Nee, ik wil echt één tas. Zoomlens blijft er ook gewoon opzitten namelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:53 schreef Lucille het volgende:
Lowe heeft ook tasjes voor alleen de lenzen te vervoeren. Dat kan handig zijn als je besluit niet op stap te gaan met de grote tas waarin alles past (inclusief lens) en je stopt het zo in de rugzak.
Ik zit nou te kijken en vind die rugzakjes van hen wel cool eigenlijk!quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:58 schreef Lucille het volgende:
[afbeelding]
http://www.lowepro.com/Products/
Zoek je zoiets:
[afbeelding]
of zoiets:
[afbeelding]
http://www.lowepro.com/Products/Camera_Pouches/classic/LX_80.aspx
Ze zien er zo wel heel goed uit inderdaad! Dit is wel zo'n beetje wat ik ook bedoel!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:08 schreef E.T. het volgende:
Ik ben helemaal weg van de tassen van Crumpler
Gewone 'nonchalante' tassen die er niet uitzien als fototassen.
Ik heb ze alleen nog niet in het echt gezien![]()
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar Kamera-Express verkoopt ze. Weet alleen niet of ze ze ook in de winkel hebben. (was vorige keer erg snel in en uit de winkel, niet naar de tassenhoek gekeken)quote:
Die heb ik ook! Perfecte tas voor wandelingen etc! Het onderste (camera-)vak kun je zelf indelen dmv tussenschotjes met klitteband. Als je wilt kun je er een 300D met lens plus 4 lenzen in kwijt. Of een 300D met telelens en 2 a 3 lenzen (of ander spul). Daarnaast in het bovenvak eten drinken, kleding etc.. en toch een rugzakje van compact formaat.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:26 schreef MarKey het volgende:
Ik heb de Orion trekker van Lowepro
Past mijn 300d+kitlens+300 zoom lens+filters+remote+extra batterijen in
Bovenin nog ruimte voor extra spullen en er zitten wat vakjes met ritsen bovenin voor b.v. paspoort etc
Draagt erg prettig, ook bij lange wandelingen
Die SuperPro14 lijkt me wel een aangenaam tasjequote:Op donderdag 27 januari 2005 17:43 schreef Bowiefan het volgende:
ze hebben trouwens voor iedereen wel wat bij tamrac
Die Samsonite trekking die ik eerder poste hoef je ook niet helemaal open te doen. Als je een deel opendoet kan je de bovenkant buigen zodat e het toestel eruit kan halen zonder je tas volledig te moeten openen. Het is idd wel makkelijker bij een tas waar je alleen de bovenkant moet opendoen, maar het went wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:44 schreef Hik het volgende:
Wat me wel een nadeel lijkt aan de rugzak-fototassen die ik tot nu toe hier zie staan is dat het allemaal "zijladers" zijn (je moet de tas aan de zijkant in zijn geheel openmaken om de camera eruit te halen). Die van mijn stiefmoeder is een "bovenlader", je opent alleen de bovenkant een stukje en trekt de camera eruit. Dat heeft als groot voordeel dat je niet open en bloot met je hele collectie lenzen in de openbaarheid staat...
Ook het tasje wat ik zelf nu heb (zo'n samsonite-ding waar precies je spiegelreflex zonder extra shit in kan) opent van boven, en ook nog eens een keer "naar je toe", d.w.": als je de klep aan de bovenkant open doet zie JIJ je camera zitten, maar niet iedere willekeurige voorbijganger... (hmmm... moeilijk uit te leggen).
Dat is nou juist ook een reden dat ik die Tamrac Velocity serie wel eens van naderbij wil bekijken, de illustraties op de site geven mij de indruk dat het een comfortabelle tas op je rug is, die je voor het grijpen van den camera vrij eenvoudig naar voren geslingerd kan worden waarna de camera er via een bovenklep uit gepakt kan wordenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:44 schreef Hik een verhaal over zijladers en bovenladers
Die heb ik dus ook en hij bevalt prima.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:45 schreef Uhmmie het volgende:
dat probleem had ik ook
kijk eens naar de lowepro orion trekker
2 formaten
cameratas... + bovenvak voor andere spullen
en ik kan zeggen.. de rugzak zit erg prettig ook
90e... maar absoluut zn geld waard
en.. (pin me er niet op vast) maar ik heb ze niet in andere merken gezien
maar dat kun je zelf evt. nog even nakijken
oh en nie tonbelangrijk.. mijn canon eos300 + 300mm lens passen er makklelijk in
heb nog de kitlens op mn camera zitten.. en de 300mm er dan los naast
ruimte genoeg om dan nog 3 andere dingen erbij te stoppen
(in mijn geval mn compactdigi en wat rolletjes/batterijen zooi)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |