![]()
Lelijk
![]()
.
De maximum snelheid-sticker die op deze brommobiel hoort, moet nog uitgevonden worden.![]()
Hij lijkt er dan wel op, maar de Tango is natuurlijk geen brommobiel. Dit autootje is het nieuwste project van de Britse snelheidsspecialisten van Prodrive. Zij hielpen Aston Martin vorig jaar nog bij het ontwikkelen van de Le Mans-versie van de DB9.
Het bedrijf heeft nu de handen ineengeslagen met vader en zoon Woodbury, twee vervoerlijke vrijdenkers uit Washington die aan de wieg stonden van de Tango. Het wordt te druk op de Amerikaanse wegen, vonden zij, en ontwierpen een auto die het met de helft van een rijstrook afkan. Passagiers zitten in de Tango achter elkaar. Hoewel Volvo met de Tandem al eens een gelijksoortige concept car, is er één opmerkelijk verschil: de Tango gaat van 0 naar 100 km/h in vier seconden. En dat met een electromotor. Of eigenlijk twee. De bodemplaat is als het ware bedekt met batterijen. Al dat gewicht legt een verpletterende sprint blijkbaar niets in de weg, sterker nog: volgens de familie Woodbury slaat een Tango nu net zo makkelijk om als een Porsche 911. De topsnelheden schelen maar een cijfertje: 208 km/h voor de Tango tegen 280 km/h voor de eenvoudigste 911.
De door Prodrive onder handen genomen Tango is voorlopig alleen bedoeld voor de Amerikaanse markt en moet een dikke 65.000 euro gaan kosten. De Britten hebben een jaarlijkse productie van 100 stuks inmiddels toegezegd.
Lijkt nu nog erg duur, maar volgens de prodrive site zelf:
quote:
Several customers, including Hollywood celebrities, have already placed $10,000 deposits on the initial Tango 600s. The first customer vehicle will be delivered before Christmas. The vehicles built by Prodrive will cost $85,000, although the target price for a mass-produced version of the Tango is set at less than $20,000.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!