abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:49:27 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24760532
Ok, ik heb net een nieuwe lens gehad en nu is mijn oude fototas te klein, ik moet dus een nieuwe!
Ik heb een Canon EOS300, waar ik nu dus een 300-zoomlens bij heb gekregen.
Punt is dat ik met name fotografeer als ik op reis ben. Tot voor kort leende ik een oud rugzakje van m'n stiefmoeder. Dit was een heel handig tasje van Kipling: klein en licht, camera kon er makkelijk in en uit, er konden nog wat andere dingen bij en het allerbelangrijkste: hij zag er niet van verre uit als een fototas (erg handig als je alleen door vrij arme gebieden reist!).
Stiefmamma wil het zakje terug en kipling verkoopt het inmiddels niet meer. Heeft iemand een goed alternatief voor mij?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24760603
Lowepro heeft ook tasjes voor alleen de lenzen te vervoeren. Dat kan handig zijn als je besluit niet op stap te gaan met de grote tas waarin alles past (inclusief lens) en je stopt het zo in de rugzak.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:54:50 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24760631
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:53 schreef Lucille het volgende:
Lowe heeft ook tasjes voor alleen de lenzen te vervoeren. Dat kan handig zijn als je besluit niet op stap te gaan met de grote tas waarin alles past (inclusief lens) en je stopt het zo in de rugzak.
Nee, ik wil echt één tas. Zoomlens blijft er ook gewoon opzitten namelijk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24760700
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:02:26 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24760769
quote:
Ik zit nou te kijken en vind die rugzakjes van hen wel cool eigenlijk!
pi_24763143
dat probleem had ik ook

kijk eens naar de lowepro orion trekker

2 formaten

cameratas... + bovenvak voor andere spullen

en ik kan zeggen.. de rugzak zit erg prettig ook
90e... maar absoluut zn geld waard

en.. (pin me er niet op vast) maar ik heb ze niet in andere merken gezien
maar dat kun je zelf evt. nog even nakijken

oh en nie tonbelangrijk.. mijn canon eos300 + 300mm lens passen er makklelijk in
heb nog de kitlens op mn camera zitten.. en de 300mm er dan los naast
ruimte genoeg om dan nog 3 andere dingen erbij te stoppen
(in mijn geval mn compactdigi en wat rolletjes/batterijen zooi)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_24764914
Ik heb een samsonite trekking

Hier kan ik m'n eos300D in kwijt samen met de 18-55mm lens. Verder zit er meestal nog een 90-300mm, een 50mm, een 85mm en een MPE-65 in. Ook een ef 25II extension tube en nog wat andere kleine dingen zoals een afstandsbediening, filters ....

Ik moet ook wel nodig een grotere tas, nu ben ik genoodzaakt een aantal lenzen thuis te laten of in een andere tas de doen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_24766112
Ik heb een serietje heel gewone fototassen, allemaal goedkoop spul. In verschillende afmetingen. Ik kies dus gewoon de afmeting die ik denk nodig te hebben.
Maar als ik door een stad wandel heb ik de camera & lenzen het liefst gewoon in een schoudertas. Goed bereikbaar en het valt niet op als fototas.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:48 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24766201
Ik heb de Lowepro Mini Trekker. Daar passen mijn Eos, Pentax MZ5, diverse lenzen en andere toebehoren prima in. Naast een groot fotovak met verstelbare wandjes heb je ook nog twee voorvakken voor andere spullen. Statief kan eronderaan. Zonder statief ziet ie er gewoon uit als een rugzak. Ik heb er vanmiddag mee rondgelopen met alles erop en er aan en hij zit echt prima.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:08:57 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24775108
Ik ben helemaal weg van de tassen van Crumpler
Gewone 'nonchalante' tassen die er niet uitzien als fototassen.

