zo koud als je er op gaat zitten
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:48:42 #9
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24774692
Wij hebben ook onze badkamer grondig vernieuwd. Licht creme tegels van 30 bij 20. Wel zo mooi omdat wij een laag plafond hebben. Dan mat zwarte tegels op de vloer van 30 bij 30, met lichtkleurige voegen. Verder een inbouw toilet, dus met een bekisting eromheen. En een 180 cm bad. Alles in camee-kleur.

Bij Ikea hebben wij de Freden badkamermeubels gekozen, gebeits grenen. De wastafel vonden we te groot, nu hebben we bij Praxis een camee-kleurige kom gekocht erop die we op de onderkast plaatsen, met tegels eromheen. Daarboven een spiegelkast. Ziet er super uit, al zijn we nog niet helemaal klaar.

Als verwarmingsplaat hebben we een langwerpige platte plaat genomen van 200 bij 30 cm, die houden we wit. Onze badkamer is niet zo groot, 235 bij 180, dus dat verwarmd super.

Dus koningin, volgens mij hebben we dezelfde smaak. Al moet ik zeggen dat mijn vriendin het brein hierachter is, zoveel verstand heb ik niet van kleuren.....

Wij hebben het geluk dat onze familie heel handig is, en alles wilde aanpakken: tegelen, bad + wc plaatsen, noem maar op. Dus dat heeft ons geen geld gekost. Hou er wel rekening mee dat tegels vrij prijzig zijn!
Tranendal
pi_24774960
Ja, mijn familie is ook erg handig. Dat gaat me veel geld schelen. Ze zouden zelfs boos zijn als ik hen niet zou vragen om het te doen.

Daiha, wat is camee-kleur?
Zijn misschien ook mensen die een foto willen plaatsen?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:40:22 #11
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24775776
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:01 schreef Koningin het volgende:
Ja, mijn familie is ook erg handig. Dat gaat me veel geld schelen. Ze zouden zelfs boos zijn als ik hen niet zou vragen om het te doen.

Daiha, wat is camee-kleur?
Zijn misschien ook mensen die een foto willen plaatsen?
Nou ja, een helpende familie kan ook vervelend zijn, je durft geen kritiek te geven als iets niet geheel volgens afspraak is gegaan ofzo, bang dat ze gepikeerd zijn en zeggen doe het zelf maar....
Maarja dit weegt niet op tegen de geldbesparing natuurlijk, dan af en toe maar even slikken.

Camee is creme-kleurig, wordt gebruikt om de kleur van het sanitair aan te geven.
Tranendal
pi_24777441
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:48 schreef Koningin het volgende:
Dat klinkt goed Sorbootje.
Gaan jullie dat allemaal zelf doen of door een bedrijf?

Wij zijn aan het denken om bijv. alle zaken bij o.a. de Gamma te kopen en dan alles zelf doen. En dan kastjes enzo bij de IKEA. Scheelt volgens mij wel in de centen of niet?
Wordt via de aannemer geregeld, hoeven we niet zelf te doen...
pi_24777491
Ik ga binnenkort de badkamer verbouwen. Vorig jaar begonnen met de voorbereiding, tekeningen gemaakt voor de indeling, heel wat foldermateriaal doorgelezen en uiteindelijk de keuze gemaakt wat ik wilde hebben.
Paar maanden geleden begonnen met de spullen in huis halen en op dit moment is alles in huis. Waarschijnlijk ga ik volgende maand beginnen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24777931
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:40 schreef Daiha het volgende:

[..]

Nou ja, een helpende familie kan ook vervelend zijn, je durft geen kritiek te geven als iets niet geheel volgens afspraak is gegaan ofzo, bang dat ze gepikeerd zijn en zeggen doe het zelf maar....
Oh, daar ben ik heel makkelijk in. Ik zeg gewoon als het me niet bevalt.

