abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24757245
Hoi! Ik wil graag zelf een muurschildering maken en daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik ben erdoor op het idee geraakt na het zien van de clip "Let me love you" van Mario. Je kunt de clip hier nakijken.

http://www.streaming-clips.com/play.php?id=2812

Heb je de leeuw gezien die levensgroot op de muur is geschilderd? Die wil ik nu dus ook gaan maken! Heeft iemand van jullie daar ervaring mee of weet iemand waar ik een plaatje van zo'n leeuw kan vinden? Alvast bedankt!
All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:31:28 #2
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_24759118
Ziet er wel gaaf uit, die leeuw en andere muurschilderingen in die clip. Volgens mij is daar een compleet grafitti team op los gegaan. Ik weet niet waar je zo'n plaatje kan vinden maar had je al gezocht met google images ? Of anders copieer je wat uit een boek ofzo, dan is zo'n ouderwetse stadsbibliotheek ook weer eens nuttig

En volgens mij had ik bij zo'n klusprogramma eens gezien dat je sjablonen kan laten maken van tekst (om "spreuken" op de muur te schilderen ). In ieder geval, dat is een soort plastic folie met je tekst eruit gesneden, die plak je op de muur en daar schilder je dan overheen. Na afloop kan je het sjabloon er weer af halen. Ik weet alleen niet waar je dat kan laten maken, en ook niet of ze ook plaatjes kunnen doen. Vraag eens bij een bouwmarkt ofzo.

Als je het niet kan laten maken, dan kan je er altijd nog zelf één maken. Zie deze stencil tutorial van www.stencilrevolution.com Hoewel, die is wel meer gericht op kleinere stencils ter grootte van een A4tje ofzo. Maar dan kan je altijd nog gebruik maken van de rasterbator ( Behold: The Rasterbator )
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:54:05 #3
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24759541
Het makkelijkste is om een afbeelding op een transparant fel te printen en op een muur te beamen.
En dan overtekenen met potlood en inlkeuren maar!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24759600
Ik heb zelf ooit, op mijn slaapkamer de hele muur volgeschilderd. Met schapen e.d. Ik heb dat toen gewoon uit de losse pols gedaan en dat is eigenlijk simpeler dan ik dacht.
Vooral met een voorbeeldje erbij is het niet moeilijk.
Ik had wel een loper dus zorg dat je dikke verf hebt!
pi_24759601
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:54 schreef clowncloon het volgende:
Het makkelijkste is om een afbeelding op een transparant fel te printen en op een muur te beamen.
En dan overtekenen met potlood en inlkeuren maar!
dat is een goed idee , zelf zat ik ook met een muurtekening in mijn hoofd , maar hoe wist ik nog niet .
bedankt !
pi_24765019
-- oeps, dubbelpost --
pi_24765047
lukt dat ook als je de hele muur wilt doen? Maar het grootste probleem is nu nog de afbeelding vinden. Via google zoeken kom je er niet aan, helaas. Weet iemand raad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')