Ik heb ze alleen nog niet in het echt gezien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:11 #11
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_24775444
Ik heb de Orion trekker van Lowepro
Past mijn 300d+kitlens+300 zoom lens+filters+remote+extra batterijen in

Bovenin nog ruimte voor extra spullen en er zitten wat vakjes met ritsen bovenin voor b.v. paspoort etc

Draagt erg prettig, ook bij lange wandelingen
You can't steal second base and keep one foot on first.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:57:13 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24776156
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:08 schreef E.T. het volgende:
Ik ben helemaal weg van de tassen van Crumpler
Gewone 'nonchalante' tassen die er niet uitzien als fototassen.

Ik heb ze alleen nog niet in het echt gezien
Ze zien er zo wel heel goed uit inderdaad! Dit is wel zo'n beetje wat ik ook bedoel!

Maar wel een vreselijke kutsite... Je gaat toch ook never-nooit wat bestellen als je niet eens kunt zien hoe de indeling van die tassen is?
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:07:16 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24776401
Lama... ik heb het al gevonden!
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:21:35 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24779100
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef Hik het volgende:
Lama... ik heb het al gevonden!
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar Kamera-Express verkoopt ze. Weet alleen niet of ze ze ook in de winkel hebben. (was vorige keer erg snel in en uit de winkel, niet naar de tassenhoek gekeken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24781381
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:26 schreef MarKey het volgende:
Ik heb de Orion trekker van Lowepro
Past mijn 300d+kitlens+300 zoom lens+filters+remote+extra batterijen in

Bovenin nog ruimte voor extra spullen en er zitten wat vakjes met ritsen bovenin voor b.v. paspoort etc

Draagt erg prettig, ook bij lange wandelingen
Die heb ik ook! Perfecte tas voor wandelingen etc! Het onderste (camera-)vak kun je zelf indelen dmv tussenschotjes met klitteband. Als je wilt kun je er een 300D met lens plus 4 lenzen in kwijt. Of een 300D met telelens en 2 a 3 lenzen (of ander spul). Daarnaast in het bovenvak eten drinken, kleding etc.. en toch een rugzakje van compact formaat.
Verder heb ik een kleine schoudertas voor als ik rondloop bij bijv concerten en vaak lenzen moet verwisselen. Maar ik neem altijd 1 van de 2 mee.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24781602
In dit topique; Welk draagtasje gebruiken jullie? ,staat een Tamrac velocity
Dat lijkt mij een ideale tas, ga ik in ieder geval eens goed ergens in levende lijve bekijken
ze hebben trouwens voor iedereen wel wat bij tamrac (deze lijkt me ook wel handig mijn tas is niet groot )

[ Bericht 13% gewijzigd door Bowiefan op 27-01-2005 17:53:27 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 januari 2005 @ 17:54:26 #17
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24781759
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:43 schreef Bowiefan het volgende:
ze hebben trouwens voor iedereen wel wat bij tamrac
Die SuperPro14 lijkt me wel een aangenaam tasje . Past tenminste wat in
Dat ie zonder inhoud al meer dan drie kilo weegt, en met inhoud(inclusief een leptop)waarschijnlijk in staat is het menselijk bottenwerk te vernietigen na een dagje zeulen vergeten we voor het goeie gemak maar even, het smoelt in elk geval perfect
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_24781823
Er zijn tegenwoordig ook fototassen met het aanzicht van een normale rugzak. Voordeel hiervan is dat het niet direct opvalt als fototas, wat qua pikgevoeligheid (buitenland) erg gunstig is.
De tassen zijn nog maar beperkt verkrijgbaar in Nederland.
Maar in de betere fotozaken moet je zeker kunnen slagen!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 08:44:48 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24792437
Wat me wel een nadeel lijkt aan de rugzak-fototassen die ik tot nu toe hier zie staan is dat het allemaal "zijladers" zijn (je moet de tas aan de zijkant in zijn geheel openmaken om de camera eruit te halen). Die van mijn stiefmoeder is een "bovenlader", je opent alleen de bovenkant een stukje en trekt de camera eruit. Dat heeft als groot voordeel dat je niet open en bloot met je hele collectie lenzen in de openbaarheid staat...