Lucille, ga je het allemaal zelf doen?
pi_24778390
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:20 schreef Koningin het volgende:
Lucille, ga je het allemaal zelf doen?
Samen met mijn broer ga ik de klus doen. Slopen, leidingen verleggen, vloer egaliseren, muurtjes bouwen, electra verplaatsen, tegelen. Zowel de badkamer als het toilet gaan gedaan worden. Mijn huidige badkamer is vrijwel leeg (douchekop aan ed muur en een wastafel), gaat dus vervangen worden door douchecabine, hoekbad en badmeubel. Toilet wordt vervangen door hangend toilet. Sanitair is nu wit, de tegels ook. Dat wordt vervangen door cremekleurig sanitair en badmeubel (pergamon). Tegels wordt een combinatie van twee kleuren lichtbruin. En de saaie grijze granito vloer wordt ook betegeld.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24778756
Wij hebben de badkamer via een bedrijf laten plaatsen tegen een van te voren afgesproken tarief. Het (hoek)bad en de douche zijn geintegreerd om ruimte te besparen. Ipv een douchegordijn hebben we een badwand die wegklapbaar is.
Voordeel van een bedrijf is dat het 10x sneller gaat dan je zelf doet(meer personeel dat routine heeft in dit werk), je garantie hebt over het aangebrachte materiaal (tegel ed) de troep van het verwijderen van de oude badkamer door het bedrijf geregeld wordt.
Tip: ga vooral veel offertes aanvragen bij diverse bedrijven en spreek een vast tarief af voor de spullen die je uitgezocht hebt en de plaatsing daarvan. Nog een tip: als je keuze is gevallen op een offerte, spreek een tijdslimiet af wanneer de badkamer klaar moet zijn en eventuele sancties indien dit toch niet lukt (hadden wij jammer genoeg niet).
De rekening mochten wij in 6 termijnen betalen over 3 maanden tijd.
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:15:47 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24780038
Yep we doen alles zelf. That is Knut zijn vader en ik.

En ripley, alleen de bovenkant (deksel) is chroom, de onderkant (zitting) alleen chroomkleurig. Ik wil wel lekker kunnen zitten
pi_24780436
Wij gaan ook zeker bij verschillende bedrijven eens langs om te kijken wat het kost.
Maar ik denk dat het toch de keuze wordt om het zelf te doen.

Wij hebben op dit moment wit sanitair en groene tegels tegen de wand En op de grond allemaal van die kleine vierkante tegeltjes....... Maar goed, de badkamer is dan ook dik 30 jaar oud.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 08:25:04 #19
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_24792323
Vandaag verhuizen wij naar ons nieuwe paleisje.

In de badkamer (en toilet) is gekozen voor mozaik-tegeltjes van +/- 9x9cm op de muur in verschillende zand-tinten, in een beetje grove structuur. De vloer heeft dezelfde plavuizen als de rest van het appartement.

Verder is er gekozen voor een enkele witte wastafel op een verchroomd rek.

Als douche-afscheiding is er gebruik gemaakt van een muur van glazen bouwstenen, met een lichte kromming er in.

Verder een fors 2-persoon whirlpool.

WC:
pi_24792783
Ziet er goed uit!
Zo'n douchekop willen wij ook

Wij zitten een beetje met de ruimte, badkamer is niet zo heel groot.
Wie heeft er ervaring met een bad-douche combinatie?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:27:18 #21
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_24792879
Niet echt ervaring mee, anders dan in het huis van mijn ouders.

Aangezien je erg moet oppassen voor glijpartijen in bad hebben ze wel leuke ruwe "stickers" (speciaal hiervoor te krijgen) in het bad geplakt, is in ieder geval beter dan zo'n bad-mat erin, en je hebt er geen last van als je in bad ligt.

Ik denk wel dat zo'n vaste douchewand op het bad mij erg zou benauwen als ik in bad lig...
pi_24793377
Juist voor die glijpartijen ben ik ook bang.
Bestaan er niet wat baden met een vlakkere vloer?
pi_24794080
Ik heb in mijn badkamer (nieuwbouwappartemen, badkamer is 1.80 bij 3 mtr ongeveer) ook een aparte douche laten plaatsen. Ik vind het namelijk ook eng om in het bad te douchen.
Mijn douche is achter mijn bad (aan de lange kant dus) en is afgescheiden van het bad door een wandje met glazen blokken. Geen douchecabines voor mij, kun je alleen maar over struikelen.

Mijn vloer en muren zijn wit met een vleugje lichtblauw en lichtgrijs. Bad en wastafel zijn wit. Kastjes zijn donkerbruin. Al binnenkort eens wat foto's maken.
pi_24794288
Mooie badkamer, Rtificial! Echt wel!

Wij hebben sinds een jaar een nieuwe badkamer.
We hadden een hele kale jaren 70 badkamer...
Met van die enge kleine antislip tegeltjes....
Ik heb een platte grondje getekend, hup naar de badkamerboer, en besteld.
Wel door een aannemer erin laten zetten.

Reslutaat:

Ik moet alleen nog 2 kleine kastjes maken.
En ik zou graag zien dat lijst van de spiegel donkerder wordt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24795233
Oblivion, ziet er ook goed uit!
Qua grootte zitten wij ongeveer hetzelfde, dus ik denk dat ik nog wel een aparte douche erin kan proppen. De badkamer is 2.04 x 2.94
Als ik eraan denk zal ik dit weekend eens foto's maken van onze huidige badkamer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')