Ook het tasje wat ik zelf nu heb (zo'n samsonite-ding waar precies je spiegelreflex zonder extra shit in kan) opent van boven, en ook nog eens een keer "naar je toe", d.w.": als je de klep aan de bovenkant open doet zie JIJ je camera zitten, maar niet iedere willekeurige voorbijganger... (hmmm... moeilijk uit te leggen).
pi_24792530
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:44 schreef Hik het volgende:
Wat me wel een nadeel lijkt aan de rugzak-fototassen die ik tot nu toe hier zie staan is dat het allemaal "zijladers" zijn (je moet de tas aan de zijkant in zijn geheel openmaken om de camera eruit te halen). Die van mijn stiefmoeder is een "bovenlader", je opent alleen de bovenkant een stukje en trekt de camera eruit. Dat heeft als groot voordeel dat je niet open en bloot met je hele collectie lenzen in de openbaarheid staat...

Ook het tasje wat ik zelf nu heb (zo'n samsonite-ding waar precies je spiegelreflex zonder extra shit in kan) opent van boven, en ook nog eens een keer "naar je toe", d.w.": als je de klep aan de bovenkant open doet zie JIJ je camera zitten, maar niet iedere willekeurige voorbijganger... (hmmm... moeilijk uit te leggen).
Die Samsonite trekking die ik eerder poste hoef je ook niet helemaal open te doen. Als je een deel opendoet kan je de bovenkant buigen zodat e het toestel eruit kan halen zonder je tas volledig te moeten openen. Het is idd wel makkelijker bij een tas waar je alleen de bovenkant moet opendoen, maar het went wel.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 januari 2005 @ 11:17:16 #21
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24794640
Nadeel van die rugzakken vind ik:
  • Dat je ze voor iedere handeling helemaal moet afhangen
  • De toegankelijkheid van buitenaf, wanneer 'iemand' er aan begint te klieren sta je redelijk machteloos

Oplossing zou zijn om hem achterstevoren te dragen, dus vóór je . Alleen zit ie dan bij het fotograferen in de weg .

Ik hou het dus gewoon bij mijn schouderverhuiswagens, hoe pijnlijk die na een dagje marcheren ook worden.
  • Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_24795196
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 08:44 schreef Hik een verhaal over zijladers en bovenladers
    Dat is nou juist ook een reden dat ik die Tamrac Velocity serie wel eens van naderbij wil bekijken, de illustraties op de site geven mij de indruk dat het een comfortabelle tas op je rug is, die je voor het grijpen van den camera vrij eenvoudig naar voren geslingerd kan worden waarna de camera er via een bovenklep uit gepakt kan worden
    de reden dat ik de zak live wil zien is dan ook goed te verklaren; ik wil wel eens zien hoe het werkt dat de bovensluiting zowel op de rug als op de buik daadwerkelijk boven zit...
    pi_24826615
    quote:
    Op woensdag 26 januari 2005 17:45 schreef Uhmmie het volgende:
    dat probleem had ik ook

kijk eens naar de lowepro orion trekker

2 formaten

cameratas... + bovenvak voor andere spullen

en ik kan zeggen.. de rugzak zit erg prettig ook
    90e... maar absoluut zn geld waard

en.. (pin me er niet op vast) maar ik heb ze niet in andere merken gezien
    maar dat kun je zelf evt. nog even nakijken

oh en nie tonbelangrijk.. mijn canon eos300 + 300mm lens passen er makklelijk in
    heb nog de kitlens op mn camera zitten.. en de 300mm er dan los naast
    ruimte genoeg om dan nog 3 andere dingen erbij te stoppen
    (in mijn geval mn compactdigi en wat rolletjes/batterijen zooi)
    Die heb ik dus ook en hij bevalt prima.

Nikon F65 plus drie lenzen (waaronder ook een 300 mm tele), losse troep zoals batterijen, filters en rolletjes en een apart groot vak voor je flesje water, reisgidsje, etc, etc.
      maandag 31 januari 2005 @ 09:39:16 #24
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_24846436
    Hop! Probleem opgelost! Mijn vader belde vrijdag dat hij bij een fotozaak stond, waar ze nog een pre-historische collectie kiplings hadden liggen. Het tasje is nogal jaren-80-groen, maar ik ben er superblij mee, want hij is gewoon héél handig!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')